Lancia4Ever @mattia-mariani-2-2-2-2 ?

actief 1 dag, 12 uren geleden
  • De op het eerste gezicht nogal gezochte geruchten over een concept versie van de nieuwe CUV van Alfa Romeo die in Genève onthuld zou worden, nemen twee weken voor de start van de Zwitserse autosalon iets […]

    • @Hilbert

      Zit je in een spiegel te kijken ?

    • “Wat het ook is, het zal een verademing zijn om weer iets nieuws uit de stal van Alfa Romeo te zien verschijnen.” tja daar sla je de spijker op zijn kop. Het is al 4 jaar stil met de test auto’s en concepts dus het word hoogtijd dat de spyshot fotografen hun camera’s uit de wilgen kunnen gaan halen😁

    • Geweldig nieuws! 👍

    • Een 8c concept is meest voor de hand liggend. Aangezien die is aangekondigd en men in modena zich dreigd te gaan vervellen met de niet heel goed meer verkopende grandtourismo en de laatste 4c’s. Vermoedelijk is daar ook meer aan te verdienen van de laatste hadden ze er met gemak meer van innen verkopen animo zat voor en als jungtimer nu al duurder dan de aanschaf tenzij je een grijze hebt misschien. Maar ik zie liever de CUV kommen met direct in het kiel zog een giulietta Mark II als 5 deurs en 3 deurs coupe. En als die giulia station er niet komt dan maar eindelijk die giulietta sw. Met de 1,3, 1,5, 2.0 en 2,9v6 allemaal met mild hybride en als plug-in en ev. Dan os er wat keuze. Oor de klanten😉

    • Symptomatisch: Het is inmiddels nieuws dat er nieuws gaat komen. Droevig. Laat het nieuws goed zijn. Hoopvol wachten op de komst van……..

    • Eender wat is goed, zolang ze maar eindelijk met iets nieuws komen.

    • Er zat ook nog een 600+pk giulia coupe in de pijplijn als GTV daar heb je geen mules voor nodig alllen een ander koetswerk op basis van de giulia. En de q coppelen aan een hybride systeem en men is klaar. Zargato had er jaren terug al wat moois van gemaakt.

  • Alfa Romeo mag samen met Jeep in de nabije toekomst profiteren van een meer krachtige serie schone benzinemotoren op basis van de innovatieve Firefly (GSE). Het zou gaan om een nieuwe variant met een een in […]

    • Sorry voor alle zwartkijkers hier maar dit is echt supergoed nieuws en het verklaard de vertraging in de introductie van de Firefly.

      Het verklaard ook iets anders, ook bij VW was al geconstateerd dat echt kleine turbo motoren in combinatie met hybride voor grotere auto’s eigenlijk helemaal niet zo’n goed idee is, VW heeft de kleine turbo motor ook vergroot tot 1,5 liter.

      En het verklaard dat FCA echt stukken slimmer bezig is dan velen hier voor mogelijk houden.

    • Gaat de 2.0 al weer uitgefaseerd worden? Vreemd, deze 1.5 is niet tot over de 300 pk te kietelen lijkt mij; welke motor gaat dat gat vullen? Of is dat de elektra?

    • Overigens, voor de nauwkeurigheid, bedoeld wordt natuurlijk een ‘cilinder diameter’ oftewel boring van 70-71 mm en een ‘cilinder slag’ tot 95 mm.

    • &Hoekree; dat ie 200 pk heeft is duidelijk, maar de huidige 2.0 gaat tot 280pk af fabriek, en na tuning nog iets verder. Dat zie ik deze motor niet doen.

    • potrebbe, dovrebbe, sarebbe oftewel het zou kunnen, het zou moeten, het zou zijn.
      Ik hoop het echt maar laten we eerst even wachten tot die noviteit in de SHOWROOM staat. Het zou een begin zijn.

    • Goed nieuws dat er een moderne motor komt in de Giulia. Dat verdient die auto! Mogelijk ook nog een handvol kilo’s lichter.
      Wel jammer dat innovaties zo tergend langzaam worden ingevoerd en in veel modellen zelfs helemaal niet. Dat vreet marktaandeel en leidt bij de Giulietta nu tot een beperking van het aantal uitvoeringen.
      Dus goed nieuws, maar het marktaandeel FCA zal ook met deze nieuwe motor blijven dalen dus de vlag kan nog niet uit.

    • @HZW

      Als de cijfers kloppen dan is de cilinder-boring hetzelfde gebleven, dezelfde cilinders dus, en is de slag iets verlengd. De slimste manier om een motor inhoud te vergroten zolang de slag binnen de perken blijft. Geen probleem hier.

    • antwoordde 2 dagen geleden

      @hoekree; tuurlijk kan dat allemaal uit zo’n klein blok. Maar is dat met de WLTP ook wel gunstig en daarbij wat doet het met de betrouwbaarheid?

      Ik prefereer toch wel een lekkere grote motor als ik eerlijk ben.

    • De 2.0 zullen ze wel houden anders is het gat naar de Q veel te groot. Ook daar waren ooit geruchten over dat er een giulia kwam met 350pk 280+70 voor de elektro maar dit lijkt ook wel een van alfa’s vele abortus kinderen. Waren ze maar een stille dood gestoten dan waren ze tenminste nog geboren maar dat stadium halen vele potentiële uitvoeringen en modellen niet eens.

      Laten we hopen dat er ooit verbetering in komt. De 1.5 is naast de 1.3 en de bestaande 2.0 van harte welkom helemaal met mild hybride techniek.

    • Roberto antwoordde 1 dag geleden

      1.5 wordt ongetwijfeld binnen afzienbare tijd aan een elektromotor gekoppeld. Eerst met 80-100 pk erbij, dan 200 pk (dus 400pk). Dan verder downsizen van de verbrandingsmotor totdat het 2030 is en dan is de motor voor de ‘onderzijde’ van markt volledig elektrisch. Zowel qua kosten, EU-wetgeving en maatschappelijke druk is dit voor highvolume modellen de enige weg.
      NB De 2.0 in de Giullietta wordt vast zeldzaam…

    • @Roberto die giuletta 2.0 met 175pk vind ik per definitie een vreemde stap. Meer slag volume en 65pk minder dan het model wat hij vervangt en 5pk meer als de 1.4mjet die in het midden zit. En dat terwijl er ook een 1.3 met 180pk ingeleverd kan worden. Maar aan de andere kant als het een software matige beperking is heeft swuadra en savali straks een makkie en veel werk aan het terug zetten van de originele settings of een tikkie meer en heb je 300+ wilde paarden op de vooras het q2 systeem krijgt het dan druk om dat vermogen op de weg over te brengen😁

  • Het vrijdag gepresenteerde nieuwe wapen van Scuderia Ferrari, de SF90, is volgens teambaas Mattia Binotto een effectieve evolutie die voor meer druk kan zorgen op het nu nog superieure Mercedes.

