dietje91 @dietje91 ?

actief 3 jaar geleden
  • Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Maserati Grugliasco stuurt personeel naar Mirafiori Vorige week maandag is de productie van de SUV Maserati Levante gestart in Mirafiori (foto onder). Toch had dit […] · Bekijken
  • @Dennis Was al altijd optioneel beschikbaar hoor.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Aanpassing Alfa Romeo Giulietta redelijk minimalistisch De Italiaanse pers kon gisteren kennismaken met de vernieuwde Giulietta. Maar de vernieuwing zit ‘m jammer genoeg […] · Bekijken
  • Vettel klopte voorlopig het snelste rondje af in Barcelona tijdens de eerste testdagen. 🙂

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Ferrari wil winnen met de SF16-H Scuderia Ferarri gaat het komend F1-seizoen doen met deze SF16-H. De werktitel was 667 en gisteren verscheen de bolide van de Scuderia […] · Bekijken
  • @hans Probleem is dat niet iedereen nog maanden kan wachten met zijn/haar auto te vervangen, laat staan meerdere jaren sinds de 159 al uit productie is. Ikzelf had graag mijn Delta vervangen eind 2015 en toen was de Giulia net op tijd geweest. Nu zit ik erop te wachten en wachten en zie ik de inruilwaarde van mijn Delta alsmaar zakken (zit…[Lees meer]

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Alfa Romeo plan officieel uitgesmeerd tot 2020 We weten nu officieel waarom modellen als de MiTo en Giulietta eerst nog een facelift krijgen in Giulia-stijl. Sergio […] · Bekijken
  • Mijn vriendin haar 500 TwinAir haalt rond de 6l als zij ermee rijdt (in eco-stand en schakelen aan 2.000rpm), ik kom uit rond de 8l. Gewoon veel te leuk om in toeren te jagen.
    Je hoort mij de TwinAir zeker niet afbreken, maar ik kan me voorstellen dat héél veel mensen geschrokken waren/zijn van het verbruik na hun aankoop.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, FCA sjoemelt niet met uitstootcijfers Vanwege het feit dat de vele fabrikanten sinds het debacle bij Volkswagen tegen het licht worden gehouden, reageert FCA proactief […] · Bekijken
  • De TwinAir even niet meegeteld. 😀
    Alhoewel dat natuurlijk de fout is van de emissietesten en niet van FCA.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, FCA sjoemelt niet met uitstootcijfers Vanwege het feit dat de vele fabrikanten sinds het debacle bij Volkswagen tegen het licht worden gehouden, reageert FCA proactief […] · Bekijken
  • @Johan166 De aankomende Q2 kan je bezwaarlijks een concurrent noemen voor de 500X. Hij zal ongeveer even groot zijn en ook SUV-achtig, maar daar stopt het dan ook. Zo kan je ook zeggen dat de A1 een concurrent is van de Panda…

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, FCA verkoopt mogelijk rechten op aanduidingen Q2 en Q4 Volgens bepaalde bronnen is Fiat Chrysler Automobiles bezig met onderhandelingen over de verkoop van de […] · Bekijken
  • @OneFiveNine Je moet uiteraard ook wel de onrechtstreekse opbrengsten meerekenen die voortkomen uit de naambekendheid/…. Geen enkel team zou deelnemen aan F1 als het enkel verlies oplevert. 😉

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Marchionne kondigt Alfa Romeo’s terugkeer in F1 aan Marchionne heeft de knuppel alvast in het hoenderhok gegooid en kondigt alvast een aanstaande terugkeer van Alfa Romeo […] · Bekijken
  • Hou er ook rekening mee dat er een PAK extra technologie zit verwerkt in de Giulia ten opzichte van de 156/159. Op zich is de Giulia dus zeker lichter dan zijn voorganger.
    Langs de andere kant kun je je dan wel afvragen dat als Mazda hun 6, die een pak groter is dan de Giulia, op 1225kg krijgen als instapversie (benzine, rijklaar), waarom merken…[Lees meer]

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Alfa Romeo Giulia gamma komend voorjaar op de markt De Alfa Romeo Giulia zal behalve als Quadrifoglio ook in allerlei gedaanten voor de minder vermogende sterveling op de […] · Bekijken
  • Met 198g/km CO2 en 8,5l/100km is de Giulia even zuinig (net ietsje beter zelfs) dan een M3, dus de wegenbelasting enzovoort zal idem zijn als bij zijn concurrenten.
    Een M3 weegt trouwens (leeg) 1595kg en geen 1535, dus de Giulia blijft daar zeer mooi onder met zijn 1525kg.

