Lancia4Ever @mattia-mariani-2-2-2-2 ?

actief 23 uren, 47 minuten geleden
  • Toen Fiat Professional de Talento presenteerde vroegen we ons af of het überhaupt nut had om een eigen in inbreng te lanceren met dezelfde basis als die van de concurrenten Renault, Nissan en Opel. Modellen […]

    • 1.6 met 120 pk? Dat klinkt als het torretje uit de Tipo en Giulietta. Is dat zo of worden ook de motoren ingekocht?

    • 210pk volgens de tekst in de foto’s

    • Dit is gewoon badge-engineering, een Renault Trafic met Fiat-logo’s. Ik denk dat Fiat beter bij het PSA-project had kunnen blijven (al dan niet met Toyota). Die nieuwe bus is namelijk best knap geworden, gemiste kans voor Fiat.

      @Marco Pas: die 1.6 is gewoon een Renault-blok.

    • Waar zie je 210 pk staan. ??

  • Project X6S, oftewel de sedan versie van de nieuwe Fiat Argo, gaat in de showroom Cronos heten. Dat zou FCA Zuid-Amerika directeur Stefan Ketter hebben bevestigd tijdens zijn bezoek aan de Argentijnse […]

    • Nieuwe namen worden gekozen omdat dit voor Zuid Amerika het nieuwe Fiat is, met een veel betere kwaliteit dan tot nu toe.

    • Oh men ,als dat de zaak moet redden .verschrikkelijk !!! Zou er nou helemaal niemand
      zijn die na de eerste tekening roept dat t niks is .waarom al die kosten maken voor een niet zo erg gelukt ontwerp.
      Kijk naar kia haalt overal designers weg ,renault met een briljant ontwerper/chef.

    • begrijp nog steeds niet waarom ze die Braziliaanse dingen niet in India gaan bouwen en verkopen…

    • Ik zou als indier of brazilliaan me niet echt serieus genomen voelen ,de koreanen nemen ze wel serieus .dus niet huilen als je marktaandeel niet te houden is

  • Ja dat is de minder milieubelastende Green Fleet van FCA. IVECO Stralis Natural Power

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, FCA conform marktgemiddelde in Europa (-1%) Fiat heeft vorige maand in Europa in totaal rond de 90.000 auto’s verkocht, wat een minimale afname is van -1% ten opzichte […] · Bekijken
  • Maserati geeft ruchtbaarheid aan de komst van de nieuwe versies van de Levante, in de smaakvolle uitrustingen GranLusso en GranSport. In de VS is daarvoor zelfs een campagne van start gegaan (zie video onder). […]

  • Fiat heeft vorige maand in Europa in totaal rond de 90.000 auto’s verkocht, wat een minimale afname is van -1% ten opzichte van dezelfde maand in 2016. De Europese markt als geheel noteerde een afname van 2%. […]

    • Ja dat is de minder milieubelastende Green Fleet van FCA. IVECO Stralis Natural Power

    • Met de firefly motor in de Tipo en een nieuwe Punto zou er nog wat marktaandeel bij kunnen komen.
      Fiat zou dan ook nog een SUV formaat Tipo kunnen introduceren en op dezelfde basis een luxe variant als hybride of volledig elektrisch onder de naam Lancia.

    • De opvolger van de Punto wordt een nieuwe FIAT 127.

  • Tijdens een bezoek aan Wall Street (in het kader van 70 jaar Ferrari) sprak Marchionne opnieuw over de aanstaande Crossover van Ferrari. Volgens de grote baas is dit een project waar enkele jaren aan gewerkt […]

    • zal top worden, geen twijfel.

    • Van pure prostitutie gesproken…Weer een SUV… ik denk dat we het dieptepunt nu wel bereikt hebben. Marchionne mag voor mijn part zo snel mogelijk vervroegd op pensioen. Die vent denk puur als een boekhouder aan de korte termijn inkomsten zonder zich te bekommeren om de merkidentiteit. Moest Enzo nog leven zou hij Marchionne eigenhandig wurgen en hij zou nog gelijk hebben ook.

