Lancia4Ever @mattia-mariani-2-2-2-2 ?

actief 1 dag, 13 uren geleden
  • BMW X2 heeft opklapschermpje

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Scoop: Alfa Romeo Tonale productieversie Je zou bijna zeggen dat we hier getuige zijn van de officiële presentatie van de nieuwe Alfa Romeo Tonale. Alfa’s compacte CUV, […] · Bekijken
  • Persoonlijk vind ik het juist de mooiste Ypsilon ooit. Vol Lancia DNA (die vorige leek een te heet gewassen Thesis) Een beetje in de geest (ook qua vormgeving) van de mythische Ardea, De laatste die onder de supervisie van Vincenzo tot stand kwam. Compact en toch luxe. Was destijds een uniek concept. Wie dus zegt dat Lancia niets met compacte…[Lees meer]

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Lancia verguldt de Ypsilon met editie Monogram Van Black&Noir naar lichtgoud en glanzend zwart onder de noemer Monogram. Gold&Noir dus. Lancia laat de zeer succesvolle […] · Bekijken
  • Van Black&Noir naar lichtgoud en glanzend zwart onder de noemer Monogram. Gold&Noir dus. Lancia laat de zeer succesvolle Ypsilon niet versloffen en creëert de een na de andere originele editie. Een gouden […]

    • Fraaie versie

    • Eigenlijk heb ik deze Ypsilon nooit mooi gevonden. De vorige versie was bvb veel mooier. Ik denk dat het aan de voor deze auto te kleine wieltjes ligt.
      Hoedanook is dit model een serieuze opgestoken middenvinger aan FCA, die al lang de plannen had om het merk te laten sterven maar nu opgezadeld zit met een model dat gewoonweg blijft verkopen. Het is met andere woorden een bewijs van hoe mank hun beslissingen van de afgelopen jaren zijn geweest. Ik snap trouwens niet waarom de Ypsilon in de rest van Europa van de markt is gehaald. Ze kunnen nu niet anders dan een opvolger voor dit model uit de hoed te toveren terwijl het dealernetwerk om zeep is geholpen. Wat een bende idioten.

    • Persoonlijk vind ik het juist de mooiste Ypsilon ooit. Vol Lancia DNA (die vorige leek een te heet gewassen Thesis) Een beetje in de geest (ook qua vormgeving) van de mythische Ardea, De laatste die onder de supervisie van Vincenzo tot stand kwam. Compact en toch luxe. Was destijds een uniek concept. Wie dus zegt dat Lancia niets met compacte auto’s van doen heeft, kent de geschiedenis niet.

      PS: Dat de Ypsilon van de rest van de Europese markt af moest had alles met kostenplaatje te maken en het annuleren van de TwinAir motor. bovendien zou een 1 model politiek niet veel goeds beteken voor de toch al lage verkoopcijfers boven de Alpen. De auto komt dan naast de Panda en de 500 in de showroom te staan. Ik geloof trouwens dat het nog steeds heel goed mogelijk is eentje te bestellen als je dat echt wilt.

    • “”Dat de Ypsilon van de rest van de Europese markt af moest had alles met kostenplaatje te maken en het annuleren van de TwinAir motor.””

      ???
      Sinds wanneer is de TwinAir “geannuleerd” ?
      Sinds wanneer is Lancia van de Europese markt verdwenen ?
      De Ypsilon is / was ook verkrijgbaar in 1.2 (4-cilinder) en 1.3 diesel.
      De TwinAir heeft niks te maken met het verdwijnen van Lancia uit Europa !

