Lancia4Ever @mattia-mariani-2-2-2-2 ?

actief 2 dagen, 18 uren geleden
  • Over dik een week mag het grote publiek officieel voor het eerst gaan kijken bij de dealer, maar de eerste 1000 exemplaren van de Alfa Romeo Stelvio, hebben de fabriek in Cassino inmiddels verlaten. Alfa […]

    • Had liever de Giulia SW besteld, maar ben ook benieuwd naar de leasetarieven. Eind dit jaar bestellen …

    • Heren, geloof mij, ik heb de Alfa Romeo Stelvio in levende lijve mogen aanschouwen in Brussel. Werkelijk een top wagen. Inderdaad indrukwekkender en mooier dan de Giulia. De mooiste SUV verkrijgbaar op de markt. Zelfs mooier dan de Maserati Levante!!

    • @Ivo Timmers
      Voldoet dus helemaal aan wat ik verwacht had!

  • Ferrari’s voorlopig laatste nieuwe V12 heet 812 Superfast. De reeds aangekondigde opvolger van de F12berlinetta krijgt in lijn met andere recente evoluties van Ferrari een geheel eigen naam (i.p.v. het […]

  • Maserati krijgt binnen afzienbare tijd een nieuw model. Marchionne bevestigde zaterdag op Balocco wat we al een paar keer hebben kunnen schrijven. De tekeningen zijn al klaar en de productie moet eind volgend […]

    • Laat het alstublieft een GT zijn. Excuseer, maar een merk als Maserati zonder GT is zoals een café zonder bier. Het heeft totaal geen zin en is een aanfluiting van heel het bestaansrecht van het merk. De broers Maserati draaien zich onderhand rond in hun graf over het feit hoe hun merk wordt geprostitueerd.

    • Tja Lusso, met dank (?) aan SM…
      Oei, dat mag ik hier niet zeggen, want die manager-die-al-veel-te-lang-op-dezelfde-stoel-zit, is voor sommigen een heilige.

      Meesters die in het verleden goed waren, zijn daarom niet altijd goed voor de toekomst

    • De Nieuwe Quattroporte zal op het nieuwe Giorgio platform komen. Ik zou het ontwerp weer door Pininfarina laten maken omdat de vorige zo mooi is. Motoren de 2.9 V6 van de Giulia met iets minder power 480PK met wel een heel mooi koppel. Deze zou ik leveren als Gran Lusso en Gran Sport en Gran Sport MC. Line-up

      Gran Lusso blauw streepje in het logo sjieke uitvoering met hout en met 2x platte einddemper

      Hybrid versie met 400PK
      2.9 V6 Turbo basis 450PK
      2.9 V6 Turbo S 480PK
      2.9 V6 Turbo S Q4 480PK
      2.9 V6 Turbo S 480PK Zegna logo op B-style
      2.9 V6 Turbo S Q4 480PK Zegna logo op B-style

      Gran Sport rood streepje in het logo iets andere bumpers ten opzichte van Gran Lusso en 4 ronde einddempers.

      Hybrid versie met 400PK
      2.9 V6 Turbo S 480PK
      2.9 V6 Turbo S Q4 480PK
      3.9 V8 Turbo S RWD 620PK

      Gran Sport MC minder gewicht
      Andere bumpers en bredere wielkasten en veel meer carbon in de Maserati,

      3.9 V8 Turbo S Q4 640PK 4WD systeem van de Giulia Q.

    • 4WD systeem van de Giulia Veloce maar wel met de aanpassingen voor het vermogen de Giulia Q is RWD natuurlijk maar gaat wel om die techniek etc.

  • Afgelopen zaterdag was er op Balocco speciaal voor een zeer select publiek alvast een presentatie van de Alfa Romeo Stelvio. Sergio Marchionne is daar heel even bij aanwezig geweest (links op de voorste rij, […]

    • Prachtige wagen in dit segment maar niet mijn cup of thee. Ik hoop dat ze er vele 100 duizenden in de VS en china van gaan verkopen zodat ze veel geld in het laatje brengen voor de modellen die de liefhebber het liefst ziet GT’s, sedans, SW’s, en Spiders 🙂

    • Wat een prachtige auto toch, die Stelvio.

    • Ben het eens met AR 159. Alfa Romeo is het aan zijn stand en historie verplicht om GT’s en Spiders te bouwen.

    • Het is een riskant spelletje wat ze spelen: Momenteel verdient men bijzonder goed met Jeep-SUV’s. Het zit er dik in dat dat de reden is dat Alfa nu tegen zijn merk-DNA in een SUV-merk moet gaan worden. De populariteit van Amerikaanse SUV’s is evenwel sterk afhankelijk van de olieprijs, die laag is. Stijgt de olieprijs de komende jaren weer, wat geen ondenkbaar scenario is, dan zal de markt voor SUV’s weer instorten. Als dan echter je hele bedrijfsmodel gebaseerd is op SUV’s, dan kun je in de toekomst je borst natmaken voor een nieuwe crisis.

