Lancia4Ever @mattia-mariani-2-2-2-2 ?

actief 1 dag, 1 uur geleden
  • er staat in het artikel eigenlijk alleen dat de motor achterin ligt net als bij de 33, maar ik snap de verwarring als je snel leest 😉

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Concept Alfa Romeo Scarabeo logeert een tijd op Frans kasteel Het moet de vorm zijn geweest, die de mensen van Centro Stile Alfa Romeo medio jaren ’60 op het idee […] · Bekijken
  • Romeo Ferraris lijkt twee missies te hebben; succesvol zijn in de racerij voor toerwagens en dat zijn met Alfa Romeo. Die toewijding van de Milanese tuningsfirma lijkt inmiddels grenzeloze vormen aan te […]

  • Het moet de vorm zijn geweest, die de mensen van Centro Stile Alfa Romeo medio jaren ’60 op het idee bracht, dit krachtig vormgegeven concept ‘Scarabeo’ te noemen. Want net als de grote kever, die in het oude […]

  • Met de overname van Magneti Marelli door het Japanse Calsonic Kansei, kwam de toekomst van de kunststofonderdelen fabriek in San Benigno Canavese, waar circa 200 mensen werken direct aan een zijden draadje te […]

    • Xenoy is een plasticsoort van General Electric. In de jaren tachtig reed mijn vader rond met zijn blauwe Alfetta 2.0 met op de achterbumper een sticker met “I love Xenoy”. Hij werkte bij GE. Die fabriceerden ook Lexan. Het keiharde plastic.

      Ze mogen trouwens ook nog wel de bumpers en sideskirts van de Spider QV gaan herproduceren. Van de Spider 105/115 is echt alles weer te krijgen, behalve de QV-onderdelen.

    • En nu nog graag een nieuwe generatie Deltone!

  • Alfa Romeo beschikte in Los Angeles de afgelopen dagen over een redelijk imposante stand, met de nodige Quadrifoglio modellen, de Giulia en Stelvio MY2020 in nieuw kleurtje en de Tonale concept. Dat men […]

    • Tja, dat zegt veel over de europeanen, en dan bedoel ik vooral mid en noord europa die wat kuddegeest denken dat enkel duits en zweeds goed is… ze weten niet wat ze missen door geen Alfa Romeo te hebben!

    • Jammer dat er nog steeds geen giulia station is, ik ben na 22 jaar alfa voor een C klasse estate gegaan. Ik had graag een giulia sw gereden. Maar die komt maar niet.

      Nu ik 2 jaar Mercedes rij, moet ik wel zeggen dat het qua service wel een verademing is. De service, aandacht voor de klant en ook coulance staat bij Mercedes wel mijlen ver af van wat mijn ervaringen met fiat/alfa waren.

    • Gave wagen, keuze tussen Misano Blue en Anodized blue zal taai voor me worden 😉 Behalve hybride niets meer te wensen, maar me alleen zorgen om het extra gewicht bij hybride.

    • Dat groen is wel een stuk onderscheidender dat dat saaie lease grijs

  • Het was niet voor niets dat het landelijk overleg voor de Italiaanse nationale auto-industrie (ANFIA) in de FCA-fabriek te Melfi is georganiseerd en dat premier Conte daar maandag ter plaatse de inzet van de […]

    • Zou mooi zijn want dat was een succesvol model. EenEV versie als stijlvol alternatief voor een BMW i3 zou het best goed kunnen doen.

  • Beschaafd als altijd stelt Elkann voorop dat de aantijgingen van GM ongefundeerd zijn en dat ze geen effect zullen hebben op de fusie met PSA. Eind dit jaar zal de nieuwgevormde groep met een schriftelijke […]

  • De Alfa Romeo Giulia en Stelvio MY2020 zijn grondig en mooi gedaan. Aan de vormgeving hoefde volgens Centro Stile niets te veranderen en daar zijn we het bij AutoEdizione helemaal mee eens. Behalve het feit […]

    • Sorry Hilbert, maar dat vind ik toch echt een onzin-opmerking. Je kunt veel zeggen van hoe FCA omgaat met Lancia en Alfa, maar de Giulia is met achterwielaandrijving, hoogtoerige motoren en een redelijk straffe onderstelafstelling typisch een Alfa die heel slecht voor Lancia zou kunnen doorgaan.