      Lancia moest van de Europese markt af omdat een zekere SM meer heil / geld zag in Alfa Romeo.
      Volgens zijn “Excel-tabelletjes” zou het meer geld opbrengen indien Lancia niet meer zou bestaan. Het verlies van de 5 à 10 % marktaandeel (in Italië) nam hij erbij.
      Ook ergens in de waan dat een deel wel een Mito (ex-Ypsilon rijders) of Guilleta (ex-Delta rijders) zou kopen.
      Loopt dat toch even anders… : Mito weg, Guilletta niet zo’n stijgend verkoopsucces (na “sanering” van Delta en Bravo).
      In Italië kon Lancia niet verdwijnen wegens de contracten die FCA met de dealers had.
      1 model is voldoende om aan dat contract te voldoen…

  • Fiat noemt de Centoventi ‘The icon of less’ en ‘Affordable but cool’. Laat dat nou in 1980 al de karakteristieke samenvatting zijn geweest van de revolutionaire Panda. We mogen in dit concept dan ook de Panda […]

    • Geniale auto. Kon zomaar eens de ommekeer betekenen voor Fiat. Wel vaart maken met de introductie, anders hebben de Aziaten het concept alweer gekopieerd, verfijnt, verkocht en zijn alweer aan het denken aan de update.

    • Geheel eens met Marco.
      Overigens had het jaren 80-90 logo 5 streepjes.

  • Je zou bijna zeggen dat we hier getuige zijn van de officiële presentatie van de nieuwe Alfa Romeo Tonale. Alfa’s compacte CUV, is echter nog altijd geen realiteit, ondanks dit super realistische […]

    • Yes, yes, yes!!!

    • Aanvulling op vorige bericht: Wat een geweldig mooie SUV! Tuurlijk, iets grotere wielen, geen lease-kleurtje, maar voor de rest beeldschone lijnvoering! Sterker: mooiste SUV op dit moment! Wat een beeldhouwwerk… Ik wordt hier vrolijker van dan van de Giulia en de Stelvio. Hopelijk gaat de techniek onderhuids ook bijdetijds zijn; het liefst volledig elektrisch, of anders een hybride vorm, zodat de potentiele koper ook interesse krijgt! FCA en AR: Chapeaux!

    • Heel mooi geworden. Niets meer aan doen en heel snel op de weg brengen. Eens met Di Segno dat dit ontwerp geslaagder is dan de Giulia en de Stelvio. Maar misschien ontvangen die een neuscorrectie in de stijl van de Tonale.

    • kom maar, kom maar, kom maar………..

    • Ik zie er wel wat van een SZ in, ditmaal zeer goed geslaagd! Laat maar snel komen!

    • Kan nog niet zoveel met de lampunits, zijn stuk grover dan de concept. Vraag me af of deze foto niet al langer geleden gemaakt is als voorstudie. Concept ziet er verfijnder/af uit. Er staan ook veel Giulia onderdelen op en multimedia paneel is gewoon een tablet en niet geïntegreerd, dit gaat bij uiteindelijke versie veel beter zijn.

    • Prachtige basis voor een SUV/CUV die per definitie lelijk is… Alfa Romeo slaagt er steeds weer in om het onmogelijke enigzins te verzoenen! Bravo AR, hopelijk blijven de berline en de coupé qua vorm bestaan

    • Ik haat SUV’s. Ik snap de hele hype niet. 99% van al die dingen lijken op mekaar, de wegligging is beroerder dan een vergelijkbare sedan en het verbruik is hoger. Daarmee wil ik niet zeggen dat dit een lelijke auto is. Ik vind het gewoon jammer dat deze styling niet voor een echte alfa is gebruikt geweest (opvolger giulietta/mito).

    • Zie ik nu goed dat er digitale teller zitten, een beetje zoals bij audi?

    • Ben er nog niet echt stuk van, in mijn ogen toch een stuk minder dan de klassiek vormgegeven Giulia (wellicht enige bevooroordeling gezien ik er zelf in mag rijden). Dit ziet er vrij smal en hoog uit, niet echt begeerlijk naar mijn mening. Stelvio is in mijn ogen meer in balans (breder/platter; meer sportieve SUV).

      Zal wel aan mij liggen….

    • @Hilbert: probeer een mooie Delta op de kop te tikken ter vervanging van je Lybra SW. Heb ik ook gedaan en die bevalt mij goed. Ruimer en praktischer dan je zou denken.

    • Koplampen van de concept AUB!!!! En de giulia en stelvio ook bij face kift die lampen geven die zien er prachtig uit die units in de Lijnbaan de 159, brera, SZ en RZ.

