Lancia4Ever

  • Weemoed naar de TurboStar.

    Truck minnende jonge jongens gaan vandaag de dag natuurlijk vooral prat op de brul van een Scania V8. Dat sentiment brengt jullie redacteur altijd terug naar de hoogtijdagen van […]

  • Een bruisend en leidend Fiat.

    Dat klinkt als een utopie vanuit Nederlands perspectief bekeken, maar in Brazilië is het realiteit. En om de koppositie extra te bezegelen, lanceert Fiat Automóveis een auto d […]

  • Polestar met karakter inderdaad…want wat een anonieme bak is dat die Volvo zonder logo zeg

  • Perfecte herinterpretatie van “La linea pulita”.

    Bij het zien van deze Lancia Montecarlo concept van David Obendorfer krijgen we haast kippenvel van opwinding. Niet omdat het een compacte SUV/Crossover is […]

    • Polestar Montecarlo.

    • Polestar met karakter inderdaad…want wat een anonieme bak is dat die Volvo zonder logo zeg

    • GE-WEL-DIG

    • Prachtig zie sowieso veel moois voor bijkomen nu nog graag in productie

    • Slim idee van Obendorfer om niet de oude Delta, maar een sportwagen als de Montecarlo te nemen als basis. Knap ook dat hij die lijnen goed weet te vertalen naar een moderne crossover.
      Eén kleine verbetersuggestie: denk dat hij met 3e zijruitje (net als de latere Montecarlo!) nog beter tot zijn recht komt.

    • Een mooi ontwerp, mogelijk iets te retro en daardoor te saai na enige tijd. Zeker een knappe herinterpretatie. De stroomlijn is ook niet top (zie o.a. de neus), belangrijk voor een BEV, maar doe er een gruwelijk mooi interieur in, veel donker hout en tabaksbruin alcantara, dikke comfortabele sportstoelen, en je hebt een winnaar, zoals ooit de Integrale Evo’s of de straatlegale grootvaders 037 van dit model.

  • Erger dan pandemie.

    Het nieuw gevormde Stellantis ondergaat al bij z’n geboorte een erg moeilijke fase. Na een crisis als gevolg van de Corona pandemie, is er nu al maanden een volgende impasse met de […]

  • Volgende historiserende limited edition.

    Ferrari verzamelaars bestaan er wereldwijd in allerlei soorten. Het enige wat samen gemeen hebben is een ruim budget. Je hebt puristen die enkel bij het oude […]

  • AGAP is geen lang leven beschoren.

    De Avvocato Giovanni Agnelli Plant in Grugliasco Turijn zal zoals verwacht niet langer Maserati’s gaan produceren. Stellantis heeft in een officieel overleg met bonden en […]

  • Middensegment met Delta en Thema.

    Afgelopen week klonk officieel door vanuit het management van Stellantis dat Lancia terugkeert met modellen waar het ooit succesvol mee was. Spreek je vandaag de dag over […]

    • Begin met de mild hybride Ypsilon bij de Fiat- dealers neer te zetten met een aantrekkelijk prijskaartje. Hoe moeilijk kan het zijn?

    • Domme zetten van Lancia. Hoog risico door de Ypsilon niet als startpunt te kiezen. Daar zit nu je potentie. En dat verder gaan uitbouwen. Maak een Ypsilon Abarth als opstap naar een Delta Integrale. NB Grote aantallen limousines heeft Lancia alleen tussen 1985-2000 (Thema, Kappa) gemaakt. Dat is slechts beperkt het Lancia-DNA.

    • Dat is lang geleden ..

  • Veel berichten over Lancia.

    Over Lancia wordt net zoveel gesproken en gespeculeerd als over Alfa Romeo momenteel. De herkansing voor de twee luxe Italiaanse merken van Stellantis, wordt ook graag onder de […]

    • En met de gebruikelijke vertragingen komt de nieuwe Ypsilon er eind 2026 (ja, ik ben ook nog optimistisch). Al dat geleuter rond Alfa en Lancia begint langzamerhand wel erg pijnlijk te worden. Plannen maken kunnen ze, dat is zeker. Nu nog tot uitvoering brengen.

    • Mijn vrouw heeft in haar leven énkel Lancia gereden, nóóit een ander merk. Haar huidige Ypsilon is alweer 7 jaar oud maar kan nog wel even mee. Maar 3 jaar wachten is wel erg lang, tjonge. Dat moet toch sneller kunnen.

      Het geduld van de klanten buiten Italië wordt wel danig op de proef gesteld zo. Als ze eenmaal overgestapt zijn naar een ander merk is het lastig ze terug te halen…

    • Als een vrouw 1 stap hoger wil na jaren Ypsilon dan kom je toch uit bij een B-SUV? Iets hoger, iets duurder en luxer want je salaris en wensen groeien ook mee. Waarom dan geen B-SUV? Nieuwe Ypsilon: ja natuurlijk, nieuwe Delta + integrale: ja, ook. Maar ook die B-SUV. Een logische eerste stap c.q. volgorde. Meegroeien met de klanten die je al hebt. En ga daarna door met het C- en hoger segment. NB Is er wel echt marktonderzoek gedaan of komt alles weer uit de koker van Italiaanse chaos en enthousiasme?

  • Mooie uitleg Jan, bedankt. Het is dus wel een soort verwijzing naar een drietand voor elke dag. We begrijpen hetzelfde 🙂

  • (On)uitwisbare Fiat historie in Turijn.

    Lingotto’s zakelijke en imponerende industriële karakter dat reeds in een ver verleden is ontstaan, is omgezet in een meer idyllische oase van vruchtbaarheid en […]

  • Siciliaanse racelegende.