    • Ze gaan nog concurrentie krijgen van Mitsubishi 🙂
      Die gaan blijkbaar geen enkele “normale” auto meer maken : zij willen zich concentreren op SUV’s en Crossovers.
      Ieder zijn meug (SUV’s), maar niet mijn cup of coffee 🙁

      Mijn vrouw haar Ypsilon 5-deur is al hoger dan de oudere Yps’en.
      Ben ik dan toch al gezwicht voor een Crossover… ?

    • @dmantione

      Dat valt toch mee.. Er zijn straks slechts 2 SUV’s voor Alfa Romeo (Stelvio / Kamal?). Porsche doet succesvol hetzelfde (Macan / Cayenne).
      Laat Alfa Romeo maar eerst overleven voordat we gaan denken aan coupe’s en Spiders.

    • Vind het verhaal van de Giulietta opvolger heel erg goed als daar meer versies op komen. Ik hoop op achterwiel aandrijving dan ben je uniek in het C-segment maar ik denk nuchter dat het FWD zal zijn. Dit nieuwe model kun je dan ook in Amerika gaan verkopen en China waardoor je gewoon veel meer aantallen kan verkopen.

      Ciao

      Squadra

    • 2 SUV’s is op zich nog wel te behappen voor het merk, maar als je het gamma bekijkt: dan hebben we Mito, Giuletta, Giuliam, 4C, Stelvio en Kamal. Hoe lang de Mito nog mee gaat daar kan je vragen bij stellen, en de 4C gaat om zeer kleine aantallen. Als je het zo bekijkt dan zijn het toch de SUV’s die straks domineren binnen het gamma.

      Gecombineerd met de SUV’s van Maserati, een merk waar ik een SUV wel beter passend vind, worden er in de Italiaanse autofabrieken straks heel wat SUV’s gebouwd, wat misschien commercieel aantrekkelijk lijkt, maar ze ook erg kwetsbaar maakt .

  • “Alfa Romeo is back!” Deze Amerikaanse petrolheads van het programma ‘head 2 head’ (Motor Trend op YouTube), oftewel auto’s die elkaar niet veel ontlopen worden hier vergeleken, zagen het niet gebeuren… en t […]

    • The king is back to take its Place back!!!

    • Het is een leuk filmpje had hem gister gekeken. Zo waar eens niet de 3 serie is de maatstaf dus iets anders kan niet beter zijn behalve een nieuwe 3 serie.

      Tja en die SW moeten ze gewoon wel gaan leveren. Want wie geen hoog potige wagen wil hoe goed de Stelvio ook mag zijn het is geen SW. Gaan ze dit argument ook gebruiken voor spiders? niet nodig je kunt ook een schuifdak nemen of de ventilator harder zetten.

      Zelf heb ik een voorkeur voor een sedan maar een SW zou ook mooi zijn. Het enige alternatief is de sedan en wanneer gebruikt 95% van de sw rijders de ruimte van een SW? Ik heb collega’s met SW’s die de ruimte wel hebben maar eigenlijk maar zelden of nooit gebruiken buiten vakantie. Maar daarvan zijn er ook die niets boven het matje doen maar wel een dak koffer vullen. Omdat ze zicht naar achter in de spiegel willen kunnen kijken.

      Maar sommigen vinden nu eenmaal een SW mooier. Een witte 159SW vind ik mooier dan de sedan in Rosso Alfa heb ik geen voorkeur in zwart de sedan. In blauw metalic lichte voorkeur voor sedan. grauw saai grijs moeten ze verbieden koop dan een VAG.

    • Maar ook grijs vinden sommige mooi en ook op een stijlvolle italiaan.

    • Dear mr Alfa Romeo, this car is huge! It is not fake news that this is the best sportssedan at the moment! You can grab it by the steering wheel, date it at the Alfa Romeo dealer! You will not be disapointed! This car breaks all the walls! This car will make the United States of Alfa great again, from this day on it will only be Alfa Romeo first!!! It will be the best car in the world, the success will be huge!!!

    • @mareblu,

      Voor de Ikea veel vraat heb je afneembare trekhaak en een karretje zowel onze 156 als 159 sedans lachte beide om een dikke tandemasser daar kon tenminste wat in geen gedoe met doorvoer en kans op schade van de bekleding :). Wat niet in een sedan met neer klapbare achterbank past, past 9 van de 10keer ook niet in de SW :). Persoonlijk maakt me de SW of Sedan niet veel uit een SW is meer dat men het esthetische mooier vind dan dat het bij de meeste van ons ook echt gebruikt word die extra liters inhoud zijn ook niet voldoende voor het beter verhuis/klus werk:). Ik zou er beest 1 willen hebben (Giulia). En zonder de NL BPM is hij nog best leuk geprijsd de benzine instapper. Een jong gebruikte staat bij mij op de wensen lijst want een nieuwe krijg ik voor 40K + helaas niet door de commissie als boodschappen wagen (buiten vakantie nu nog maar 2-3K per jaar ipv de 20-30K voor heen met de 156/159JTD’s) vind ze die jong gebruikte Giulietta al te prijzig als het aan haar had gelegen was het een Pande 1.2 8V geworden en niks geen 170PK TCT :).

