Lancia4Ever @mattia-mariani-2-2-2-2 ?

actief 3 dagen, 7 uren geleden
  • Eens AR 159. En als je dan naar een nieuwe Polo kijkt…………wat een ouderwets hok is dat

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Fiat Punto keert terug dankzij fusie PSA Olivier François zei zonder blikken of blozen dat een opvolger van de de Punto al meermalen is uitgesteld. Fiat wil heel graag […] · Bekijken
  • Olivier François sprak in zijn recente interview met Auto Express dus vooral over het segment van de grotere aantallen. Oftewel de rationele rak van Fiat. Over het 500 gamma wilde hij enkel kwijt dat er geen […]

    • Het is maar hoe je het uitlegt natuurlijk…
      De volgende 500X wordt meer afgestemd op praktische mogelijkheden (hoera!).
      De 500L houdt op te bestaan (heeft altijd al meer tot de rationele tak behoord)
      Er komt een verhoogde TIPO-variant voor in de plaats.

  • Olivier François zei zonder blikken of blozen dat een opvolger van de de Punto al meermalen is uitgesteld. Fiat wil heel graag een betaalbaar B-segment model. Het rendabel produceren van een dergelijk model […]

    • Het laten vallen van opvolger Punto – had gekund op basis Argo met Firefly motoren – was een van de grootste missers van de afgelopen 10 jaar. Met het niet zorgen voor opvolgers Mito en Giulietta en Ypsilon. Dus hoop dat die nu alsnog komt. Wel jammer dat de nieuwe firefly net als de TwinAir een kort leven zal krijgen. Als de Punto technisch gebaseerd wordt op de 208 zullen ze niet opeens een andere aandrijflijn gebruiken. Kleinere auto’s hebben alleen toekomst als elektrisch.

    • Het platform dat FCA heeft voor het B segment is te gedateerd, en niet meer geschikt voor de nieuwste technieken die in Europa inmiddels de standaard waren geworden. In Brazilië o.a. nemen ze nog met minder genoegen. Marchionne zocht naar een partner om er een rendabele business case van te maken, aangezien FCA ook zelf nog niet over de benodigde financiële middelen beschikten. De marges in het B segment zijn flinterdun vergeleken met marges op de modellen van Jeep en Ram aan de andere kant van de plas.

    • Blijft een mooi model nog steeds strak en smaakvol alleen de techniek was verouderd maar de koets niet.

    • Eens AR 159. En als je dan naar een nieuwe Polo kijkt…………wat een ouderwets hok is dat

  • Olivier François sprak met Auto Express en zei liever vandaag nog dan morgen het rationele middensegment van Fiat verder uit te willen breiden. Modellen naast de aanstaande update van het Tipo gamma in de […]

    • Op zich prima maar laten ze beginnen met het gewoon actualiseren van de Tipo door ook optie hybride te introduceren, en ook een volledig elektrische C-klasser. Dan worden ze ook in NL aantrekkelijk(er).
      Daarbij hoop ik dat FCA ook de gewone versie Tipo blijft leveren. Je kan wijzen naar succes VW maar die zetten nog steeds meer Golfjes en Polo’s op de weg dan hun SUV-neefjes die verder qua afwerking klasse minder zijn. Ook Peugeot zelf is nog steeds erg succesvol met de 208 en 308, ondanks succes van ook de 2008 en 3008. Dus alle kaarten op alleen SUV is niet slim. Je mist daardoor zeker de helft van klantenpotentieel. Daarbij zijn SUV’s onzuiniger wat weer boetes oplevert voor te hoge CO2 uitstoot. Dus SUV erbij prima, alleen SUV is wedden op verkeerde paard.

  • Tegen 2022 zal Fiat de voor het merk uiterst belangrijke opvolger van de Panda presenteren. En volgens Olivier François zal de naam toch voortleven ondanks dat dit eerder niet zo leek. Al was het vanwege het […]

    • Dat nu uitgerekend Peugeot dit inzicht naar Turijn moet brengen. Maat goed, beter laat dan nooit!

    • Uhh Niccolo, ik denk dat het andersom is FIAT had deze plannen al. En het is PSA dat heel graag samen wilde met FCA. Het leuke is dat de Duitsers geen bananen republiek wilde als Italie om Opel te verkopen dus werd het PSA. Marchionne was toen zeer boos om dat FCA toen de betere deal op tafel had liggen maar de Duitsers gunde de Italianen dit gewoon niet! Nu krijgt FIAT als nog de mogelijkheid om in 1 groep samen te werken met Opel. En reken erop dat er heel snel werk gemaakt gaat worden van nieuwe modellen bij FIAT. Ik ken de slagkracht van FIAT en gezien als medewerker van Opel als er weer geld is hoe snel dingen op de markt kunnen komen!

