Verlaging giulietta in belgie

Home Forums Tuning Alfa Romeo Verlaging giulietta in belgie

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #22465
    redbart
    Lid

    Iemand al onder een belgische giulietta een de eibach pro kit laten monteren en naar de ongevallen keuring geweest? Wil hem graag verlagen maar niet in problemen komen met de keuring.

    #22480
    Il Quadrifoglio
    Sleutelbeheerder

    Geen ervaring mee.. Maar volgens mij moet dit weinig uitmaken. Eibach maakt gewoon EU goedgekeurde kits.

    #22481
    redbart
    Lid

    Zou ik ook zeggen, echter deze week bij montage station geweest en hij had 1 giulietta verlaagd echter deze kwam niet door de ongevallenkeuring, dit had te maken met afgekeurde wielgeometrie (teveel camber), echter weet niet welke verlagingsset gebruikt is. Ik zal dit nog na vragen.

    #22660
    redbart
    Lid

    Ik had nog dezelfde vraag openstaan bij de Goca (belgische keurings instantie) en verhaal blijkt helaas te kloppen. Wagens moeten na verlaging gekeurd worden volgens ongevallen keuring en wielgeometrie moet in overeenstemming zijn volgens de fabrikant. Volgens de man klopte de wielgeometrie bij fiats/alfa’s al vaak niet vanaf fabiek (omdat een hoek niet instelbaar is), laat staan bij een verlaagde variant. Ik heb nu idee als ik verlaging niet uit mijn hoofd kan zetten een pre meting te doen zodat ik weet of mijn auto standaard al aan de wielgeometrie voldoet.

    #22824
    Il Quadrifoglio
    Sleutelbeheerder

    Wat raar! Hier in NL rijden veel verlaagde Giulietta’s rond. Misschien een standaard QV kit?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.