Fiat overweegt ander reclamebureau voor campagne 500L Living

500L Living

De vorige week voor het eerst op internet getoonde 7-zits Fiat 500L Living, zal op z’n vroegst in september de markt betreden en de publiciteitscampagne moet nog worden bedacht. Hoewel de bekende reclamebureaus Armando Testa en Leo Burnett meestal de opdracht krijgen, kijkt Lingotto behalve deze twee, dit keer ook naar M&C Saatchi en Kube Libre. Voor de 5+2 500L Living zoekt men blijkbaar iets speciaals en onderscheidend.

500L Living spot

De gelegenheid die Fiat kiest voor de presentatie van de 500L Living aan het grote publiek, is sowieso speciaal. Dat is namelijk op 4 juli, de dag wanneer het precies 56 jaar is geleden dat de 500 Nuova voor een internationale revolutie zorgde voor Fiat en de gehele Italiaanse auto-industrie. De orders voor de 500L Living starten overigens volgende maand al in Italië en vervolgens ook in de rest van Europa.

4 gedachten over “Fiat overweegt ander reclamebureau voor campagne 500L Living

  • 26 juni 2013 om 16:27
    Permalink

    Ik denk dat ze huidige buro’s niet hun handen willen laten branden aan deze foei lelijke auto. 😀

    Beantwoorden
  • 26 juni 2013 om 19:09
    Permalink

    Wie een 7-zitter nodig heeft, heeft niet de luxe om teveel op het uiterlijk te letten, want zoveel aanbod is er niet in die tak van sport. En smaak is sterk persoonlijk, ik vind ‘m wel geslaagd.

    Beantwoorden
  • 26 juni 2013 om 21:37
    Permalink

    Ik vindt Angelina Jolie ook een foeilelijke vrouw. Daar hebben de meesten toch een heel andere mening over. Over smaak valt niet te twisten maar dit is typische een Italiaanse auto. Over 25 jaar een klasieker.

    Beantwoorden
  • 27 juni 2013 om 02:48
    Permalink

    De grootste misser van het concern sinds…nou ja, we hoeven helaas niet zo heel ver terug in de tijd…De Flavia Cabrio? Thema?
    Een auto die 500 heet mar uitblinkt in lompheid en overgewicht is op zich al kansloos. Daar bovenop de door @dmantione genoemde mismatch tussen doelgroep (die veel ruimte zoekt voor weinig geld) en het ontwerp van de auto maakt het een nog grotere flop bij voorbaat.
    Maar wie verzonnen heeft dat je aan 2 cilinders genoeg hebt om een auto met overgewicht en 7 inzittenden te vervoeren is niet van deze wereld.
    Dit is de slechtst denkbare grap als opvolger van de Phedra en de Multipla.
    De hoop is gevestigd op de Nederlandse importeur die al vaker besloten heeft een model niet te voeren in Nederland. Please Fiat Auto Nederland, boycot dit gedrocht!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.