      Ciao

      Squadra

    • Dus het nieuw Panda/500/Centoventi-platform is inderdaad geschikt voor BEV en mild-hybird. Waarschijnlijk is het ook flexibel genoeg om er een Punto-opvolger op te bouwen en de nieuwe 500XL, misschien zelfs de nieuwe Tipo en Tipo Cross??
      Dus Fiat had de zaken eindelijk bijna op orde met een nieuw, flexibel multi-engine platform voor al haar modellen in A-, B- en mogelijk zelfs C-segment, komt de fusie en moeten B- en C-segmenters op PSA-platforms? Eeuwig zonde…

  • Fiat heeft de openingseditie ‘La Prima’ van de volledig elektrische 500 al uitverkocht. Dat is een lichtpuntje in dit verder nogal moeilijke jaar. De elektrische Fiat 500 moet de wedergeboorte van het oude […]

  • Bij Mirafiori verrijst een gigantisch laadstation met honderden nieuwe elektrische Fiat 500 modellen. Het al eerder aangekondigde e-mobility V2G project van FCA en Engie, is tweerichtingsverkeer (tussen auto […]

  • ‘Een akkoord dat in steen gebeiteld staat’. Zo noemde John Elkann tijdens de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering de aanstaande samenwerking van FCA met PSA. Een samenwerking die door de Corona-crisis, door […]

    • In de krant had ik het volgende gelezen :
      – staatsgarantie voor de 6,3 miljard Euro
      – dividend aan de aandeelhouders voor de som van 5,5 miljard Euro
      – de Democratische Partij riep op om de financiële en juridische zetel terug te brengen naar Italië (nu zijn die in Nederland en GB)
      – een (oppositie)partij Azione (?) wil dat er de volgende 3 jaar geen dividend wordt uitbetaald aan de aandeelhouders
      – de minister van Economie wil wel steun leveren, maar gelinkt aan bepaalde garanties.
      Zoals :
      – afzien van dividendbetalingen in 2020
      – banenverlies vermijden (tenzij overeengekomen met vakbonden)
      – het geld zal alleen mogen gebruikt worden voor steun en investeringen in de Italiaanse autosector (dus niet in Amerikaanse, Poolse, etc fabrieken ?)

      Persoonlijk vind ik het schandalig dat in deze moeilijke tijden er nog dividend wordt uitgekeerd. Bij eender welk bedrijf – niet alleen de autosector.
      Ja, als aandeelhouder heb je geïnvesteerd in een bedrijf en je verwacht “opbrengst”.
      Maar in moeilijke tijden kan een bedrijf dat geld beter gebruiken voor zijn personeel, activiteiten, toekomst verzekeren, etc.

      Dat is mijn mening als “aandeelhouder” bij een coöperatieve die maximum 6% dividend mag betalen (indien beslist door een meerderheid van alle aandeelhouders die elk 1 stem hebben).

    • Lusso antwoordde 1 week geleden

      Wel afgrijselijk dat er geleend gaat worden om dividend uit te betalen aan de aandeelhouders. Zou dat niet beter worden gebruikt om nieuwe modellen te ontwikkelen? Ik dacht dat FCA een autofabrikant was.

    • “””Ik dacht dat FCA een autofabrikant was.”””
      Neenee, een cashmachine voor de Agnelli’s.

  • De upgrade voor de Alfa Romeo Giulia en Stelvio Quadrifoglio zagen we reeds eind 2019 op het podium verschijnen in de VS, toen Alfa ook da basismodellen tot in de puntjes had bijgepunt. Het resultaat is een […]

    • Heeft de Giulia nu ook 4WD op de Q ? volgens mij toch alleen Stelvio of kun je het als optie nu bestellen.

      Ciao

      Squadra

  • Levensgenieters en chaoten, zo zien de meeste Nederlanders de Italiaan waarschijnlijk. Kijk maar naar hun huishoudboekje, zeggen we dan als rechtgeaarde calvinisten… Maar FCA wijst ons fijntjes op een ander […]

  • Volgens het welingelichte Quattroruote is er bij FCA een offensief in de maak op het gebied van kleine SUV’s. Het betreft een van de belangrijkste projecten die dankzij de samensmelting met PSA in vrij rap […]

    • Waar komt bovenstaand Tonale plaatje vandaan, nog niet eerder gezien zo. Quattroruote zit er meestal niet ver naast het uiteindelijk model. Ziet er goed uit, op de velgen na.

