Manley garandeert miljardeninvestering FCA

Mike Manley kwam tijdens zijn Europese debuut als CEO van FCA met geruststellend nieuws; De investering van 5 miljard euro in de Italiaanse fabrieken gaat gewoon door. Na de aankondiging van de nieuwe belasting door de overheid is het plan tegen het licht gehouden, maar niet gewijzigd. Mogelijk zijn er met Rome goede afspraken gemaakt, maar aan de politiek wilde Manley geen woorden vuilmaken.

FCA staat er goed voor dankzij een gezonde boekhouding. Manley kon het niet vaak genoeg herhalen gisteren. Een nieuwe alliantie met bijvoorbeeld PSA is een optie maar niet noodzakelijk verklaarde de opvolger van Marchionne. Een partnerschap zal sowieso enkel plaatsvinden als de groep er zelf op termijn sterker van zal worden zei de CEO, die hiermee een overname door bijvoorbeeld de kolos Renault-Nissan uitsloot.

Onderdelen afstoten zoals Maserati is dan ook uitgesloten, ondanks de getoonde interesse van Geely. Manley noemde de toekomst van het merk met de drietand eentje met een prachtig perspectief. Dat geldt ook voor de elektrische toekomst van FCA’s producten. Lingotto is er meer dan klaar voor, zei Manley in een reactie op journalisten die zich afvroegen of FCA deze boot nog kan halen. “De getoonde concepten zijn een veelbelovend bewijs dat we midden in de realiteit staan en dat we het zelf kunnen ontwikkelen. Wie weet kunnen we op dit vlak in de toekomst uiteraard ook met anderen samenwerken“, aldus Manley.

Lancia krijgt ook een toekomst beloofde Manley. Voorlopig alleen in Italië, aangezien het merk daar een hele waardevolle inbreng heeft. Over uitbreidingen voor het merk dat al een tijd op een laag pitje staat wilde de CEO nog niks kwijt.

Een gedachte over “Manley garandeert miljardeninvestering FCA

  • 7 maart 2019 om 16:23
    Permalink

    Yes! Het L-woord is eruit. Lancia heeft toekomst bij FCA. Eindelijk ziet men het licht. Natuurlijk, in tijden dat andere merken weer nieuwe merken moeten bedenken (Cupra, Polestar, Jetta, DS, ..) heeft FCA die gewoon op de schappen liggen. Afstoffen, elektrificeren, mooie carrosserie erom en verkopen. Alles draait in de toekomst om imago en uiterlijk in de auto-industrie (en een beetje om elektronische gadgets). De technisch ingewikkelde aandrijving is grotendeels standaard met een accupack en een elektromotor.

    Ik wil weer een grote Lancia!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.