Lancia4Ever @mattia-mariani-2-2-2-2 ?

actief 1 dag, 9 uren geleden
  • Haha…misschien zoals een kleindochter ook altijd wel een beetje op haar oma lijkt? 🙂

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Ook de Alfa Romeo Stelvio technisch van het hoogste niveau Toen 250 ingenieurs (met een gemiddelde leeftijd van onder de 30 jaar) in 2014 aan het ambitieuze project […] · Bekijken
  • Je ziet trouwens heel veel merken nu op de rem trappen en minder modellen lanceren. Men kijkt veel meer naar rendabele oplossingen. FCA doet het in mijn ogen heel slim en efficiënt momenteel…en dat zeg ik als groot Lancia liefhebber Nb. Ze zetten in op steeds meer ruimte voor meer modellen. Ben het niet eens wat het ‘in de steek laten’ van Fiat…[Lees meer]

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Olivier François spreekt over concreet productieplan FCA Een van de mannen in de hogere kringen van FCA is al jaren de Fransman Olivier François. Ooit als chef van L […] · Bekijken
  • @hans aan mules met bestaande carrosserieën op nieuwe platforms kun je meestal goed zien dat ie is aangepast. Bij deze is dat niet echt het geval, vandaar

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Ferrari test V6 in de sneeuw In Zweden is een Ferrari in de sneeuw gespot die volgens omstanders duidelijk over een V6 beschikte. Dus er schuilt geen V8 onder deze ‘oude’ […] · Bekijken
  • In Zweden is een Ferrari in de sneeuw gespot die volgens omstanders duidelijk over een V6 beschikte. Dus er schuilt geen V8 onder deze ‘oude’ 458 Italia carrosserie die je hier ziet op foto’s van […]

    • Achterschermen lijken breeder en meer naar buiten te staan en aan de achterkant bij de deur lijkt het scherm een stuk korter. Het is idd een auto uit de onderdelen bak bij Ferrari deze test mule. Zou mooi zijn als Ferrari komt met een Dino en Maserati met een nieuwe Bora en Alfa Romeo met een 6C.

      Ciao

      Squadra

    • @hans aan mules met bestaande carrosserieën op nieuwe platforms kun je meestal goed zien dat ie is aangepast. Bij deze is dat niet echt het geval, vandaar

  • Als ik het goed begrepen heb gaat het om een constantheid van de krachten op de motor bij inertie en die is juist beter dankzij die as

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Ook de Alfa Romeo Stelvio technisch van het hoogste niveau Toen 250 ingenieurs (met een gemiddelde leeftijd van onder de 30 jaar) in 2014 aan het ambitieuze project […] · Bekijken
  • Toen 250 ingenieurs (met een gemiddelde leeftijd van onder de 30 jaar) in 2014 aan het ambitieuze project begonnen genaamd ‘Giorgio’, ontwikkelden ze een multifunctioneel platform dat bestemd is voor producten […]

    • Dit riekt naar succes. Wat de SW voor de 156 was, wordt de Stelvio voor de Giulia. Mag overigens hopen dat de materiaalkeuze van de aandrijfas de inertie tegen gaat i.p.v. bevordert.

    • Als ik het goed begrepen heb gaat het om een constantheid van de krachten op de motor bij inertie en die is juist beter dankzij die as

    • En wordt de basis voor de nieuwe Maserati’s, bepaalde Jeep modellen en nog meer.

    • Goede basis om verder op te bouwen. Kan met goedkopere materialen in de wielophanging en aandrijflijn ook dienstdoen voor Dodge in de V.S. Ook een nieuwe generatie van Ghibli kan deze techniek gebruiken.

    • Het is alleen de vraag waar Alfa Romeo mee gaat komen een klassieke sedan of meer een coupe achtig model zoals BMW heeft met de 6 serie Grancoupe en Audi A7 Mercedes CLS.

      Ciao

      Squadra

    • @Squadra

      Ik denk dat we een ‘normale’ V6 kunnen vergeten. De huidige V6 veel te exotisch en duur om in een gangbare auto te gebruiken.

    • Il Quadrifoglio

      Je hebt gelijk die 350 PK versie komt er als 2.0 turbo met 350PK dit is al ontdekt door Squadra Tuning. Dus idd geen V6 zonder turbo’s ik had daar wel wat over gelezen in het verleden maar ze hebben dus gekozen voor de 2.0 liter. Maar ze zijn wel weer heerlijk bezig bij Alfa Romeo zeg met prachtige namen en auto’s als de nieuwe grote Alfa Alfetta zou heten top!

      Ciao

      Squadra

    • Haha…misschien zoals een kleindochter ook altijd wel een beetje op haar oma lijkt? 🙂

  • Het afgelopen jaar zijn 14.186 Giulia’s verkocht op ons continent. Een prima resultaat voor Alfa Romeo voorlopig, vooral als je ziet dat het enkel om de sedan gaat. Men spreekt bij FCA over resultaten boven […]

    • Giulia is een aanwinst in zijn(of zal ik zeggen “haar” segment?) en de Stelvio een schot in de roos. Geweldig! Maar met 3.740 stuks in, laat ik uitgaan van januari, zijn er dat zo’n vijftig duizend per jaar. Het begin is er, maar ik denk niet dat het angstzweet in München op de voorhoofden parelt. De omstandigheden zijn ons allen bekend, het is gewoon een schoolvoorbeeld van wat afwezigheid op de markt doet met een merk.