    • En omdat het op het “esthetische” gaat is de Stelvio geen alternatief voor de SW maar moet hij erbij komen als aanvulling want ze laten een groot deel van de markt liggen. Waar de potentiele klanten nu bij de Duitsers of de Engelsen gaat shoppen. Zelfs de Aziaten maken voor de EU markt SW’s en zelfs merken met minder verkoop aantallen. Mazda 6, Subaru, Kia, Hyundai etc.

      Iemand die een SW zoek zoekt doorgaans geen SUV ook al rijd hij geweldig en heeft hij meer ruimte.

  • Het enige wat mij blij maakt over dit bericht…is dat al dat gelul over wel of niet eindelijk van de baan is 🙂

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Onderzoek bewijst onschuld FCA rond dieselschandaal Vandaag heeft het Italiaanse ministerie van transport bekendgemaakt dat in de motoren van Fiat Chrysler Automobiles […] · Bekijken
  • FCA’s Europese baas Alfredo Altavilla heeft aangegeven dat de Giulia Sportwagon niet op rol staat als het om Alfa’s productieplan staat voor de komende jaren. Een plan was er wel, maar nu niet meer, aldus […]

    • Wat een extreem slecht nieuws. Geruchten over een coupe zijn leuk, maar nogmaals, kijk bij de concurrentie wat daar de verhouding is van sedans vs stationwagons. Slechte zet.

    • Bijzonder ongelukkig mee. Niet iedereen wil een Stelvio. Dit gaat de laatste diehard wachtenden huilend naar BMW sturen. Niet slim.

    • Het argument voor geen sportwagon ivm de stelvio is opportuun en gaat voor consumenten niet op, gezien de prijsopslag van een suv tov een station.

    • Komaan zeg, gaan ze nu echt gewoon het rijk aan de Duitse drie overlaten? Dat het segment van de breaks krimpt ten voordele van vooral de SUV’s betekent toch niet dat je het volledig moet laten schieten? Niet iedereen wil een SUV! Dat het aandeel breaks bij Mercedes/BMW eveneens daalt zal ook wel te maken hebben met het fiet dat zij wel over recente iets ruimere alternatieven beschikken zoals de 2-serie of de B-klasse.

    • Lijkt me heel zinnig. De Stelvio is een prachtig alternatief!

    • En….met de Stelvio heb je een auto die minstens zo goed rijdt en er veel krachtiger, compacter en evenwichtiger uitziet als een SW

    • Als er genoeg centjes binnenkomen, analisten waren al verrast dat er meer was afgelost, dan komt die SW er ook wel, let op mijn woorden!!! En bovendien, als de Stelvio er is wil ik van fervente SW liefhebbers toch wel eens horen wat ze van de Stelvio vinden, ik denk dat FCA dat ook gewoon afwacht! Persoonlijk begin ik ook al bij te draaien over een Alfa SUV / Maserati SUV, wellicht een kwestie van tijd…..

    • dat stelvio argument gaat alleen maar op als hij bij de Giulia in de buurt ligt kwa prijs. zo niet kan hij nooit een Giulia de vervangen. domme zet lijkt mij toch geen miljarden te kosten een model variatie?

    • SUV’s zijn gewoon niet gemaakt voor de infrastructuur hier. Hier in de straat is hebben mensen die een busje hebben al flink ruzie met de buurt, omdat zo’n lekker brede bus anderhalve parkeerplaats inneemt. Zet een SUV neer en je krijgt gegarandeerd rotte tomaten om de voorruit gesmeten. En dat is maar een voorbeeld: Het rijden in SUV’s wordt als asociaal en immoreel beschouwd.

      Tel daarbij op dat SUV’s totaal niet te rijmen zijn met het beeld wat we van Italiaanse auto’s hebben.

      Ik wens ze veel wijsheid toe in Lingotto.

    • Komt vast goed allemaal. De Stelvio gaat verrassen. Hij wel 5 cm langer en zomaar 3cm breder dan de Giulia, dus een enorm bakbeest in vergelijking met de compacte Giulia….NOT.

    • Jammer ik denk dat er zeker kansen zijn voor een SW van de Giulia. Maar ik denk dat ze nu eerst alle spotlights op de Stelvio willen de SW is voor 80% al klaar en deze kunnen ze behoorlijk snel brengen. Als er ook vraag is vanuit Noord Amerika en Europa dan heb je een hele belangrijke markt en dan komt hij vanzelf.

