Lancia4Ever @mattia-mariani-2-2-2-2 ?

actief 3 dagen, 23 uren geleden
  • Hoe zeiden ze dat ook alweer…. beter 1 dag als leeuw dan 1000 als schaap

    (@Orso: Persoonlijke principes leveren doorgaans bar weinig op en zijn zo vluchtig als de wind. Een échte Maserati V8 kopen is echter een principe dat op zichzelf staat en tastbaar is :-))

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Maserati terug met volledig V8 Trofeo gamma Evolutie volgens een goede traditie. Zoals we al eerder zeiden, is Maserati met een gedegen vorm van evolutie bezig. Dat […] · Bekijken
  • Haha, dat precies niet waar zo’n auto voor is bedacht…Je koopt ‘m omdat je ‘m wilt hebben…en kunt betalen.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Maserati terug met volledig V8 Trofeo gamma Evolutie volgens een goede traditie. Zoals we al eerder zeiden, is Maserati met een gedegen vorm van evolutie bezig. Dat […] · Bekijken
  • Evolutie volgens een goede traditie.

    Zoals we al eerder zeiden, is Maserati met een gedegen vorm van evolutie bezig. Dat bewijst het feit dat het hele gamma als extra krachtig Trofeo topmodel verkrijgbaar […]

    • Dat wordt weer een lekkere BPM boete. Dit soort wagens is (helaas) kansloos in NL en binnenkort ook in andere Europese landen.
      Waarom maakt FCA nu niet eindelijk eens een fatsoenlijke plug-in hybrid voor Alfa en Maserati?

    • Haha, dat precies niet waar zo’n auto voor is bedacht…Je koopt ‘m omdat je ‘m wilt hebben…en kunt betalen.

    • Een vorm van een kers systeem had deze trofeo’s meer power gegeven en een beetje de hoge co2 uitstoot en mogelijke boetes of tesla afkoop premie kunnen besparen of voorkomen. FCA zal toch wat moeten doen aan de EU normen daar helpt deze leuke maar erg late V8 niet aan mee. Ze zullen hiermee vooral een aantal minder GTSen verkopen maar deze er voor in de plek en voor de Ghibli zijn er V6 kopers die nu voor de V8 aankloppen maar het zijn niet de broodnodige extra verkopen. Maak inderdaad ook een plug-in met de 2.0 3.0 V6 en de 3.8 V8 daar gaan ze extra aantallen mee scoren. En ga de Giulia en Stelvio eens voorzien van mild hybride en plug-in met de 1.5 Giulia en 2.0 en 2.9 voor beide. Tonale in productie en meteen een Giulietta met de zelfde techniek. Dan gaan de verkoopcijfers wel stijgen ipv dalen. De verkopen in Italië waren ook bar slecht de Duitsers verloren niet maar de Italianen helaas wel ze doen daar ook niks aan hun eigen economie.

    • @Lancia4Ever: Of je hebt principes en weigert idiote heffingen te betalen.

    • Hoe zeggen ze ook weer? Dinosaurussen zijn niet uitgestorven door de veranderende omstandigheden maar omdat ze niet in staat waren zich aan deze veranderende omstandigheden aan te passen.

    • Hoe zeiden ze dat ook alweer…. beter 1 dag als leeuw dan 1000 als schaap

      (@Orso: Persoonlijke principes leveren doorgaans bar weinig op en zijn zo vluchtig als de wind. Een échte Maserati V8 kopen is echter een principe dat op zichzelf staat en tastbaar is :-))

    • Ach mensen die dit kunnen betalen liggen niet wakker van BPM. Dat is hetzelfde als over onderhoudsprijzen zeuren als je dit koopt. Ik denk dat het ‘volk’ beter naar andere auto’s kan kijken.

    • Wat een azijnzeikers hier met een uitroepteken!! Dit zijn de auto’s die je wilt bij Maserati zoveel beter als de nieuwe BMW M5 die totaal niet meer sportief is. Echt briljant dit wat een heerlijke auto’s. Heb het genoegen gehad om zowel de BMW M550I X Drive te mogen rijden als de Maserati Ghibli zeker na de facelift echt een sportsedan helaas is de 5 serie dat niet meer hele slechte besturing met zeer weinig gevoel veel te dik stuur. En ook de remmen vond ik niet geweldig bij BMW de tijden van de E39 5 serie liggen lang achter ons. Maserati en Alfa Romeo maken oprijden nu echt de betere auto’s.

