Melfi: Fiat schroeft productie van de Punto flink terug

Fiat Punto Melfi

Voorlopig komen er een stuk minder treinen vol met Punto Evo modellen uit de zuidelijke regio Basilicata (foto). De B-segment Fiat die een tijd lang verreweg de populairste auto van ItaliĆ« was, heeft namelijk erg veel last van de sterk krimpende Italiaanse markt. Fiat moet het momenteel vooral van de nog altijd vitale Panda hebben uit Tychy, die voorlopig dan ook nog volop in productie zal blijven, ondanks de komst van het gelijknamige nieuwe model uit Pomigliano aanstaande februari. De fabriek in Melfi (provincie Potenza) moet opnieuw de productiviteit flink terugdraaien. In oktober heb je bij ons al kunnen lezen hoe de eerste maatregelen werden getroffen, doordat men van vijf dagen productie soms terug moest naar maar drie dagen per week. Afgelopen maand waren er opnieuw een heel aantal dagen dat de assemblagelijn stilstond, te weten op 2,3,4,7,11 en 14 november. Overigens is dit over heel 2011 al vaker voorgekomen (5-6 dagen per maand). 16 en 19 december zal de stekker er weer uitgaan en de ‘kerstvakantie’ zal dit jaar van 23 december tot 9 januari duren. In Melfi werken momenteel 5700 werknemers.

3 gedachten over “Melfi: Fiat schroeft productie van de Punto flink terug

  • 19 november 2011 om 09:13
    Permalink

    Logisch, de foto’s van de facelift Punto zijn al bekend. Wie koopt dan nog het oude model?

    Beantwoorden
  • 19 november 2011 om 18:56
    Permalink

    @Lusso

    Als dat zo is, niet slim om die foto’s al zo bijtijds te showen

    Leuke locomotief trouwens

    Beantwoorden
  • 22 november 2011 om 12:39
    Permalink

    @Lusso

    Ja maar wel een goede zet om die neus weer meer naar het origineel te brengen. ipv die verschrikkelijke chromen 500 snor die past op een 500 maar op een 500 alleen en niet op een ander model. Ik hoop nu nog op iemand die onze neus er aftikt kan ik de nieuwe bumper er op laten zetten. Voor we hem kochten had ik al eens gekeken of hij te wisselen was met de zwarte abart snor maar die past niet kwam ik later achter. Wrapen in de lak keur zou ook nog kunnen. Ik ben tot dus ver nog niemand tegen gekomen die de chromen snor een verfraaiing vond op het mooie origineel. Verder waren de aanpassingen wel verbeteringen. Nou ja die verplicht mee gespoten stoot trips met chromen rand ben ik ook niet weg van geef mij maar gewoon een zwarte rubberen stoot strip staat sportiever en het beschermt de deur ipv dat je meteen een paar honderd euro schade hebt omdat de stoot strip ergens tegenaan stoot en bekrast raakt.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.