    En er wordt hier precies verondersteld dat de diesel-versies en andere…[Lees meer]

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Alfa Romeo Giulia gamma komend voorjaar op de markt De Alfa Romeo Giulia zal behalve als Quadrifoglio ook in allerlei gedaanten voor de minder vermogende sterveling op de […] · Bekijken
  • @henk Wester heeft reeds gezegd dat een SW er wel komt, maar dat deze nog even op zich zal laten wachten. Eerst wordt Alfa opnieuw gepositioneerd wereldwijd en eens dit gebeurd is dmv enkele class-leading modellen, komt een SW er voor Europa.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Meer over de ontwikkeling van de Alfa Romeo Giulia Het Britse Car sprak projectbaas Philippe Krief, die de leiding had over het team dat in het diepste geheim aan de Alfa […] · Bekijken
  • Ecco l’Alfa Romeo Giulia (Quadrifoglio Verde)! In vol ornaat. De naam is hierbij bevestigd en het is een indrukwekkende verschijning met ballen. Het offensief van FCA middels Alfa Romeo is een feit. Met deze […]

    • er moet nog een foto op facebook staan van de linkerkant maar slechte kwaliteit

    • als de redactie mij een link stuurt kan ik de foto van de andere kant sturen.

    • toppie.

    • Tja, loop nog niet over van enthousiasme, m.n. erg “dik” Eens kijken wat de dag van morgen brengt

    • @niccolo

      Dit is dan ook de QV 😉

    • Inderdaad eenvoudige, sobere lijnen en geen goedkope onzin. Een goed begin! Proporties wielen-carrosserie lijken me heel goed. Nu nog neus en interieur.

    • Nu maar hopen dat het in ieder geval lekker zal rijden, uiterlijk, tja misschien morgen betere foto’s.

    • Lekker dik sportief, Met de juiste motoren en een kwalitatief interieur kan en gaat dit een knaller worden !!! Kom op daar

    • Wel een beetje eens dat deze koets niet zo uitzonderlijk mooi is als gehoopt. Verwachtingen waren dan ook erg hoog gespannen. Vind de impressies van Thorsten Krisch (Diseno-Art.com) nog steeds de allermooiste…

    • Lijkt mij op het eerste dat het een evolutie is van de 156. de bumpers zijn wat vreemd van vorm maar dat komt door de QV uitvoering. De standaard uitvoering zal eleganter zijn en de overhang voor is extreem kort ook in het filmpje.Nu al Geslaagd!!!!

    • Vind de proporties idd geweldig en de vorm van de achterruit ook erg mooi. Weet zeker dat deze foto’s niet volledig recht doen. Wordt een imposante Alfa dit.

    • Zou een erg goede render zijn? Oud prototype?

    • Dit is dus/word een knaller,eindelijk ze kunnen het nog die italianen.

    • Had gehoopt op iets subtielere achterlichten (eigenlijk zoals in de bovenstaande camou-outfit: een dunne rechte streep oid) en iets van een wat scherpere taillelijn of vouw. Ziet er op de foto’s redelijk ingetogen en behoorlijk conservatief uit.
      Hoe dan ook. Erg benieuwd naar morgen, om het geheel te zien en dan natuurlijk met name de voorkant.
      Wat een lange wachttijd was dit. Blij dat het wachten voorbij is en dat we weer kunnen gaan genieten van een nieuw(e) Alfa Romeo!

    • Opschrift “Giulia” ziet er ernstig uit alsof het van de lokale stickerboer komt. Ben benieuwd wat er morgen op de kont prijkt!

      Getoonde snelle versie vind ik over de top, m.n. de dikke zwelling rond de uitlaat. Over-all beeld behoorlijk aan de veilige kant zonder eigen karakter zoals bijv. bij de 156.

      Beeldmateriaal natuurlijk niet echt duidelijk. Ben benieuwd naar de eerste officiële beelden.

    • Onder het juiste licht en met een natuurgetrouw perspectief zal het nog een heel ander plaatje zijn. De signatuur van het design zit denk ik meer in het voor- en achteraanzicht dan op de flanken welke door eenvoud, rust in het geheel brengen en daardoor niet afleiden van de mooie contouren van de auto als geheel. Erg mooi!

    • 3 jaren alles kunnen verbergen en nu daar domweg de auto open en bloot laten staan?
      Die Sergio is een grapjas. Vorige foto met een achterdeur zoals de 156 en nu weer zoals de 159. In elk geval zijn deze foto’s van zeer slechte kwaliteit en volgens mij bewerkt. Ik dacht ‘nog 1 keer slapen’, maar het werd een slapeloze nacht. Lieve goede Sint, kom nu maar gauw.

