Lancia Ypsilon 2011 geeft zich bijna bloot

Lancia toont nu voor het eerst de grille nieuwe stijl. Wat overblijft van de bestaande is de vorm van de uitsparing waarin grille zich bevindt. De spijlen zijn nu horizontaal en de chromelijst heeft in het midden een soort speerpunt waarin het logoschildje zal staan. Het is op z’n minst behoorlijk revolutionair te noemen na vele jaren waarin Lancia altijd een onmiskenbaar herkenbare grille had met chromen middenstijl. Deze keerde sinds Aurelia en Appia voor het eerst terug op de Gamma en de Delta (I) in begin jaren ’80 en gaven via modellen als de Thema, Kappa en Thesis, Lancia een geheel eigen gezicht. Of dat nu ook zo is, zal nog moeten blijken. Persoonlijk zijn we in eerste instantie niet zo te spreken over deze wijziging, maar we stellen ons open voor een een eventueel positief oordeel bij het zien van het eindresultaat. Behalve esthetisch, vinden we het zelf vooral marketingtechnisch niet zo’n slimme zet. De Delta heeft deze grille nog niet, evenals de Musa en de oude Ypsilon. Dit zal optisch dus opnieuw voor een versnippert gamma zorgen, wat het kleine merk Lancia nu juist niet zo goed kan gebruiken op het moment. Maar deze Ypsilon lijkt al met al een mooie auto te worden, dus laten we het vooral daar bij stilstaan.

Nog niet eens in Bicolore opzet ziet de Ypsilon er al knap en geraffineerd uit qua design. De achterzijde met name ziet er goed uit en heeft zeer herkenbare ietwat Y-vormige achterlichten. Het is nu nog duidelijker te zien dat de handgrepen voor de achterportieren in de C-stijl verwerkt zijn.

8 gedachten over “Lancia Ypsilon 2011 geeft zich bijna bloot

  • 27 januari 2011 om 18:26
    Permalink

    Oeps…gelijktijdig de foto’s gepost op het forum!

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 18:58
    Permalink

    Inderdaad Lusso. Deze en een shop van de Ypsilon komen bij Quattroruote vandaan. Dat wil dus zeggen dat zij idd een direct lijntje hebben als het hier om gaat.

    (Zelf vind ik het dus een schande deze wijziging…maar ach Lancisten..wie zijn dat nog überhaupt zal men wel gedacht hebben in Turijn? Ik ga lekker een Thesis kopen en het eeuwig koesteren als de laatste Lancia inclusief de Delta.)

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 19:23
    Permalink

    Een Delta “mini-me” zal prachtig zijn, maar in NL zal die dan niet zo hard lopen want de meeste Nederlanders hebben niet zo veel met estethiek…

    Daarentegen als ze er de 2-cylinder inlepelen en hij wordt in NL MRB gratis, gaat ie misschien wel als het spreekwoordelijke warme broodje.

    Beantwoorden
  • 27 januari 2011 om 21:04
    Permalink

    in GB gaat ie met een Chrysler grilletje rondrijden. kan me niet voorstellen dat het Lancia familiegezicht wordt losgelaten

    Beantwoorden
  • 28 januari 2011 om 08:46
    Permalink

    @AE: ja de grille vind ik ook helemaal niks. Ik snap het niet, ze hadden zoveel om terug te grijpen qua grille design en dan nemen ze iets dat aboluut niks met het Lancia-DNA heeft te maken. Er MOET een middenspijl zijn. Het lijkt wel chinees design…

    Wat de auto betreft: de wielen lijken mij zo klein t.o.v. de auto zelf. Het lijkt wel een MPV. Het is iets waar alle FGA ontwerpen aan lijden. Bij de giulietta moet je ook al enorme velgen steken om de proporties te doen klopppen. En wat is hij hoog!

    Beantwoorden
  • 28 januari 2011 om 11:08
    Permalink

    Waarschijnlijk zijn het winterbanden, die een maatje kleiner zijn.
    En : moeten het altijd “grote” banden zijn ? Het is de consument die het verschil tussen de een kleine en grote bandenmaat moet betalen.

    Beantwoorden
  • 28 januari 2011 om 11:50
    Permalink

    De proporties zijn prima en zeker niet anders of slechter dan bij de concurrent tegenwoordig.. heb je weleens een Passat of een A4 van de zijkant bekeken?? Oei..

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.