Lancia4Ever @mattia-mariani-2-2-2-2 ?

actief 17 uren, 24 minuten geleden
  • Ja of slecht behandeld door een Fiat-dealer. šŸ˜‰ Interessant gegeven trouwens dat een Mercedes door de eigenaar zelf als alledaags product wordt weggezet.. Ik bespeur daar wat oude liefde voor het mooie Alfa in die woorden.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Sterke kwartaalcijfers FCA en Alfa dit jaar al winstgevend FCA staat vandaag op winst, beurstechnisch en qua inkomsten. De tactiek van Marchionne om luxere auto’s te gaan […] · Bekijken
  • FCA staat vandaag op winst, beurstechnisch en qua inkomsten. De tactiek van Marchionne om luxere auto’s te gaan bouwen met meer marge lijkt te werken en de kwartaalcijfers pakken dan ook hoger uit dan […]

    • We beleven mooie tijden. We zien Jaguars XE.. Alfa Romeo’s. Eindelijk iets anders dan die dagdagelijkse
      Audi’s, Mercedessen en BMW’s. Eindelijk exclusieve pareltjes i.p.v. die massaproductie.
      Ik rij nu 5 maanden met mijn Giulia 2.0 . Geen enkel probleempje… ook niet het allerkleinste.
      Een familiecar wanneer vrouw, kinderen of vrienden meerijden… comfortabele wagen. Maar zonder passagiers durf ik me wel even uitleven… wat een acceleratie.. wat een motorgeluid…en die versnellingsbak! Vandaag kruiste ik een Stelvio… tegelijkertijd knipperden we met onze lichten… twee stralend-lachende chauffeurs. Wat een mooie wereld, die Alfa -wereld!.

    • Ja of slecht behandeld door een Fiat-dealer. šŸ˜‰ Interessant gegeven trouwens dat een Mercedes door de eigenaar zelf als alledaags product wordt weggezet.. Ik bespeur daar wat oude liefde voor het mooie Alfa in die woorden.

    • Gewoon lekker Merc blijven rijden Arie. En hier ook wegblijven.daaag Arie!!!

  • Lancia moet straks gewoon al die super saaie sedans en stations van vag, PSA, renault en volvo naar de kroon steken. In ItaliĆ« alleen al kunnen ze een gigantisch marktaandeel halen zonder al te veel moeite.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, FCA vorige maand in Europa op ruime +18,2% Vorige maand zat FCA met een toename op jaarbasis van +18,2%, verkooptechnisch ruim boven het marktgemiddelde (+10,9%) op ons […] · Bekijken
  • Weten we morgen welk model Alfa Romeo precies productierijp zal maken de komende tijd? Er zijn momenteel volop geruchten daarover die uit de hoek van de Italiaanse vakbondswereld komen. Morgen (26 april 2017) […]

    • Ik nu bijna 13k en ook geen onvertogen woord, regelmatig kom ik terug bij mijn witte Giulia en staat er iemand bewonderend naar te kijken, heerlijk om te zien hoeveel aandacht het model trekt.

    • Ik ben hier in de Haaglanden rondom Den Haag al de tweede rode Q tegen gekomen!

    • @Progression mito; de tijd gaat vooruit, de verbrandingsmotor is uit de prehistorie! Dat de huidige plug inn hybrides niet werken wil niet zeggen dat een hybride concept ook op sportieve basis niet werkt. Alfa staat er zelf ook achter alleen het gewicht van de baterijen is een probleem en de achterstand en capaciteit om dit goed te ontwikkelen.

    • Gisteren order geplaatst voor een rode giulia 2.2 AT8 met 19′ performance en verlagingsveren van eibach. Ben benieuwd!

    • Ga twee keer per week naar Groningen voor m’n werk; laadpalen daar zijn of bezet of stuk; op basis daarvan kan ik al geen elektrische auto kopen, daarbij heb ik onderweg geen zin om een half uur te wachten om weer verder te kunnen. daarbij als maar een paar procent een elektrische auto koopt; kan ons elektriciteits netwerk helemaal niet aan, daarbij; fijn die elektriciteit van kolencentrales….