      Ciao

      Squadra

    • Erg jammer… Dat aarzelen – welles nietes – moet men ook durven doorbreken. Te weinig aantallen, alleen in Europa, pfff…
      Een ruimer aanbod trekt ook volk naar de toonzaal, spreekt meer kopers aan, ze komen meer in het straatbeeld, Alfa komt daardoor meer in beeld als merk dat een alternatief is, wordt populairder, genereert meer omzet, enz…
      Als je voortdurend zelf de boodschap verspreidt: “We zijn fantastisch, maar we twijfelen of jij als koper dat ook vindt…”. Tja, dan wordt het natuurlijk niks.
      En zo’n SW kan niet de onoverkomelijke investering zijn die je het failliet indrijft. Springen, en wel nu!!

    • Het is groot nieuws: Toen ik vanochtend in de auto BNR aanzette was zowat het eerst wat ik hoordde het annuleren van de Giulia station. De journalisten van BNR zijn van mening dat Altavilla een historische vergissing begaat.

    • Het nieuwe beleid van Alfa is nu eenmaal op Amerika gericht. Daarom is de eerst volgende auto na de Stelvio ook een SUV, en niet de voor Europa zo belangrijke opvolger van de Giulietta. Die Stelvio zal best goed rijden, maar mist natuurlijk wel de elegantie van een SW.

    • @dma

    • @dmantione
      De meningen van de journalisten van BNR zijn mij eerlijk gezegd minder waard dan nul, niks.

    • Die mening is mij wel wat waard, omdat ze bij BNR niet bepaald Alfisten zijn. Als ik ergens hoofdschuddend naar kijk, dan is dat mijn eigen persoonlijke mening als iemand die om Italiaanse auto’s geeft. Maar als een professional die niet iets met Italiaanse auto’s heeft het ook een dom idee vindt, dan is dat voor mij bevestiging dat mijn gedachten over de zaak in ieder geval niet zomaar een persoonlijke misvatting zijn.

      Het staat jou natuurlijk geheel vrij Altavilla te aanbidden, nu hij een middelvinger naar ons Europeanen opsteekt.

    • @dmantione
      Het heeft allemaal niet zo veel te maken met wel of niet houden van Italiaanse auto’s of zo. Het is een rationele beslissing, het heeft te maken met wat je als merk wel of niet kan bereiken in een markt en hoe je het te investeren geld besteed.
      De lijst van bedrijven die ooit niet-rationele beslissingen namen en nu niet meer bestaan is oneindig lang.

    • De rationaliteit is nu precies dat wat ik in twijfel trek.

    • Ik vind het jammer, ik had de 159 graag nog even over de 250.000km gerekt voor een giulia SW. De Stelvio mag wellicht geweldig zijn, maar het is volume en gewicht wat rationeel nergens voor nodig is. En dan hebben we het nog niet over het extra brandstof verbruik voor al dat oppervlak en gewicht. Wat in mijn geval toch meespeelt met 30K kilometers per jaar.

      Ik ben inmiddels na 22 jaar alfa Romeo bij Mercedes aan het kijken. De C klasse is wel als estate en tot mijn eigen verbazing was ik bij de eerste proefrit gelijk overtuigd. Niet heel direct en sportief, maar op alle andere vlakken qua afwerking, kwaliteit, comfort en beleving echt van een andere planeet.

    • Heel erg jammer. Ik heb niets met hoge auto’s. Ik vind een lage gestrekte auto veel mooier. Hoewel ik de Stelvio bijzonder geslaagd vind, zou mijn voorkeur toch echt uitgaan naar een Giulia SW als mogelijke opvolger van mijn 159 SW. Bovendien zit ik niet op van die enorme wielen te wachten. Kost me elke keer een rib uit mijn lijf als er weer eens nieuwe banden onder moeten.

  • De Turkse journalist Okan Altan reed samen met fotograaf Savaş Yilmaz in een Fiat Tipo de wereld rond. Maar liefst 41.000 km in 133 dagen door 22 landen. Letterlijk een rondje om de wereld dat op 13 augustus 2 […]

  • Vandaag heeft het Italiaanse ministerie van transport bekendgemaakt dat in de motoren van Fiat Chrysler Automobiles geen manipulatieve software bevatten. Bovendien hebben de tests in het laboratorium (want […]

    • Waar kunnen we dit bericht terugvinden dan? Ik vind inderdaad ook alleen het bericht over niet ingevulde emissiewaardes. Ik had verwacht als dit waar zou zijn, dat allang op andere media was verschenen.