      Hoop dat ze er snel mee komen en dat ze er veel van verkopen dat ze weer geld hebben voor een giulietta opvolger en een giulia sw.

      Wel 1 probleem waar zijn er nog dealers waar je er 1 kan halen hier zijn ze uitgestorven. Ooit hadden we er 4 in de buurt maar die zijn allemaal dicht en de 5de verder op gaat ook de deuren sluiten heb ik begrepen. Straks is het digstbijzijnde officiële verkoop punt een uur reiden buiten de spits. Maarja beina geen producten in de showroom geen brood op de plank. Met een sw van de giulia hadden ze minstens het dubbele aantal Giulias verkocht.

    • Ik ben blij dat er eindelijk weer een nieuw model aankomt. Maar ook eens met Lusso en Hilbert dat ik liever een Mito/Giulietta opvolger zou zien, en een SW van de Giulia. Ook als hybride en elektrisch.
      Steeds meer dealers Fiat en Alfa hebben het moeilijk en moeten omschakelen. In de steek gelaten door FCA. Daarbij gaat FCA nog andere problemen krijgen. De nog leverbare modellen lopen alle op hun laatste benen en kunnen alleen qua uiterlijk nog de concurrentie aan. Het besluit de Tipo te bouwen in Turkije wordt kwetsbaar als er nu economische sancties worden genomen door de oorlogshandelingen in Syrisch/Koerdisch gebied.
      Met plannen voor over twee jaar die continu naar achteren verschuiven, kom je er niet. Fiat, Alfa en Lancia hebben snel nieuwe en competitieve auto’s nodig. Anders vrees ik dat het einde oefening is voor deze prachtige merken.

    • Interieur is verschrikkelijk, gaan we nu weer een opklapschermpje toepassen? Hebben die Duitsers zelfs niet meer.
      En die pook is ook uit de tijd

    • BMW X2 heeft opklapschermpje

  • Dit weekend verrast Abarth alle liefhebbers met de 695 70° Anniversario. Een heerlijk brutaal ogende nieuwe variant van Abarth’s topmodel. Hij grijpt terug op de legendarische edities die in de eerste […]

  • Er zit een nieuwe Garrett turbo kit op, dus is de 595 Pista vanaf dit jaar 5 pk krachtiger dan voorheen. De compressieverhouding is van 9,8:1 naar 9:1 gebracht. Het resultaat is 165 pk en een maximale koppel […]

  • Interessant en schrijnend verhaal romainss… ik wilde net iets gaan typen over Nederland…maar toen zag ik je laatste zin. Steeds meer bedrijven (vooral multinationals) doen zich mooier voor dan dat ze zijn om misstanden te camoufleren.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Stevige bonussen voor Ferrari werknemers Als je bij Ferrari werkt, is dat iets bijzonders. En als het exclusieve wereldberoemde automerk goed draait, dan mag je ook wel […] · Bekijken
  • Als je bij Ferrari werkt, is dat iets bijzonders. En als het exclusieve wereldberoemde automerk goed draait, dan mag je ook wel in je portemonnee voelen dat het bijzonder is. Daarom zal in de periode […]

    • Twee familieleden (een stel) van me werken bij een toeleverancier voor Ferrari, Maserati, Lamborghini en Audi. Zij is na zeven jaar ontslagen (“Job’s Act”!) zonder deugdelijke motivering, anders dan dat er minder werk zou zijn voor de fabriek. Voor haar baan worden wel weer drie andere mensen aangenomen. Voor 1/3 van haar salaris natuurlijk. Ze vertelden me nog veel meer, echt mafiapraktijken. Mensen betalen een bedrag aan de fabriek om een baan te krijgen. Iedereen die Gomorra, de serie, gezien heeft weet nu dat dat dus ook in het noorden van Italie het geval is.

      De fabriek maakt onder andere de motorkap en achterklep voor de 488. Als cadeautje kreeg ik het originele scudetto van de neus en het zilverkleurige Cavallino Rampante van de achterklep. Ze controleerden de aantallen daarvan toch niet, zei hij. Bovendien konden ze de scudetti weer van afgekeurde plaatdelen halen.