    • @Lusso

      Denk je ook zo over Jaguar en Porsche?

    • “Volgens de grote baas is dit een project waar enkele jaren aan gewerkt zal worden….” Dat roept S.M. nu bij elk model en productieplan. Begin steeds harder om die vent te lachen….

  • Heet de volgende B-segment Fiat gewoon weer Punto, of grijpt men terug op de naam Uno? Dat laatste lijkt aannemelijk gezien de terugkeer van de Tipo, maar intussen wordt er zelfs een nieuwe naam gesuggereerd, […]

    • AL bekend zal maken…..

    • Zou mooi zijn als we snel meer weten. Tussen de Tipo en Panda is zeker wel plaats voor nog een model.

    • Wordt tijd. Fiat zakt steeds meer weg in de autoverkopen en de Punto had een aantal jaren geleden al vervangen moeten worden. Dus kom maar snel met een opvolger.

    • Top! De Panda is 3.7 meter lang, de Tipo 4.4 meter lang dus daar past prima een model tussen. Punto is een mooie en fijne auto maar mist te veel recente extra’s om nog een rol te spelen in z’n klasse. Ondanks de relatief zeer lage prijs.
      Iets meer luxe en wat mooiere lampen en de Argo wordt een topper.

    • Ik ben dan toch wel erg benieuwd hoe Fiat deze auto wil gaan positioneren. De Tipo is in de markt gezet als een goedkoper alternatief voor de gevestigde orde. Dit vind je vooral terug in het gebruik van simpele en harde materialen in het interieur, en de relatief simpele aangeboden opties. De Argo daarentegen wordt in Zuid-Amerika als ‘near-premium’ verkocht, en dat zie je ook duidelijk terug in het interieur. Het lijkt mij een moeilijk te verkopen verhaal als de Argo in Europa de kleinere auto wordt met het mooiere interieur, en een navenant (relatief) hoger prijskaartje.

    • Gewoon weer Punto graag…bekende naam. Bij andere merken is een naamwisseling eigenlijk ondenkbaar, Clio Polo etc.

    • Het zou langzaam tijd worden. Ik rij nu 20 jaar punto. Ik had met de punto ’94 minder technische problemen dan de huidige grande punto uit 2007. Het is niet te hopen dat ze op het gedrocht vd twinair voort borduren. Anders wordt het een Tipo of helaas iets anders. Zowel de naam Uno als Punto zijn beide goed. Ik wacht nog even af op de presentatie van het nieuwe model

    • Het verhaal was dat er een 5-deur FIAT 500 zou komen, wat mijn een B-segmenter lijkt te worden, will je er iets aan hebben.
      Verder ging het gerucht dat de opvolger van de Punto op basis wordt van de Argo en FIAT 127 ging heten.

    • Maar geruchten kunnen per dag veranderen, maar het staat mijn bij ergens gelezen te hebben dat FIAT de 127 naam opnieuw heeft geactiveerd.
      De TwinAir komt aan zijn eind en wordt vervangen door 3 en 4 cilinder GSE-Firefly motoren.

    • Als naam lijkt Punto me het beste. FCA maakt mooie en goede auto’s maar is helaas te weinig consistent met modellen en namen.
      Wat houdt overigens in dat het een mild hybrid is? Kleine elektromotor, hergebruik van remenergie of dat ie verschillende soorten brandstof lust?

    • “mild hybrid” betekent doorgaans een hybride aandrijving, waarbij de elektromotor de benzinemotor assisteert, maar de auto niet in staat is elektrisch aangedreven te worden. Op zich is zoiets prima voor kleine auto’s: De kosten van het hybride systeem zijn daar belangrijk. Voor grotere auto’s wil je een volwaardig hybride aandrijving.

    • Suzuki heeft zo’n systeem, waarbij de Dynamo vervangen wordt door een ISG.

    • henk antwoordde 1 week geleden

      Laten ze a.u.b. opschieten met die nieuwe 3 en 4-cylinder motoren. Wordt de allerhoogste tijd.

    • Nieuwe Punto en Firefly motoren in het hele Fiat gamma z.s.m. graag, idd Henk!