    Binotto […]

    • Het gaat een super goed F1 jaar worden voor Ferrari en als de Alfa met zelfde motor ook goed is dan gaan we dit jaar nog mooie dingen beleven.

  • Nederlander Jan Willem Martens bezat tot voor kort een kroonjuweel van Alfa Romeo, die in het Museo Storico van Arese niet zou misstaan. Hij verkocht de auto die ooit door zijn vader in Engeland werd gekocht […]

  • Voor het megalomane VAG waren lange tijd heel veel modellen niet rendabel. Het is dankzij dieselgate en een nieuw bestuur dat ze eindelijk wat meer rationeel zijn geworden in hun investeringen. Uiteraard heeft een A1 nooit een drol opgeleverd… Soms denk ik dat ze alleen werden gemaakt om met van dat witte plastic folie erop op een trailer heen…[Lees meer]

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Winstcijfers FCA brengen geen zekerheid Ondanks de nette cijfers over het afgelopen jaar, had de presentatie van het resultaat van FCA afgelopen week alles behalve een […] · Bekijken
  • Voor de mensen die hier beweren dat FCA goed af zou zijn onder Frans bewind…..Ken je geschiedenis a.u.b. voordat je zoiets beweert.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, FCA zoekt nieuwe samenwerking op Europese bodem Over de resultaten op de Noord-Amerikaanse markt kan FCA zeer tevreden zijn en de koers in Zuid-Amerika is de juiste. Azië […] · Bekijken
  • Eindelijk is alle twijfel nu helemaal weggenomen bij het personeel van Maserati in Modena, dankzij de officiële aankondiging van een nieuw productiemodel vanaf 2020. Maserati-baas Harald Wester maakte dit […]

    • Eindelijk licht aan het einde van de tunnel… 5 jaar om te beslissen of de Alfieri wordt gemaakt is ontzetttend veel.

    • Het platform is afgeleid van het Alfa Romeo Giorgio platform, zoals ook voor andere toekomstige Maserati’s.

    • It’s not a new GT. It’s a Alfieri and platform is related to a Ferrari Portofino.

    • @N.N. they confirmed already it Will be a genuine GT based on the Alfieri concept

    • Moeten we dit als de eerste daad van Wester zien, of zat het al langer in de pijplijn?

    • Dmantione

      Dit is het werk van Wester ik heb het voorrecht gehad hem te spreken in Monza en de man is heerlijk Duits maar met een heel groot Italiaans hart de man is van aanpakken en doorzetten Maserati en Alfa Romeo zijn parels in de Autobrancge uniek nog zeker als het omrijden gaat zeker het gevoel wat zo’n auto je geeft zullen de Duitsers nooit maken.

    • @Squadra

      Mike Manley heeft al veel goede dingen gedaan in korte tijd en een hele beste zet was (afgelopen jaar) het weer neerzetten van Harald Wester bij Maserati.Top.

  • Over de resultaten op de Noord-Amerikaanse markt kan FCA zeer tevreden zijn en de koers in Zuid-Amerika is de juiste. Azië blijft iets voor de toekomst wat vooral met de huidige Chinese markt te maken heeft. […]

    • Denk dat FCA het meeste succes zal hebben door samen te werken met Huyndai/Kia en/of Mazda. Maar het zou natuurlijk net zo goed een Chinees merk kunnen zijn.
      Ben benieuwd naar het bondje (om maar in de termen van “Wie is de Mol” te blijven) waar FCA mee zal komen/

    • l’histoire se répète

    • Het blijft bloedeloos. Wat is er toch aan de hand met FCA in Europa? Manley cs. zijn compleet het zicht op de toekomst kwijt voor merken met een kristalhelder imago. Kwestie van opbouwen, lang volhouden met een gezonde mix van ratio en emotie. Ontzettend makkelijk. Maar het wil maar niet lukken. Bijvoorbeeld: welk merk brengt alleen een sedan uit (Giulia) en na lang ‘teasen’ komen er eerst alleen diesels plus een 510pk supersedan. Een Giulietta met 2liter motor, Maserati GT met louter CO2-wolken die zich compleet de markt uit prijst. Lancia met alleen een Ypsilon. Lelijke 500L/XL-modellen. Momenteel begrijp ik alleen Abarth… Overigens zijn de fouten niet nieuw, in de jaren 70, 80, 90 en 00 ook veel fouten. Maar nu wordt het door de markt hard afgestraft, al zijn die fouten ook makkelijk te vermijden. Dat bijvoorbeeld Alfa nog een topbedrag opbrengt op de klassiekermarkt zegt veel over de waarde van het merk. Kom op Manley, nu echt aan de slag!

    • Ik weet dat FCA op het gebied van kleine elektrische auto’s al heel lang achter de schermen heeft gewerkt. Vandaar dat de 500e ook gerealiseerd kon worden. Ik verwacht dat het een troef is van de groep die in Europa nog weleens tot een vruchtbare samenwerking kan leiden in het voordeel van FCA. De anderen kopen dan juist in bij Lingotto.

    • @HZW probeer er eens op te googlen wat een body cell is.

    • Ik denk dat de kans heel groot is dat er samenwerkingen gaan komen. Alle fabrikanten staan namelijk aan te kijken tegen aanzienlijke investeringen in elektrificatie en delen is een logische keus om de risico’s van die investeringen te drukken.

      Of dat zich gaat uiten in overname’s of joint-venture’s is op dit moment koffiedik kijken.

    • @Marcello, helemaal eens. En als Maserati onder PSA komt te vallen, komen ze hun oude moeder tegen: Citroën. Aan alle kanten een meerwaarde, m.n. qua cultuur en niet-overlappende marktsegmenten. Bovendien, als de elektromotor straks de aandrijving universeel heeft gemaakt zal het bezit van veel verschillende merken het gat van gebrek aan keuze moeten opvullen. Zie ook de aanpak bij horlogemerken en in de mode en brillen: grote concerns met veel verschillende merken. Tip voor PSA: koop naast de Italiaanse merken ook het recht op Saab en ieder ander (Europees) merk waar we nog naar verlangen: een paar verschillende elektrische platforms en heel veel verschillende carrosserieën is de toekomst, vanaf 2030 realiteit.