      Ciao Squadra

    • @Lancia4Ever
      Om de tridente als eendagsvlieg in de handen van Peugeot te laten sterven, dat hoeft voor mij nou ook weer niet. De tijd met Citroën was ook geen feest. Maar je hebt gelijk: se la forma scompare la sua radice è eterna.

  • Het geheel (dus ook het kantoor voor de fabriek) valt allemaal onder de noemer Lingotto (naar de gelijknamige wijk). Het is in z’n geheel gebouwd begin jaren ’20 als nieuwe moderne fabriek van FIAT

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, FCA verlaat Lingotto na 98 jaar Symbool van ruim een eeuw FIAT. In Lingotto aan de via Nizza gaan de laatste lichten uit. De oude fabriek van het FIAT concern dat […] · Bekijken
  • Nee het was do or die, er was geen andere mogelijkheid. Partnerschap en uit rode cijfers komen was cruciaal maar absoluut niet een zeker gegeven. Anders had Marchionne nooit zo hard geprobeerd bij GM.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, FCA zet punt achter eigen klein platform Geen vervolg. FCA heeft door een communicatie richting toeleveranciers in Polen en Italië, te kennen gegeven dat er geen […] · Bekijken
  • Geen vervolg.

    FCA heeft door een communicatie richting toeleveranciers in Polen en Italië, te kennen gegeven dat er geen nieuwe investeringen worden gedaan in een eigen klein platform. Oftewel het […]

    • Platform schrappen, los van een eventuele samenwerking. Ondertussen willen investeren in het B segment. Zonder platform onmogelijk zonder samenwerking. Ik hoop dat ze het zelf nog een beetje snappen. Of ze zijn gewoon overtuigd van het slagen van de fusie met PSA.

    • Nee het was do or die, er was geen andere mogelijkheid. Partnerschap en uit rode cijfers komen was cruciaal maar absoluut niet een zeker gegeven. Anders had Marchionne nooit zo hard geprobeerd bij GM.

    • FCA heeft gedurende 10 jaar ingezet op opgeven van B-segment. Dat was een domme keuze. Geen geld?? Er werd wel steeds flink uitbetaald aan aandeelhouders, ook bij verkoop onderdelen FCA groep. Een keuze dus, geen dwang.

      Inmiddels gelukkig meer inzicht in de markt. Het PSA platform staat goed bekend, prima compromis comfort en rijdynamiek. Dus goede basis. Wel betekent dit weer uitstel voor er een opvolger voor Punto of Mito komt.
      Ik droom real jaren over dat het nieuwe bij FCA gaat over nieuwe modellen die op de markt worden gebracht, niet over organisatie of mooie ideeën die toch weer tot niks leiden.

    • @Lancia4Ever
      Dan do&die. Enerzijds schrappen, anderzijds vol inzetten op is m.i. tegenstrijdig. Of wat onhandig geformuleerd van FCA. Maar los van het geschuif met formuleringen, als Stellantis zorgt voor een goede basis, vertrouw ik het de Italianen nog steeds toe daar een knap en competitief concept op te bouwen. Het kost even wat tijd, maar dan heb je ook wat!

    • Eens Niccolo. Maar hoop ook dat motoren van Fiat/Alfa worden gebruikt. De betrouwbaarheid van PSA motoren en elektronica sla ik toch lager aan.

    • Blijven interessante verschillende inzichten: FCA dat stug vol houdt dat er in het A en B segment gern droog brood te verdienen is en PSA deze segmenten blijft bedienen en keurige cijfers laat zien.

      Maar dat was mijn punt overigens niet.

  • Voorbereidingen in Pomigliano hervat.

    Exact een jaar geleden schreven we dat de voorbereidingen voor de productie van de SUV Alfa Romeo Tonale in het Giambattista Vico fabriekscomplex te Pomigliano d’Arco […]

    • Er gloort hoop aan de horizon.

    • Wat ik begrepen heb 2021 C-UV Tonale en 2022 de B-UV. A wordt nu gezegd met de Tonale, hoop dat ze idd ook B zeggen met de BUV in 2022.