    • Als je kijkt wat daar gezegd wordt, dan is dat (1) er zijn geen bewijzen of aanwijzingen voor manipulaties gevonden, (2) in de laboratoriumtesten geven de auto’s waarden af die overeenkomen met de certificeringsrapporten. Juridisch gezien is dat inderdaad afdoende, want je hoort de uitstoot volgens de huidige achterhaalde regels in het laboratorium te meten. Eigenlijk is men in Brussel de grootste schuldige aan deze kwestie door volledig onrealistische testnormen op te stellen. De bevindingen dat de auto’s bizar veel meer op de weg uitstoten dan in het laboratorium worden evenwel in het geheel niet verklaard door het ministerie en ik heb zo’n vermoeden dat men in Brussel en Berlijn wel een verklaring wil zien en ik denk dan ook dat de kous hiermee nog niet af is.

    • Misschien verwarrend allemaal maar volgens mij gaat het erom dat FCA niets illegaals heeft gedaan.

    • Vanzelfsprekend, maar wat illegaal is en wat niet is geen zwart-witkwestie: Je kunt best een zaak maken dat 20 keer zoveel uitstoten op de weg als in het lab niet bepaald is wat de wetgever bedoeld heeft. De problematiek met wetten is dat ze opgerekt kunnen worden of tot futiliteit gemaakt kunnen worden al naar gelang de politiek uitkomt. Tot nog toe neigde men naar futiliteit en was het prima als een auto door de volstrekt onrealistische testen kwam. Het klimaat is nu omgeslagen en wetten worden nu opgerekt. Fiat, noch enig andere fabrikant is heilig, want fabrikanten werden gestimuleerd de kantjes er vanaf te lopen. Dat maakt fabrikanten ook kwetsbaar en die kwetsbare positie kan nog een hoop narigheid opleveren.

    • Nog even de ALFA GIULIA SW, het andere hete onderwerp:

      Volgens berichten is het de veelgeprezen Alfredo Altavilla die besloten heeft dat de SW versie niet nodig is omdat de Stelvio een perfect alternatief is!

    • Het enige wat mij blij maakt over dit bericht…is dat al dat gelul over wel of niet eindelijk van de baan is 🙂

    • Als dit juridisch genoeg is gewoon basta met die aantijgingen! Komen er ook Firefly diesels? Zo ja, dan is het gezeik helemaal over.

  • De Ferrari F12berlinetta uit 2012 neemt opnieuw een ander gedaante aan dit jaar. Dat gebeurde in 2015 al met de F12tdf en nu brengt Maranello de F12M, die we binnen enkele weken in beeld zullen krijgen. In […]

  • Al decennia lang is de fabriek van Tofaş in het Turkse Bursa een stabiele partner van Fiat en 2016 gaat de boeken in als een van de meest vruchtbare jaren ooit. Maar liefst 383.000 duizend auto’s rolden van d […]

    • @hans,

      Dat zal niet snel gebeuren daarvoor moeten er andere motoren in die minder co2 uitstoten volgens de folder tot die tijd is hij door de extra BPM lang niet zo interessant als in de landen om ons heen. Dit is ook 1 van de reden dat we hier de Giulia niet veel zullen zien zolang de instappers. Het prijs kaartje van het vorige top model voorbij gaan 🙁

    • @mareblu

      Verkeerd begonnen met mijn zin want de co2 uitstoot is niet de reden dat we hem in NL niet zo veel gaan zien als de 156 en de 159 zie ik ook niet snel geëvenaard worden als ik kijk hoeveel Giulia’s op de weg zie. Gelukkig doet hij het in de andere landen om ons beter :). Er rijd hier er maar 1 in de buurt rond maar wel een QV 🙂

    • Tsja, de Giulia mist helaas ook gewoon de wauw-factor. Zag er laatst een staan in het blauw, met 19 inch wielen maar ik werd er niet hebberig van. Vooral die achterkant is echt een teleurstelling.

    • @OneFiveNine,

      Ik kan je niet echt ongelijk geven, ze heeft net niet de ‘wauw-factor’, heb haar tot nu toe één keer voorbij zien komen. Vond haar niet echt er uit springen, een beetje onopvallend zelfs(afgezien van de neus) en verrassend klein(in mijn optiek wel een positief punt!). Het kan zijn dat het moet groeien in mijn beleving, dat deed 156 bij mij ook.
      Enfin in sommige kleuren doet de Giulia, het beter dan ander, bijvoorbeeld wit, staat ‘haar goed, grijs breekt haar daarentegen weer helemaal af(alle fifty shades ;-)).
      Van de zijkant genomen zie ik nagenoeg geen verschil met een BMW 3-serie en dat vind ik een minpunt(maar de 1e BMW 3 was een geslaagde copie van de Giulia GT sprint. Dus dat jatten van stijl-elementen houd je toch, het had hier wel wat minder gemogen, wat mij betreft).
      Anderzijds en daar zijn de designers wel degelijk in geslaagd; de Giulia heeft als doelstelling flink wat cash te genereren, WERELDWIJD. En als je dan met een uitgesproken Italiaans design op de proppen komt, dan kader je je potentiele koop-publiek wel klein in… Niet de bedoeling van iets dat een verkooptopper moet zijn.
      Dus resumé; nee echt Italiaans design en flair ontbreekt het haar in mijn ogen. Maar gezien het feit dat ze binnen 2 jaar is ontworpen van ‘bottom-scratch’ tot een compleet nieuw model en met het concept cash-cow in het achterhoofd en weer een nu al legendarisch rijgedrag(AR-unique sellingpoint!!!), is het dan wel weer een geslaagd ontwerp, sterker nog; een prestatie van jewelste en spot-on!
      Nu hopen dat de marketing van FCA de rest van het kopers-publiek, goed heeft ingeschat!