      Overigens is Nederland minstens zo corrupt als Italie, maar dat terzijde.

    • Interessant en schrijnend verhaal romainss… ik wilde net iets gaan typen over Nederland…maar toen zag ik je laatste zin. Steeds meer bedrijven (vooral multinationals) doen zich mooier voor dan dat ze zijn om misstanden te camoufleren.

  • Turijn is decennialang het epicentrum geweest van autodesign. Een smeltkroes van carrosseriebouwers, veelal ontstaan in het begin van de twintigste eeuw, brachten vele creatieve ideeën voort. Deze […]

  • Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Investeringsplan Maserati start bij hybride Ghibli Om twijfels over FCA’s slagkracht als toekomstbestendig bedrijf weg te nemen, benadrukte Lingotto vandaag dat […] · Bekijken
  • Om twijfels over FCA’s slagkracht als toekomstbestendig bedrijf weg te nemen, benadrukte Lingotto vandaag dat bijvoorbeeld het investeringsplan rond Maserati heel erg concreet is. Terwijl in de lagere […]

    • “Cassino mag uitzien naar een investering van 80 miljoen euro” dat zou inderdaad niet veel zijn. Maar de genoemde 800 miljoen in de Italiaanse pers is aanzienlijk substantiëler 😉

    • -Edit- 😉

    • Hopelijk komt er eens iets van, van deze eeuwige plannen.

    • ePT MHEV BSG 48V GME HO
      mag 2019 – presente
      ePT MHEV Maserati D-UV (M182) & Ghibli (M157.)

      ePT AWD system for BEV 800V Maserati M189 GranTurismo/ GranCabrio
      mag 2019 – presente
      ePT All wheel drive Maserati M189 Gran Turismo/Gran Cabrio BEV 800V.

      Transmission for M240 Maserati Sport DCT electrified 8 speeds
      mag 2019 – presente
      New Transmission DCT electrify 8 speed for New M240 BEV Sport.

      Transmission ZF gen IV 8P80PH (MHEV)
      mag 2019 – presente
      Transmission ZF Gen IV 8HP80HP for Maserati M189 Gran Turismo Gran Cabrio, Alfa Romeo Stelvio, Alfa Romeo Giulia.

  • Na de honderdduizendste Maserati, viert men in de Avvocato Giovanni Agnelli Plant te Grugliasco nu specifiek de productie van de honderdduizendste Ghibli. De stijlvolle tijdloze E-segment Maserati rolde als S […]

    • De Ghibli is prachtig. 100.000 is voor een zo’n klein merk een mooi aantal. Maar het voldoet niet aan de eigen gestelde verwachtingen. Opvolgbeleid is by far het zwakste deel binnen FCA modellen strategie. En nu dus ook weer bij Maserati. Dat consequente modellenbeleid vereist zelfvertrouwen en geduld. Beleid lijkt exclusief gericht te zijn op de financiële positie van de groep (en is succesvol uitgevoerd). Nu tijd om duurzaam modellenbeleid te voeren. Niet alleen maar uitstel en afstel van modellen en bestaande modellen discontinueren.

  • FCA manager Emanuele Palma, eindverantwoordelijke voor de afdeling dieselmotoren, is door de FBI gearresteerd wegens het vervalsen van gegevens over de uitstoot van dieselmotoren. FCA leek lange tijd niet op […]

  • De Fiat 500L in z’n meest dynamische outfit heet nu Sport, waarmee deze versie zich bij de onlangs gepresenteerde 500X en Tipo mag gaan voegen met dezelfde aanduiding. Wat in 2013 begon met de naam Trekking […]

    • Als FCA geen Fiats en Alfa’s gaat leveren met firefly of andere moderne motor met hybride en ook keuze vol elektrisch, dan kan het alle modellen van de markt halen. Niet alleen in Nederland. Hoe is het mogelijk dat de nieuwste 500L wordt geleverd met dezelfde motoren als de Grande Punto in 2005?
      Het zou fijn zijn als FCA z’n klanten wat serieuzer zou nemen.

