Lancia4Ever

  • Tussen 2026 en 2030 alleen BEV’s.

    Luca Napolitano heeft onlangs nog wat meer uitgeweid over de te volgen strategie met Lancia. Zoals we weten zal de Franse premium tegenhanger DS het meer over de […]

    • Zou mooi zijn als Lancia een volledig gamma kan opbouwen van elegante, elektrische cross-overs (wel wat hoger dan normale hatchbacks, maar lager dan SUV’s; iets boven 150cm, ook comfortabel instappen en zitten), met in 2022 een Ypsilon op 500-basis, in 2023 een Musa op e-CMP, in 2025 een Delta (of Appia??) op STLA Medium en in 2026 een Thema/Aurelia op een langere versie van STLA Medium (of Large?), conceptueel vergelijkbaar met de C5X. Heel benieuwd naar een richtinggevende concept!

  • Het gaat in dit bericht om twee modelVARIANTEN dus in 1 en hetzelfde segment. E-segment is trouwens niet meer wat het geweest is (jaren ’90). Boven D heb je enkel nog grotere auto’s voor wie alle luxe wil en niche. Maserati dus en heel misschien een keer een Alfa. E voor een bredere doelgroep (bv door Lancia) is niet lucratief. Misschien is dat…[Lees meer]

  • Maserati Quattroporte VII.

    Ons is ter ore gekomen dat Maserati voor haar toekomstige vlaggenschip een nieuw concept in gedachten heeft, waarbij er twee modelvarianten tot stand zullen worden gebracht. Nu […]

    • Uh Maserati heeft nu al een E-Segment sedan en F-Segment sedan zou dan gaan om 2 F segment modellen en dat is slim omdat Alfa en Lancia dan samen een E Segment sedan zouden kunnen maken samen met Dodge Chrysler DS bijvoorbeeld

      Ciao

      Squadra

    • Het gaat in dit bericht om twee modelVARIANTEN dus in 1 en hetzelfde segment. E-segment is trouwens niet meer wat het geweest is (jaren ’90). Boven D heb je enkel nog grotere auto’s voor wie alle luxe wil en niche. Maserati dus en heel misschien een keer een Alfa. E voor een bredere doelgroep (bv door Lancia) is niet lucratief. Misschien is dat dan gewoon een D met een paar centimeter langere wielbasis.

  • “Non si svendono le macchine!”

    We missen Marchionne, die morgen exact 3 jaar geleden is overleden nog best vaak, al was het vanwege z’n heerlijke markante en controversiële houding. Marchionne hield […]

    • Nou zo mag ik het horen, maar bij top kwaliteit hoort ook een prijskaartje, en zijn potentiële bmw of mercedes rijders bereid om dat prijskaartje te betalen? Want kwaliteit moet zich wel bewijzen, dus dat betekent geen knoppen die je aan kermisspeelgoed doen denken. Dus eerst kwaliteit bewijzen, daarna het prijskaartje er aan hangen, maar zijn ze daartoe in staat?

  • Global Brand Design.

    Is design een handelsproduct? Stellantis vindt van wel en daarom zal het de komende jaren haar expertise vanuit de merken binnen de groep, als adviserende dienst aan gaan bieden aan […]

  • Mega efficiënt.

    Poeh poeh, 5 sterren! Maar is in het land der blinden een eenoog koning in het geval van de elektrische 500? Er zijn nu immers nog niet zoveel compacte elektrische auto’s op onze planeet. […]

  • Oepsie.

    Fiat had een foutje gemaakt… De gelimiteerde 500X Yachting en de 500 Yachting die we laatst toonden, bleken onrechtmatig te zijn voorzien van dit label. Hoe dat mogelijk is laten we aan jullie […]

    • Benieuwd of deze uitvoeringen echt worden geleverd met led koplampen.
      De sport uitvoering wordt tijdelijk met gewone koplampen geleverd volgens de prijslijst.

  • Alfa Romeo met steeds completer gamma.

    De twee compacte SUV’s onderin het gamma wil men zo snel mogelijk toevoegen. Daarom zal in Genève begin volgend jaar niet alleen de productieversie van de Tonale […]

    • Klopt!

      • AR 159 antwoordde 4 dagen geleden

        Graag de lampen van de tonale overnemen in de Giulia en Stelvio deze komen dichter bij de bios kijkers van de 159 en RZ/ SZ en snel aan die Giulietta opvolger beginnen. En graag de Italiaanse motoren en niet die van PSA gebruiken.

  • De samenwerking met Renault is verplicht verbroken (onderdeel van overeenkomst met EU inzake oneerlijke concurrentie) eerder dit jaar dus er komt geen update. De volgende Talento komt samen met PSA tot stand.

  • Formule 4

    De Abarth F595 is een eerbetoon aan Abarth’s aanwezigheid in de “F.4 Championship Powered by Abarth Certified by FIA”. Een speciaal kampioenschap dat door Abarth met goedkeuring van de FIA wordt […]

  • Alfa Romeo als kwaliteitsmerk.