    • Ik snap het ontwerp wel, het moet een breed publiek aanspreken. Maar ik wil geen Alfa omdat ‘ie ‘iedereen’ aanspreekt. Het verfijnde van eerdere modellen ontbreekt gewoon en dat is jammer. Aan de andere kant, de Mito en Giulietta moesten ook groeien, dus wie weet komt het nog goed 🙂

    • Smaken verschillen natuurlijk, in de media wordt veelal de loftrompet gestoken over het fraaie uiterlijk van de Giulia.
      Persoonlijk vind ik de auto een verademing en een opvallende en elegante verschijning.

  • @tobias als die dealer in Gent de Giulia naast alle goedkope Fiat’s in een ruimte heeft staan, dan snap ik wel waarom hij er nog zo weinig heeft weggezet dit jaar 😉 Maar ik verwacht er steeds meer. Af en toe spot ik er al eentje. Goede verkooppunten is belangrijk. Naast Jeep in chique shworoom en op A-locaties. In sommige gevallen zou ik…[Lees meer]

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Sterke start 2017 voor FCA mede dankzij Alfa Romeo De Italiaanse markt groeit in het nieuwe jaar rustig verder (+10,08%) en FCA toont daarbij het meeste initiatief […] · Bekijken
  • Tijdens het jaarlijkse feestje van Italië grootste automobielmagazine Quattroruote, sprak Alfredo Altavilla over wat de verwachtingen voor FCA in 2017 zijn. Altavilla heeft sinds hij FCA in Europa weer op de […]

    • Er wordt gefluisterd dat Pietro Gorlier van Mopar / Componenten (en vroeger Iveco en CNH) hogere ogen gooit als opvolger van Marchionne. Misschien ook wel vanwege leeftijd.

  • Sergio Marchionne is een man van de keiharde cijfers en daarom heeft hij het lef om het sterkste automerk ter wereld een stukje minder exclusief te maken de komende jaren. Marchionne gaf -niet voor de eerste […]

    • Misschien dat een (Ferrari) Dino V6 2.9 Turbo met midden motor en iets van 540PK een mooie aanvulling is. Als ik FCA CEO zou zijn dan liet ik deze modellen maken in de Maserati fabriek in Modena, Maserati maakt dan zijn eigen versie en die noem je Bora deze zal meer GT zijn dan supercar. En dan zou ik Lancia als merk in 2019 her lanceren met op deze basis de Lancia Stratos.

      Ciao

      Squadra

    • Een wat kleinere Ferrari die op wat grotere schaal geproduceerd wordt, zou Ferrari een heel eind helpen de Europese CO2-verplichtingen na te komen. Een Dino heeft als voordeel dat het wel een Ferrari is en toch niet, en daarmee de exclusiviteit behouden kan blijven. Wellicht wel de juiste auto op het juiste moment.

    • @squadra maar goed dat jij geen CEO bent 😉

      De Dino herlanceren zou nog kunnen, maar die auto moet je niet bij Maserati gaan bouwen. Ferrari = Ferrari. Een nieuwe Bora als vervanger van de GranTurismo is leuk, maar die plannen zijn er al (Alfieri).

      Het herlanceren van Lancia met een sportauto? Dat is echt drie keer geld weggooien. Lancia is te onbekend, heeft geen dealers en het kost teveel geld om zo’n merk te herlanceren. Geld dat FCA niet heeft. En áls je Lancia terug laat komen, ik zeg áls, dan als luxemerk en niet als sportief merk. Daar heeft FCA er al genoeg van.

    • Gisteren een restauratie van een Ferrari Mondial gezien in Classic Car Rescue, een nieuwe Mondial voor de hele society dan zou hoe heurt het zeggen!

