Lancia blijft gewoon aanwezig en leverbaar in België

Lancia Belgium

De recente uitspraken van Sergio Marchionne aangaande het prachtige maar sterk gereduceerde merk Lancia, leidt tot de nodige onrust bij sommige importeurs. Onze redactie ontving daarom vanmorgen een bericht van Fiat Group Automobiles Belgium, waarin nog eens duidelijk werd gemaakt dat Lancia in België en Luxemburg gewoon leverbaar zal blijven via onder andere de 30 aanwezige officiële verkooppunten. Lijnden heeft overigens (nog) geen officiële verklaring afgegeven wat dit aangaat.

Lancia Belgium2

Twee totaal verschillende signalen uit respectievelijk Turijn en Brussel dus. Rijst bij ons meteen de vraag, welke koers nu werkelijk gevolgd zal worden door de fabrikant. De Ypsilon is namelijk ook in Frankrijk een succes en in Spanje mag Lancia ook absoluut niet klagen momenteel. Is het terugtrekken uit andere markten een lange termijn visie van de CEO? Hoe dan ook ‘Fiat Group Automobiles Belgium’ en ‘Fiat Chrysler Automobiles’ lijken hiermee voorlopig nog twee verschillende realiteiten die door elkaar heen lopen. Het luxe Lancia kan volgens de CEO zelfs nog lang niet naar een miljardeninvestering uitzien, die het nodig zou hebben om commercieel interessant te zijn. Alfa Romeo krijgt op dat gebied alle prioriteit wat op zich al een grote uitdaging is.

6 gedachten over “Lancia blijft gewoon aanwezig en leverbaar in België

  • 5 juni 2014 om 22:26
    Permalink

    Als ik CEO zou zijn van FCA.

    Fiat Topolino 3DRS Twinair

    Panda
    Fiat Panda Facelift
    Fiat Panda MPV vervangt 500 L lijn
    Fiat Panda 4X4
    Fiat Panda Panorama Roof, special models Gucci, Italia,
    Fiat Panda SUV 4X4

    500
    Fiat 500 nieuw model
    Fiat 500 B (5DRS)
    Fiat 500 Giardinetta
    Fiat 500 C
    Fiat 500 Coupe Zagato
    Fiat 500 X SUV

    Abarth
    Abarth Panda 130HP en 150HP esseesse
    Abarth 500 150HP en 180HP esseesse special 200HP Evo
    Abarth 500 C 150HP en 180HP esseesse
    Abarth 500 B 5DRS 150HP en 180HP esseesse
    Abarth 500 coupe Zagato 180HP en 200HP Evo
    Abarth 124 Spider RWD sportscar 200HP

    Lancia
    New Lancia Ypsilon 3DRS 10 cm longer then old model Twinair
    New Lancia Ypsilon 5DRS 10 cm longer Panorama roof
    New Lancia Musa 15cm longer on (Panda MPV platform)
    New Lancia Delta 5DRS FWD and AWD HF model 240HP and Evo 280HP and Hybrid version 100HP.
    New Lancia Delta 4DRS FWD and AWD HF model 240HP and Hybrid
    New Lancia Delta SW FWD and AWD 240HP and Hybrid
    New Lancia Fulvia Coupe RWD sportscar 200HP (spec Abarth)

    Zo en ik los het probleem op voor Lancia want die vullen de grotere modellen van FIAT in en Alfa Romeo zit daar boven die beginnen vanaf C-segment. Dus Lancia zit tussen FIAT en Alfa Romeo. Concurrent Volvo V40 Audi A3 met de nieuwe Lancia Delta, de nieuwe Delta staat op het FIAT platform van de Dart en de FIAT Ottimo maar dan iets langer en een betere achterwielophanging. De nieuwe Delta krijgt trekjes van de glorie dagen van Delta de eerste versie ook gaat Lancia terug naar de kleinere grill.

    Ciao

    Squadra this is for mister Sergio!!

    Beantwoorden
  • 6 juni 2014 om 09:38
    Permalink

    Wellicht kloppen beide signalen ?, maar dat SM het moment wat verder in de tijd zet. Ik vind de thuismarkt keuze ook vreemd. Waarom niet blijvend Europees, als de interesse o.a. in Frankrijk en Spanje er nog steeds is. Tijd dat SM hierin wat meer duidelijkheid gaat geven, over het hoe en waarom.

    Beantwoorden
  • 6 juni 2014 om 12:42
    Permalink

    @Squadra: Delta 4 deurs en SW. Is dat een D-segment sedan? (oftewel Volvo S60 concurrent die Prisma zou kunnen heten) Is een must voor het merk nl. Er moet nog een MPV en een E-segment Topmodel op basis van toekomstige Chrysler Voyager en 300C bij om de lijst aan te voeren. 😉

    Beantwoorden
  • 6 juni 2014 om 14:05
    Permalink

    Lancia4Ever,

    Nou ik zie de Prisma (goede naam) 4DRS en SW juist qwa grote Skoda Octavia en Volvo S60 dus eigenlijk net tussen C en D segment in. Maar dan wel met de ruimte van een D-segmenter. Een grote Lancia MPV zie ik ook wel zitten deze zal op het platform van de nieuwe Chrysler Voyager tot stand komen maar wel met een geheel eigen design modern sjiek Italiaans. Deze Lancia MPV zal als tegenhanger gelden voor de Renault Espace. Er zal van deze MPV ook een Hybride versie komen met zonnecellen in het dak voor extra zuinig verbruik. Een grote Lancia in het E segment zie ik niet zitten. Dan zou de auto teveel een concurrent zijn van de grote Alfa Romeo en Maserati Ghibli en Quatroporte. Lancia zal verkocht worden in Europa en Australie Japan en Brazilie.

    Van de nieuwe Fulvia zal een speciale introductie serie komen namelijk De Lancia Fulvia Munari in het rood met zwarte details.

    Ciao

    Squadra
    http://www.youtube.com/watch?v=D2OlsCu1tfc
    Sound from Heaven

    Beantwoorden
  • 6 juni 2014 om 18:27
    Permalink

    Het belangrijker vraagstuk zou moeten zijn. Waarom wordt een Lancia niet aan(onder) de man gebracht.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.