    • @Roberto misschien kunnen ze Simca, Sunbeam en Morris weer nieuw leven in blazen.

    • Voor de mensen die hier beweren dat FCA goed af zou zijn onder Frans bewind…..Ken je geschiedenis a.u.b. voordat je zoiets beweert.

    • @Lancia4ever Die geschiedenis met Citroën ken ik goed.
      Maar Opel maakt in 100 jaar weer winst, 1 jaar na de overname door PSA.
      Ook Opel ging gelukkig weg bij de Amerikanen.

      Verder is alles logischer dan de Amerikaanse aanpak.
      Die richten zich alleen op de korte termijn en geld.
      Behalve Elon Musk en Zn. Wellicht is Tesla een alternatief voor PSA?

    • Het is meer dan kortetermijnaanpak: Neem de Chrysler 300c/Lancia Thema. De Amerikanen zetten in hun ogen een prima auto op de markt, maar niemand wil hem hebben. Die auto was in Europese ogen geheel onaantrekkelijk. In Amerikaanse ogen heeft wellicht het Lancia-merk de schuld gekregen, waar wel het één en ander mee aan de hand is, maar die auto zo onder geen van de merken grote aantallen verkocht hebben.

      Een auto in Europa verkopen betekent goed inspelen op de wensen van automobilisten hier en ook goed aandacht hebben voor lokale verschillen. Want Europa is beslist geen eenheidsworst.

      De combinatie van de snelle winst met onbegrip wat er nodig is, is wat tot drama’s leidt.

    • Musk slaagt in zeker mate in Europa, niet omdat hij de Europese markt goed begrijpt, maar omdat hij iets maakt waar ook in Europa in bepaalde kringen een roep om was. Musk aanstellen als hoofd van enkele Italiaanse merken zou om die reden ook niet werken.

    • Ik heb het net opgezocht en echtwaar, raaskallen is een woord.

  • Ondanks de nette cijfers over het afgelopen jaar, had de presentatie van het resultaat van FCA afgelopen week alles behalve een positief effect. Een goede omzet en winst ten spijt. FCA betaalde zelfs duur op de […]

    • De financiële verwachtingen voor 2019 zijn minder dan verwacht (het wordt een lastig jaar), daar schrikt de beurs altijd enorm van, vandaar.

      Verder is en blijft Europa voorlopig een enorm probleem, maar dat hebben bijna alle autofabrikanten.
      – VW, met Skoda en Seat, gaat helemaal stoppen met de kleine auto, zoals de up!,
      – Peugeot, met Citroen en Opel, gaat helemaal stoppen met de kleine auto, zoals de 108,
      – Ford lijdt heel dik verlies met de Fiesta (best verkochte auto van de EU), en Focus, en zich richte op met name de SUV.
      – Jaguar / Landrover kampt met totaal instortende dieselverkopen in de EU en heeft zojuist miljarden afgeschreven, ook door de slechte markt in China overigens.
      – enz…

    • FCA gaat fors kosten besparen en investeringen beperken. Het resultaat zal zijn dat er nauwelijks vernieuwing van het modellengamma in zit. De verkoop zal nu nog verder inzakken. Helaas.

    • Sorry, tweede regel hierboven fout, had moeten zijn:
      Als je ziet dat FCA op technisch gebied in iedere klasse achterloopt op de concurrentie, dan …

    • @Hoekree
      Je bent écht de weg kwijt!

    • Dit is een zeer to the point reactie van een lezer op de site clubalfa.it nav de dramatische verkoopcijfers van Alfa. Gooi het maar door google translate als je geen Italiaans kan lezen.
      FCA is de weg volledig kwijt.

      Difficile vendere con una gamma così risicata: la Giulia in solo versione 3 volumi con un bagaglio limitato….. al di fuori di auto aziendali basta farsi un giro intorno per scoprire che la serie 3, la classe c e la a 4 sono in genere station! Una famiglia guarda si ai contenuti ma vuole anche un bagagliaio adatto per le vacanze. Si legge che la Giulietta non verrà sostituita poiché e in una categoria poco appetibile: strano perché di classe a, A3 e serie 1 se ne vedono proprio tante su strada…. E se la Giulietta si vende solo ai saldi è perché ha più di 10 anni e le sue rivali propongo modelli decisamente più recenti e appetibili. Per la mito, anche qui, si e visto quante A1 o mini (area Bmw) ci sono…. Ma anche in questo caso ci vogliono modelli recenti ed appetibili…. Qualche dubbio sulle politiche industriali recenti e presenti viene… Ma visto che si doveva competere con le tedesche, un benchmark preventivo sulla tipologia di offerta non era forse il caso di farlo?

    • En het is zo jammer. Juist een Mito, Giulietta of Ypsilon zou je als “sportief” en luxe met een meerprijs in de markt kunnen zetten. Zodat je er wel winst mee maakt. Het is onwaarschijnlijk hoeveel Audi voor de A1 durft te vragen en hoeveel er desondanks van verkocht worden. FCA is in staat voor die prijzen een auto in de markt te zetten die op alle fronten beter is en mooier is en toch nog voldoende winstmarge Heeft. Maar het laten afsterven van auto’s als Punto, Mito, Giulietta en Tipo is volslagen kansloos. Door niks te investeren lijken de winstcijfers nog ergens op maar met personeel voor de helft in de ww en fabrieken op minder dan halve kracht houdt dat snel op. Helaas.
      Kan FCA niet één goede automan vinden voor de Europese vestigingen?

    • Dat het bij FCA momenteel niet hard genoeg gaat is een feit.
      Maar meen ergens eens gelezen hebben dat de A1 voor Audi ook geen rendabele case was en dat daarom van de huidige generatie ook alleen nog maar een 5-deurs bestaat in de hoop het voor deze generatie wel rendabel te krijgen. Kan het artikel helaas niet terugvinden.

    • Voor het megalomane VAG waren lange tijd heel veel modellen niet rendabel. Het is dankzij dieselgate en een nieuw bestuur dat ze eindelijk wat meer rationeel zijn geworden in hun investeringen. Uiteraard heeft een A1 nooit een drol opgeleverd… Soms denk ik dat ze alleen werden gemaakt om met van dat witte plastic folie erop op een trailer heen en weer gereden te worden.

    • @L4E net zoals met die vermaledijde Punto zeker, die ook geen drol oplevert. Ik verdenk ze ervan met Volkswagen samen te spannen en gewoon een gecombineerde voorraad auto’s onder witte folie kris kras door Europa te rijden per trein of vrachtwagen. Lijkt het nog wat!