  • De Italiaanse markt groeit in het nieuwe jaar rustig verder (+10,08%) en FCA toont daarbij het meeste initiatief (+12,79%). Daarmee wordt de trend van 2016 voorlopig nog gewoon doorgezet. Fiat Chrysler […]

    • @tobias als die dealer in Gent de Giulia naast alle goedkope Fiat’s in een ruimte heeft staan, dan snap ik wel waarom hij er nog zo weinig heeft weggezet dit jaar 😉 Maar ik verwacht er steeds meer. Af en toe spot ik er al eentje. Goede verkooppunten is belangrijk. Naast Jeep in chique shworoom en op A-locaties. In sommige gevallen zou ik Maserati erbij voegen, bv in belangrijke Europese hoofdsteden.

  • In het eerste weekend van maart, dus over een maandje, zal Alfa Romeo de Italiaanse dealers al geopend houden in verband met de nieuwe Stelvio. Men zegt dat de belangstelling reeds groot is, dus dat een vlotte […]

    • Nou,

      vind ik al dat de Stelvio, van de zijkant, op foto’s een mini-versie lijkt van de Maserati Levante en ik was er ook beetje bang voor dat het een ‘lomp hok’ zou worden(ben niet echt een liefhebber van SUV’s, ze lijken allemaal zo op elkaar).
      Maar als ik dat op de bovenste foto zo bekijk met de Punto er naast, dan denk ik dat het qua ‘lompigheid’nog wel mee zal vallen.
      Nou alleen nog hopen dat ie in het echt minder op lijkt. Geen lelijke SUV hoor, de Levante(zag m van het weekend nog rijden en heeft mooie strakke, ‘edgy’ lijnen), maar zo van de zijkant, moet je wel even kijken voordat je het weet.

    • Geen fan van SUV’s, maar een bijzonder geslaagd ontwerp moet ik zeggen. Bij het uitblijven van een SW, toch proberen deze in het leasebudget te prakken. Dan maar kaal 🙂

    • @hans 😊: aanschafprijs ja, leaseprijs zal wel een slag hoger zijn (MRB, verzekering, afschrijving)

    • Ik was ook op de autosalon van Brussel. Samen met mijn broer, zoon en een goede vriend ( ook Alfa Romeo gek ). De Alfa Romeo dealer uit Luik – Herstal, Mario Lana jarenlang woonachtig geweest bij mij in de straat ( ja getrouwd met een Ned. Vrouw ) was aanwezig bij de Alfa Romeo – Abarth – Fiat – Jeep – Maserati stand. Hij waa verbaasd dat wij niet wisten dat de Stelvio in de ” black box ” aanwezig was. Ik zei in Ned. niet kenbaar gemaakt. Inderdaad alles moeten inleveren, tassen, mobieltjes enz. Waanzinnig model. Was overigens een Stelvio Grigio Stromboli, First Edition met 280 pk, wel AWD, Q4 Geen QV. Nogmaals top. Alle andere vergelijkbare modellen ” pussy ” suv’ s zei mijn zoon van 10 jaar oud. Ja ook de autootjes van Porsche laat hij achter zich, letterlijk en figuurlijk.

    • Dear mr Alfa Romeo, this car is huge! It is not fake news that this is the best SUV at the moment! You can grab it by the steering wheel, date it at the Alfa Romeo dealer! You will not be disapointed! This car breaks all the walls! This car will make the United States of Alfa great again, from this day on it will only be Alfa Romeo first!!! It will be the best SUV in the world, the success will be huge!!!

  • Op heel veel plekken in de wereld produceert FCA reeds op het hoogste niveau qua kwaliteit, oftewel volgens het principe World Class Manufacturing (WCM). In de grote oude Braziliaanse Fiat-fabriek van Betim […]

  • Ongeveer een jaar na de presentatie van de facelift voor de Quattroporte, zal Maserati ook het straks ook het doek van de vernieuwde Ghibli trekken. De Ghibli ontving in 2016 al een update, dat vooral met het […]

    • De volgende generatie Ghibli en Quatroporte zullen dan op het nieuwe Giorgio platform gaan komen denk ik. Met veel meer power en meer overlap richting Ferrari denk ik. Maserati kan dan weer een stap gaan zetten als merk. Ik zou ook wat met coupe’s en cabrio’s doen binnen Maserati. Maserati zou ook kunnen komen met een Maserati Bora met midden motor. Deze naam schijnt weer van Maserati te zijn na de deal met Audi ivm Q2 en Q4 afwachten wat ze gaan brengen maar genoeg mogelijkheden voor dit prachtige merk.