      OT: blijven mooie wagens, maar wat een gemiste kans dat er nog steeds geen Guilia SW en geen hybrides worden aangeboden; wat jammer dat er geen markt meer is voor een afgeleide GTV en dat Alfa/FCA zich die laatste niet wil of kan permitteren.
      En toch snap ik niet dat deze volbloeden niet beter verkopen, ligt dat nou echt aan slechte naam of beperkt dealernetwerk??

    • Overigens: Verde Visconti lijkt me een geweldige kleur, heel raar dat een kleur die Alfa bij mijn weten nooit gevoerd heeft, zo goed bij het merk lijkt te passen, alleen door de naam. Zag ergens op internet “Green is the new Black”; hoop dat het aanslaat!

    • Ik ben het met je eens Zebo, het zijn echte pure Alfa’s van het beste soort, ik vrees zelfs dat ze in de toekomst nooit meer zo puur zullen worden… (electrificatie, SUV mania) Het gepeupel – sorry – koopt nog enkel SUV… en past dus minder bij het Alfa Romeo dna. Ook is het gepeupel – sorry – nog altijd van mening dat italiaanse auto’s roestbakken zijn, constant in de garage staan voor herstellingen, enz… Idd onbegrijpelijk dat zo’n extreem mooie en goede Giulia geen topper is in de sales figures… ok, nu krijg ik ongetwijfeld bakken kritiek 🤨

    • Eens met JJ en Zebo. Mooie en goede auto’s maar jammer dat er geen hybride of E- variant is. Ook een Firefly instapmotor zou welkom zijn geweest en al helemaal een SW.

      Ik begrijp veel niet bij FCA, helemaal niet dat de Firefly motoren nu zo’n 4 jaar geleden zijn geïntroduceerd en nu nog steeds nauwelijks gebruikt worden. Tegen de tijd dat ze hun weg vinden naar auto’s als 500, Tipo of, de meest krachtige versie, de Giulia, is de motor al weer verouderd. En misschien wordt ie überhaupt niet meer ingevoerd maar gaan we gelijk naar de zuinige, krachtige maar niet zo betrouwbare PSA 3 en 4-cilinders.

    • Als we nou eens ophouden met zeiken en deze fantastische auto gewoon kopen. Of willen we Alfa Romeo alleen maar leasen ??

      Beste Sport sedan in het D-Segment puurder dan de 3 serie beter als de Audi A4 en sneller dan een C-Klasse!

      Alfa Romeo is back!!

      Ciao

      Squadra

    • @squadra, heb jij even 40K over voor me dan? (en daarnaast, ik kan eigenlijk niet echt wat met een sedan, kwa laadruimte is dat ding minder praktisch dan mijn GT)

      Terug op het bericht, waar is de firefly versie? waar is de hybride versie? interieur opfrissen is leuk en aardig, maar de onderkant van het motorengamma is waar het aan schort, een diesel als instapper is echt niet meer anno 2019, en minimaal een 2.0T is gewoon overdreven als je daadwerkelijk aantallen wil verkopen.

      Ik zou gewoon een Firefly T4 verwachten met 150pk, of zelfs een T3 met 120pk en een net stukje hybride er aan gekoppeld.

    • @marebu

      Goed punt, ik was vergeten dat ze nu ook in de PSA stal kunnen shoppen, nu zullen de die-hard italofielen daar wel wat van vinden (de 159 doet mij ook minder vanwege de GM blokken, raar genoeg), maar een instapper met een net A/B label zou de Giulia in ieder geval in nederland goed doen.

