Fiat Argo sedan heet Cronos

Project X6S, oftewel de sedan versie van de nieuwe Fiat Argo, gaat in de showroom Cronos heten. Dat zou FCA Zuid-Amerika directeur Stefan Ketter hebben bevestigd tijdens zijn bezoek aan de Argentijnse Fiat-fabriek in Córoba. Het model is enkel voor de Braziliaanse en andere Latijns-Amerikaanse markten bestemd. Met de komst van de Cronos is er na Toro, Moby en Argo weer een nieuwe naam bij bedacht voor FCA’s Braziliaanse creaties. Oude namen lijken nu steeds meer iets voor de Europese klant. De gekozen typeaanduidingen klinken tot nu toe overigens allemaal niet verkeerd. Dat is in het verleden weleens anders geweest bij Fiat.

Technisch gezien gaat ook hier de 1.3 Firefly motor onder de kap (de versie Drive) met 101 pk (109 pk op ethanol). Qua transmissie kan er gekozen worden voor een handbak of (GSR) automaat met respectievelijk vijf en zes verzetten. Bovenin zien we de 135 pk 1.8 E.torQ voor de opvolger van de Fiat Siena.

6 gedachten over “Fiat Argo sedan heet Cronos

  • 20 oktober 2017 om 14:06
    Permalink

    Nieuwe namen worden gekozen omdat dit voor Zuid Amerika het nieuwe Fiat is, met een veel betere kwaliteit dan tot nu toe.

    Beantwoorden
  • 20 oktober 2017 om 14:09
    Permalink

    Oh men ,als dat de zaak moet redden .verschrikkelijk !!! Zou er nou helemaal niemand
    zijn die na de eerste tekening roept dat t niks is .waarom al die kosten maken voor een niet zo erg gelukt ontwerp.
    Kijk naar kia haalt overal designers weg ,renault met een briljant ontwerper/chef.

    Beantwoorden
  • 20 oktober 2017 om 16:07
    Permalink

    begrijp nog steeds niet waarom ze die Braziliaanse dingen niet in India gaan bouwen en verkopen…

    Beantwoorden
  • 20 oktober 2017 om 17:48
    Permalink

    Ik zou als indier of brazilliaan me niet echt serieus genomen voelen ,de koreanen nemen ze wel serieus .dus niet huilen als je marktaandeel niet te houden is

    Beantwoorden
  • 21 oktober 2017 om 10:17
    Permalink

    Arib heb je wel eens gezien welke modellen Hyundai-Kia levert in Latijns Amerika, Rusland, China en India? Dat zijn niet de moderne Europees vormgegeven modellen die wij hier kennen hoor? Alle merken leveren non nonsense / low budget modellen in deze landen, daarop is Fiat geen uitzondering. Eens met OneFiveNine, de nieuwe Braziliaanse modellen (en de Turkse Tipo) lijken bij uitstek geschikt voor India en China, als je ze ter plekke bouwt. Geen idee waarom Fiat dat niet doet. Het past in de filosofie van mondiaal aanwezig willen zijn, en de auto’s zijn er perfect voor.

    Beantwoorden
  • 23 oktober 2017 om 16:47
    Permalink

    Je kunt zeggen van de modellen wat je wilt, ze zijn wel fris. In tegenstelling tot de overjarige modellen die in Europa de kar moeten trekken.
    Het eens zo grote Fiat is echt een speler in de marge geworden. Er zijn 2 modellen die de kar trekken bij ons; de 500 en de Panda ( Al is de Panda qua verkopen in NL geen schim meer van wat het ooit was)

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.