    • Geweldige impact maakt AR , na lange tijd van afwezigheid en aanzwellende doemscenario’s!!!

      Maar… waarom, moet altijd alles vergeleken worden met de één van de 3 Duitsers, of alle drie? Ik snap dat niet… Een beetje gezonde rivaliteit, onder de liefhebbers is niks mis mee, hoort erbij. Maar als men zich blijft vergelijken met de de Duitse 3, dan roep je toch ook op jezelf af, dat ze een ‘benchmark’ zijn in de auto-industrie, maar wel blijven ontkennen? Dan positioneer je toch ook gelijk in een ondergeschikte positie? Wordt het niet eens tijd dat men geniet van de eigen identiteit van AR, met de eigen typische kenmerken, zoals briljante rijeiegenschappen, prikkelend design en net geen afwerkingsniveau zoals de Duitsers dat hebben. Hoort er allemaal bij! En laat de andere merken voor wat ze zijn en goed zijn in wat ze doen? Zoals Steve Jobs al zei; Think different…

    • @mareblu Inderdaad. Ik heb het al eerder gezegd: ik kan me echt niet voorstellen dat Alfa blij is met de verkoopcijfers van de Giulia. Ik verwacht wel dat het bij de Stelvio beter zal worden, dat is toch meer een auto in een booming segment.

      Die Chinese startverkoop is mooi nieuws, dat is Maserati vorig jaar ook al een keer gelukt. Maar het wordt nog een hele uitdaging om dat een vervolg te geven.

    • @mareblu

      Volgens mij is die 300-400 duizend op een redelijk compleet gamma gebaseerd. Dat is namelijk wat ik uit de presentaties begreep (Mito tot Stelvio). Ik denk dat je de Giulia als het gaat om aantallen voornamelijk met de Jaguar XE moet vergelijken.

    • @Il Quadrifoglio

      Dat klopt die 300K tot 400K is merk breed. Helaas verkopen e Mito en Giulietta niet echt bijster goed in het B en C segment moeten ze echt beter gaan scoren. Laten we hopen dat de Chinezen en Amerikanen massaal aan de Stelvio gaan de Gulia zal daar ook niet heel hoog scoren al hoop ik van wel.

  • De Maserati GranTurismo is misschien niet vers, maar oogt altijd fris. De in onze ogen nog immer mooiste GT van dit moment, staat in Genève gewoon weer tussen al het andere prachtige spul van het merk met de […]

    • De Gt is eigenlijk al uit productie, wat betekent dat Maserati eigenlijk alleen nog maar sedans en een SUV maakt. Mooi, maar ik denk toch dat de broers Maserati zich omdraaien in hun graf. Waar blijft die Alfieri?

    • De nieuwe GT moeten ze in Modena bouwen die blijven toch in kleine oplage. Ben wel benieuwd of deze een totaal nieuw platform krijgen of dat ze iets bij Ferrari lenen voor de basis. Voor ge opvolger van de QP hoop ik ook dat ze wat anders gaan pakken dan het verbeterde oude E-klasse platform van MB wat ze mee kregen van de C300 uit het Daimler Chrysler tijdperk.

      Maar de GT blijft een prachtig model.

    • Voor de nieuwe GT kunnen ze wel een Ferrari-basis gebruiken lijkt me. De Alfieri kan dan gebruik maken van het Giorgio-platform.

    • De nieuwe GT krijgt het Giorgio platform en zal worden gemaakt in Turijn

      Ciao

      Squadra

    • Giorgio moeten ze dan wel wat verlengen voor een langere wielbasis maar voor al ook stuk je breeder een GT en Giulia verschillen in beide +/- 10cm langer is niet lastig breder lijkt we wel wat lastiger. Zou wel beter zijn voor het gewicht hoop ik vind de GT prachtig maar bijna 1,8 ton is wel erg zwaar voor een GT.

  • Een van de mannen in de hogere kringen van FCA is al jaren de Fransman Olivier François. Ooit als chef van Lancia doorgegroeid via Fiat in Europa naar mondiale baas van de marketingafdeling. Het is François d […]

    • Wanneer komt alfa met hybride, serieus nodig! Zowel vanuit economisch als ecologisch standpunt

    • Pfff, wat een domper. Alfa-plannen zijn ‘flexibel’, oftewel: eerst maar weer eens kijken of ze het een paar jaar kunnen redden met de Giulia en Stelvio.

      Jeep: die Compass is een echt een aanfluiting. Heb het ding in Genève gezien, ziet eruit alsof ‘ie van een gemiddeld Koreaans merk is van 5 jaar terug. Over het dashboard durf ik niet eens te beginnen.

      Fiat: serieus, geen Punto? Geen C-segment SUV? Alsjeblieft zeg, wíllen ze daar in Turijn niet overleven?

