MC20 is nieuw tijdperk voor Maserati

Mythisch verleden en episch nieuw begin.

De boodschap is duidelijk; Maserati toont met de MC20 dat het haar verleden 100% in ere wil houden. Niet alleen door GT’s en vierdeurs auto’s te bouwen, maar ook lichtere sportwagens. De makers van de drietand vertelden dit verhaal vanavond middels een presentatie van fortmaat. De vleugeldeuren mogen dan een primeur zijn voor het merk, maar niet het feit dat het nu gaat om lichte auto met zeer vooruitstrevende specs. Dat is volledig conform de oorsprong.

Nieuw technologisch tijdperk voor Maserati.

De 630 pk sterken V6 met F1 technologie (0 – 100 km/u in 2.9 sec. en een top van 325 km/u), vormen een uitdagende eenheid met de functioneel en subtiel elegant vormgegeven birdcage-achtige carrosserie. Tijdens de presentatie kwam uiteraard ook de Merak veelvuldig in beeld vanwege de positie van het motorblok in de MC20. De Maserati MC20 vormt het toonaangevende begin van een serie nieuwe producten, waarbij het naast elegantie en stijl ook zal gaan om ultieme prestaties en innovatie. Hierna volgen als eerste ook een belangrijke nieuwe GT en een D-segment SUV. Beide zullen qua design de nodige details delen met de vandaag getoonde 1500 kg wegende MC20 (monocoque constructie in carbon fiber van 100kg).

Terug naar het circuit.

Maserati ging vanavond terug naar de oorsprong van een succesvolle carrière op het circuit. Een carrière die volgens insiders met de MC20 opnieuw een vervolg zal krijgen. Daarom is deze auto deels ook geïnspireerd op de MC12, zij het in een hedendaags jasje en met toekomstgerichte techniek. Ook een volledig elektrische uitvoering van de MC20 ligt in het verschiet.

[nggallery id=1266]

5 gedachten over “MC20 is nieuw tijdperk voor Maserati

  • 10 september 2020 om 03:50
    Permalink

    Met F1 technology moet je nu geen reclame maken

    Beantwoorden
  • 10 september 2020 om 08:47
    Permalink

    Op zich is dit wel een geslaagde verschijning. Ik vraag mij enkel of in hoeverre dit model eigenlijk oorspronkelijk een Alfa Romeo had moeten zijn (de 6C). Volgens mij hadden ze niet genoeg geld voor de ontwikkeling van de opvolger van de Granturismo en hebben ze dan maar de 6C van Alfa omgetoverd tot de MC20. Feit is dat de klanten die een Granturismo hebben, nu moeten overstappen naar een ander merk als ze een nieuwe willen, want de MC20 is een heel ander kaliber auto. Eigenaardig dat Maserati ook breekt met de traditie van de luxueuze GT’s met motor voorin.

    Beantwoorden
  • 11 september 2020 om 09:10
    Permalink

    Nog iets: bekijk hoe de deuren van de MC op dezelfde manier openen als die van de Alfa 33 Stradale….Nog een bewijs dat de MC eigenlijk een Alfa 6C had moeten zijn (die trouwens al door Marchionne halvelings was aangekondigd)

    Beantwoorden
  • 11 september 2020 om 11:32
    Permalink

    @Lusso Maserati breekt niet met de GT traditie. Er komt een hele belangrijke opvolger aan van de GranTurismo als GT en als Spider. (2021)

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.