    • Wellicht in 2027 een Gta(m) stickertje erop en de alfaextremisten zijn weer blij.

    • Snel op de markt brengen dat ding. En op 208/2008 basis een b-uv uitbrengen als EV en mogelijk met FCA motoren die moeten er ook wel inpassen. Wel even wat aanpassen aan de wegligging. Eigenlijk wel gek de 208/2008 iser niet in hybride het is ev of brandstof motor maar geen combinatie.

    • Weer een concreet sprankje hoop. Voor de ongeduldigen: Nu de fusie met PSA een feit is, zijn er ook de betaalbare/rendabele technische mogelijkheden (platforms, EV) beschikbaar. Het is natuurlijk niet maar zo plug-and-play, tenzij je echt voor badge-engineering bent. Het zijn uitdagende tijden voor de automakers. Hoe snel accepteert de (particuliere) consument de EV volledig? Subsidies helpen, maar zijn altijd tijdelijk. Hoe lang willen ze nog een brandstofmotor/hybride… Wanneer wordt het particuliere bezit van de auto echt minder (neemt de auto als statussymbool verder af)? Er staat een generatie voor de deur die niets heeft met het zelf bezitten van een auto, of enige merkwaarden waar een aantal merken voor staan. De introductie-reclamespot van de Giulia was veel zeggend; geniet van autorijden nu het nog kan. Wanneer is de definitieve opmars van waterstof auto en is de EV op batterijtjes met stekkertje toch tijdelijk gebleken? Is überhaupt de grondstof voldoende beschikbaar….

    • @Bart
      Heb ik wat gemist? Ik dacht dat Stellantis nog wat Europese plooien moest gladstrijken vanwege de bedrijfswagens.

      Over plug-and-play en Generation next: struikelde recent over een plug-and-play render van de Alfa Romeo B-UV. Dan is het maar goed dat toekomstige generaties steeds minder met oude merkwaarden hebben. Ik ben nog niet helemaal bekomen van de schrik……

  • Geen man overboord.

    Het tweede kwartaal van 2020 is voor FCA financieel weliswaar een zwarte bladzijde in de recente geschiedenis, maar het is duidelijk dat de groep inmiddels tegen een stootje kan. De […]

  • Wat jij bedoeld met schaven en schuren doen de Duitsers al decennialang met succes. Zelfs de nieuwe M4 met bevertanden is een soort extreme facelift.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Maserati maakt van Ghibli en Quattroporte ook krachtige Trofeo Updates voor het hele gamma van Maserati Maserati timmert steeds meer aan de weg en ververst het gehele […] · Bekijken
  • Symbool van ruim een eeuw FIAT.

    In Lingotto aan de via Nizza gaan de laatste lichten uit. De oude fabriek van het FIAT concern dat dienst deed sinds 1922, zal vanaf september niet langer gebruikt worden […]

    • È un gran pecato

    • The times they are a changing

    • En zo brokkelt het imperium weer wat verder af… Ik maak mij geen illusies meer: volgens mij hebben we het beste gehad. Ik hoop dat ik ongelijk heb.

    • Het zal niet lang duren, dat het verkocht gaat worden en er op deze plek luxe appartementen zullen verrijzen. Misschien laten ze nog een klein stukje van het complex staan als herinnering. Italie is geen aantrekkelijk land om een autofabriek te runnen en Italianen rijden liever in een BMW of Kia.

    • Of misschien wordt het een museum voor Fiat (1e en 2e verdieping), Abarth en Autobianchi (3e verdieping), Lancia (uiteraard op het hoogste 🙂 4e verdieping dus), restaurant / café in de verschillende gebouwen op het dak.
      Op het gelijkvloers : museumshop, onderdelen en restauratie.
      En op de piste mag je met je eigen auto een rondje of 3 doen.
      Dat is wel een extra ticket à 10 Euro bovenop de toegang tot het museum.

      En toen werd ik wakker…. 🙂

    • @Ralph : bedankt voor de info en de tips.
      Dat het een hotel en winkelgalerij is geworden, wist ik bijvoorbeeld niet.