      Bij Maserati zullen ze de komende jaren wel even teren op de Levante, maar ook daar hebben ze een serieus probleem. Met verouderde, slecht gebouwde interieurs en gemiddelde rij-eigenschappen in een (prachtige, maar) te dure koets kun je mij (heel misschien) nog wel overtuigen maar de veeleisende consument in het hoge segment niet. Maserati gooit z’n naam te grabbel met dat gepruts.

      Ik vind het allemaal maar mager en getuigen van weinig toekomstvisie. Jammer, maar ik raak steeds verder verwijderd van FCA. De laatste producten zijn op veel punten gewoon niet overtuigend. Tipo? Prul, ik mis de Bravo. Giulia? Geen vergelijking met die mooie 159 en 156. Quattroporte? Ik mis de oude. Levante? Inwisselbaar. Stelvio? Aardig, maar op geen enkele manier indrukwekkend.

    • @OneFiveNine

      Wat betreft Alfa Romeo is het duidelijk dat ze meteen doorpakken in de hogere segmenten (E). Dus er wordt echt niet gewacht tot 2020 tot we iets nieuws gaan zien… Bovendien snijdt je vergelijking met de 156/159 geen hout. De Giulia is absoluut superieur aan deze modellen. De Stelvio wordt eveneens goed ontvangen…

      Met Maserati zit FCA wel op een verkeerd spoor. De auto’s zijn niet onderscheidend genoeg en vooral het Maserati DNA ontbreekt. De vorige generatie Quattroporte was zoals een Quattroporte hoort te zijn, een vierdeurs klasse auto met een uitgesproken sportieve motor. De interieurs inderdaad niet al te best, in dit segment hoort het interieur klasse en grandeur uit te stralen.. Dit oogt goedkoop en vooral smakeloos.

    • Hybride zit in de pijplijn, mild hybrid op basis van 48 volt architecture, alleen exacte planning en in combinatie met welke motoren is onduidelijk. Gewicht toename met deze techniek is marginaal.

    • Excuses voor de taalfout: ze zijn technisch achterhaald (met d dus)

    • De Baleno verkoopt voor geen meter ik kan het weten, Fiat zal straks de gaten gaan vullen met Lancia denk ik dus meer ruimte voor een nieuwe Ypsilon ook een Delta kan straks prachtig het gat gaan vullen en Alfa Giulietta zal RWD krijgen als enige in het C-segment. Er komt straks ook echt een Alfa Giulia Sportwagon alleen willen ze nu echt het licht hebben op de Stelvio. Een nieuwe E-segment Alfa Romeo opvolger Alfa Romeo 166 zal superieur zijn aan de Maserati Ghibli. De nieuwe Maserati modellen zullen daarna echt een stap gaan zetten. De Huidige auto’s zijn een tussen oplossing ivm oude Bertone fabriek en afspraken met regering en vakbonden etc. En alvast een aanloop nemen richting een nieuw Maserati met nieuwe modellen en techniek.

      Ciao

      Squadra

    • @Aribsg

      De 48v hybride systemen zijn best interessant eigenlijk moet er maar een heel klein batterijtje in om rem energie terug te winnen en te gebruiken voor assistentie bij accelereren dat kost de meeste brandstof. Je moet er niet km’s mee willen maken 5 tot 10 is zat.

      Ze moeten ook de systemen slimmer maken en interactiever. De regeneratie van onze Punto begint vaak pas als ik bijna thuis ben en daarvoor net 100km achter de rug heb ofzo. Met de 159 had ik daar nooit een probleem mee omdat ik daar bijna nooit korte ritten had het was altijd 50Km+ maar sinds ik van werk ben veranderd zijn de ritten vaak erg variabel van paar KM tot 200KM waarbij de lange uitzonderingen zijn. Daarom is de 159JTDm verruilt voor een Giulietta 1.4TCT. Korte ritten met de benzine lang zo veel mogelijk met de Punto. Maar ik mis de 159 wel ontzettend wat was het een heerlijke km vreter. Als er een 1.4TCT van was geweest had ik die gekocht in TI uitvoering.

    • Ik zou het niet alleen zonde maar ook erg dom vinden van Fiat (FCA) als ze geen opvolger van de Punto op de markt brengen. Jarenlang een van de best verkochte B segmenters en ook nog eens een mooie auto om te zien.
      Waar moet Fiat het in Nederland van hebben? Van de 500 en in mindere maten van de 500X. de 500L is nooit een succes geweest en tot dusver is de Tipo een bijproduct (door de BPM die op de nieuwprijs komt)
      Bij de Nederlandse dealers is de Panda uit voorraad leverbaar maar verkoopt desondanks zeer matig. Wil je een recente inruilen op bv een iets oudere Punto dan zien de dealers je liever gaan dan komen omdat ze, bij wijze van spreken, al om komen in de Panda’s en die alleen met forse kortingen weten te verkopen.

    • OnefiveNine,

      Ga lekker op een andere site zitten, je bent echt altijd alleen maar negatief dit is een site voor liefhebbers de Giulia is een top product in alles. Ben je mening echt een beetje zat slaat totaal op niks.

      Ciao

      Squadra

    • Ja je mag het ergens niet mee eens zijn maar onzin verkopen slaat nergens op en alleen maar negatief. Dan vind ik dan heb je hier niks te zoeken we hadden in het verleden al mensen die heel negatief waren op deze site die zijn er niet meer!

