7 gedachten over “Het verhaal van de Giulietta

  • 16 mei 2010 om 11:52
    Permalink

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt kapot ben van de Guilietta. De auto is bij lange na niet zo onderscheidend als de 156 en de 147 waren toen die net uitkwamen. Begrijp me goed ik ben een Alfa fan maar de huidige designlijn spreekt mij niet erg aan. Zoals autovisie heeft geschreven zou het design ook door Kia of Hyundia ontworpen kunnen zijn en moet de Alfa zich onderscheiden door grote wielen, de juiste kleurstellingen en voldoende optie`s. Erg jammer want ik had me erg verheugt op deze auto en hoop dat deze lijn niet doorgetrokken zal worden in de nieuwe 159.

    Beantwoorden
  • 16 mei 2010 om 13:42
    Permalink

    De Giulietta is echt een wonder op wielen. Waar de Duitsers kiezen voor de meest agressieve en degelijke look, kiezen de Italianen voor die van elegantie en kracht. Naar mijn mening is dat hoe een Alfa Romeo hoort te zijn!

    De mening van Autovisie en Autoweek laten me meer dan koud. Het zijn en blijven ordinair gesponsorde bladen. Nederland is in de basis geen autoland, en dat weten zij perfect in hun bladen te vertalen.

    Waarom maakt Auto Edizione geen blad? 😛

    Beantwoorden
  • 16 mei 2010 om 17:04
    Permalink

    @Giuseppe Luraghi,
    Helemaal eens met je visie over de nederlandse bladen, met name Autoweek. Autovisie zakt ook steeds verder af, te grote invloed van De Telegraaf?? Alleen TopGear Magazine lijkt door en voor autoliefhebbers geschreven.

    Bijzonder is wel dat nu met name de Duitse bladen erg enthousiast zijn over de Giulietta. Zowel Autobild alsook het veel kritischer “Auto Motor und Sport” zijn er zeer over te spreken!!

    Beantwoorden
  • 16 mei 2010 om 22:33
    Permalink

    Voor mij is de Giulietta (ook) weer een design icoon. De lijnen zijn subtiel, nergens aangedikt tot overmatige agressie en toch staat het geheel. Het heeft een soort van natuurlijke spanning in zich.

    Autovisie glijdt (voor mij) helaas steeds verder af en is duidelijk geinspireerd door de duitse 3 met BMW als uitschieter. De hogere prijzen worden gebagatelliseerd.
    De vormgeving vergelijken met een Hyundai of Opel…..

    In de eerste rijindruk werd de 120pk benzinemotor (nota bene de basismotor) afgedaan als een ‘probleem’motor omdat ie niet voldoende vermogen zou hebben icm het wagengewicht.
    Wat maakt dat dan van een beduidend duurdere 105pk Audi A3?? Of een nog duurdere BMW instapper met beduidend minder koppel ??
    Die bladen lijken te worden beinvloed.

    Beantwoorden
  • 17 mei 2010 om 12:30
    Permalink

    @Bart Jan,
    vergeet vooral Carros niet, echt een liefhebbersblad met een warm hart voor Alfa Romeo. (er stond afgelopen maand wel een artikel in over de Giulietta terwijl A3 ed nooit aan bod komen!)

    Beantwoorden
  • 17 mei 2010 om 12:44
    Permalink

    Carros ben ik niet over te spreken; ga mijn abbo opzeggen. Teveel persfoto’s en te weinig echt mooie tests.

    Beantwoorden
  • 17 mei 2010 om 22:14
    Permalink

    @Giuseppe Luraghi

    Een kort maar duidelijk verhaal waar ik het helemaal mee eens ben!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.