    • De Firefly motoren mogen van mijn ook wel zo snel mogelijk in de Panda en 500 komen, denk dat het de verkoop aantallen ten goede komt.
      veel mensen haken af bij de TwinAir en de 1.2 FIRE is het enige alternatief.

  • Nu er een bewijs naar buiten is gekomen dat Alfa Romeo de naam Giulietta in de VS heeft laten vastleggen, kunnen we voorzichtig aannemen dat de opvolger van de huidige generatie een meer intercontinentale rol […]

    • Opvallend dat autowebsites heel vaak schrijven over het patenteren van een naam voor een nieuw model. Dat is onzin en onjuist!
      Een naam registreer je als merkrecht (trade mark). Een octrooi (patent) wordt verleend op een bepaalde uitvinding of werkwijze.

    • Inderdaad verstandig om het te laten berusten op feiten in plaats van wilde ideeën en wensen.

    • @henk
      Ik vermoed dat de naam wel is geregistreerd maar het zou goed zijn als Autoedizione het als volgt vermeldt:

      Nu er een bewijs naar buiten is gekomen dat Alfa Romeo de naam Giulietta in de VS als merk heeft geregistreerd, kunnen we voorzichtig aannemen dat de opvolger van de huidige generatie een meer intercontinentale rol zal spelen.

    • Een gamma bestaande uit een vijfdeursdeurs hatchback, vierdeurssedan, en Sportwagon lijkt mij ideaal, maar dat zal er wel niet van komen.

  • Onlangs toonden we je al de nieuwe Giulietta Sport met Veloce-look. Onder andere te herkennen aan het rode lijntje in de spoiler voor en achter. Deze update gaat gepaard met de nieuwe kleur Blu Misano maar […]

    • @Wim het is gewoon een kwestie van “rekken en erbij blijven”
      Het ontbreekt FCA gewoon aan voldoende financiele middelen om nieuwe modellen volgens een strak (ca om de 4 jaar) schema op de markt te zetten. Dus “leuken” ze de boel telkens op met wat gadgets, om maar in het segment aanwezig te zijn.
      En daar is dit een vooreeld van, net als de 500L City Cross.

    • @AR 159 Android Auto is uitgeschakeld, tenzij je het gebruikt. Het is een heel andere omgeving op het infotainmentsysteem. Je moet je telefoon met kabeltje verbinden om het te activeren, dus ik zou er me er niet al teveel zorgen over maken.

    • Alfa hoeft geen Duits merk met een snaarstrakke modelplanning, of een Japans merk dat elke 3 jaar zo’n beetje een nieuw model op de markt brengt. Maar zelfs Alfa-liefhebbers (ja dat ben ik ook) kunnen niet ontkennen dat Alfa achter begint te lopen. Ja de Giulietta en Mito zijn nog steeds mooi, maar worden op alle andere gebieden links en rechts ingehaald, zelfs door merken als Hyundai. Een Giulietta mag 8 jaar meegaan, prima. Maar zorg er dan wel voor dat er dan een opvolger klaar staat. Dat is ook gewoon aanzien van het merk, laten zien dat je voorop wil blijven lopen.

      De Stelvio en Giulia: ze zijn het gewoon net niet. Niet qua design, niet qua interieur, niet qua stoelen, niet qua finesse en al helemaal niet qua technologie. Ja ze rijden goed, maar daar is dan ook het volledige ontwikkelingsbudget in gaan zitten… Waar is het merk gebleven met verfijnde ontwerpen, de mooiste leersoorten en de nieuwste snufjes? Koreaanse knopjes, leer dat uit een Opel lijkt te komen en stoelen die je het beste kunt vergelijken met barkrukken. Prima in een Hyundai, maar niet in een Alfa. Het is gewoon jammer en hoop ook van harte dat het weer goed komt. Als liefhebber kan ik de charme van een Giulia nog enigszins inzien (want: het is een Alfa), maar voor de doorsnee consument is een overbodige toevoeging op de markt. De 3 Serie en C-Klasse zijn gewoon betere producten, die Alfa ook voorbij steken op gebieden waar de Italianen vroeger de beste in waren.