  • Ik vind dat Volvo juist een mooi voorbeeld is van hoe een overname in ‘vreemde handen’ succesvol kan zijn als je het land van oorsprong maar blijft betrekken in de ontwikkelingen. Slim gedaan door Geely. Volvo heeft meer uitstraling en eigen techniek, terwijl het vroeger altijd wat lomp en primitief aandeed als merk.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Opnieuw gerucht over toekomst van Lancia Meer dan 6000 Lancia’s werden er in december op de Italiaanse markt verkocht. De Ypsilon werd 55,4% meer verkocht dan eind 2017. […] · Bekijken
  • Ik vond het nochtans een goede weergave van de vele politieke problemen die Italië al decennia lang kent. Je krijgt veel begrip voor de Italiaanse burger en je beseft hierdoor maar al te goed dat het kleine super centralistische rijke Nederland in een veel gunstigere hoek van Europa ligt waar de koek meer wordt verdeeld.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Alfa Romeo lepelt 2.0 van 175 pk in Giulietta MY2019 Alfa Romeo zegt de 1750 TBi vaarwel en laat de geëvolueerde 2.0 uit de Giulia en Stelvio nu ook in de Giulietta pl […] · Bekijken
  • Na het steeds meer doorschemeren van wat Fiat’s Poolse autofabriek in Tychy te wachten staat, lijkt ook de toekomst voor de fabriek in het Servische Kragujevac zich steeds duidelijker af te tekenen. Lang werd […]

    • FCA at 2019 Geneva Motor Show:
      – Alfa compact SUV concept (PHEV?)
      – Fiat electric car concept
      – Jeep Renegade PHEV
      – Jeep Compass PHEV

    • Volgens het Franse l’Automobile magazine is de 500L de meest betrouwbare auto in z’n klasse, overigens gedeeld met Ford S-Max en Toyota Prius. Overigens een prestatie die wordt ook wordt gehaald door de Tipo, die samen met de Honda Civic bovenaan staat qua betrouwbaarheid, en de 124.
      Ook prima scores voor Panda, Stelvio en Giulia.
      Een gemiddelde score voor de 500X/Renegade en helaas een zeer matige score voor de 500 en Giulietta.
      Op zich kan FCA dus nog steeds prima auto’s bouwen. Voor zover er nog modellen gebouwd en verkocht worden, natuurlijk.

    • @BePa

      Kwestie van een stukje economische logica BePa.
      Jij vindt de 500L Living erg geslaagd, maar blijkbaar ben je een beetje alleen hierin. Oftewel, de Living werd nauwelijks verkocht, oftewel, economisch onverantwoord om te blijven maken, oftewel, uit productie. Zo werkt dat.

  • Ook in Brazilië was een omslag nodig naar een nieuw type modellen doordat de markt drastisch veranderde. Ik geloof dat Fiat daar heel goed op heeft geanticipeerd met de bouw van de nieuwe fabriek en de introductie van Jeep en Fiat Toro. Ook de Argo is een schot in de roos om die markt voor de massa meer verschuift van A naar B segment nu. De B…[Lees meer]

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Alfa Romeo eindelijk écht terug in de F1 Het was al bekend dat Sauber steeds meer op zou gaan in Alfa Romeo. Met de introductie van de officiële naam van het team voor v […] · Bekijken
  • Alfa Romeo zegt de 1750 TBi vaarwel en laat de geëvolueerde 2.0 uit de Giulia en Stelvio nu ook in de Giulietta plaatsen. Het nieuwe benzinemodel is onderdeel van het nieuwe gamma voor 2019 en zal ve […]

    • Indrukwekkend weer. C-SUV in 2021. Firefly in 2020.
      Traag als dikke stront. Op deze manier gaan ze geen potten breken.

      Hoekree, knijpen ze dit blok dan ook in Giulia?
      En vertel nu eens wat je weet. Je zegt nu al een paar jaar dat er veel gebeurt maar tot op heden is het gewoon huilen met de pet op.

    • Allez, een Veloce dus die niet of nauwelijks sneller is dan de sportieve diesels in zijn klasse. Belachelijk.

    • Ach hoekree. Mijn Italiaans is meer dan prima en ik lees dagelijks de Italiaanse sites. En de publicaties van FCA. Ik heb genoeg verdiend aan de aandelen maar inmiddels heb ik alles verkocht.
      Wat opvalt op de sites is dat andere Italiaanse lezers ook knettergek worden van de aanhoudende geruchten die nooit uitkomen, de plannen die nooit uitkomen en de onbegrijpelijke modellenpolitiek. Het Italiaans heeft een mooie werkwoordsvorm, de condizionale, die onzekerheid uitdrukt. Daar staat clubalfa.it helemaal mee vol. De commentaren liegen er niet om.

      Dus meer info geven of ophouden met zeggen dat anderen zich moeten verdiepen.
      Cordiali saluti caro hoekree.

    • @Orso de giulia 200pk is een geknepen 280pk versie gemiddeld komt de 200pk al ruim boven die 200 na bezoek squadra tuning heb je 280pk uit de 200pk versie en voor wat extra gaat hij over de 300pk😁

    • Mmm als de turbo dus de zelfde is en die 175pk de nog verder geknepen versie is van het giulia blok kun je dus 320pk op de voorwielen los laten in je giuletta dat is wel heftig. De klinkers gaan het zwaar krijgen dan😁 maar een 175pk versie is wel gek aan gezien ze de 1.4 al met 170 leveren. Die versie heb ik zelf en die is al aardig pittig vind ik zelf. Totaal geen behoefte aan deze nog pittiger te maken hij is al hitsig zat.

    • Het zou me echt niet verbazen dat deze aktie de lang gekoesterde wens vervult van de bouwers van de (W)TCR Alfa (Romeo Ferraris). Die wilden al lang die Giulia 2.0 gebruiken. In de (W)TCR moet echter een in serie gebruikte motor de basis zijn, dus nu kunnen ze, en zijn ze waarschijnlijk al, verder.
      Team Mulsanne was eind vorig jaar uiterst succesvol met Ceccon, dus wellicht een reden voor Alfa Romeo die wens te vervullen. Het potentieel van motor is geweldig, zoals hier al geschetst.
      Ik kan me anders niet voorstellen dat je in een bijna end-of-life model nog even zo’n modifcatie doet, terwijl je al een 170 PK model hebt idd.