    • Ik geloof niet dat dit ‘m is. Die achterlichten zijn qua stijl wel heel erg Maserati, en dat zij aanzicht. Zoals iemand al schreef, kleurloos, zou elk ander merk kunnen zijn. Laat ik het zo zeggen, ik hoop dat we in de maling worden genomen. Nog een paar uur ……

    • Dit zal ‘m zijn, ware het niet dat de foto’s te slecht zijn om er een goed oordeel over te geven….Ik liet me bijna verleiden om er toch al wat van te vinden…. Nee, nog even geduld a.u.b.

    • Autoweek heeft computerschetsen front en interieur.

    • Als dit ‘the real deal’ is, dan is het bewijs dat echt Italiaans design dood is geleverd. Wat een mengelmoes zeg. Mazda, Jaguar, BMW, Kia. Dit moet Alfa gaan redden? Ben vooralsnog erg sceptisch.

    • De schetsen van Autoweek laten (m.i.) zien dat de nieuwe wagen in zilver er al veel beter uitziet dan in rood. Wel beetje genant dan, een Alfa die er niet goed uitziet in het rood…

    • De Ghibli is op foto ook niet zo goed als in real life

    • Allaguida.it vanaf 16.00

    • Zitten daar inmiddels 1800 mensen te kijken naar testbeeld 🙂
      Schijnt nu om 19:00u pas te zijn. Bella Italia…

  • Hier zijn we weer met een aantal nieuwe foto’s genomen in Modena van een nog steeds stevig gecamoufleerde Alfa Romeo ‘Giulia’. Het eerste wat opvalt zijn de twee uitlaten aan beide kanten – dit is dus […]

  • @Nuvola Dat van die teaser van Alfa NL? Dat is duidelijk gewoon een oude sketch op de achtergrond; valt niets uit te halen.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Lancering Alfa Romeo overmorgen is Italië op z’n best Het is lang geleden dat er in Italië zo erg is uitgezien naar de lancering van een nieuwe model, zoals met de Alfa R […] · Bekijken
  • @henk Er wordt gezegd dat deze zou opgewaardeerd worden naar om en bij de 300pk (wat sowieso al het plan was). Enkel is niet geweten of dat dmv een extra turbo of hogere cilinderinhoud zal gebeuren. Het kan inderdaad dat het een 2l wordt.

    Reagerend op - dietje91 schreef een nieuw bericht, Welke dieselmotoren gaan we zien in Alfa’s Giulia? De collega’s van Omniauto.it schreven gisteren een artikel waarin ze beweerden dat de nieuwe 2.2 MultiJet voor de Jeep Che […] · Bekijken
  • @Vanoverberghe Pieter Tja, er circuleren zodanig veel tekeningen dat er altijd wel ergens iets zal kloppen op een bepaalde sketch. De achterlichten zullen bijvoorbeeld hoogstwaarschijnlijk langwerpig zijn en niet rond zoals op deze sketch. Feit is dat het allemaal gokken blijft. Van uiterlijk tot motoren, prijzen, afmetingen,… Best merkwaardig…[Lees meer]

    Reagerend op - dietje91 schreef een nieuw bericht, Nieuwe foto bevestigt mogelijk de naam ‘Giulia’ Deze nieuwe foto van (hoogstwaarschijnlijk) de D-segment Alfa Romeo geeft opnieuw wat informatie vrij. De voorkant is dui […] · Bekijken
  • @henk Dit denk ik inderdaad ook. Bizar wel dat FCA laat weten aan Omniauto dat dat blok er niet in komt. Mag de Alfa niet in verband gebracht worden met een motor van een ‘Amerikaans’ merk?
    Met een CEO die schreeuwt om meer samenwerking tussen verschillende merken, lijkt het me inderdaad zeer bizar dat deze 2.2l niet zou gebruikt worden in de…[Lees meer]

    Reagerend op - dietje91 schreef een nieuw bericht, Welke dieselmotoren gaan we zien in Alfa’s Giulia? De collega’s van Omniauto.it schreven gisteren een artikel waarin ze beweerden dat de nieuwe 2.2 MultiJet voor de Jeep Che […] · Bekijken
  • Het Italiaanse magazine Panorama is er blijkbaar in geslaagd om een aantal werknemers actief in Alfa Romeo’s geheime skunkworks – waar de Giulia vanaf nul werd ontwikkeld – te interviewen. De beveiliging aan […]

  • De collega’s van Omniauto.it schreven gisteren een artikel waarin ze beweerden dat de nieuwe 2.2 MultiJet voor de Jeep Cherokee hoogstwaarschijnlijk ook zal terug te vinden zijn onder de motorkap van Alfa […]

    • Ik vind dit inderdaad erg raar nieuws. Hoewel de VM V6 het goed doet in de V.S., is dat geen dieselland. Daarom is het haast onmogelijk dat deze 2.2 enkel ontwikkeld is voor de Cherokee. Er staan dus meer auto’s op stapel met deze motor. Als dat de Alfa’s niet zijn, welke auto’s in deze klasse dan wel? Bedrijfswagens?