      Ciao

      Squadra

    • Ik hoop dat ze die c-segment suv gelijk met de nieuwe giulietta ontwikkelen en dat ze kort op elkaar het levens licht zien.

      De E-segmenters (sedan + SUV) zijn leuk en mooi maar in de EU slaan ze nog geen deuk in een pakje boter ben ik bang in verkoop aantallen. Daarmee moeten ze het echt hebben van de Amerikaanse en Chinese markt wellicht ook goed voor de Italiaanse markt.

    • Squadra (en hans), ik ben niet alleen maar negatief, dat is echt onzin. Dat jij misschien alleen de negatieve onthoudt is jouw probleem. Ik ben wel kritisch als het gaat om hoe het nu gaat met FCA en dat vind ik ook echt jammer. Als het me niet aan het hart zou gaan, dan zou ik het wel over laten waaien. Mij interesseert het niet als Audi saaie auto’s bouwt, wel als Alfa dat doet. Ik ben inderdaad teleurgesteld in de recente producten van Fiat, Alfa en Maserati. En ik niet alleen, want anders zou het wel fantastisch gaan met FCA en dat is gewoon niet zo. Ik verkoop geen onzin, ik heb nergens dingen gezegd die niet waar zijn. Hooguit dingen waar jij het niet mee eens bent, maar volgens mij mag dat.

      Als jij vindt dat (soms) teleurgestelde liefhebbers niet op deze site thuis horen, prima. Dat is ook een mening. Maar gelukkig leven we in een vrij land waar dat allemaal kan.

    • @OneFiveNine

      Zonder kritische noot zou dit geen discussieplatform zijn inderdaad 😉

    • Het is mooi dat FCA in de plus is, maar het is nog steeds herl veel minder dan bv 10 jaar geleden. Daarbij is de basis nu veel smaller. Voor Fiat alleen de 500/Panda. In de B en C klasse is de FCA in verkoopcijfers gewoon weggevaagd. Leuk dat Alfa werkt aan modellen boven de Giulia en Stelvio, maar dat gaat niet voor omzet zorgen.
      SM heeft gelijk dat hij heeft ingezet op modellen met winstmarge maar met alleen die modellen houdt je op termijn het hoofd niet boven water.

      Overigens vind ik de Giulia wel een mooie auto. Minder onderscheidend dan de 156 en minder krachtig dan 159 maar met keurig slanke daklijsten, niet te hoge kofferbak waardoor ie er van alle kanten elegant is. OK, eerlijk is eerlijk, de neus van de 159 was mooier.

      Mocht de keuze worden om samen te werken met VAG, dan wordt het moeilijk fan te blijven. En dan worden met terugwerkende kracht Giulia, Giulietta en zelfs Tipo als laatste echte nog klassiekers worden.

    • @CCHans

      De markt is compleet anders dan 10- jaar geleden. Fiat moet het in de lagere segmenten opnemen tegen de Koreanen. Ik heb het gevoel dat ook VAG het vroeg of laat moet gaan afleggen. Koreanen blijken kampioen in het produceren van aantrekkelijke auto’s met een scherpe prijs. Ook heeft het koperspubliek doorgaans geen negatieve associatie met het imago/betrouwbaarheid. Daarom moeten we het gaan hebben van iconen zoals de Fiat 500/124 die een gevoel/herinnering opwekken dat niet te kopiëren is.

      FCA heeft er goed aan gedaan om de Giulia redelijk neutraal vorm te geven. Alfa Romeo moet een veel breder publiek gaan aanspreken. De tijden dat Alfa Romeo onderdeel was van de automotive Haute Couture ligt ver achter ons en de vraag uit de markt is nagenoeg verdampt… Veel designhuizen zijn niet voor niets exit. Gelukkig hoeven niet alleen Alfisti het straks met oude plaatjes te doen, dit geldt namelijk voor alle merken. Globalisatie, de grootste worden en overleven is wat vandaag wereldwijd de toon slaat. Gelukkig kunnen wij Alfisti not altijd wegzwijmelen met foto’s van de 8c2900b Touring Spider, 33 Stradale of whatever…

    • De Aziaten leggen het juist af in de A- en B-segmenten. Ze hebben de afgelopen jaren goed kunnen scoren door heel erg uitgekleden autootjes, maar dat werkt niet meer, omdat dat zowel niet meer bij de consumentenverwachting, als de milieu-eisen aansluit.

      PSA zit sterk in het lage segment met de C1/108/208, Dacia zit er sterk en ook Opel doet het met zijn Adam niet onaardig.

      Fiat zit met zijn motorentechnologie goed en als daar straks Firefly en hybride bijkomt helemaal goed. Alleen in het B-segment zijn ze bezig een regelrechte wanprestatie af te leveren. Maar… X6H… ik denk dat ze het achter de schermen best weten.