    • Dus de Firefly’s met CNG kunnen we dan ook vergeten ?
      Die waren beloofd tegen najaar / eind 2019.
      De Italiaanse markt voor “metano” is dan helemaal voor VW.

  • Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Van FSM tot FCA: Fiat’s Poolse slagader Ik weet nog goed hoe ik als kind achterop de 126 (Bis!) van m’n Italiaanse oma de titel ‘Made by FSM’ zag staan en dat ik niet […] · Bekijken
  • Nee Pacifica is een hybride Voyager niet 😉

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Maserati met middenmotor ‘gespot’ Inderdaad; Maserati werkt aan een lichte compacte sportwagen met middenmotor die ze in de wandelgangen reeds de ‘super sportiva’ […] · Bekijken
  • Als er één autogroep is in de wereld die bezwaar zal hebben tegen de fusie tussen FCA en PSA, dan is dat GM. Met het afstoten van Opel aan PSA, heeft de Amerikaanse nummer 1 al een risico genomen en nu deze n […]

    • Het is weer het zeer oude liedje van Detroit, Film zitten kijken over Preston Tucker en zijn zeer moderne auto in de 50’s . Hoe hij werd tegen gewerkt omdat hij veel moderner was als de grote 3 en veel veiliger. Hij werd vanaf dag 1 tegengewerkt en er werden bizarre dingen geroepen. GM is een dalende ster die steeds kleiner wordt 20 jaar geleden nog de allergrootste.

      Ciao

      Squadra

  • Ik weet nog goed hoe ik als kind achterop de 126 (Bis!) van m’n Italiaanse oma de titel ‘Made by FSM’ zag staan en dat ik niet heel precies wist waarom dat daar stond. Vandaag weet ik wel beter en besef ik […]

  • Inderdaad; Maserati werkt aan een lichte compacte sportwagen met middenmotor die ze in de wandelgangen reeds de ‘super sportiva’ noemen. Een tijd geleden lieten we je al weten dat het om een auto met […]

    • Jammer dat het geen Alfa is, maaaarrrr, heerlijk om te zien dat er nog volbloed Italianen worden ontwikkeld binnen FCA! Mike weg (het liefst gisteren) en een Italiaan met benzine in het bloed weer aan de leiding. En dan komt die Alfa er ook nog wel!

    • Ja, daar zit de wereld op te wachten: een halo-model dat ontwikkeld werd als Alfa Romeo, nu uitbrengen als Maserati en er wel 1.000 per jaar van verkopen. Schiet lekker op zo…

    • Is op basis van het chassis van Dallara (Stradale)

    • La nuova supersportiva a motore centrale Maserati, codice di progetto M240, deriva dal progetto di Alfa 8C. Il suo motore non è un motore al 100% Maserati come sostiene il PR Maserati nel suo comunicato stampa, ma un derivato del 2.9 V6 Alfa Romeo più noto come “Termoli”, una variante high rev con doppia accensione TwinSpark da 625cv con assemblaggio finale a Modena. Il progetto originale di Maserati Alfieri con una piattaforma in alluminio di concezione simile a quella usata da modelli Ferrari è stato bocciato da Mike Manley che ha deciso di usare il progetto della vettura per i 110 anni di Alfa Romeo, l’Alfa 8C, come halo model della nuova gamma Maserati. Speriamo che Mike Manley e i suoi consiglieri siano allontanati il più presto possibile, e speriamo che Carlos Tavares abbia una visione migliore per Alfa Romeo.
      La vettura nelle foto è un mulotipo.

    • Bedankt voor de vertaling.

      Vooral de voorlaatste zin ! Die had ik niet goed kunnen ontcijferen… maar is wel een heel interessante…
      Manley is al even wispelturig en ongeduldig als SM voor zijn autoproducten.
      Wat Alfa nu meemaakt (herlancering en na 2 jaar al terug de rem erop), heeft Lancia ook meegemaakt onder SM.