  • Correctie Alexander: onze bron sprak inderdaad over een wekelijks aantal van tussen de 10 en maximaal 20 geproduceerde GT’s per dag..dank voor de attentie.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Maserati GranTurismo krijgt milde facelift vlak voor pensioen Je zou het niet verwachten gezien de hoge leeftijd en de lage aantallen van de Maserati GranTurismo, maar er […] · Bekijken
  • Je zou het niet verwachten gezien de hoge leeftijd en de lage aantallen van de Maserati GranTurismo, maar er komt eind dit jaar nog een facelift. Eigenlijk de eerste in de lange carriĆØre, die in 2007 begon. […]

    • In de eerste 3 maanden van 2017 zijn er ‘al’ 244 Maserati’s in the USA alleen verkocht. Hoe kunnen er dan hooguit 20 per maand worden gemaakt?

    • *GranTurismo’s, that is.

    • Correctie Alexander: onze bron sprak inderdaad over een wekelijks aantal van tussen de 10 en maximaal 20 geproduceerde GT’s per dag..dank voor de attentie.

    • De update van de Ghibli zal beschikbaar zijn vanaf augustus dit jaar (info rechtstreeks van mijn dealer). Vooral esthetische updates, maar net als bij Quattroporte komen er ook een sportieve en een comfort versie. Verder wordt gewerkt aan communicatie tussen versnellingsbak en motor en krijgen de motoren S en SQ4 krijgen als verwacht ook 430pk.

    • Verrassend, maar de GranTurismo heeft zijn sex-appeal inmiddels wel verloren. Liever zie ik een fraaie opvolger.

  • Na een gerucht vanuit Korea dat de onderhandelingen zouden zijn hervat in verband met een overname van Magneti Marelli door Samsung, laat FCA CEO Sergio Marchionne weten dat de onderdelendivisie van Lingotto […]

  • Vorige maand zat FCA met een toename op jaarbasis van +18,2%, verkooptechnisch ruim boven het marktgemiddelde (+10,9%) op ons continent. Alle merken deden mee in deze toename. Alfa Romeo noteerde een groei van […]

    • Mooie cijfers, vooral van Alfa met in de eerste 2 maanden ruim 6000 eenheden per maand en nu in maart 9200.

    • Toch knap dat Lancia, met alleen de Ypsilon, nog steeds meer auto’s verkoopt in geheel Europa, dan Alfa Romeo met nu 5 verschillende modellen

    • Mooie cijfers! Ik hoop dat Lancia nog eens door wie dan ook meer op de kaart wordt gezet!

    • @Willem het blijft mooi om te zien dat Lancia nog steeds flink scoort in ItaliĆ«, maar jouw bewering klopt niet. Alfa en Lancia staan na 4 maanden allebei op ongeveer 21.500 auto’s in Europa (EU+EFTA-landen). In april verkocht Alfa 800 auto’s meer dan Lancia. Het gaat niet snel, maar Alfa loopt uit en als straks de Stelvio op volle toeren draait dan helemaal. Bovendien zit er op een Giulia of Stelvio een veel gezondere marge dan op een uitverkoop-Yp.

    • Lancia moet straks gewoon al die super saaie sedans en stations van vag, PSA, renault en volvo naar de kroon steken. In ItaliĆ« alleen al kunnen ze een gigantisch marktaandeel halen zonder al te veel moeite.

    • Ik kook wel uit het Italiaanse kookboek De Zilveren Lepel…..als we nu toch over eten hebben.

  • EDIT. Er is nog nooit zoveel verwarring geweest over een bericht. In diverse berichten dacht men aan de 100.000ste in China geleverde Maserati en inmiddels is ook tot ons doorgedrongen dat daar iets niet aan klopte. Het blijkt de reeds in december geproduceerde QP te zijn die de 100.000ste uit de fabriek in Turijn is (incl. Ghibli).