    • Des te langer ik de Giulietta kijk des te mooier ik hem vind worden, vooral in deze nieuwe blauwe kleur zoals op de foto. Jammer dat ik met veel pijn en moeite net mijn nieuwe MiTo heb kunnen betalen, dit zou ik een mooi vervolg vinden!

    • @OneFiveNine

      Naar mijn mening sla je de plank echt mis. Er is namelijk niets mis met de Giulia en Stelvio. Op het gebied van rijden zijn deze auto’s superieur aan de equivalenten van Audi en BMW. Verder ligt het interieur redelijk in lijn met deze concurrenten. Alleen het infotainment systeem loopt misschien iets achter. Het zou inderdaad leuk zijn om ‘Pelle Frau’ als ‘typisch Italiaanse’ optie toe te voegen, maar de huidige kwaliteit ligt eveneens in lijn met de concurrentie.

      Naar mijn mening maakt dit de Giulia een prima Alfa Romeo. Direct de concurrentie met Audi en BMW aangaan (in aantallen) is een kansloze missie. Daarom hoop ik dat Alfa Romeo snel uit FCA wordt gehaald en aan Maserati en Ferrari wordt toegevoegd. Ik denk dat de drang naar volumes bij een eventuele ‘Trio Sportivo’ veel minder zal zijn. Gewoon het Giorgio platform optimaal benutten en over meerdere modellen uitsmeren. Zo maar je Alfa Romeo weer ‘specialty’ in plaats van premium.

    • @Il Quadrifoglio, jou idee Alfa en Maserati / Ferrari toe te voegen als “Trio Sportivo” vind ik een goed idee!

    • Oeps, wat met Lancia, zou ik toch ook wel weer op de kaart willen zien!

    • @Il Quadrifoglio Ik geef maar een mening, die van jou mag anders zijn. Wat ik mis bij de Giulia en Stelvio is de wauw-factor, het ‘hebben’-gevoel. Het is allemaal te gewoontjes, te makkelijk en met te weinig liefde en verfijning gemaakt. Over het rijden zei ik al: dat is goed. Heel goed zelfs. Maar ze zijn de rest vergeten. Een Alfa moet ten opzichte van de concurrentie sommige dingen juist beter doen en niet ‘zo ongeveer in lijn met’. Het is een kwestie van smaak, maar de 156 en 159 waren volgens mij met afstand de mooiste in hun segment, auto’s die je daarom wilde hebben. Dat is bij de Giulia niet zo. Ja, hij is ‘best mooi’ maar dat zijn de C-Klasse, XE of 3 Serie ook. En dan ga ik het over het interieur maar niet hebben, met die lelijke Koreaanse knoppen en inwisselbare vormgeving.

      Als ik mijn 159 stap, dan word ik blij. Blij van de onderscheidende vormgeving, de sportieve sfeer, het mooie leer, de verfijning en de heerlijke stoelen. In de Giulia denk ik vooral: just another car. En ik geloof niet dat de gemiddelde consument wél onderscheid ziet. Dat zie je terug in de verkoopcijfers. Ik zeg niet dat een Giulia zo goed moet verkopen als een 3 Serie, dat hoeft echt niet. Maar niemand kan ontkennen dat de verwachtingen hoger waren. En die waren ingelost als de Giulia een fantastische wauw-auto was geweest. Maar dat is het niet. Ik vind dat gewoon jammer. Dat is geen azijnzeiken (zoals sommige mensen dat graag willen noemen) maar teleurstelling.

    • Praat jij maar lekker autoblaadjes na. Ik heb een Ti van na de ‘facelift’, dat ding rijdt werkelijk fantastisch. Veel grip, stijf en stuurt lekker zwaar. Veel beter dan welke Alfa dan ook van de afgelopen 20 jaar, op de (veel nieuwere) Giulia na.

      Lekker verhaal Hoekree, al je ‘wijsheden’ baseren op vage geruchten en ondertussen niet weten waar je het over hebt.