      Voor de “jongeren” onder ons 🙂 : Lancia samengevoegd met Chrysler, veel bombarie en blabla met allerlei bling-bling folders en reclame, rebadgen van 3 modellen als Lancia.
      Daar kan je nog mee leven, het is maar tijdelijk totdat er nieuwe en gezamenlijk ontwikkelde modellen gaan komen. Denk je, aanvaard je.
      Maar die kwamen niet…. Chrysler in de ijskast, Lancia doodgeknepen.
      Wat Chrysler nog kreeg (200 en Pacifica), kreeg zelfs Lancia niet meer.

      PS : blijkbaar wordt die Pacifica terug herdoopt naar Voyager ?
      https://www.autogids.be/merk–chrysler/autonieuws/nieuwe-modellen/chrysler-voyager-terug.html

      Volgens mij zou dit echt wel nog goed verkopen in de Benelux + Duitsland.
      Heb je nu al de VIP busjes bekeken ?
      Renault Traffic / Fiat Talento, Opel Vivaro (oud model) : pfff. Dat zijn toch echt bestelauto’s ondanks hun chiquere interieur ?
      Misschien dat de nieuwe drie / vier / vijf (?) -ling van PSA het zal maken als VIP bus ? (Citroën Spacetourer, Peugeot Traveller, Opel Vivaro en Toyota Proace. Misschien binnenkort ook als nieuwe Doblo of Talento ?)

    • Nee Pacifica is een hybride Voyager niet 😉

    • “”Nee Pacifica is een hybride Voyager niet””
      Ja, dat stond ook in het artikel.
      Maar het zijn dezelfde carrosserieën / interieur, enkel de aandrijving is anders.
      De naam Voyager wordt opnieuw in gebruik genomen.

      Het wispelturige van FCA wat betreft namen…. Niet goed, nergens voor nodig.

    • In feite gaat het dus om de Alfa 6c die op het laatste moment wordt omgedoopt tot een Maserati omdat met vergeten is andere modellen voor Maserati te ontwikkelen en het gamma al stokoud is. Dit is om evidente redenen niet goed voor Alfa, maar evenmin voor Maserati omdat iedereen door heeft dat dit geen volbloed Maserati is. Goed bezig, die prutsers van FCA. Hopelijk gaat de deal met Peugeot snel door want erger dan dit kan het niet worden.

  • Maserati heeft haar Innovation Lab te Modena officieel geopend aan het publiek. Daar op de hoek van via Emilia Ovest en via C. Sallustio te Modena, werd in 2015 in het volste geheim aan het Giorgio platform […]

  • Then why did Wester mention the new engine for next gen Maserati’s. They will never develop an engine (its a global eninge!) just to use it for a few brands. Just wait and see 😉 It will be used for new Italian high end models too. Maserati needs a new non-Ferrari engine for their hybrid models.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Patentaanvraag toont nieuwe 6 cilinder van FCA De door Harald Wester in maart reeds aangekondigde nieuwe motor voor Maserati (en in het verlengde daarvan ook Alfa Romeo) […] · Bekijken
  • In Rome is zojuist de super elegante Ferrari Roma gepresenteerd. Je ziet hier dus niet de productieversie van de Maserati Alfieri of de jongste creatie van Pininfarina of Zagato. Ferrari poept er, in een jaar […]

    • Hmmm, iets teveel Aston Martin.

    • Erg mooi in z’n elegantie en toch met zeer serieuze prestaties. Op en top Ferrari! Lekker voortvarend modellen beleid. Zou fijn zijn als Alfa Romeo daar onderdeel van zou uitmaken ipv FCA met het modellen-armoede-beleid van Mike Manley.

    • Prachtige auto en inderdaad rustiger qua design dan we gewoon zijn van Ferrari. Het is een beetje een spirituele opvolger van de 456 GT qua stijl. Het had een mooie Maserati kunnen zijn.