    • Blijft een mooie auto. Die zeer concurrerend is tov Golf GT, 1-serie of Audi A3 van 10 jaar geleden. Maar die hebben sindsdien nieuwe motoren, nieuwe technieken en compleet herzien dashboard. De Giuliietta niet. Daarmee nog steeds een goede auto en als gezegd ook mooi maar niet concurrerend. Verdrietig.

    • AR159 bedankt voor de aanvulling. Ik ken die 2 liter goed.
      Mijn opmerking over het knijpen was bedoeld voor Hoekree die lijkt te menen dat het een gevolg is van de nieuwe uitstootnorm. Als dat zo zou zijn zou datzelfde blok dan ook niet geknepen moeten worden in de Giulia?

    • Hoe komt AutoEdizione erbij dat de 2.0 benzine naar de Giulietta komt? De 2.0JTD met 170PK zal terugkeren naar de Giulietta onder het Veloce label en de 1750TBI komt volledig te vervangen.

    • @Thomas

      Merkwaardig, een 2.0JTD (diesel) bestaat helemaal niet en als Alfa zegt dat ze de 2.0 benzine in de Giulietta gaan hangen waarom zou het dan niet waar zijn?

    • Orso moet even de uitzending van Rick Nieman bekijken, van gisteren, en ja spreek ook italiaans, kom er al meer dan 40 jaars, heb zelfs 5 Alfa Romeo’s en de mooiste Lancia HPE , rij dagelijks in een Maserati QP,.. Ciao Han.

    • Voor de mensen die denken , weer zo’n bluffer, Han Neienhuijsen op FB.

    • @HanMaseratiQP

      Was ermee begonnen met het programma van Rick Nieman maar vindt de man nogal onsympathiek en in zijn manier van berichtgeven nogal zeurderig en negatief, dat was hij ook al in zijn tijd bij RTL. Heb het 10 minuten uitgehouden en was er toen helemaal klaar mee en heb het van mijn lijstje geschrapt.

    • Han Maserati: ik snap niet wat je bedoelt met naar Rick Nieman kijken. Leg eens uit.

      Trouwens, geweldig een HPE! Gefeliciteerd. Is het een Volumex?

    • Ik vond het nochtans een goede weergave van de vele politieke problemen die Italië al decennia lang kent. Je krijgt veel begrip voor de Italiaanse burger en je beseft hierdoor maar al te goed dat het kleine super centralistische rijke Nederland in een veel gunstigere hoek van Europa ligt waar de koek meer wordt verdeeld.

    • @Henk
      Ik bedoelde de 2.0MJet die nu ook in de Jeep Compass ligt. De 2.0 benzine versie komt niet naar de Giulietta. Wat betreft benzine moet men vanaf het nieuwe MY met 120PK max genoegen nemen.

    • Waar komt het bericht van deze spec’s trouwens vandaan?

  • Vorige maand was de verkoop op de Italiaanse automarkt maar liefst 7,7% lager dan in december 2017 (FCA-21,7%). Fiat verkocht 30% minder auto’s en Alfa Romeo 45% minder. Zelfs Jeep noteerde een -16%. Alleen […]

    • Ongelooflijk hoe de Italiaanse regering haar eigen industrie keldert…

    • Ik heb op dit forum ongeveer een jaar geleden voorspeld dat FCA op weg was om zelfs de eerste plaats op de Italiaanse markt kwijt te raken. En dat zal zo te zien later dit jaar helaas al gebeuren. -30% is erg slecht maar zelfs dat is positief vertekend door de grote kortingen op de Yps. Dat werkt even, maar niet lang. Waar FCA blijft kelderen zal PSA blijven stijgen. Het helpt niet dat een Tipo veel betrouwbaarder is dan een Megane, 308 of Golf (in Franse statistieken), met oude techniek, motoren die niet zuinig genoeg zijn en het ontbreken van E en hybride, is er gewoon geen markt meer. En dat geldt ook voor de overige FCA-modellen. Die het ook goed doen qua betrouwbaarheid, de 500L net als de Tipo als meest betrouwbare. Enige negatieve uitzondering de gewone 500. Dat kost in Frankrijk goodwill bij enige model dat daar echt goed loopt (500X verkoopt ook heel behoorlijk).

    • Tutto chiaro! Op deze manier lukt het met hebg enkel midde waar te verdienen, niet alleen niet met de Punto.

    • Amerikanen richten zich alleen op de korte termijn en geld. De Amerikanen -samen met de Brit Manley- verkwanselen de Italiaanse topmerken. Helaas ook inherent aan het beleid van wijlen Marchionne. Wanneer wordt Italië wakker!

    • Niet zo negatief allemaal…. Na het industriële overleg in Italië is deze maatregel ingevoerd. FCA zat daarbij aan de onderhandelingstafel. Uiteraard ook onder druk van Europa, moet men ook Italië wat gaan doen. FCA heeft nog ruim een jaar om de gemiddelde CO2 uitstoot van 97gram te gaan redden, een Europese afspraak met alle auto fabrikanten, en let op, dat gaan ze doen ! Een afspraak die bij vele andere fabrikanten als een molensteen om de nek gaat hangen. Daarom binnen nu en 1,5 jaar komen de nieuwe en allernieuwste technieken beschikbaar in de Fiat modellen. Marchionne zei altijd dat de wereld klok voor nieuwe modellen gelijk gezet moest worden. Eerdere introducties van nieuwe modellen, zouden gepaard gaan met investeringen die nooit terug te verdienen zijn. Dus FCA is nog steeds erg slim bezig. Maar eerlijk is eerlijk het wachten duurt wel erg lang voor de liefhebbers van Italiaanse automobielen.

    • @Hoekree
      Echte alfisten vragen om echte alfa’s 😉

    • Ik koester de Alfa’s uit het gouden tijdperk van het merk, Hoekree. Niet de gepimpte Fiats met hulpmotor en ik laat me niet belazeren door het nepnieuws. Jij blijkbaar wel. Droom verder, FCA is het juiste merk voor jou!

    • Ik ben positief Hoekree. Bij deze dank voor het bevestigen van mijn mening over jou. Keep on dreaming in jouw Utopia!

    • Ik ben anders ook zeer te spreken over de Twinair in mijn Mito: Dankzij het koppel is het een prima motor om enigzins sportief te rijden, alles in verhouding natuurlijk, maar het verschil met de atmosferische Fire’s is groot en anderszijds levert het in combinatie met de uitlaat op de Mito een heerlijk geluid op, waar ik regelmatig positieve opmerkingen over krijg.

      Ik zie eigenlijk het probleem niet Alfa en Twinair: Juist de Twinair is een innovatieve motor met pit er in. Is dat niet waar het bij Alfa om draaide?