    Hij was zo’n levende bijna mythische figuur, Nino of Ninni (zoals hij ook wel werd genoemd) Vaccarella. Alfisti weten waarom en Ferraristi ook. Z’n carrière begon bovendien via […]

  • Feest op Lingotto.

    Fiat’s samenwerking met (RED) komt na enkele pandemische jaren en valt samen met een nieuw fase voor Lingotto. Daar op het dak is een park verrezen en de elektrische 500 is samen met al […]

  • Exceptioneel en alledaags.

    Of alle dagen exceptioneel. Zo noemt Maserati de D-segment SUV om maar aan te geven dat het merk zich doorgaans niet ‘verlaagt’ tot dit segment. Het wordt dus de ultieme […]

  • Lekker tegendraads.

    Het goede nieuws dat Jean-Philippe bracht via de Franse ether, is dat Alfa Romeo volgens hem een merk voor puristen is en blijft. Volledig elektrisch vanaf 2027 weliswaar, maar volgens […]

    • Label 6c, GTA(M), sticker op een Sauber, Hahaha. Als je nu nog gelooft in deze poppenkast, heb je werkelijk een plank voor je kop. Waarom vele andere merken wel en bij Stellantis/FCA niet. Zelfs bij Hyundai kunnen ze alles beter, zie de I30-N of de I20-N met de hoge beoordelingen in Sportauto. De Tonale is een gepimpte Compass en die komt 20..jaar terwijl ie al 3 jaar op de site staat van Alfa Romeo. Nu is het wachten op een B-UV etc in 202…. Wat een wanvertoning .

    • Yves antwoordde 1 maand geleden

      En ze moeten verder met hun eigen verwezenlijkingen’ het platform van de Fiat 500E, het Giorgio-onderstel, de Nettuno motor van Maserati, de Firefly motor van Fiat enz

    • Imparato heeft gelijk, als hij doet wat hij zegt. De idioot grote schermen en soms nog grotere glasplaten voegen niets toe. Nadenken over wat de mens echt wil wel: handige bediening, schoonheid, overzicht, mooie materialen en uitstekend (zit)comfort. Leer, alcantara, hout en wol laat dat domineren. Het scherm mag iets groter (10 inch is ruim voldoende), zorg voor een perfecte EV-aandrijflijn, een top-actieradius plus doe iets extra’s. Iets bijzonders op sommige modellen, zoals vleugeldeuren, suicide-doors, dichte wielkasten achter, de Gandini-hoek in wielkasten. Dat. Want de zescilinder is straks niet meer dus moet de rest specialer worden.

    • Zouden jullie nu echt willen dat er in elke straat tien Alfa’s staan?
      Laat die kuddegeest over aan BMW en andere Duitse massaproducten. Wat een geluk dat er nog merken zijn als Alfa Romeo en Jaguar en Maserati en….binnenkort weer Lancia.

    • Alfa is nooit mainstream geweest. Daarvoor heb je bij Stellantis genoeg andere merken. Peugeot, Citroën (helaas), Opel of Fiat. Je moet je marketing wel voor elkaar hebben. Goed marktonderzoek bedoel ik, geen brallen (vloggen), Instagrammen of roepen dat je een legend bent. Dan weet je waar je staat en hoe je de “heritage” van Alfa optimaal kan inzetten in de toekomstige automarkt. Daarin is nog heel veel ruimte voor Alfa Romeo. Als zij hun zaakjes eens op orde hebben…

  • Terug bij af?

    Het is niet allemaal goud wat er blinkt bij de nieuwbakken Frans-Italiaanse autogigant Stellantis. De op één na grootste autoproducent van ons continent heeft momenteel naast een intense t […]

  • Op alle topmodellen.

    De luxere top van het 500X gamma wordt steeds rijker qua mogelijkheden. Zo zal het handige linnen kapje dat over de volledige lengte te openen is volledig beschikbaar worden. Dus niet […]

  • Door iemand alvast verklapt?

    Met het verspreiden van geruchten moet je altijd op tijd stoppen vinden wij bij AutoEdizione. Vooral als er geen degelijke bron valt aan te wijzen. Bij de volgende hadden we […]

    • Een goede vriend van me heeft een Q wat een auto. Uniek zeker anno 2021 een droom auto hij is briljant als je juist rustig rijd want dat doet hij zo makkelijk en goed. Ok ik geef toe op snelweg dacht een BMW die Alfa pak ik wel even hij werd achter ons zeer snel klein. Mijn 166 is nog steeds een heerlijke auto maar de Giulia is dynamisch de beste in zijn klasse wat een auto mensen die normaal bij BMW shoppen moeten ook echt even langs Alfa Romeo! Zeker nu want je moet wel heel erg BMW gek zijn om de huidige modellen mooi te vinden.

      Ciao

      Squadra

    • Natuurlijk een nieuwe Giulia circa 2024, volledig elektrisch, en op korte termijn een flinke update. Maar ook de stationwagen, de stationwagen ‘cross’ en een coupé of grancoupé. Niet in 2027 maar gewoon tussen 2022 en 2024. Hoe moeilijk kan dat zijn? De basis is er al jaren. De vraag ook.

    • Waar vraag naar is, daar hebben ze geen boodschap aan !Slaan al jaren de plank mis en wordt nooit beter. Geen fan Dacia maar wel goede reclame: Wij vertellen geen verhalen, wij bouwen auto’s!

  • Nauw verbonden aan Alfa Romeo.

    Al jaren is het Concorso d’eleganza in het prachtige Cernobbio aan het Lago di Como een stijlvol evenement dat door het Duitse BMW wordt gesponsord… Uiteraard is dat in […]

  • Meer laden