Fiat Powertrain werkt aan uitbreiding van de TCT transmissie

Het is als we op deze officiële sheet (die ergens op internet ‘rondzwerft’) afgaan duidelijk, dat het niet bij die ene nieuwe TCT transmissie blijft. Voor sommigen duurt het natuurlijk al te lang, maar het is daarentegen wel weer erg knap dat men bij FPT zelf in de keuken gaat staan, om een totaal nieuw product op de markt te brengen waarbij kwaliteit en prestaties hoog in het vaandel staan. Geduld is daarom een schone zaak. In het rode vierkantje zien we de bestaande C635, die bijvoorbeeld inmiddels beschikbaar is op de Alfa Romeo MiTo en die de Giulietta mee zal nemen naar Genève. In het groen zien we dat er een equivalent aan zit te komen, die geschikt is voor vierwielaandrijving. Geen overbodige luxe, aangezien de combinatie Fiat-Chrysler zeer veel vierwielaangedreven opties in de showroom zal zetten de komende jaren.

Verder werkt men bij Fiat powertrain zo te zien aan de C625 voor compacte modellen zoals de Ypsilon, Panda en 500, die het nu nog even met een oude veel minder geraffineerde automaat moeten stellen, en gaat men uiteindelijk zelfs de uitdaging aan om een ultra compacte Dual Dry Clutch systeem te ontwikkelen. Deze zal op de meest compacte en licht gemotoriseerde auto’s debuteren. Zoals je misschien weet werkt Fiat vooral vanuit Brazilië ook aan een uiteindelijk debuut op de markt voor ‘Micro cars’, oftewel het allerkleinste segment. De verwachting is dat we daar volgend jaar al veel meer over te weten zullen komen. Onderin zie je de hoeveelheid koppel in Nm.

Een gedachte over “Fiat Powertrain werkt aan uitbreiding van de TCT transmissie

  • 16 februari 2011 om 11:24
    Permalink

    En wanneer komt het dan eindelijk op de markt? Waarom nu nog steeds geen Punto/Bravo/Delta met TCT?

    Wanneer komt de kleine TCT, waar men het ook al jaren over heeft? De nieuwe Ypsilon zou aantrekkelijk zijn indien leverbaar met TCT (en na te leveren Lancia grille). Die Dualogic bakken zijn niet meer van deze tijd.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.