    • Het geheel (dus ook het kantoor voor de fabriek) valt allemaal onder de noemer Lingotto (naar de gelijknamige wijk). Het is in z’n geheel gebouwd begin jaren ’20 als nieuwe moderne fabriek van FIAT

  • Updates voor het hele gamma van Maserati

    Maserati timmert steeds meer aan de weg en ververst het gehele gamma. Bovendien komen er ook nieuwe modellen aan. We weten dat de MC20 voor de deur staat, de Ghibli […]

    • De strategie van de evolutie. Mooie formulering om te melden dat er voorlopig niets nieuws komt. Met schaven en schuren, hoef je geen nieuwe de markt ik te sturen….

    • Wat jij bedoeld met schaven en schuren doen de Duitsers al decennialang met succes. Zelfs de nieuwe M4 met bevertanden is een soort extreme facelift.

    • Goed nieuws, maar het blijft maar een mager gegeven. In feite is heel het gamma van FCA stokoud. Ik heb de indruk dat FCA al te lang in besparingsmode zit en dat het geld voornamelijk wordt gebruikt voor de aandeelhouders blij te maken en te weinig voor nieuwe broodnodige investeringen. Het is nu al meer dan 10 jaar lang dat veel modellen worden geschrapt zonder vervanging en dat bestaande modellen tot treurens toe worden in leven gehouden met ‘speciale’ edities en dies meer. Er is gewoon geen toekomstvisie. Ik hoop dat de fusie met PSA een nieuw elan kan brengen maar ik vrees dat we afglijden naar een tijdperk van gerebagde peugeots…

    • Ik vind het wel goed dat aan een bestaand model wat wordt “geschaafd en geschuurd” . Zo blijft je huidige wagen waardevast. Kijk inderdaad maar naar Audi en VW : die doen dit al jaren (tot vervelens toe).
      De trend om een auto al na 4 à 5 jaar een facelift te geven en na 7 jaar een volledig nieuwe te presenteren, vind ik geen goede evolutie (zoals de Koreaanse en de Chinese merken).

      FCA kennende, is een nieuw model een volledige breuk met het vorige model. Voor vele kopers is dat een schok die als gevolg heeft : afhaken en ergens anders iets kopen. Waardeverlies voor het “oude” model.
      Kanttekening : àls er al op tijd een nieuw model wordt gepresenteerd. En niet na een pauze van 2 of meerdere jaren.

      Ik kan niet in de portefeuille kijken van de doelgroep van Maserati, maar als die om de 4 à 5 jaar hun auto de deur uit doen, hebben zij het geluk dat ze een gelijkaardige kunnen aanschaffen én hun “oude” nog niet tè oud lijkt om te kunnen verkopen.

      En ja : FCA kan / kon heel vernieuwend en verrassend uit de hoek komen met een volledig nieuw model zoals de Ypsilon reeksen. Die elkaar wèl op tijd opvolgden met een radicale breuk en qua verkoopcijfers het goed deden.
      Maar de kopers van een Lybra, Delta 2, Delta 3 (enzovoort) stonden wel telkens in de kou als ze een opvolger wilden.
      Er was gewoon niks, zelfs geen “geschaafde en geschuurde”….

  • Wat gaat er gebeuren met Lancia?

    Luca Napolitano, FCA’s leider voor het merk Fiat (en Abarth) in de regio EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika) heeft nu ook Lancia onder z’n hoede. Het roemrijke luxe […]

    • Voor Lancia is het aftellen tot het definitief gedaan is. Het volgende slachtoffer van de onkunde van FCA is Alfa Romeo nu blijkt dat alle in oorsprong voor Alfa ontwikkelde techniek naar Maserati wordt verschoven. Ongelooflijk.

    • Lekker weer heel veel negatieve roeptoeters die nergens ergens op slaan. De fusie met PSA maakt alles juist weer mogelijk ook voor Lancia.

      Ciao

      Squadra

    • @Lusso

      Klopt helemaal!

      Alfa Romeo lijkt een soort sportief budget merk binnen de groep te worden. Er staat zelfs een SUV op een PSA platform op de planning. We zijn terug bij af… De Giulia en Stelvio waren veelbelovend, maar nu lijkt Alfa Romeo toch een soort Seat binnen te groep te worden.

      Alle budgetten gaan naar Maserati en Alfa Romeo zal alleen het B-C en D segment blijven bedienen (gedeeld met Opel). Het ontbreken van daadkracht en visie is om te janken.