      Ciao

      Squadra

    • Ah nu de 10e de staatsloterij winnen en dan kunnen we de dealer langs 😀

  • Nog niet op jaarbasis maar al wel de laatste paar maanden 🙂 Ik verwacht voor 2017 een absolute nr 1 plaats

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Fiat Tipo gamma wegens succes uitgebreid In een halfjaar tijd is de Fiat Tipo zo populair geworden, dat het in het C-segment druk bezig is om lijstaanvoerder VW Golf te […] · Bekijken
  • Marchionne noemde de intenties van Trump met de Amerikaanse auto-industrie na afloop van het gesprek begin deze week hoopgevend. Reden? Beide heren hebben elkaar wat te bieden. Marchionne’s visie op een […]

    • Ik snap niet wat Marchionne in GM ziet: GM is een allegaartje van merken en is zo groot dat het bijna onbestuurbaar is. In zowat alle markten hebben GM en FCA volledig overlappende portofolio’s, waardoor je voor het behalen van voordelen uit de fusie enorm moet gaan snijden. Dat is niet goed voor de werkgelegenheid en daarom zou Trump er ook niet te enthousiast over moeten zijn.

    • Lusso antwoordde 3 weken geleden

      Als FCA samengaat met GM is het onmiddellijk helemaal gedaan met Lancia en waarschijnlijk ook Alfa…

    • koen antwoordde 3 weken geleden

      Nog 1 jaar geduld… en dan is “hij” weg 🙂 🙂 🙂 🙂
      Hopelijk lukt het hem niet om met GM samen te gaan (redenen zijn hierboven al geschreven).
      Suzuki en Mazda : OK, maar ik denk dat die zo veel mogelijk nog “onafhankelijk” willen blijven.

    • @Lusso
      Het is al bijna gedaan met Lancia, maar Alfa is juist de (nieuwe) ster met enorme mogelijkheden.

    • Wat je in Europa krijgt als GM met FCA fuseert is dat de directie moet gaan zorgen dat Fiat niet teveel met Opel concurreert. Daardoor zullen beiden merken minder vrij zijn in hun modelbeleid en kunnen ze daardoor verzwakken. Om de kostenvoordelen te realiseren zal in platformen en motoren gesnoeid moeten worden, wat tot ontslagen in Turijn en Rüsselsheim zal leiden, en in het ergste geval ontwikkelcentra worden gesloten.

      Voor de luxe merken als Alfa zal men als ze verkopen ze zeker blijven voeren, echter, hebben we goede herinneringen aan Alfa’s met GM-techniek onder de motorkap?

    • (2e poging… misschien dubbelpost ?)

      @Arib : Marchione heeft zeker zijn kwaliteiten en heeft zeker en vast veel goeds gedaan voor FCA in zijn geheel.
      Zoals o.a. die, een beetje maffiose, zet tov GM.
      Ook de overname van Chrysler is heel goed gedaan. Stap voor stap en als laatste de onderhandelingen met het pensioenfonds van een vakbond.

      Waar ik niet tegen kan : de leugens die hij heeft verteld ivm de samenvoeging Chrysler-Lancia. dat was enkel en alleen om te voldoen aan de eisen voor de overname van Chrysler door FCA. Namelijk : Chrysler moest ook op een ander continent te koop zijn (als Lancia was voldoende). Van zodra FCA 100% van Chrysler binnen had, verdween de intentie / belofte om van Chrysler/Lancia het luxemerk te maken (en welke shit / blabla er nog allemaal verteld is geweest).

      Nog een leugen ofwel statistieken zo verklaren dat he tin je kraam past : zijn “bewijs” dat een SW / break amper verkoopt. Hij haalde toen cijfers aan van begin jaren… ’90 van een bepaalde Fiat.

      Zijn “boekhoudersmentaliteit” heeft er voor gezorgd dat er geen opvolger van de Musa is (die beter verkocht dan de Idea). 1 model bij 1 merk genereert inderdaad minder kosten dan 1 model bij 2 merken. Alle kosten / winsten komen toe bij 1 merk ipv “extra” kosten als reclame voor dat 2e merk.

      Hij wil enkel “het laaghangend fruit” produceren. Waarom ? Boekhoudkundig gezien klopt het 100 % dat je bijvoorbeeld met enkel en alleen een “5-deurs” méér winst maakt dan dat je ook een 3-deurs en een break aanbiedt.
      Resultaat op het einde is wel dat er een aantal potentiele klanten de showroom gewoon niet meer binnenwandelen.
      Finaal blijf je hangen op eenzelfde niveau van verkopen. En als je nie top tijd met iets verrassends nieuw komt, zullen je verkopen inzakken.

      Marchione is gewoon al tè lang manager bij FCA.
      Hij hàd zijn verdiensten.
      Nu is het dringend tijd voor “ander en beter”.

    • Ik denk dat Deawoo en Saab mooie voorbeelden zijn van hoe het niet moet bij GM. Ik zou als ik FCA zou zijn inderdaad inzetten op Mazda behoorlijke speler die echt wat kan gaan brengen. Het ontslag van Luca di Montezemolo is eentje waar ook wel achter sta. Hij was alleen maar Ferrari aan het poetsen en wilde daarin niet de rest van FCA helpen nu zie dat andere merken ook gebruik maken van Ferrari techniek.

      Ciao

      Squadra

  • Meer laden