    • @Redbart
      Tonale?

    • Mooie leuke SUV voor Alfa Romeo de komende jaren kunnen dan de verkopen flink toenemen. Lancia is dan eindelijk terug met een nieuw model.

      De velgen kijken op Lancia velgen

    • Jeep, Alfa and Fiat…

    • Q Niccolo, ja ik zat fout, B segment niet C segment. Weliswaar is front een kopie.

    • Het heeft een aantal jaren flink pijn gedaan in mijn Alfa hart. Maar wellcht was Sergio Marchionne toch slim bezig achteraf om FCA verkoopklaar te maken en nu dat de fusie met PSA werkelijkheid is geworden Tavaris gas gaat geven met de nieuwe modellen. Dit zal ook Lancia liefhebbers bevallen als er weer nieuwe Lancia’s komen.

    • Heeft die render niet een basis in de Ford Puma? Wanneer Alfa die kant op gaat lijkt me dat niet slecht; Puma krijgt goede beoordelingen op gebied van rijeigenschappen en is ook nog best praktisch (met die krat in de bodem).

    • Dus een 2008 met Alfa Jas hoop wel dat ze die dan wel een beetje aan pakken en wat zwaardere motoren toepassen Max 150km/h is voor een Alfa wel een beetje onder de maat. Snap eigenlijk niet waarom men geen versnellingsbakken toepast. De motoren hebben koppel zat maar voor snelweg verkeer draaien ze hoog rpm wat stroom zuipt door er een paar verzetten in te maken kan dat verbruik omlaag en de actieradius omhoog. De meeste Betaalbarere EV’s komen op snelweg ergens tussen de 150-250km ver op een lading. Daar kan je niet mee op vakantie want je moet na ieder 1,5uur rijden een half uur laden. Leuk voor stads auto’s en dagelijks woon-werkverkeer maar als je veder moet is een PHEV toch handiger met een tank vol benzine of diesel

    • PSA maakt zeer goede onderstellen en platformen! Ze maken ook weer zelf hun eigen dempers zoals ze deden ten tijden van de Peugeot 205 en 405 en 309.
      Alfa Romeo maakt gebruik van een nieuw platform wat door FIAT is ontwikkeld en wat door PSA ook gebruikt gaat worden. Alfa Romeo zal daarbij motoren gebruiken die bij het merk passen FIAT zal die fout niet meer maken.

      Het krachtveld in de Autobranche is langzaam aan het verschuiven je ziet nu dat de VW groep het lastiger begint te krijgen de ID3 en Golf 8 zijn niet goed en hebben problemen. Omdat Fiat van olietanker naar mooi jacht werd afgeslankt konden ze heel snel sturen op de markt en hebben ze nu alle kaarten in handen om zeer succesvol te zijn! Alfa Romeo Maserati en Ferrari zijn de premium merken Lancia kan mooie stijlvolle middenklassers maken en weer een echte Lancia Thema. En natuurlijk zou er TZT een Lancia Delta moeten komen.

      Ciao

      Squadra

  • FCA en Ferrari blijven actief aan het front in de strijd tegen Corona/Covid19. Afgelopen week maakte Ferrari bekend dat het momenteel al kunststof kleppen maakt voor beademingsapparatuur. Deze is volledig op […]

  • Italië blijft zich kranig weren tegen het virus en de afname van het aantal besmettingen zet gestaag door. Om zo veilig mogelijk deze zogenaamde tweede fase te doorstaan, blijft een lockdown voorlopig vrij […]

  • Hoera! Fiat werkt in deze moeizame tijden van pandemie en lockdown’s achter de schermen door aan haar nieuwe projecten, zoals de facelift van de Tipo. Bij tests zijn weinig mensen betrokken, dus kan het […]

    • Ben heel benieuwd naar de SW met Mild-Hybrid. Kan zomaar de opvolger van mijn huidige Fipo SW met diesel worden.

    • Hele goede herinneringen aan een vakantie in Griekenland met een gehuurde Tipo. Firefly-motoren (mild-hybrid?!) gaan helpen verbruik en belasting te beperken en hopelijk de verkopen toch nog wat aan te jagen. Alle beetjes helpen…

    • Overigens vind ik het oude, rode FIAT-logo nog steeds heel mooi, dus jammer als dat gaat, maar moet eerlijk zeggen dat de nieuwe neus helemaal niet tegenvalt.