      Ergens hoop ik dat Alfa Romeo een keer door een serieuze partij wordt overgenomen.

    • @ Theo Thomassen
      Saab en Rover recent verdwenen?! De meeste recente modellen van beide (mooie) merken hebben Young-Timer status!

      @Il Quadrifoglio
      De tijd dat Alfa Romeo als trots, zelfstandig merk was, is nóg langer geleden. Dat is niet zozeer kritiek op het merk maar meer een observatie over de manier waarop nu auto’s geproduceerd worden. Times they are achanging, daar ontkomen ze zelfs in Portello (😉) niet aan.

    • San antwoordde 4 weken geleden

      Binnen PSA vist DS algemeen in dezelfde vijver als Lancia.

    • Koen antwoordde 4 weken geleden

      @niccolo : Theo Thomassen schreef “in het recente verleden”. Dat is niet hetzelfde als “recent”.

      Het “recente verleden” is ongeveer wel de tijdsspanne dat Saab en Rover zijn verdwenen. Autobianchi kan je er misschien nog bijrekenen ?
      En dat zijn nu inderdaad al (mooiie) youngtimers geworden. 🙂

      “In het verleden” zou dat bijvoorbeeld Facel Vega, Delahaye kunnen zijn ? Pakweg hun einde gekend in jaren ’50 en ’60 ?
      Dan is er ook nog het “verre verleden”… ? Pierce-Arrow, Minerva (de toen in licentie gebouwde Land Rovers uit de jaren ’50 reken ik niet mee als eigen merk. Minerva was al een onderdeel van Imperia sinds half jaren ’30).

    • @Koen
      Ach, dat is een semantische discussie. Saab was een jaar of tien geleden uitgesparteld, Rover een jaar of vijf daarvoor. Recent, zeer recent, etc. In Automotive termen hebben wij het dan over twee, drie model generatie’s geleden. Mijn punt is dat de italiaanse merken telkens achter de ontwikkelingen aanlopen. Onlangs kraaide er nog iemand victorie omdat een Maseratie nu leverbaar wordt met inductielader voor de mobiele telefoon. Hulde en “Il canto degli Italiani” uit volle borst!

    • @nicollo Helemaal gelijk wat betreft “achter de ontwikkelingen aanlopen”.
      Spijtig genoeg.
      De Maserati met 48 volt systeem : tja, dat is eigenlijk een mild-hybride, toegepast door …. Suzuki op zijn kleine modellen (Swift, Ignis) en de iets grotere cross-overs (Vitara en S-Cross). Hun nieuwste SUV (de Across) is verkrijgbaar in stekker-hybride.
      Bij Suzuki dus….
      Bij een model als de Ghibli hoort stekker-hybride als je mee wil doen met de groten.
      En dan kan je nog een “instap”versie met hybride of desnoods die 48 volt aanbieden.

      En ja, FCA heeft een mild-hybride systeem bij de Panda en de 500.
      Een stekker-hybride van de 500X en de Jeep Renegade werd tentoongesteld op het Autosalon van Brussel. Nog niet op de website van Fiat België.

    • Riep je in het verleden dat FCA moest ingaan op het aanbod van Ferdinand Piëch om Alfa over te nemen klonk er her en der hoongelach! Sergio Marchionne en zijn medeplichtigen wisten het beter. De prachtige presentatie van 1 juni 2018 heeft ook weer niks opgeleverd. Ondertussen gaan de echte serieuze fabrikanten gewoon door met plannen, introduceren en produceren. Door de coronacrisis is er wel e.e.a veranderd, maar de karavaan gaat gewoon verder. De sticker GTA op de Giulia is een lachertje, een zoethoudertje voor degenen die niet gehinderd worden door kennis van zaken en denken dat we hier te maken hebben met een serieuze autofabrikant, Forza, het nieuwe Alfa Romeo uit JAPAN!!! Hulde voor Hyundai met hun N-modellen, Honda met de Civic Type R, Renault met de Megane RS, Toyota Gazoo Racing. Mercedes AMG, BMW M, Porsche.

      Sluiten die hap, zijn we af van die onzin uit Turijn.