      En met alle respect voor het Skunkworksproject, maar twee motoren ontwikkelen met gelijksoortige cilinderinhoud en/of vermogens, daar gaat geen directie mee akkoord, zeker als die directie steen en been klaagt over de kosten van het ontwikkelen van viercilindermotoren.

    • Het is maar net de vraag hoe je de opmerking van FCA moet opvatten.

      Het lijkt me namelijk vrijwel zeker dat de nieuwe 2.2 MultiJet NIET in dezelfde versie als voor de Jeep gebruikt gaat worden in de Alfa, maar in een aangepaste versie, lees: (veel) meer vermogen en koppel. Dus inderdaad; de Jeep krachtbron zal niet worden aangeboden in de Alfa.

    • @henk Dit denk ik inderdaad ook. Bizar wel dat FCA laat weten aan Omniauto dat dat blok er niet in komt. Mag de Alfa niet in verband gebracht worden met een motor van een ‘Amerikaans’ merk?
      Met een CEO die schreeuwt om meer samenwerking tussen verschillende merken, lijkt het me inderdaad zeer bizar dat deze 2.2l niet zou gebruikt worden in de Giulia en dat ze bovendien een compleet nieuw blok zouden moeten ontwikkelen met een hoop onnodige kosten ten gevolg.
      Sowieso zal het blok wel moeten aangepast worden ivm de Jeep. Daar komt het maximum koppel pas bij 2.500 toeren vrij, terwijl hij bij 3.500rpm al aan z’n hoogste power output zit. Dat betekent een ‘powerband’ van slechts 1.000 toeren, wat uiteraard veel te weinig is in een sportieve wagen (zeker met manuele versnellingsbak).
      Moesten ze hieruit ongeveer 230pk kunnen halen aan 4.000 toeren en 450Nm koppel bij ongeveer 1.750 rpm, lijken me dat bijzonder concurrentiële cijfers voor een viercilinder. Dan enkel nog de uitstoot naar beneden krijgen, want die ligt bij 145gr in de Jeep nogal hoog. Sowieso zal het hogere gewicht, de vierwielaandrijving en de minder aerodynamische koets daar ook wel iets mee te maken hebben, maar toch.

    • Volgens de laatste berichten zou de 1750 benzine weer gaan verdwijnen! Voor wat het bericht waard is.

    • @henk Er wordt gezegd dat deze zou opgewaardeerd worden naar om en bij de 300pk (wat sowieso al het plan was). Enkel is niet geweten of dat dmv een extra turbo of hogere cilinderinhoud zal gebeuren. Het kan inderdaad dat het een 2l wordt.

    • @dietje91

      Volgens mij is dat gewoon de 1750. De 300 pk versie van de 1750 zou ook in de 4C gebruikt gaan worden. Er staan ook maar 3 motoren op het programma voor Alfa Romeo. De 1.4, 1750 tot 300 pk en daarna de v6 tot 490 pk.

  • Deze nieuwe foto van (hoogstwaarschijnlijk) de D-segment Alfa Romeo geeft opnieuw wat informatie vrij. De voorkant is duidelijk nog steeds de carrosserie van een Maserati Ghibli, maar vanaf de B-stijl zien we […]

    • Echt waanzinnig als de auto idd zo zou heten geweldig dit. En ik hoop echt op een beauty van een Alfa Romeo. Dan kan deze compleet de vloer aanvegen met de concurrentie, MAAR er is wel 1 hele grote MAAR de Nederlandse Alfa Romeo dealers hier heb ik geen hoge pet van op ik zit bij H&S Corse en als je ziet wat die mannen allemaal mee maken met onderhoud die klanten bij Nieuwe Alfa’s hebben laten doen maar dan niet zijn gedaan bizar. V6 motoren waar 6 bougie’s gerekend worden en maar 3 vervangen dat soort grappen. Dat is voor een deel ook de reden waarom Alfa nog steeds op kwaliteit een slechte naam hebben. Dit moet echt top worden en dat kan ook maar dan zal er in Nederland anders gewerkt moeten gaan worden.