  • Meer dan 6000 Lancia’s werden er in december op de Italiaanse markt verkocht. De Ypsilon werd 55,4% meer verkocht dan eind 2017. De chique vijfdeurs uit 2011 werd maar liefst 48.000 keer de showroom uitgeleid […]

    • Speriamo…

    • @wim je vergist je, het is de media die van geruchten aan elkaar hangt.

      Maar verder complimenten voor de ‘die hards’, het begint er inderdaad toch steeds meer op te lijken dat er voor Italië een nieuwe mild-hybrid Ypsilon ontwikkeld word.

    • Nieuwe Punto 200.000 keer per jaar… o nee daar maken we geen marge op. Onbegrijpelijk beleid.

    • @mareblu
      Waarom zou de marge op een nieuwe Punto 0 zijn maar wel geld verdiend kunnen worden met Panda/500? Daarbij kan die Punto gebruik maken van platform Argon en s op dat platform ook sportieve Mito en luxe, innovatieve Lancia worden gebouwd, heb je de schaalgrootte die je nodig hebt.
      In reactie op je conclusie: ik kan me bijna niet voorstellen dat FCA de EU markt geheel laat lopen. Maar als, verkoop dan de boel! Ik word ziek van dat Lancia, Alfa, Fiat en misschien zelfs Maserati omgevormd zijn in sterfhuisconstructies.
      En voor wie het heeft over nu zwarte cijfers: ik schat in dat de EU tak van FCA 5 en 10 jaar geleden meer omzet en winst had dan nu. En met de strategische blunder om de afgelopen 10 jaar niets te doen aan zuinige auto’s, moeten ook in de belangrijke Italiaanse markt de modellen met grote kortingen verkocht worden.
      Het ergste van dit alles is dat Fiat 30 jaar geleden voorop liep, inclusief e-auto’s. En dat zuiniger technieken die ze al hebben ontwikkeld, gewoon niet geleverd worden. Dan kan je de schuld geven aan de Italiaanse regering (die inderdaad slecht is), de regels om auto’s schoner en zuiniger te maken en de lastige Chinese markt, maar als alle andere grote Europese automerken wel goede keuzes hebben gemaakt, aan wie ligt het dan?
      Ook het citaat “Manley vanuit Detroit” is veelzeggend.

    • Complimenten voor de Lancia volhouders en het zou me werkelijk plezier doen als er een soort van nieuwe Ypsilon komt.

    • “”” in Q3 haalde FCA 99% van zijn winst in de VS en Zuid Amerika, en 1% in Europa. Daar mag je voorzichtig de conclusie aan verbinden dat op geen enkel model in Europa voldoende marge wordt gehaald.”””

      Dat heet “creatief boekhouden”.
      De winst in de USA, net geen verlies in Europa.
      Heeft misschien te maken met de taxatie op winsten ?
      Met de uitbetaling van de dividend aan Exxor / de familie Agnelii ?

      GM deed hetzelfde met Opel. Opel haalde nooit zwarte cijfers, de ontwikkelingskosten waren voor Opel, de winst voor GM.

      PSA is amper 1 jaar aan het roer en Opel is bijna uit de rode cijfers.
      Door schaalvergroting (motoren, onderstel, etc) – aanbieden van hetzelfde met een andere badge en en een paar detailveranderingen.

      En Fiat met al zijn merken en modellen – zo’n 10 jaar geleden toch 🙁 – kan geen schaalvoordeel halen met hun nieuwe platformen, motoren (oh nee, daar hebben ze zich verslapen) – versnellingsbakken – kennis (Skunk team : nog iemand van gehoord ?) ?

      Leugens hebben we gekregen, zoals de “samenvloeiing” Chrysler en Lancia.
      Nooit iets uit de bus gekomen, het ging alleen maar om het geld en het eigendom / overname van Chrysler / Dodge / etc.

      Met dank aan een hele goede boekhouder zaliger, maar een totaal ongeduldig persoon die veel te snel resultaten wou zien.
      esultaten waar andere automerken jaaaren over doen, wou hij binnen de 1 of 2 jaar zien.
      Onrealistisch, alleen maar goed voor de (hoofd)aandeelhouders.
      Take the money and run.

    • Nee Hoekree, daar heb ik het niet over.
      Wel over creatief boekhouden : de winsten daar maken (zogezegd) waar je het best vanaf komt voor je belastingen.

      En als je het nu toch hebt over wie de eigenaar is van FCA : dat is geen Italiaan, dat is geen Amerikaan of Braziliaan, maar de (groot)aandeelhouders als Exxor / Agnellis die het geen barst kan schelen als FCA op de fles gaat.
      Nationaliteit speelt geen rol en is van geen belang meer.
      Enkel geld – veel geld – uit FCA halen is hun doel.
      Zie de verkoop van enkele onderdelen van de “firma” FCA : een grote koek is gegaan naar de (hoofd) aandeelhouders en een kleiner deel naar ontwikkeling van een nieuw product.
      Ik verwacht / vrees echt dat ze binnen enkele jaren de hele boel verkopen (of wat er nog rest na de volgende ronde “uitverkoop”).

      Geen idee of een Lancia van een Chinese eigenaar mijn ding zal zijn.
      Volvo is er nu ook niet bepaald mooier van geworden…

    • Ik vind dat Volvo juist een mooi voorbeeld is van hoe een overname in ‘vreemde handen’ succesvol kan zijn als je het land van oorsprong maar blijft betrekken in de ontwikkelingen. Slim gedaan door Geely. Volvo heeft meer uitstraling en eigen techniek, terwijl het vroeger altijd wat lomp en primitief aandeed als merk.

    • @Koen

      Een opmerking over Opel. Dat Opel weer bijna winstgevend komt doordat Peugeot het bedrijf bijna gesloopt heeft. Het is nu niet veel meer dan een naam met wat assemblage fabrieken. Alles wat geld kost is weggehaald, zoals de ontwikkelingsafdelingen. Ontwikkeling is het duurste voor een autofabrikant maar dat wordt gedaan door Peugeot

    • @Koen

      En dan nog even dit, als je werkelijk denkt dat het Exor / de Agnelli familie geen barst kan schelen of FCA failliet gaat dan sla je de plank echt enorm mis, vele kilometers ernaast zou ik zelfs zeggen

  • Abarth is al 70 jaar een sterk label en heeft tot op de dag van vandaag een grote aantrekkingskracht op autominnend publiek. Plat gezegd is het symbool met de schorpioen de meest sexy vorm van tuning, maar […]

  • Het was al bekend dat Sauber steeds meer op zou gaan in Alfa Romeo. Met de introductie van de officiële naam van het team voor volgend seizoen, is dit nog veel concreter geworden. Hiermee lijkt Alfa’s […]

    • antwoordde 3 weken geleden

      Nou, dit is voor mij als grote F1 fan echt wel reden voor Hosanna en Halleluja.

