Fiat presenteert nieuwe Bravo in Sao Paulo

Bravo2 brasil

Eigenlijk is de facelift van de Fiat Bravo voor Brazilië, die we je reeds konden aankondigen, best geslaagd. De smaakvolle voorzijde van de hatchback van Fiat die in Italië inmiddels niet meer wordt geproduceerd, is op zeer smaakvol geëvolueerd. De naam Bravo is nu ook prominente op de wieldoppen terug te zien en toont dus trots hoe dit model een nieuw leven is gegund in Zuid-Amerika. Eigenlijk hadden we deze aanpassing en tweede kans als Fiat-liefhebbers hier ook graag gezien. Ook binnenin zien we iets wat we helaas nooit in de Europese showrooms mochten verwelkomen, namelijk het nieuwe Uconnect Navigatiesysteem (foto onder).

Bravo2 brasil3

De velgen zijn dus nieuw en aan voor- en achterzijde zijn de bumperpartijen subtiel hertekend. De tweede generatie Bravo die op de Braziliaanse autosalon van Sao Paolo te zien is al als instapversie rijk uitgerust (Essence). Ook is de Sporting weer verkrijgbaar (foto bovenaan) en is er in het zwart de extra variant Blackmotion (foto onder). Motorisch kan de Braziliaanse klant kiezen uit de 1.8 E-Torq (130 pk) en de 1.4 T-Jet (152 pk) met 6-bak of Dualogic automaat.

Bravo2 brasil2

3 gedachten over “Fiat presenteert nieuwe Bravo in Sao Paulo

  • 29 oktober 2014 om 20:35
    Permalink

    Het is en blijft voor mij onbegrijpelijk dat er niet een goede facelift/update van de Bravo (plus SW) en de Delta voor Europa is gemaakt. Veel Deltarijders zijn aan het kijken naar een andere auto en die is niet meer te krijgen bij FCA, behalve dan misschien een Giulietta. Maar die wil lang niet iedereen. De Delta en de Bravo hadden met een beperkte facelift nog goed mee kunnen komen. Ze zijn nog steeds mooier dan het overgrote deel van de C segmenters.
    Zelfde verhaal gaat eigenlijk ook op voor de Punto.

    Beantwoorden
  • 30 oktober 2014 om 21:48
    Permalink

    Geslaagde update voor Brazilië, maar dit zou toch voor Europa echt too little too late zijn. Bijna alle merken hebben een moderner aanbod in dit segment.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.