      Ciao

      Squadra

    • Qua stijl het kleine zusje van de Ghibli, dat wordt duidelijk.

    • Blij met die prachtige naam (als dat dan ook werkelijk door gaat).
      Met het open doen van die achterdeur krijg je wel een scherp puntje dat uitsteekt.
      Maar de nu wel typische Alfa deurklink mag van mij weer terug komen (ik mis hem niet op mijn 159, maar is wel karakteristiek!)

    • Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit niet de definitieve vorm van de achterdeur is: zie wat je krijgt als ze open staat…
      Het wordt vast beter dan dat. Fijnere naam dan een nummer

    • Volgens mij zijn er geen raamstijlen, als ik het goed zie. Dat betekent dus: niks uitstekende randen of scherpe punten.

    • Een duidelijk in elkaar geflanste mule.

    • @Alfa Speed

      Helemaal mee eens dit is een mule. Als ik op zij door het raam kijk naar de 159 voor de deur dan kloppen de proporties van de deuren zoals ze op de foto er in hangen van geen kant. Word dit het wel dan word het een krappe bedoening daar binnen. Het artikel van 12 juni met de zware beplakking is veel beter in verhouding dan deze verhakte Gibli hier boven.

      Ik weet het jongens we willen allemaal graag alles weten maar we moeten gewoon even wachten tot het weer woensdag is en dan weten we het.

      Qua uitstraling zal hij helaas wat tammer zijn denk ik en niet lijken op het lekkere boos kijkende beest op

      2015 Alfa Romeo Giulia rendering


      Met zijn op de concept Pandeon gebaseerde neus. Giulietta achtige kont maar dan wat dikker. Nu maar hopen dat het model er boven dan zo bruut word als dit ding alleen dan wel met kleur er op en niet in dat vermoeiende saaie grijs wat past bij een duitser maar niet bij een kleurrijke wulpse Italiaan met een bite. van mij hadden ze deze zo in productie mogen nemen maar dat hebben ze met de brute Brera ook niet gedaan die werd ook stukken tammer niet verkeerd hoor maar de concept had een brutere uitstraling. Standaard kleur Alfa Rood alle andere kleuren meer prijs voor alle Alfa’s.

    • Op de tweede blik lijkt het me toch tamelijk serieus de echte ‘Giulia’, eerlijk gezegd. Die wielen zijn we al eerder tegen gekomen.
      Grote kans op een wat krappe zit achterin, net als bij de BMW 3.

    • @henk ja kleiner en krapper dus als een 156 en 159 achter in op dit plaatje en het achter portier lijkt heel klein. op het plaatje van 12 juni lijkt verhouding tussen de deuren beter te kloppen. De 3 serie is een 4 zitter. in de 159 zit je prima met 3 op de achterbank.

      Ik heb dan toch zo iets dit is nog steeds een gibli ingekort en niet wat we de 24ste gaan zien.

      maar we zullen het zien over 1 week is het verlossende antwoord gegeven.

    • @AR 159

      Het lijkt wel heel erg sterk op de foto van 9 juni, de Giulia met de aangeplakte Ghibli delen en aangeplakte achterdeur klink. Dezelfde wielen ook.

    • Wat voor velen, inclusief mijzelf, als een vervelende verrassing komt, is dat er voorlopig geen SW komt. In het nieuwste nummer van Autovisie een interview met Wester waarin hij dit meldt. Hij motiveert dit met het gegeven dat Alfa zich richt op modellen die wereldwijd kunnen worden verkocht, de SW is alleen voor de Europese markt interessant. Hij komt wel, maar later. Voor mij slecht nieuws helaas.

    • @Vanoverberghe Pieter Tja, er circuleren zodanig veel tekeningen dat er altijd wel ergens iets zal kloppen op een bepaalde sketch. De achterlichten zullen bijvoorbeeld hoogstwaarschijnlijk langwerpig zijn en niet rond zoals op deze sketch. Feit is dat het allemaal gokken blijft. Van uiterlijk tot motoren, prijzen, afmetingen,… Best merkwaardig hoe Alfa alles zo geheim heeft kunnen houden. Maar dat maakt het natuurlijk alleen maar spannender. 🙂

    • Het is meer iets voor Lancia om op die plek de typeaanduiding te hebben. Ik denk dat dit een mooi stukje marketing is om zo de spanning op te voeren.

      Ik had ook al begrepen dat de SW later komt (was ook met de 156 en 159 zo) alleen is dat idd voor de europese markt niet zo handig. Zowel de 156 en de 159 gingen in aantallen sterk omhoog toen de SW uitkwam.

  • Meer laden