Fiat Uno Cabriolet en Sporting

Laatst schreven we nog over het succes van de Fiat Uno in Brazilië. Fiat zal daarom niet aarzelen om met de Uno hetzelfde trucje als met de 500 toe te passen. Zo worden er op de motorshow van Sao Paolo, twee nieuwe modellen gepresenteerd. De Uno Sporting is zoals de naam al suggereert het sportievere broertje van de ‘gewone’ Uno. Dit model gaat vanaf volgende maand in de verkoop en kan worden herkent aan de luchtinlaten, spoiler, verlaagd onderstel en 15″ spaakwielen. Voorlopig wordt deze versie alleen met een 85 pk sterke atmosferische 1.4 l geleverd.

Anders dan de Sporting is de Cabriolet slechts een concept. Maar bijna vanzelfsprekend is het dat dit model bij goede reacties snel het levenslicht zal zien. Opmerkelijk is de 155 pk sterke krachtbron uit de eerste generatie Alfa Romeo Mito, wat in combinatie met het waarschijnlijk lagere gewicht voor behoorlijke prestaties zal staan.

Voorlopig is de Fiat Uno alleen voor Brazilië en Argentinië bestemd, maar ook wordt Oost Europa als potentiële afzetmarkt genoemd.

[nggallery id=483]

[nggallery id=484]

4 gedachten over “Fiat Uno Cabriolet en Sporting

  • 23 oktober 2010 om 09:55
    Permalink

    Die uno zou het hier ook goed doen voor mensen die een iets grotere panda willen als basic transport. Een effectief en trendy wapen tegen bvb Dacia lijkt mij.

    Beantwoorden
  • 23 oktober 2010 om 14:28
    Permalink

    Die sporting ziet er goed uit. Oogt lekker “stevig”. (vooral die deurhandgrepen)

    @Wim,
    Ik zou ook zeker deze Uno overwegen als ik een leuke en makkelijke instapper zou zoeken. Ziet er in mijn ogen ook nog leuker uit dan een Panda en 500.

    Beantwoorden
  • 23 oktober 2010 om 14:34
    Permalink

    Foto 2 van de sporting is wel slordig trouwens. 🙂

    Beantwoorden
  • 24 oktober 2010 om 12:15
    Permalink

    Laat maar komen die Uno…
    vanaf foto’s beoordelen is natuurlijk wel wat moeilijk, maar het ziet er in ieder geval erg goed uit..

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.