    • @dmantione

      Uiteraard is Nederland niet representatief voor de rest van de wereld maar kijk eens naar deze cijfers.

      https://bovag.nl/BovagWebsite/media/BovagMediaFiles/Cijfers/2017/Autoverkopen-februari-2017.pdf?ext=.pdf

    • @dmantione

      Gevoelsmatig denk ik dat Kia en Hyundai meer dan genoeg resources hebben om efficiënte motoren te ontwikkelen. Of zie ik dat verkeerd?

    • @Il Quadrifoglio Als ze willen kunnen zijn ze bij Kia en Hyundai beslist kundig genoeg, maar enkel voor de Europese markt auto’s modellen ontwikkelen, waar vaak niet het meeste geld verdiend wordt ligt voor deze merken lastig. Wat ze in het verleden deden was modellen voor de eigen markt ontwikkelen en die met wat aanpassingen in Europa verkopen. Bij Europese producenten ligt het andersom en is een auto ontwikkelen die alleen op de Europese markt wordt verkocht wel een optie.

    • @OneFiveNine

      En OneFiveNine is een superchagrijn!

    • @dmantione

      Ik hoop dat je gelijk hebt.. Voorlopig zie ik zojuist een gelikte commercial van de superzuinige Hyundai Ioniq. https://www.hyundai.nl/hyundai-ioniq

    • @OneFiveNine

      Voorbeeldje van je chagrijn? Je bent werkelijk de allereerste persoon die negatieve opmerkingen heeft over de nieuwe Jeep Compass die overal (USA, Duitsland, Engeland, NL, enz, enz) super enthousiast is ontvangen, en beschreven als topper is zijn marktsegment.

    • De natte droom van SM kan waarheid worden !!!!!
      FCA kan voor 1 miljard Euro het belang van Ferdinand Piëch in de Porsche Holding overkopen.
      Ferdinand Piëch heeft 15 procent van de Porsche Holding in handen.
      Die Holding heeft op haar beurt de meerderheid van het stemrecht binnen Volkswagen.
      http://www.demorgen.be/economie/rel-binnen-volkswagen-familie-patriarch-wil-af-van-aandelen-bb1726d8/

      Hoe zou lakei Olivier François dat weer op zijn beurt verwoorden ?
      “Best of 3 worlds” ? (Italië, USA en Duitsland)
      Naar analogie met zijn “sprookje” (of “verhaaltje”) bij de samenvoeging van Lancia en Chrysler.

      Och ja, ik zal ook wel “azijnpisser” genoemd worden, net zoals enkele andere posters hiervoor werden benoemd door enkele “roze-rode-brillers”. 🙂

    • @henk omdat ik een mening heb waar jij het niet mee eens bent (op basis van wat je hebt gelezen op internet zonder dat je de auto zelf hebt gezien, maar dat terzijde) ben ik een superchagrijn? Sterk punt hoor…

    • Ben al sinds de jaren 70 liefhebber en het wel en wee van Alfa gaat me na aan het hard. Maar ik maak me ernstig zorgen over de toekomst van het merk. Waar andere merken een produktieplanning hebben, na introductie van een nieuw model al verder doorontwikkelen, daar blijft Alfa achter. Prognoses van 400.000 auto’s per jaar zijn nergens op gestoeld, er gebeurt gewoonweg te weinig bij Alfa. De Giulia vind ik prachtig, heb er ook al in kunnen rijden. Eindelijk weer een echte Alfa na meer dan 25 jaar gerommel in de marge. Grote aantallen zie je echter niet op de weg! Er komt geen SW, want ….. Kom vaak in D. en de Kombis vliegen je om de oren.
      Ik wil trots kunnen zijn op mijn merk, maar dat gevoel wordt steeds minder. Mijn klassieke Bertone en Spider zal ik nooit verkopen, maar voor de daily heb ik inmiddels de overstap gemaakt naar BMW, want daar gebeurt het!

    • @Juul1982

      Wat gebeurt er dan bij BMW? Het zijn vandaag de dag middelmatige modellen waar tig varianten op worden gemaakt. Niet echt heel schokkend lijkt me… De Giulia is juist verfrissend als ‘nieuwkomer’ en zet dynamisch een nieuwe maatstaf.

    • @ II Quadrifoglio Bij BMW verkopen ze iig veel auto’s, voor ieder wat wils en weet je als koper dat de afschrijving veel lager is. Ze doen waar de markt om vraagt en komen nooit met vage produktieplannen/prognoses. Ben niet van iedere BMW fan, maar het merk heeft de laatste 25 jaar meer laten zien dan Alfa, in elk opzicht! Ik kijk niet door de roze bril en vind alles met een Alfa badge geweldig. Het is 5 voor 12 bij Alfa en alles bij het merk is gedoemd te lukken!
      En als je bij BMW informeert over bepaalde documenten ivm import krijg je meteen een duidelijk antwoord, bij de Alfa importeur krijg je vage nietszeggende uitspraken.

    • Het blijft me verbazen;
      – in geen 30 jaar heeft de toekomst van Alfa Romeo er zo rooskleurig voorgestaan
      – in geen 40 jaar zijn er technisch zulke perfecte en prachtige (normale!) Alfa’s geïntroduceerd
      maar hier lees ik allerlei ach en wee…..

    • Eens. Het Amerikaanse Motortrend zet de Giulia bovenaan in een vergelijking met 8 andere auto’s uit het D segment waaronder enkele van onze oosterburen. Alfa avanti! Ze zijn laaiend enthousiast.