    • @Bart, fijn dat er weer een reactie met positieve insteek is en reëler. Met dat negatieve gedoe kom je niet veel verder. Vindt de huidige update van de giulia echt goed gedaan! Nu nog plug in en dan hebben ze er weer een koper bij. Full electric wordt ik nog niet warm van met de huidige accu techniek.

    • Ik riep jaren geleden al dat FCA Alfa had moeten verkopen aan VW.
      Dan hadden ze Seat waarschijnlijk afgestoten, en hadden we nu bij Alfa de keuze gehad uit een soortgelijke modellijn als Seat nu heeft.
      Ik ben zelf geen SUV fan, maar het verkoopt allemaal best aardig.
      De Tarraco is geen verkooptopper, maar zie ik veeeeel vaker rijden als de Stelvio.
      De Ateca rijd ook al een paar jaar rond, terwijl Alfa de Tonale nog niet eens klaar heeft.
      De Arona is een leuker en sportiever alternatief voor de Japanse merken of de te dure VW en Audi varianten.
      Blijven over de Leon en Ibiza, welke nog steeds erg populair zijn. Al dan niet in Cupra vorm.
      Inmiddels heeft Alfa geen geld meer en komt er niets binnen. Aangezien PSA de leiding krijgt, voorzie ik dat er rigoreus gesnoeid gaat worden in de merken.
      Ook qua After sales is Alfa en Lancia niet meer levensvatbaar, en dus gaat dat gewoon keihard stop gezet worden. Mark my words. 🙂

    • @specht even benieuwd waar de opmerking “Aangezien PSA de leiding krijgt….” op gebaseerd is, wat ik gelezen heb is het 50/50

  • Aan de Ghibli de eer

    Het doet ons deugd om te zien dat de Ghibli de eer krijgt om af te trappen in Maserati’s elektrificatie programma. Het Italiaanse E-segment is niet zo groot en in sedans leek al […]

    • Inderdaad is het verontrustend dat alle investeringen in toekomstige Alfa’s ineens bij Maserati verschijnen. Wat is hier gaande?

    • Plan #246 in de prullenbak. Nieuwe modellen plan voor Alfa zullen wel gepresenteerd worden voor 2025 🤔

    • Tja en bij Alfa is het stil dood stil deze techniek zou een jaargelden in de giulia eindelijk echt gaan komen eerder was het al 2017. Maar nee. En maar gek vinden dat de Alfa’s bijna niet verkopen. De Italianen zijn te traag. Ook de 1.5 met mild hybride is niet gekomen voor de giulia die zou Alfa’s CO2 uitstaat flink verlagen. Ik zou graag een plug-in giulia zien komen met 40 tot 50km range zat voor dagelijks gebruik in ons geval en op vakantie gewoon snel kunnen tanken😀

    • Mooi voor de inmiddels wat oudere en zware Ghibli. Ze zouden er voor de Ghibli beter aan doen een nieuwe te ontwikkelen op Giulia’s Giorgio platform en dan ook een alfa even knie. Waarbij de alfa de echte sport versie is en de Maserati meer de luxe broer is.

    • Marketingtechnisch snap ik het nog wel dat nieuwe techniek op een Maserati debuteert in plaats van Alfa. Maar het is natuurlijk wel jaren te laat.

    • Waanzinnige auto die precies op tijd komt, Je kan nu geld gaan verdienen aan dit concept zeker nu de deal er is met PSA nog steeds de mooiste E-segment sedan. De nieuwe BMW 5 series is ruk zeker om te rijden. De nieuwe 5 serie viel door de mand bij EVO ze vonden de remmen niet goed en de stuurinrichting niet meer BMW!

      Kansen voor de Italianen!

      Ciao

      Squadra

    • Ja Squadra, alleen jammer dat ze wel heel erg opgetogen doen over een mild hybrid. Ik had tenminste een plug-in verwacht. Nu zitten we nog steeds opgescheept met een gigantische BPM boete. Hoe kan het toch dat FCA zo ontzettend achter loopt en er nog steeds meer plannen dan modellen zijn.
      Verder blijft de Ghibli in zijn klasse m.i. nog steeds de mooiste auto van het moment.