    • Hoekree heeft niet alleen een roze bril op, ik verdenk hem er ook van zijn berekeningen op roze papier te maken. Klanten kopen geen plannen, geen showmodellen (Als die er al zouden zijn..) maar auto’s. En dat doen ze niet in die mate als verwacht. Dat heeft niets met een negatieve houding te maken. Punto. Winstgevendheid is leuk, maar als de middelen onvoldoende zijn om nieuwe producten in de markt te zetten, dan droogt het merk uit. Plannen voor de toekomst zijn geen garantie voor successen van heden.

    • @Hoekree
      Inderdaad had ik te snel gelezen. Kan gebeuren. Perdonami.
      Blijft nog steeds staan mijn vraag aan jou: als je dan zoveel meer weet, deel het met ons. Wat weet je?
      Mvg

    • Sterk Hoekree, heel sterk.

    • Ben ik op een site met voetbal hooligans beland? Ik hoop ook dat Alfa weer een mooie toekomst tegemoet gaat, maar sommige dingen kan ik echt niet begrijpen. Een Giulia SW en coupe is echt geen mega-ontwikkel proces. Die hadden aankomend voorjaar gewoon al in de showroom moeten staan. Een echte vervanger voor de Giulietta is ander koek, zeker als ze naar RWD willen, is dat een serieus ontwikkel traject.

  • Volgens Exor-voorzitter John Elkann zal Marchionne ook van de partij blijven als hij zijn taak als CEO van FCA medio 2019 heeft neergelegd. Marchionne is een duizendpoot die het hooguit ietsjes rustiger aan […]

    • ?? ook al liet de beurs iets anders zien ?? FCA heeft nog nooit zo hoog gestaan op de beurs dus als de perspectieven hoog zijn laat de beurs precies hetzelfde zien.

    • Marchionne had zich wat mij betreft al veel eerder wat meer op de achtergrond mogen begeven. Ten eerste omdat hij veel bekwamer is in het maken van deals en het letten op de financiën, dan dat hij verstand heeft van het product dat ‘zijn’ bedrijf verkoopt, namelijk auto’s. Ten tweede omdat hij soms nogal onhandige uitspraken doen die niet in het voordeel zijn voor het bedrijf/product.
      Hopelijk wordt of Altavilla, of Wester zijn opvolger. Met name die eerste heeft denk ik toch echt wel passie voor Italiaanse auto’s, iets wat bij Marchienne zo ontbreekt.

    • Ik zou niet durven stellen dat Marchionne geen verstand van auto’s heeft, als ik lees dat hij in de eerste periode toen hij aan het roer stond dagelijks in een prototype van de Panda naar zijn kantoor te komen, zodat hij de rest van de dag de ingenieurs van informatie kon voorzien om het ding beter te maken.

      Het is evenwel een feit dat de man bewezen heeft een geniaal crisismanager te zijn, maar over de periode na de crisis niet heeft weten kunnen doorpakken, zowel bij Fiat als bij Chrysler.

  • De Fiat 500X Urban en 500X Cross krijgen enkele updates zodat ze weer een jaartje meekunnen. De 500X MY2018 is standaard uitgerust met het infotainmentsysteem UconnectTM HD Live met HD touchscreen, dat lekker […]

  • Als je dat zo belangrijk vindt waarom regel je dan geen redacteur voor die site 😉

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Mooie septembermaand voor FCA in Italië (+5,2%) FCA heeft afgelopen maand op eigen bodem 47.268 auto’s verkocht, wat neerkomt op een toename van 5,2% ten opzichte van de […] · Bekijken
  • Het chique flessengroen wat we op de per abuis getoonde Stelvio in Genève zagen heet ‘Verde Visconti’ en is gewoon leverbaar vanaf nu. Deze deftige tint heeft een passende statige naam uit de geschiedenis v […]

    • Heineken groen is niet lelijk…..

    • Blijft bijzonder, je grootste Alfa alfaatje noemen.

    • fantastische kleur op een fantastische auto.