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Maserati naar China met Maserati nummer 100.000 uit Grugliasco De salon in Shanghai is een belangrijke voor FCA vanwege Jeep (dat het hybride concept Yuntu toonde) maar […] · Bekijken
  • De salon in Shanghai is een belangrijke voor FCA vanwege Jeep (dat het hybride concept Yuntu toonde) maar vooral ook wat betreft Maserati, dat als merk al jaren groeit op deze markt. Alfa Romeo laat met de […]

    • hans antwoordde 1 week geleden

      Mooi resultaat. De groeiverwachting lijkt wel wat optimistisch.

    • Prachtig resultaat omdat met Maserati eerst 50.000 stuks was gerekend merk kan nog verder door groeien met nog een model opvolger GT.

      Ciao

      Squadra

    • EDIT. Er is nog nooit zoveel verwarring geweest over een bericht. In diverse berichten dacht men aan de 100.000ste in China geleverde Maserati en inmiddels is ook tot ons doorgedrongen dat daar iets niet aan klopte. Het blijkt de reeds in december geproduceerde QP te zijn die de 100.000ste uit de fabriek in Turijn is (incl. Ghibli).

    • Ach, jaarlijks boven de 10000 sjieke auto’s aan China slijten is nog altijd een hele mooie prestatie. De Chinese markt is groot, maar voor westerse fabrikanten een mijnenveld, dus een merk daar op de rails zetten is petje af.

  • Nee dat is denk niet waar. De Braziliaanse markt werkt heel anders. Minder traditioneel. Als de prijs maar goed is.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Nieuwe Braziliaanse B-segment Fiat heet Argo Na Toro en Mobi volgt nu ook de nieuwe Fiat Argo. Daarmee zet Fiat AutomĆ³veis in BraziliĆ« de trend voort om nieuwe namen te b […] · Bekijken
  • Na Toro en Mobi volgt nu ook de nieuwe Fiat Argo. Daarmee zet Fiat AutomĆ³veis in BraziliĆ« de trend voort om nieuwe namen te bedenken voor de jongste generatie Fiat-modellen, die overigens allemaal vanaf de e […]

    • dac1991 antwoordde 1 week geleden

      Slim hoor. Nu moet je weer miljoenen uit gaan geven om bij mensen de naam Argo bekend te maken.

    • Xavier antwoordde 1 week geleden

      Hmmm.. vindt het teveel qua naam lijken op Aygo…. of Fiat de B-segment verward wilt zien met het mini-toyotaatje….

    • dac1991 antwoordde 1 week geleden

      @ hans
      Dat weet ik wel. Maar voor Braziliƫ gaat dit dus ook op. Ook daar moet je dus een nieuwe naam in de markt zetten, terwijl iedereen de huidige naam uitstekend kent.

    • Nee dat is denk niet waar. De Braziliaanse markt werkt heel anders. Minder traditioneel. Als de prijs maar goed is.

    • dac1991 antwoordde 1 week geleden

      @Lancia4Ever
      Dacht je dat nu echt? De meeste Brazilianen kennen maar een paar modellen, de VW Fusca (Kever), Gol, Uno (de latere Mille bleef in de volksmond gewoon Uno heten), en de Palio.

    • hans antwoordde 1 week geleden

      Opmerkelijk dat in deze voor Fiat koningsklasse nu de primeur in BraziliĆ« wordt uitgebracht. Maar laat ‘m ook snel naar Europa komen.

    • Ik ben benieuwd of een budget B-segment auto in Europa gaat werken. We zullen zien, Ford heeft vooralsnog weinig succes met de Ka+ (wat eigenlijk een A-segment auto is, maar dat terzijde).

    • Vervangt in BraziliĆ« de Palio, Punto en (oude) Bravo. Een heel belangrijke nieuwe weg die in BraziliĆ« het verleden moet doen vergeten, vandaar voor BraziliĆ« een nieuwe naam.

    • Uno zal een prima naam zijn voor deze nieuwe FIAT en zeker in het B-segment met een scherpe prijs kan FIAT heel veel van deze auto gaan verwachten.