    • @CCHans

      Er is gewoon niet veel vraag in veel segmenten die je aanhaalt. Ik lees dat er zelfs waarschijnlijk geen opvolger van de BMW Z4 komt.

      Brera: vraag in de markt verdampt
      Spider: vraag in de markt verdampt
      166: is in ontwikkeling en wordt binnenkort gepresenteerd
      Coupe: Fiat 124?
      Barchetta: Fiat 124?
      Croma: een gigantische flop geweest
      Delta: buiten Italië niet aangeslagen (imago)
      Thema: een gigantische flop

      FCA kiest gewoon voor veilig.. Helaas zijn dat vooral SUV’s en crossovers.

    • BMW Z5 i.s.m. Toyota, als cabrio wordt dit jaar gepresenteerd. Weer een echte sportauto!
      BMW 2 , 4, 6 cabrio
      Audi A3 cabrio, A5 cabrio, TT Coupe en roadster
      Mercedes C , E, S, Sl en SLC cabrio, AMG GT Roadster
      Nissan 370Z
      Jaguar F-Type Coupe en Cabrio

    • @Hans. ik reageer op hetgeen Il Quadrifoglio schrijft mbt Brera/Spider markt verdampt! De z4 krijgt waarschijnlijk geen opvolger. Idd wordt de Z5 !
      De markt verdampt niet voor sportauto’s, vandaar mijn voorbeelden van andere merken. En een Giulia Q (een sportsaloon) is een absoluut prachtig kanon, met goede recencies. Ook in Duitsland en dat is goed om te lezen.
      Ik heb alleen mijn zorgen geuit t.ov. het zwalkend beleid en de verkoopaantallen van Alfa en dat me dat aan het hart gaat. Maar ik heb geen respect voor mensen die geen kennis van zaken hebben en maar wat roepen en kritiek op Alfa niet kunnen verkroppen.

    • @Juul1982116.50B

      Dit zegt toch genoeg?

      “Verder geeft Robertson aan dat de 4-serie wel een groot succes is, maar dat de markt voor open varianten lastig is. Sinds 2008 is de Roadster-markt compleet ingekakt en er nooit meer bovenop gekomen. Dat is de reden waarom BMW voor de aankomende Z5 samen gaat werken met Toyota, om het zo nog financieel aantrekkelijk te houden voor beide fabrikanten. ”

      BMW & Mercedes: “Teveel nichemodellen in gamma”

    • Al dat overdreven gedoe over BMW ook. Met nog geen 2,5 miljoen verkochte eenheden in 2016 is enige bescheidenheid daar in Beieren wel op zijn plaats, dunkt mij.

    • @ klavertje vier
      Met de 600, 127, Uno en Punto’s 1,2,3 was Fiat toonaangevend in B- segment. Met het uitblijven van een opvolger nu verkruimeld. In recente Franse en vergelijkbare Duitse test 12 B- klassers geen Punto. Triest.
      De Croma was geen succes, maar is een heerlijke reisauto. De Bravo viel voor mij af. Te weinig hoofdruimte, te grote dode hoeken. Een verhoogde versie of een SW hadden die nadelen op kunnen heffen maar die werden bij de lancering in 2007 wel aangekondigd, maar kwamen nooit.
      Ook de Marea, zeker als SW redelijk verkocht, is nooit opgevolgd.
      Als je kijkt hoeveel verschillende modellen BMW of Merc voeren, dan gaat het niet alleen om hoog volume maar ook om imago en klanten binden.
      Dus ik blijf erbij, sinds 15 jaar te veel gaten.
      O ja, de 124 is mooi. Maar veel minder praktisch dan mijn Coupe.

    • Marea opgevolgd door de Stilo, waarvan ook een station versie was.

      Deze opmerking geeft blijk van pure nostalgie. Ook mooi, daar niet van. De Stilo liep 10 (lees TIEN!) jaar geleden voor het laatst in Europa van de band. De rode exemplaren zijn inmiddels vervaagd en doen herinneren aan de kleur van de bril waar menig reaguurder doorheen tuurt!

      De Italiaanse lente juich ik van harte toe, maar het duurt nog wel even voor de glorie jaren van weleer ook maar enigszins worden geëvenaard.

      Met dank aan het rijke verleden van “onze” mooie merken is het elke dag toch een beetje feest in autoland!

    • Aan iedereen hier koop een Italiaanse auto als we dat met ze alle doen. Ik droom van een Alfa Giulia Veloce of lease hem. Dan komt het merk er gewoon weer bovenop het is een begin punt van het nieuw lanceren van een heel groot merk. In Nederland begin in het verkeer al af en toe een nieuwe Giulia te zien. Het feit is dat het een geweldige auto is!