      En wat betreft de Cross-versie: als ik het goed zie, is op de eerste foto al wat extra plastic om de wielkasten te zien, in kleur gespoten, plus natuurlijk plastic in “alu-look” onder de grille. Ook allemaal niet verkeerd, zo lijkt het… Zou dat wel eens bij een andere kleur willen zien, donkerblauw bijvoorbeeld of Visconti-groen 🙂

    • Hij is misschien duur voor de Nederlandse markt door de huidige CO2 uitstoot. Maar met de nieuwe motoren kan deze auto heel interessant zijn voor de Nederlandse markt daarbij is hij bijzonder ruim voor zijn klasse meer D-segment dan C-segment. Ik ben zelf 2 meter lang kon ruim zitten in de Tipo zeker achterin. Daarbij is dit Top product uit Turkije zeer goed gemaakt en ZEER betrouwbaar!!. Dus leaserijder denk daar nou eens over na als je weer die half bakken Golf 8 aan het uitzoeken bent waarom eigenlijk ?? de nieuwe ziet er niet uit lelijk weet ik is smaak! Maar nu blijkt dat de bouw kwaliteit zo slecht is dat VW vliegvelden vol heeft staan met ID3 en Golf 8 modellen. Dan moet je toch bij jezelf gaan nadenken die FIAT Tipo is dan zo gek nog niet zeker de SW is een ruimte wonder!

      Prijs kwaliteit van deze auto is gewoon heel erg goed, als de FIAT IDEA bij ons aan vervanging toe is dan komt er een Tipo of een Lancia Delta laatste serie!

      Ciao

      Squadra

    • Er is niets mis met de Tipo, alleen moeten er moderne motoren in om hier in NL succesvol te zijn.

  • De strijd tegen het Corona-virus duurt onverminderd voort in Italië, net als in andere landen overal ter wereld. Alleen Spanje telt meer besmettingen dan Italië momenteel, dus het is nog altijd een kwestie v […]

  • Voor het eerst was er vandaag een soort stabiele toename te zien qua nieuwe besmettingen, maar Italië zit vooralsnog midden in de crisis van deze epidemie. Daarom steunen Exor’s bedrijven Ferrari en FCA […]

    • Prachtige en belangrijke actie van de Agnelli’s en FCA en Ferrari. Italiaanse zorg kraakt uit z’n voegen. Alle steun is hard nodig. Ook vanuit Armani, Versace en andere grote Italianen doneren. Eenheid is belangrijk nu!

    • Mooi gebaar van Fiat, hoop dat andere grote bedrijven volgen.

  • Ferrari en Lamborghini hadden hun productie al stilgelegd en nu doet FCA hetzelfde. Wat vorige week al in de lucht hing is nu een feit, aangezien de uitbraak van het Corona-virus in hevigheid toeneemt en dus […]

  • FCA oogstte blijkbaar succes met de eerste serie van ‘What’s behind’ en daarom nodigt de groep ons opnieuw uit voor een kijkje in de keuken. Het tweede seizoen zal alleen maar interessanter zijn, want FCA wil […]

    • Gelukkig redelijk wat Alfa en Fiat in de promo. Wel belangrijk om niet alleen modellen te laten zien maar ze ook te produceren en op de markt te zetten. Daarbij helaas niks dat lijkt op een potentiële Delta of Thema.

  • FCA introduceerde onlangs de ‘First Edition’ van de Jeep Renegade en Compass 4xe. Lingotto’s opmars in het hybride segment start bij deze twee Jeeps die niet alleen qua techniek groener zijn, maar ook qua […]

  • Zo tegen het einde van de winter is FCA steevast in het hoge noorden te vinden voor tests in de kou. Tegenwoordig is zelfs half Scandinavië vrij lauw in de winter, dus het is maar goed dat men hiervoor de […]

    • Ook bij Maserati moet de co2 uitstoot naar beneden. Als dit mild hybride is hoop ik ook dat ze het snel in de alfa’s gaan toepassen of zelfs plug-ins maar niet met een cvt bak en onder gemotoriseerd. Heb nu als voorloop boodschappen wagen een Auris die zuipt op de snelweg meer als de giulietta alleen die zuipt in stads verkeer:(

    • Ik heb de indruk dat al de ontwikkelingen die origineel gepland waren voor Alfa (bvb 6c en deze hybride) nu worden doorgegeven aan Maserati.

  • Meer laden