  • Nieuwe Holding, nieuwe naam

    FCA en PSA willen geen twijfel doen bestaan over het succesvol tot stand komen van de nieuwe strategische groep op 50/50 basis. Ergens gedurende het eerste kwartaal zal de […]

  • Sportiviteit en Stijl

    Met de huidige uitvoeringen van de Giulia en de Stelvio, compleet met onder andere Ti pakket, kun je gerust stellen dat Alfa Romeo een hoop klasse in huis heeft. Misschien is dat ook […]

  • De nieuwe Fiat 500

    Wanneer er een nieuw model uit een Italiaanse fabriek rolt, is er een stevige toename van baangarantie. Hoe meer nieuwe modellen, hoe beter de Italiaanse industrie ervoor staat. Helaas […]

  • De V6 van Alfa voor de MC20

    Deze V6 met een hoek van 90° kennen we natuurlijk al van de wedergeboorte van Alfa Romeo een aantal jaren geleden. Maserati heeft het blok met dubbele turbo mee naar Modena […]

    • Duidelijk een evolutie van de Alfa motor, die heeft een slag van 86.5 en dezelfde boring van 82. Ik heb de indruk dat alle investeringen die oorspronkelijk voor Alfa waren voorzien, doorgesluisd worden naar Maserati.

    • ik bedoel natuurlijk een slag van 82 en een boring van 86.5…

    • Goed dat de investering in deze motor breder wordt ingezet, zou toch onzin zijn om voor Maserati weer een geheel andere motor te ontwikkelen dan voor Alfa. En beide met Ferrari-DNA…

    • @N.N.; prima hoop toch ook dat ze iets verandert hebben behalve de naam tot de 2.9 van Alfa

    • Mooi blok en pittig aan de power. Dus deze Alfa motor heeft extra Alfa genen mee gekregen door er een twinspark van te maken. Want de Ferrari genen die er in zitten zijn al van oorsprong Alfa genen als de kraam kamer van het merk Ferrari.

      Mooi dat ze hier wel werk hebben gemaakt van het uiterlijk van het blok. Nu dat stuk plastic met verchroomde hobbels in de prullenbak en dat met de 2.9 ook zo doen als bij dit blok of echte Chrome inlaat pijpen er op geen plastic onder de motorkap😤

  • 6,3 Miljard

    Zal er worden geleend bij Italië’s belangrijkste bank Intesa San Paolo. Tijdens dit financieel gitzwarte jaar, een welkome verlichting om continuïteit te garanderen voor de Italiaanse f […]

  • Één van de belangrijkste projecten die FCA momenteel in ontwikkeling heeft, is de D-segment SUV van Maserati. Deze wordt gezien als een belangrijk wapen tegen een soortgelijk model uit Stuttgart en zal in C […]

    • Misschien komt er ook een D-segment sedan en dat is dan de zwanenzang van Alfa Romeo

    • Ik ben hierin toch wat optimistischer. Goed om de binnenkant door te ontwikkelen en dat via de Levantino te introduceren en daarna naar de andere Masers en Alfa’s door te vertalen. En vooral fijn dat er concreet zicht is op een nieuw product. Elite bedienen is niet erg levensvatbaar gebleken. Lukt zelfs Ferrari niet.

  • Het crisisjaar 2020 zorgt voor een ongekend dieptepunt in de gehele auto-industrie en dus ook voor FCA. De crisis was er al door de strenge emissie-eisen (en dus de omslag die de industrie daardoor moet […]

    • De markt voor de massa start echt wel weer op. De gewone Panda Hybrid is nu in Italië leverbaar voor net onder de €10.000. Zou geweldig zijn als deze ook snel en voor concurrerende prijs komt in landen als Frankrijk, België en Nederland. Daar is de huidige versie tot nu toe net te duur om potten te breken.
      Dat geldt in NL nog meer voor de Tipo. De hybride daarvan kan niet snel genoeg komen.
      Voor iets langere termijn heeft de FCA groep ook meer E-auto’s nodig. De 500 is prima nieuws, tijdig ook nu in NL €4000 subsidie op de aankoop zit. Maar graag ook een B- en C- klasse in E- uitvoering.

    • Op een Italiaanse website las ik het bericht dat FCA bijna overeenstemming heeft over een lening van EUR 6,3 miljard. Een van de voorwaarden is dat FCA de merken waaronder Lancia niet mag afstoten. Oké dit betekent niet dat er direct nieuwe modellen komen maar toch een lichtpuntje!

  • Meer laden