      Ciao

      Squadra

    • Ik zie deze week de plannen van BMW voorbijkomen: 40 nieuwe modellen of afgeleiden hiervan. Het kan dus wel, ook Kombis en cabrio’s etc etc. Voor ieder wat wils. Maar een Giulia SW waar de markt om vraagt, nee hoor. Van de Duitse Giulia concurrenten wordt een groot deel geleverd als Kombi, maar daar hebben ze in Turijn lak aan. Mijn inschatting is dat Alfa bij achterblijvende verkopen toch verkocht wordt aan bijv. VW. Zou ik persoonlijk niet erg vinden

    • @Juul1982116.50B

      Als je de situatie bij BMW direct met Alfa Romeo vergelijkt is je laatste zin niet eens discussie waardig.

    • Je ziet trouwens heel veel merken nu op de rem trappen en minder modellen lanceren. Men kijkt veel meer naar rendabele oplossingen. FCA doet het in mijn ogen heel slim en efficiënt momenteel…en dat zeg ik als groot Lancia liefhebber Nb. Ze zetten in op steeds meer ruimte voor meer modellen. Ben het niet eens wat het ‘in de steek laten’ van Fiat betreft. Dat gamma is enkel gegroeid en de Tipo is een gouden greep voor met name de Italiaanse markt.

    • De 500X vind ik ook wel goed gelukt, maar is net iets te hoog in de markt gezet. Hij ontstijgt de Captur qua uitstraling en uitwerking, maar niet qua ruimte. Dat is voor kopers in dat segment lastig te begrijpen. Vooral omdat Fiat gewoon geen premium-merk is.

      Fiat zou een goedkope ‘Panda X’ op de markt moeten zetten, een nieuwe Punto en een C-segment SUV. Dat maakt het merk weer tot een serieuze speler in de kleinere segmenten. Het probleem is dat er geen techniek gedeeld kan worden. Een C-segment SUV kan Chrysler of Dodge in de V.S. ook nog wel aanbieden, maar alles onder het C-segment moet Fiat alleen rendabel maken. Daarom begrijp ik ook niet dat er geen Mito-opvolger komt (vijfdeurs dan, met voorwielaandrijving ja).

    • OneFiveNine, we zijn het helemaal eens!

    • Wat FCA van plan is zegt me niet zoveel. Daarvoor heb ik teveel beloftes zien sneuvelen.

  • Ferrari is 70 geworden. Het wordt gezien als het sterkste merk ter wereld en vorig jaar werd met (slechts) 8000 verkochte auto’s 3,1 miljard euro omzet gedraaid. Het inmiddels beursgenoteerde Ferrari behoeft […]

  • In een van de interviews die Marchionne in Genève heeft afgegeven, zou de CEO duidelijk zijn geweest over de lanceerdata van de nieuwe 500 en Panda. Normaal gesproken doet Marchionne daar totaal niet aan, […]

    • FCA moet hier dringend een inhaalbeweging maken, zeker nu de populariteit van diesels dankzij VW een diepe duik heeft genomen.

  • Abarth heeft in Genève een paar mooie toevoegingen aan het gamma met de stoere 170 pk 124 Spider Scorpione en de 160 pk sterke 595 Pista naast de al eerder gepresenteerde topper 695 (cabrio) XSR Yamaha […]

  • Dat is mooi Hans..wij hebben het ook gelezen her en der. Maar wat kunnen we met dit feit als we er geen cijfer er aan kunnen hangen..da’s best karig. Ik weet dat we in een twittercultuur leven maar dit wordt echt te dun voor ons.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Alfa Romeo gunt mooie groene Stelvio geen debuut De Alfa Romeo stand mag er meer dan ooit zijn dit jaar. Gisteren zagen we tot onze vreugde zelfs het debuut van twee […] · Bekijken
  • Vanuit Genève geeft Fiat met de uiterst elegante gelimiteerde 500 Cabrio 60th anniversary-editie het startschot voor een feestelijk jaar. De campagne om de zestigste verjaardag te vieren via allerlei media […]

  • Tijdens de presentatie van de 812 Superfast in Genève, heeft Marchionne opnieuw door laten schemeren dat er aan uitbreiding wordt gedacht van Ferrari’s gamma. Het sterkste merk ter wereld, waar Marchionne […]

  • Ik denk dat je een delta en een fulvia plus daadwerkelijk weer deelnemen aan rallies perfect kunt gebruiken voor het aanzien van het merk. Intussen mist fca middensegment modellen die ook enigszins economisch zijn. Beetje zoals Volvo dat doet. Lancia zou dat goed kunnen vervullen in eu en Chrysler in de vs. Alleen om dit rendabel te kunnen doen…[Lees meer]

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Marchionne spreekt eindelijk weer over Lancia In Genève was er eindelijk na een paar jaar van een soort persstilte, een verklaring van Sergio Marchionne zelf aangaande […] · Bekijken
  • De Alfa Romeo stand mag er meer dan ooit zijn dit jaar. Gisteren zagen we tot onze vreugde zelfs het debuut van twee nieuwe kleuren op de Stelvio. Maar toen greep iemand in om nog onverklaarbare redenen en […]

    • De Engelse pers is zeer enthousiast over de Stelvio. Het gezaghebbende ‘Car’ schrijft: It’s a great car in its own right, but given it is Alfa’s first SUV, it’s borderline brilliant on first acquaintance.

    • Staat de Stelvio goed dat groen, dat zal het zeker goed doen in Engeland!