    • Ik huurde voor onze vakantie in Sicilië een Fiat 500L, redelijk basic en met slechts een 1,3 diesel… een heerlijke auto, ik denk er nog aan!

    • Kinkel antwoordde 3 weken geleden

      Rare uitvoering. Wie de 500L met “sport” associeert heeft er weinig van begrepen. Het is gewoon een heel fijne gezinsbak, met veel ruimte en ruimtebeleving door het uitstekende zicht rondom. Twin Air motor (zeker indien getuned) is redelijk zuinig en pittig genoeg, maar sporty .. nou neen. Gelukkig niet.

  • Niet helemaal mee eens. Ze kunnen nog altijd pionier zijn in het vermarkten van de betaalbare EV, want die bestaat nog altijd niet. Zelf VW heeft met de id3 een halfslachtig onrendabel ding gemaakt, zoals Tesla dat ook doet. De stads EV moet in grote aantallen en naar persoonlijke behoefte op locatie aangeboden worden tegen een betaalbaar tarief.…[Lees meer]

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Elektrische Fiat’s gaan ook energie leveren Op de vraag of FCA ook in staat is om de elektrische auto op een onderscheidende manier te vermarkten in de toekomst, kan […] · Bekijken
  • Op de vraag of FCA ook in staat is om de elektrische auto op een onderscheidende manier te vermarkten in de toekomst, kan vanaf vandaag al met meer argumenten bevestigend worden geantwoord. FCA tekende […]

    • De Centoventi wordt steeds mooier naar mate je er meer naar kijkt. De bovenste illustratie geeft heel mooi weer hoe mooi het straatbeeld in de nabije toekomst kan worden.

      Heel slim van FCA om niet alleen een EV te ontwikkelen maar ook na te denken over de laad infrastructuur.

    • Niet helemaal mee eens. Ze kunnen nog altijd pionier zijn in het vermarkten van de betaalbare EV, want die bestaat nog altijd niet. Zelf VW heeft met de id3 een halfslachtig onrendabel ding gemaakt, zoals Tesla dat ook doet. De stads EV moet in grote aantallen en naar persoonlijke behoefte op locatie aangeboden worden tegen een betaalbaar tarief. Ideaal in de Italiaanse stedencultuur dat nog altijd met hoge luchtvervuiling te kampen heeft. Fiat zou zelfs de Italiaanse markt weer kunnen beheersen zoals het decennialang in de 20ste eeuw deed, als de overheid en de rest van de industrie de krachten maar bundelen.

      @ De Longo: Eens! Intelligent Italiaans design. Het is gelukkig nog springlevend die kwaliteit, die andere producenten nog altijd niet of nauwelijks beheersen.

  • FCA wijdt haar vierde aflevering van ‘What’s behind’ aan de unieke windtunnel in het ontwikkeling- en onderzoekcentrum (FRC Elasis) van Orbassano (Turijn). Niet zo vreemd dat deze locatie een prominente rol […]

  • Niet de Lancia Ypsilon, maar de Fiat Panda, mag zich dit keer dankzij een samenwerking met het vooraanstaande Milanese modehuis Trussardi, even heel luxe uitdossen. Het is de eerste keer dat de populaire en […]

    • Mooi, chique en inderdaad eerder te verwachten op een zoveelste speciale versie van een Fiat 500 of een Lancia Ypsilon.

      Wat had Olivier François weer verteld ?
      Ja, juist.
      Spekschieter heet zo iemand.

    • Om stil van te worden!

    • Karel, het is helemaal niet onzinnig wat je zegt, maar Fiat zit al meer dan een decennium te wachten op “de juiste omstandigheden”. Nooit investeren betekent ook nooit geld verdienen.

  • haha de Britten…. die leven met hun kop nog in de 19e eeuw. Dit ding is juist geroemd vanwege z’n kwaliteit. Iveco Defence Vehicles hebben een geweldige reputatie op dat gebied.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, IVECO levert meer dan 1000 pantservoertuigen aan defensie Iveco Defence Vehicles mag 1275 middelzware pantservoertuigen gaan leveren aan het Nederlandse leger. Deze 4×4 […] · Bekijken
  • Meer laden