    Jean Philippe Imparato nodigde 150 toeleveranciers (90 online) speciaal uit in de Giambattista Vico Plant te Pomigliano d’Arco. De Tonale die in juni volgend jaar op de […]

    • Je ziet nu bij de Tonale de kracht van Stellantis, Alfa Romeo wordt eigenlijk even opnieuw weer uitgevonden en dat op een manier die echt bij het merk past Giulia Stelvio waren zeker al goede stappen en daar wordt nu op verder gebouwd. Ik ben heel benieuwd wat dit Alfa Romeo gaat brengen zeker gezien er steeds meer en meer en meer gaaap zeer saaie auto’s zijn en komen!

      Ciao

      Squadra

    • Mooi om te horen allemaal, alleen zou ik niet teveel gaan roeptoeteren hoe goed en ‘hoogwaardig’ de Tonale gaat worden. Allemaal voer voor de VAG-evangelisten onder de journalisten die dan juist op zoek zullen gaan naar iets waarover ze alinea’s lang kunnen klagen. Laat de kwaliteit voor zichzelf spreken als de Tonale er (eindelijk) staat. “Le azioni contano più delle parole”… of zoiets.

  • Al het goede komt langzaam.

    In aanloop naar de fusie heeft het winnende concept Alfa Romeo Tonale een ontwikkelingsfase ondergaan waarbij soms het licht in het lab gewoon uit bleef. Met de vorming van […]

    • Ik vind het al triest genoeg dat we nu moeten zeggen dat een SUV hok het goede nieuws is uit de hoek van Alfa! Ik vind het maar triest…

    • Het heeft geen zin om automodellen te maken, waar nauwelijks vraag naar is, dus dan kom je al snel terecht bij de populaire SUV. Ik heb zelf een Mito, maar gezien de vele verkeersdrempels en andere wegobstakels koop ik de volgende keer een SUV. De overheid dwingt ons in in dit soort voertuigen, dus dan maar in een zwaardere SUV, die ook nog eens veel meer brandstof gebruikt. Onze overheid is goed bezig! Ik heb al een mooie Jeep op het oog, wel een diesel!

    • Ieder zn ding uiteraard maar ik zal voor geen goud een SUV kopen! Totaal onzinnige auto’s voor hier en naar mijn mening ook gewoonweg lelijk en inderdaad extra onzuinig…

      Ik snap heel die hype echt niet. Doe mij dan maar gewoon een station, maar helaas heeft Alfa dit niet meer en in NL ook steeds minder, je word gewoon gedwongen om over de grens te kijken.

      Je vind hier in NL alleen SUV’s, te dure autos door onze geweldige BPM (want de vervuiler moet betalen toch. Volgens mij moet men in Den Haag eens gaan kijken naar de industrie, wat ze niet zullen doen want het is makkelijker om meer belasting te vragen aan de burger).

      Om dan terug te komen op Alfa, dan kom je als sportief merk in je (zoveelste) herlancering met een SUV! Wat een trieste bedoeling, sorry dat ik het moet zeggen hoor.

  • Turijn piest naast de pot.

    Uiteraard is een nieuwe impuls voor de oude industriestad Turijn ook meer dan welkom, maar in het droge zuiden van Italië des te meer. In overeenstemming met de Italiaanse […]

  • “Alfa Becomes Alfa e-Romeo”.

    Het was een hartverzakking voor wie alles letterlijk opvat en van Alfa Romeo houdt, gisteren tijdens de ‘EV Day’ van Stellantis. Zou de legendarische naam Alfa Romeo verbasterd […]

  • De hangende tuinen van Lingotto.

    Het leek wel een wereldwonder toen Fiat in de jaren ’20 een nieuwe fabriek opende met een heuse testbaan op het dak. Het toonde de wereld dat Fiat een merk van de toekomst […]

  • -10 kilo!

    De Abarth-fan kan z’n hart op met deze gelimiteerde 695 EsseEsse Collectors’ Edition. Er worden 1390 stuks van gemaakt, onderverdeeld in 695 eenheden in ‘Scorpion Black’ en 695 eenheden in Grigio […]

  • Modena, GT en Trofeo.

    Maserati geeft voor de MY2022 edities van de SUV Levante en de twee sportsedans Ghibli en Quattroporte, een drietal nieuwe uitrustingsniveau’s als update. Vanaf 1 juli kun je één v […]

  • Elegant, niet extravagant.

    Jean-Pierre Ploué (links op de foto) verklaarde vorige week aan de Italiaanse krant La Stampa, dat hij in Turijn niet ver van het Centro Stile is gaan wonen met z’n gezin. Er […]

    • Ze hadden wel andere stoelen mogen gebruiken op die foto. Dit is een modelletje Trendhopper uit 1998. Geen Italiaanse elegantie anno nu… maar hopelijk Delta Integrale, Thesis, Stratos en Fulvia wel weer terug in volle glorie!

  • Open Fiat 500X.

    Fiat slankt het 500X gamma al een tijdje noodgedwongen af. Minder motoren, pakketten en standaard opties… Daar staat wel tegenover dat er meer te kiezen valt qua speciale versies aan de […]

    • Made in Melfi. intelligente e piacevole!

    • Hopelijk zijn de overige versie’s van de 500X snel weer bestelbaar. Momenteel alleen uit voorraad leverbaar, Zelf samenstellen was niet mogelijk…..

    • Maar wanneer komt er nu eindelijk een full hybride 500x uit? Op deze manier prijst Fiat zich volledig uit de markt met deze op zichzelf prachtige auto.

  • Meer laden