      Ciao

      Squadra

  • Het uitgebreide Amerikaanse platform voor consumentenĀ in de automobielsector WardsAuto,Ā heeft in de top 10 voor beste interieurs de Alfa Romeo Giulia en de Maserati Levante met stip genoteerd dit jaar. Net a […]

    • squadra antwoordde 1 week geleden

      Deze 2 modellen vergeleken met Audi en BMW in Geneve en wat bleek ze doen er echt niet voor onder Auto Week is gek roepen maar wat. Audi gebruikt ook hard kunstof aan de onderkant van het dashboard maar daar hoor je niemand over.

      Vind het altijd mooi dat een tester dan roept dat het een prachtig interieur is met hier en daar wat kleine af werking foutjes maar wat dat dan is vertellen ze er nooit bij. De Giulia dash komt bij Faurecia vandaan dit bedrijf maakt ook het dashboard voor andere Mercedes Jaguar en Audi. Heel veel autotesters doen helemaal hun huiswerk niet en roepen maar wat!

      Ook dat Alfa’s rammels hebben en kraken nou mijn 166 heeft na 13 jaar nog niks en is nog steeds heel erg mooi zeker het Momo leer blijft heel mooi.

      Ciao

      Squadra

    • henk antwoordde 1 week geleden

      Stelvio interieur is een slag beter dan van de Giulia

    • @Squadra, heb even een stukje van dit artikel en jouw commentaar over Faurecia geleend en op Autoweek bij de update van de Maserati Ghibli gezet.

      Ik heb eens van Berlijn naar Wroclow Polen gereden over een 70km lang wasbord, mijn MiTo is nog net zo strak als voorheen, weg zal nu inmiddels we verbeterd zijn ze waren toen met de linkerzijde bezig en in het gezellige Belgiƫ zijn de wegen eigenlijk slechter, jammer.

    • squadra antwoordde 1 week geleden

      Rene1964

      Ik ben daar nooit zo van als iemand zo maar dingen op andere sites gaat zetten zonder dat die persoon daar zelf weet van heeft? Als ik iets bij Autoweek op hun site had willen zetten kan ik dat zelf ook prima!

      Ciao

      Squadra

    • squadra antwoordde 1 week geleden

      Rene1964

      ik zie nu hoe je het gedaan hebt zoals het nu is heb ik daar geen moeite mee Forza Alfa Romeo.

      Ciao

      Squadra

    • squadra antwoordde 1 week geleden

      Hier trouwens het filmpje!

    • Dirk044 schrijft:

      Ik ben het helemaal met Squadra eens dat ze bij Autoweek maar wat roepen.
      Ook in mijn 166 FL uit 2004 heb ik nog nooit Ć©Ć©n rammeltje of kraak gehoord.

    • Nou, ik geloof niet dat ze het verzinnen bij Autoweek, maar die vooringenomenheid stoort mij ook. Altijd maar weer op zoek naar die vooroordelen, waarom toch? Altijd wordt het interieur vergeleken met een Audi, maar op punten waarop andere auto’s beter scoren dan een Audi worden die niet als vergelijking opgehaald. Dat een A4 qua rijden niet kan tippen aan een Giulia daar hoor je ze niet over. Audi’s en VW’s worden altijd als benchmark neergezet, ook al zijn ze dat maar op een paar gebieden (waarvan, inderdaad, interieurafwerking er Ć©Ć©n is).

    • het duitse youtube kanaal Autogefuhl heeft er een reportage aan gewijd. Was al vanaf dag 1 bekend waar Alfa haar dash liet maken. stond zelfs in het persbericht. Maar men moet wat te zeiken hebben.de Italianen moeten gewoon verder gaan wat ze aan het doen zijn ,alleen nog meer passie in het vast draaien van de componenten laten zien. Ze laten nog steekjes vallen!!!!

  • De salon in New York is gaande en Maserati heeft met de Ghibli ‘Nerissimo’ misschien wel de enfant terrible van de show meegenomen. Het dreigend zwart staat de mooie E-segment sedan van Maserati heel goed […]

    • Was laatst bij mijn Alfa Romeo dealer en daar werd een gitzwarte Alfa Romeo Giulia met geblindeerde ramen en de grootst mogelijke brute zwarte velgen afgeleverd, die was echt gaaf!!!

    • dac1991 antwoordde 1 week geleden

      Mooi hoor, maar ik zou zelf toch een wat chiquere variant kiezen.

  • Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Marchionne verwacht binnen een jaar belangrijk partnerschap Vandaag was Sergio Marchionne in Amsterdam voor de jaarlijkse vergadering voor aandeelhoudersĀ van FCA. Daar […] · Bekijken
  • Ik lees het nergens terug maar onder GAC zou je het kunnen zien als een partnerschap met FCA waarbij de chinezen Lancia lenen om auto’s in de EU te verkopen. Dus wat FCA met Fiat deed in China maar dan andersom. Vraag me af of dat ineens wĆ©l zou werken al valt er in ItaliĆ« met Lancia natuurlijk wel veel te verdienen. Maar GAC heeft volgens mij h…[Lees meer]

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Marchionne verwacht binnen een jaar belangrijk partnerschap Vandaag was Sergio Marchionne in Amsterdam voor de jaarlijkse vergadering voor aandeelhoudersĀ van FCA. Daar […] · Bekijken
  • De Italiaanse rijke racegeschiedenis heeft er weer een paar mooie overwinningen bij gekregen. In Bahrein is dit paasweekend door Ferrari al een tweede overwinning aan de mooie seizoensstart toegevoegd dankzij […]

  • In dat artikel wordt niet aan fusies of overnames gerefereerd maar aan partners om ontwikkelingskosten mee te delen. Daarvan zei Marchionne dat er binnen een jaar een belangrijke overeenkomst zal volgen. Iedereen weet trouwens dat FCA helemaal niet zoekt naar een zgn. Overnamekandidaat.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Marchionne verwacht binnen een jaar belangrijk partnerschap Vandaag was Sergio Marchionne in Amsterdam voor de jaarlijkse vergadering voor aandeelhoudersĀ van FCA. Daar […] · Bekijken
  • Er zijn in de jaren ’90 meerdere Lancia K (Kappa) Limousines gebouwd voor de Italiaanse staat. Agnelli had er zelf ook eentje en die blijkt nu op Catawiki te koop te zijn aangeboden. De K Limousine bleek de […]

  • Vandaag was Sergio Marchionne in Amsterdam voor de jaarlijkse vergadering voor aandeelhoudersĀ van FCA. Daar werd teruggeblikt op een uitmuntend 2016 met een nettowinst van 1,8 miljard euro en een schuldenlast […]

    • Dat de schuldenlast omlaag gaat en helemaal tegen 2019 snoert de mond eens hopelijk van een aantal zwartkijkers……….

    • Dan moet SM vandaag al in het vliegtuig zitten naar Bahrein, ik hoop op een Pole en winst op nr 1 voor Vettel / Ferrari!!!

    • In dat artikel wordt niet aan fusies of overnames gerefereerd maar aan partners om ontwikkelingskosten mee te delen. Daarvan zei Marchionne dat er binnen een jaar een belangrijke overeenkomst zal volgen. Iedereen weet trouwens dat FCA helemaal niet zoekt naar een zgn. Overnamekandidaat.

    • Mazda lijkt mij een logische keuze…

    • Ik lees het nergens terug maar onder GAC zou je het kunnen zien als een partnerschap met FCA waarbij de chinezen Lancia lenen om auto’s in de EU te verkopen. Dus wat FCA met Fiat deed in China maar dan andersom. Vraag me af of dat ineens wĆ©l zou werken al valt er in ItaliĆ« met Lancia natuurlijk wel veel te verdienen. Maar GAC heeft volgens mij helemaal niet de luxe positie dat ze dit kostenefficiĆ«nt zouden kunnen. Anders had Marchionne nl. wel platform van GAC geleend voor het vermarkten van Fiat in China. Misschien op kleinschalige wijze met 1 of 2 modellen in het middensegment?

    • Op zich een interessant gerucht, alleen Lancia heeft geen eigen techniek en fabrieken om op terug te vallen. Dat betekent dus dat er of Chinese techniek gebruikt moet worden, of dat er in ItaliĆ« een ontwikkelingscentrum geopend moet worden. Eigenlijk kopen ze alleen een merknaam.

    • GAC is veel kleiner dan FCA.

  • Meer laden