      Ferrari en Alfa Romeo, met hele grote kans dat Ferrari eindelijk kampioen gaat worden en Alfa heel serieus kan gaan vechten voor ‘best of the rest’ na Ferrari, Mercedes, Red Bull. En het geeft ook goed aan hoe serieus men is over Alfa.

      Het is overigens niet volgend seizoen maar dit 2019 seizoen dat op het punt staat te starten.

    • antwoordde 3 weken geleden

      @Hilbert

      Fiat heeft Alfa nooit terug getrokken uit de F1 omdat het te duur was 2 merken in de F1 te hebben. Daarnaast, zoals al 3 miljoen keer hier uitgelegd, Ferrari is geen deel van Fiat, of FCA, en hebben ieder hun eigen verantwoordelijkheid, dus kan er nooit sprake zijn van 2 merken. Wordt wakker!

    • Sterker nog: In 1985, het laatste jaar dat Alfa Romeo meedeed met de F1, was het nog een zelfstandig bedrijf.

    • antwoordde 3 weken geleden

      Op zich mooi. Vraag is of het helpt. De verkoopcijfers januari voor FCA in Italië: Jeep -16%, Fiat -29% en Alfa bijna gehalveerd met -45%. FCA Europa gaat in sneltreinvaart naar de afgrond. Logisch als je niet investeert in nieuwe modellen, niks meer levert in de in Europa veruit populairste B-klasse en de auto’s van Alfa en Maserati die de kar moeten trekken, verouderd zijn of zo overkomen naast de concurrentie. Overigens we een plus voor Lancia, ik schat in door uitverkoop.
      De markt als geheel zat op -7% en PSA scoorde een plusje, profiterend van afkalvend aanbod van FCA.
      Ik begrijp de leiding van FCA al jaren niet. In het begin had de leiding het gelijk van de winstcijfers. Maar met zulke verkoopcijfers is dat ook verleden tijd. Fijn dat Henk en Hoekree optimistisch blijven, maar ik zie niet in hoe.

    • antwoordde 3 weken geleden

      Aha, ik zie dat marebleu dezelfde bronnen heeft als ik 🙂

    • Eigenlijk is Alfa weer op het punt waar het allemaal ruim 100 jaar geleden ooit mee begon, lees maar eens de Engelstalige Wiki pagina ‘Alfa Romeo in motorsport’. In 1913 begon het allemaal met de motorsport om van daaruit bekendheid te krijgen en het bedrijf op te bouwen. Mooi

    • Okee, ik gooi hier even een theorietje neer. Ferrari dreigt al jaren om uit de F1 te stappen, omdat ze het niet eens zijn met de regelwijzigingen. Maar ze weten dat het dan bijna onmogelijk wordt om later terug te keren, als je de binding met de races en de ontwikkelingen mist. Welnu, zie hier de oplossing.

    • @MarcoPas

      Haal je theorietje maar weer lekker naar binnen! Ferrari dreigt nergens mee, er is helemaal niets aan de hand met regelwijzigingen, Ferrari heeft het F1 budget zelfs vergroot en zal de F1 nooit verlaten.

    • @Henk: Ik ook van niet, maar Italianen kunnen rare Romeinen zijn ze hun zin willen krijgen. Laten we begin volgend jaar eens kijken.

    • Ook in Brazilië was een omslag nodig naar een nieuw type modellen doordat de markt drastisch veranderde. Ik geloof dat Fiat daar heel goed op heeft geanticipeerd met de bouw van de nieuwe fabriek en de introductie van Jeep en Fiat Toro. Ook de Argo is een schot in de roos om die markt voor de massa meer verschuift van A naar B segment nu. De B van Brazilië 🙂

    • @mareblu

      Wat al je opmerkingen te maken hebben met Alfa Romeo in de F1 begrijp ik niet, maar vooruit, toch maar reageren.

      Je bent zeer slecht geïnformeerd. In Brazilië is Fiat de afgelopen jaren zeer druk bezig geweest het totale programma en de productie te vernieuwen en vooral de nieuwe modellen op een kwalitatief veel hoger plan te brengen. Van te voren was ingecalculeerd dat dit in het begin veel marktaandeel zou kosten maar het plan is om weer aan de top te komen en dat gaat niet eens zo lang meer duren.De timing van Fiat is ook ongelooflijk goed, Brazilië staat aan de vooravond van grote economische opbloei, zo is momenteel de verwachting.

    • Bij Fiat moet je natuurlijk nog Jeep optellen, zeer succesvol in Brazilië.

    • @mareblu

      Je moet echt goed lezen wat ik schrijf en ik had het alleen over Brazilië.

    • @mareblu

      Je moet echt goed lezen wat ik schrijf.

    • @mareblu

      ….Van te voren was ingecalculeerd dat dit in het begin veel marktaandeel zou kosten maar het plan is om weer aan de top te komen….

      Snap je dit niet?

    • @mareblu

      Het is volkomen onbelangrijk wat ‘onze’ definitie is van ‘het begin’.
      Het enige wat van belang is dat Fiat Brazilië op dit moment nog volop bezig is met het proces!

    • Beetje off-topic allemaal….

  • Nog niet zo lang geleden was het in Turijn een drukte van belang om de nieuwe Maserati’s op tijd af te kunnen leveren. Inmiddels is die storm al voorbij. Wat voor Grugliasco te gebeuren staat is wat […]

    • Orso antwoordde 4 weken geleden

      Ook hier iz het weer too little too late. Het duurt en het duurt maar.

    • @Roberto
      Ik snap totaal niet wat Ferrari met FCA te maken zou hebben. Het is hier al duizend keer uitgelegd dat Ferrari geen onderdeel is van FCA.

      Verder is het totaal onbegrijpelijk wat je met ‘die Amerikanen’ en ‘de Italianen’ bedoeld. FCA is 1 bedrijf met 1 leiding en wordt lange termijn beleidsmatig gestuurd vanuit Exor (oftewel John Elkann) waar Ferrari en CNH ook onderdeel van zijn.