    • Inderdaad een prachtige kleur! Een kennis van mijn ouders heeft vorig jaar een 500X in Verde Toscana gekocht. Was in eerste instantie sceptisch, maar toen ze de auto liet zien vond ik het toch wel erg mooi. Groen is duidelijk bezig met een comeback, want ik zie steeds meer nieuwe auto’s in het groen rondrijden.

    • Vrouwen zien alles iets meer groen dan mannen, die zien alles meer blauw, kunnen we een goede beurt maken als we met een groene Stelvio thuiskomen bij moeder de vrouw. Ook Nederland moet vergroenen volgens het nieuwe kabinet, daarom allemaal kopen deze groenkleurige Alfa of groene Fiat / Maserati, ha ha!

  • Dat is het schema van deze site 😉

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Mooie septembermaand voor FCA in Italië (+5,2%) FCA heeft afgelopen maand op eigen bodem 47.268 auto’s verkocht, wat neerkomt op een toename van 5,2% ten opzichte van de […] · Bekijken
  • AR en Maserati zullen nooit worden afgestoten. Dat zijn nou net de toekomstige melkkoeien van de de groep en van Agnelli/Exor. Bovendien mag TATA enkel dromen van de hoogwaardige techniek waar AR en Maserati van worden voorzien.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Hyundai-Kia zou inderdaad interesse hebben in fusie met FCA Zou er dan toch een partnerschap met het Koreaanse Hyundai-Kia in de maak zijn? Hoewel Marchionne namens FCA […] · Bekijken
  • Het doet even zeer om deze prachtige blauwe Alfa Romeo Giulia te zien splijten, maar het was voor een goed doel en met een prima resultaat. In de VS is de sportieve Italiaanse sedan namelijk beoordeeld […]

  • FCA heeft afgelopen maand op eigen bodem 47.268 auto’s verkocht, wat neerkomt op een toename van 5,2% ten opzichte van de negende maand in 2016. Goed voor een marktaandeel van 28,2%. Op jaarbasis neemt de […]

    • Mooi, en wat doet de markt?

    • Precies. Wat doet de markt? Ik denk dat die meer dan 5,2% is gestegen.
      En wat doen de Giulia en de Stelvio? Vooral de vergelijking met de duitse drie is interesssant. En dan graag de som van de Giulia en Stelvio vergelijlken met de som van de sedan, suv én vooral niet vergeten de sw van de duitse drie. Ik denk dat dan duidelijk wordt dat een sw giulia beter is dan een coupe giulia. Een sw zou ik kopen. Een sedan niet (ontoegeankelijke bagageruimte) en een suv ( wat een enorm bakbeest) ook niet.

    • Dat is het schema van deze site 😉

    • @Orso,

      Vertel mij eens, waarom het interessant is, waarom de Giulia en de Stelvio qua verkoop presteren tov de ‘Duitse drie’? Want met alle respect, maar verkooptechnisch kan AR, zich helaas nog echt niet meten met deze jongens. De verhoudingen liggen ongeveer hetzelfde als een mager veldmuis tov een volwassen beer en een jaar later een dikker veldmuisje tov dezelfde beer.
      Totaal irrelevant lijkt mij. Wat voor nu interessanter is, zijn de absolute verkoopgetallen en eventuele stijging tov vorig jaar.
      Maar misschien dat iemand mij dat uit kan leggen?!
      En waar komt dat obsessieve vergelijk met de Duitse drie toch vandaan? Wordt adh daarvan soms de merkwaarde bepaald? Zo ja, dan vind ik het toch raar dat notabene VAG de waarde van AR nog beter weet in te schatten en er altijd op zal blijven azen…

    • Je vergeet Jeep, dat bijzonder goed scoort in Italië, dik boven AR nu.

    • @Di segno
      Ik vind het vooral interessant om te weten hoeveel sw er verkocht worden van de duitse drie in vergelijkong met hun sedans en suv. Daarmee zou je kunnen inschatten wat alfa zou kunnen verkopen van de giulia sw. Hoe je het ook bekijkt de Giulia vist wel degelijk in dezelfde vijver als de duitse 3.
      Overigens komen de duitse drie er bij mij echt niet in. Een alfa eventueel wel nu Lancia weg is, maar ik kan nog geen stoel in de koffer van de giulia krijgen en de stelvio is een grote lompe bak. Jammer maar helaas.
      Hopelijk gaan mijn Delta Ypsilon en Abarth nog lang mee.