    • Dat is mooi Hans..wij hebben het ook gelezen her en der. Maar wat kunnen we met dit feit als we er geen cijfer er aan kunnen hangen..da’s best karig. Ik weet dat we in een twittercultuur leven maar dit wordt echt te dun voor ons.

    • rbo antwoordde 2 weken geleden

      Net de Stelvio in het echt gezien; erg mooi! Voor mij wel te duur denk ik.

      @Raz, hopelijk zijn de prijzen snel bekend en vallen ze nog een beetje mee.

    • Mijn vrouw heeft totaal geen verstand van auto’s. Vanmorgen zag ze een mooie donkerblauw metallic sedan rijden, we kwamen van achteren, ze zei dat is pas een mooie auto, wauw!!! Ik keek ook even van 50 meter afstand mee en concludeerde; het is een Alfa Romeo Giulia en wel in de kleur Blue Montecarlo! Ergo, als mijn vrouw er als niet autoliefhebber er enthousiast over wordt is het echt een bloedmooie wagen!!! Normaal geen enkel commentaar op al die grijze massa van haar!!!

  • @hans: Nee dat zei hij niet. Hij zei dat een coop voor EU voor FCA niet zo interessant is. GM blijft de ideale partner (boven VAG) en is vooral voor de VS gunstig voor FCA,

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Fiat Panda mogelijk terug naar Polen De Fiat Panda lijkt sinds de introductie dik vijf jaar gelden, maandelijks enkel op steeds grotere aantallen te kunnen rekenen, toch […] · Bekijken
  • Marchionne sprak in Genève vandaag openlijk over de nieuwe toekomst van Pomigliano d’Arco, waar we gisteren al het een en ander over konden melden in verband met het vertrek van de Panda naar Polen. Dat […]

    • Sinds de laatste upgrade van 2016 is er met de Giulietta helemaal niets mis, maar de markt ziet nu eenmaal graag om de 6-8 jaar een nieuw model. Met Duitse auto’s zie je niet of het het huidige model is of één of twee modellen terug, dat lijkt mij ook weer niet de bedoeling, maar een geëvolueerde Giulietta zou eerder op de markt kunnen komen!!!

    • Vanmiddag even in een mooie blauwe Alfa Romeo Giulia 2.0T 200Pk mogen sturen, hij reed fantastisch!!!

  • In Genève was er eindelijk na een paar jaar van een soort persstilte, een verklaring van Sergio Marchionne zelf aangaande Lancia. Dat terwijl het merk dus niet in Genève aanwezig is. Het is goed nieuws op z […]

    • Nu maar hopen dat het goed gaat met Alfa en andere merken zodat er financiele ruimte ontstaat om voor Lancisti iets leuks neer te zetten. Misschien iets als een 4C iets maar dan op z’n lancia ?

    • Ze zullen iets moeten doen voor om de omzet die ze nu met de Ypsilons maken de komende jaren te behouden… of dat een houtje-touwtje-oplossing is of een degelijke oplossing is het dilemma waar beide heren mee zitten, maar wachten tot het opdroogt is de verkeerde optie.

    • Ik denk dat je een delta en een fulvia plus daadwerkelijk weer deelnemen aan rallies perfect kunt gebruiken voor het aanzien van het merk. Intussen mist fca middensegment modellen die ook enigszins economisch zijn. Beetje zoals Volvo dat doet. Lancia zou dat goed kunnen vervullen in eu en Chrysler in de vs. Alleen om dit rendabel te kunnen doen moet fca nog flink groeien. Mogelijk met partners.

    • Waarom zou men van Lancia geen italiaanse concurrent van bvb Tesla maken? Niet dat ik weg ben van dat soort auto’s, maar de marktvraag is er wel en zal nog toenemen. Vraagt wel een serieuze investering natuurlijk, maar anderzijds zijn er wel producenten die op dat vlak willen samenwerken. Als men niets doet verdwijnt het merk wel uit het geheugen van de doorsnee autokoper. Ik vraag mij af op ze op korte termijn geen specials kunnen uitbrengen om het merk levend te houden, bvb op basis van de 4c (stratos?) of de Giulia Veloce (Integrale?). Of alsnog een Fulvia. Het niet uitbrengen van de nieuwe Fulvia zo’n 10 jaar geleden is nog altijd een pijnpunt waar menig Lancialiefhebber ziek van wordt…

    • Van luxe stadsauto’s tot luxe reiswagens / SUV’s zie ik Lancia wel terugkomen zoals Mareblu reeds aangeeft! Geen nieuwe Integrale helaas, er is al de Giulia QV! En daarbij electrische modellen, passen wel bij de luxe uitstraling. Maserati uit de balzaal mag van mij ook Squadra!

    • Om van Lancia wat te maken is een langetermijnvisie, heel veel geld en geduld nodig, drie dingen waar ze bij FCA niet over beschikken. Maar ik zie het wel voor me. Met onderscheidende modellen, vernieuwende ontwerpen en mooie detaillering (zoals DS dat nu doet) is er op lange termijn zeker een plaats voor Lancia. Helemaal als je dat combineert met innovatieve aandrijflijnen. Maar helaas, dit zal nooit onder FCA gaan gebeuren.

  • Meer laden