Fiat onbetwiste marktleider in Brazilië begin 2014

bra

Ondanks dat Fiat dit jaar niet al te hoge verwachtingen heeft van de Braziliaanse verkoopresultaten, gaat het de Italianen op deze opkomende markt flink voor de wind. Gisteren werd bekendgemaakt dat het jaar 2014 niet beter had kunnen beginnen, dankzij 55.983 verkochte auto’s gedurende de maand februari. Dit is goed voor een marktaandeel van maar liefst 23,5%.

Vanaf januari gezien zijn er alweer 121.032 auto’s verkocht, wat over de eerste twee maanden gezien neerkomt op 22,1% marktaandeel. Fiat laat houdt met deze cijfers sterke concurrenten als VW en GM nog altijd op afstand. Van de vijf landelijk populairste auto’s dragen drie het logo uit Turijn. De meest verkochte auto van Brazilië in februari is de bedrijfswagen Fiat Strada (13.458 eenheden), dan volgt de Palio (13.017 eenheden) en dan de Uno (10.408 eenheden). Fiat verwacht vanaf volgend jaar aan nog grotere cijfers te kunnen werken, wanneer een nieuwe fabriek in  gebruik zal worden genomen en er onder andere Jeep’s in productie zullen gaan.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.