    • Mooi die Italiaanse cijfers….. Maar hoe zien de Europese en Amerikaanse cijfers eruit? Fiat staat in Nederland op een magere 17e(!!!!) plaats qua marktaandeel……

    • @orso de markt in Italië is in september met 7,9% gestegen, verlies van marktaandeel dus voor FCA.

      @The Dutchbird: Europese cijfers zijn er alleen t/m augustus. Jan-aug +4,4% totale markt, FCA +9,5%, Fiat merk +9,7%. Marktaandeel van FCA in Europa is 7%, t.o.v. 6,7 procent vorig jaar (jan-aug). Daarmee is FCA de vierde groep van Europa, na VW, PSA en Renault, maar voor Ford, BMW, Daimler en Toyota.

    • @The Dutchbird

      Ach, je zou het misschien niet verwachten, maar EU breed is een merk als Honda zeer laag, in NL en IT vrijwel verwaarloosbaar tot nihil. Alles is relatief.

    • Over nihil gesproken, wanneer wordt de Engelstalige Autoedizione.com nou eens opgeheven? Belang hiervan is onderhand minder dan nihil.

    • Als je dat zo belangrijk vindt waarom regel je dan geen redacteur voor die site 😉

  • De nieuwe Fiat 500L City Cross is in de showroom gearriveerd. Het is de meest kekke 500L die je kunt krijgen en hij doet vanwege de vele donkergetinte details erg denken aan de Trekking Beats Edition. De zeer […]

  • Dit is de Alfa Romeo Stelvio 2.2 diesel met 210 pk en Q4 aandrijving… Volgens sommige automobieljournaille -die het leven als nogal vermoeiend beschouwen- een voetnoot in de massa der SUV’s, maar voor wie […]

    • Alfa Romeo Stelvio: een AUTO voor puristen.

    • Neenee : een SUV.
      Of je het nu graag hoort of niet : Alfa Romeo heeft een SUV in de showroom staan.

      Een SUV is een auto, maar een auto is (gelukkig) niet altijd een SUV.
      Deze SUV heeft op de Nurburgring de snelste tijd neergezet in zijn categorie (zie ander artikel op deze site).

  • Dat ook de Alfa Romeo Stelvio technisch gezien de meeste interessante in z’n soort is, wordt bevestigd door de behaalde recordsnelheid op de Nürburgring. De Stelvio Quadrifoglio, die begin 2018 op de markt […]

    • Top!! Wat een mooie prestatie van Alfa!

    • Fantastico!

    • van voor vind ik deze body paint wel wat hebben op het plaatje komt hij zo minder groot/massief over.

      Als ik een SUV zou moeten kiezen dan deze. Maar giulia of stelvio 10x liever een giulia 🙂

      Waarom is de Q eigenlijk zo laat na de rest hij is als eerste ontwikkeld en de motor hebben ze toch al uitvoerig getest in de Giulia waar het een hoog potige opgeblazen versie van is.

      Maar die rolkooi is lijkt me niet standaard uitrusting is z’n test daarmee dan wel eerlijk want maakt dit hem niet extra stijf waardoor je nog wat verder kunt gaan dan in een straat versie.

    • Ar159

      Nee je hebt gelijk het is niet helemaal eerlijk maar Porsche en alle andere doen het ook kijk maar naar de Panamera ook rolkooi. Francia reed trouwens in de Giulia Q met een korte broek en geen rolkooi en reed toen ook het baan record aan puin. De nieuwe Alfa Romeo’s zijn gewoon heel snel nu kijken of het ook allemaal heel blijft zoals bij de 159 al een goed begin is gemaakt met de kwaliteit en daarvoor eigenlijk al de 166.

      Ciao

      Squadra

    • Arib antwoordde 3 weken geleden

      Blijft een enorme prestatie ,nu nog wat meer eigen look en t is kat in t bakkie.

  • Meer laden