    • @Henk

      Je geeft het antwoord zelf al op Ferrari. Dat lijkt me duidelijk (en was mij ook al duidelijk).
      Dan The USA versus La Bella Italia: lijkt me ook geheel duidelijk twee merken Fiat (en de rest) versus Chrysler (en de rest) maakt de Fiat Chrysler Automobiles. Na een rondje ‘arm wrestling’ kwam onder de bezielende en sterk financieel gerichte leiding van Marchionne de Amerikaan als sterkste bovendrijven. En in plaats van een bezielende leiding over topmerken als Alfa en Maserati wordt gepronkt met Jeep. De modderworstelaar onder de automerken. Helaas, zielloos en kortzichtig.

    • PS Ghibli of Roberto is hetzelfde. You snap.

    • @Ghibli
      @Roberto

      Niet snap, warrig en kortzichtig.

    • @henk

      Komt hopelijk nog bij je. Hoop ik.

  • Mike Manley moet het jaar 2018 als een van de roerigste van zijn carrière hebben ervaren. Met hoogte- en dieptepunten. In een interview spreekt hij zich voor het eerst uit over verschillende onderwerpen. Iets […]

    • (no) business as usual.Bla bla bla

    • Hoekree, vaak voel ik me geneigd jouw roze bril te nuanceren, maar deze keer ben ik het zeer met je eens. Manley zit er zes maanden en heeft in die zes maanden, zit feitelijk nog in zijn wittebroodsperiode, maar heeft al stevig aan het stuur gedraaid en geeft ook blijk dat hij weet wat er moet gebeuren. De huidige problemen zijn Manley moeilijk aan te schrijven, het succes van Jeep wel.

    • Juist. Naast Marchionne is Kuniskis is in belangrijke mate verantwoordelijk voor die puinhoop. Die E-segment SUV moest er komen om de E-segment SUV voor Maserati rendabel te maken, niet omdat die auto goed wat voor Alfa Romeo. De investering in die twee auto’s is ten koste gegaan van wel nuttige investeringen. Of het nog zin heeft om überhaupt nog met de E-SUV te komen… ik heb mijn twijfels.

      Kuniskis is nu weg bij Maserati, maar ik heb zo’n vaag vermoeden dat de man te weinig voeling met het merk Alfa Romeo heeft, om dat in dit stadium nog naar een hoger plan te kunnen tillen. Hij zal aangetrokken zijn met de plannen Alfa Romeo wereldwijd te maken, maar slaagt daar te slecht in, en betaalt daar een hoge prijs in Europa voor.

    • antwoordde 4 weken geleden

      Sorry, probleempje autocorrectie. Ik bedoelde: of Manley een automan is…

    • antwoordde 4 weken geleden

      Enorm veel meningen weer hier als commentaar, tot en met grammofoonplaten die blijven hangen zelfs, lekker van vroeger. Ik ga rustig afwachten wat de realiteit wordt die we de komende weken gaan horen.

    • Morgen gratis bier staat er op de deur van het cafe.
      Volgende dag staat het er weer…. etc.
      FCA: volgend jaar veel nieuws….
      Dat is de enige zekerheid.
      Met alle auto’s van Fiat Lancia Alfa en Maserati samen heb je nog geen compleet gamma.
      De tent wordt klaargestoomd voor een overname. Mij best.

    • Hoekree. Volgens jou is een punto niet rendabel maar een ypsilon wel. Minmaal 200k punto’s per jaar tegen 40k ypsilons.
      Leg dat eens uit. Als je vaak in Italië komt, weet je dat de ypsilon met extreme kortingen wordt aangeboden. Dus er zit niet meer marge dan op een nieuwe punto (die helaas niet komt).
      Fca kijkt een inmiddels overleden kat uit de boom.

    • I don’t see any positive reaction from Manley towards the Italian brands. Incredible sell out of these beautiful brands (Alfa, Maserati, Fiat in particular). The Americans have no history themselves, money is there only -shortsighted- goal. Hopefully companies like BMW or PSA will save these mighty brands. It is so easy.

    • @Hoekree
      Het is Marchionne, niet marcione. Maar dit terzijde. Grote fabrikanten, met een rendement hoger dan dat van FCA, zien wel brood in het B-segment. Neem bijvoorbeeld Opel, onder de paraplu van PSA. De eerste spionagebeelden van de opvolger van de, eens technisch aan de Punto verwante Corsa, zijn opgedoken. Ik blijf mij afvragen waarom andere merken dat doen waarvan FCA voortdurend verkondigt dat het onmogelijk is. Ergens klopt er iets niet……..

    • @niccolo

      Don’t lose your way in memory lane…

    • @miccolo

      Dan nog even dit, ik weet en snap wat voor prachtige auto’s Alfa in de loop der jaren gemaakt heeft, eigenlijk prachtige kunst, maar commercieel was het bijna altijd al een drama. Eigenlijk is Alfa door alle jaren steeds weer overeind gebleven met behulp van allerlei (overheid) steun en uiteindelijk onder de steun van Fiat gezet, maar ook toen bleef het commercieel hangen en wurgen.

      Misschien is dat wat het is, mooie kunst maar commercieel een drama.

    • @niccolo bedoel ik…

    • @henk
      I left memory lane a while ago and carried on regardless. Af en toe wil ik even reageren op de lieden die mij de les lezen en Hosanna en Halleluja roepen bij elke stuip uit Italië. Aandoenlijk die hartstocht, maar ver van de hedendaagse realiteit.

    • @niccolo

      Tja, volgens mij (het is mijn mening) hoor ik hier echt heel weinig Hosanna en Halleluja, wel journalistiek correcte stukken die de realiteit behoorlijk weergeven en vervolgens veel negatieve commentaren.

    • Ik heb uit betrouwbare bron dat de argo naar europa komt. Ze gaan nog 25 maanden nadenken hoe ze hem dan precies introduceren. Waarschijnlijk eerst met de resterende twinair en 1.2 motoren en dan in 2024 komt er een facelift die bestaat uit de introductie van de firefly motoren. Ook krijgt hij dan full led en een groot 7 inch display. In 2027 volgt een hybride versie.
      In 2030 wordt de productie gestaakt. Er was geen marge op te maken.

      De betrouwbare bron is de kristallen bol van manley.

      En ja ook ik heb een zeer fors steentje bijgedragen aan de italiaanse autoindustrie. Nu ook nog met drie auto’s 2x Lancia en 1x Abarth. Daarvoor ook alleen maar Italiaans gereden op 1 auto na. Maar ik vrees dat het hier bij blijft.

    • @Henk
      Mijn woorden waren een reactie op het enthousiasme van Hoekree, niet op deze Gazzetta in het algemeen. Maar volgens mij schreef ik dat ook.

  • Meer laden