    • Mooie wagen maar het model vind ik meer wat voor de drietand dan voor Ferrari. Wel appart dan een merk met nog geen 10k auto’s perjaar wel een uitgebreid modellen aanbod heeft die ook elkaar opvolgen op tijd. En bij de merken met aantallen er telkens grote gaten vallen en er rustig een paar jaar tussen uitgaan en dan het gek vinden dat ze in dat segment slecht verkopen omdat de merk liefhebbers uit eindelijk wat anders zijn gaan rijden.

      Dit model mag er wezen alleen nu nog meer details de V8 zal er wel in liggen maar komen ze ook met hybride techniek in dit nieuwe model? Of is Ferrari voor de “die hard” benzine slurpers en moet Maserati de tegenhanger worden van de tycan en e.d.

  • De door Harald Wester in maart reeds aangekondigde nieuwe motor voor Maserati (en in het verlengde daarvan ook Alfa Romeo) is bij het US Patent and Trademark Office gepatenteerd onder nummer 10.247.142. Dit […]

    • LOL.. It will not be used by Alfa or Maserati.

      This engine is made for North American brands.

    • Then why did Wester mention the new engine for next gen Maserati’s. They will never develop an engine (its a global eninge!) just to use it for a few brands. Just wait and see 😉 It will be used for new Italian high end models too. Maserati needs a new non-Ferrari engine for their hybrid models.

    • Straight six? 6c 1750!

    • Niks nieuws; ik heb al een 6 in lijn vam FCA. Alleen een litertje meer inhoud. 🙂

    • Et wat is er mis met de bestaande V6-en van Alfa en Maserati? Kan dat geld niet beter besteed worden aan nieuwe modellen?

    • Alfa Romeo and Maserati will use GME T4 and V6 90°. AFAIK V6 90° is not produced by Ferrari. It’s produced by FCA Italy in Termoli.

    • Mmm wel vreemd om een nieuwe 6 pitter te ontwikkelen als je recent er 1 voor Alfa hebt met 2,9l biturbo en voor Maserati de 3.0l turbo. En een 6 in lijn heeft wel erg veel diepte nodig in het vooronder. Ik vind het een wat onlogische stap. Maarja dat zijn we wel gewent van de Italianen een zwalkend beleid.

  • Het afscheid van de GranTurismo deze week is inderdaad het symbool voor een nieuw tijdperk. Dat tijdperk wordt vanaf volgend voorjaar concreet als we de aankondiging van vandaag op Maserati.com mogen geloven. […]

    • Ja… Plannen maken kunnen ze als de beste bij FCA en niet alleen bij Maserati.

    • antwoordde 3 weken geleden

      Maserati will use V6 90° with 625 HP. No GME T6 for Italian brands.

  • Iedereen dacht dat Alfa Romeo de vernieuwde Giulia en Stelvio als eerste in Los Angeles zou tonen, maar het China die deze eer krijgt. Het lijkt een bewust gekozen moment, waarbij het Milanese merk meer […]

    • Goeie investeringen in Alfa Romeo die tegemoet komen aan opmerkingen in de pers. Touch screen om apple car play beter te ondersteunen (een hogere resolutie voor de achteruitrijcamera?), een mooier pookje en knopjes op de middenconsole en inderdaad mooi die glooiingen om de klokken! Go Alfa! Nu nog graag een azzuro Gabbiano of andere lichtblauwe kleur toevoegen.

    • Ik hoop dat ze ook het plastic op de portieren etc hebben vervangen. Terecht een punt van kritiek voor een auto uit die prijsklasse.

    • Klokkenwinkel is van Stelvio.

  • Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Laatste Maserati GranTurismo van de band gerold De oude Maserati-fabriek in Modena gaat een tijdje dicht voor een grote transformatie en dus is nu ook de productie van […] · Bekijken
  • Meer laden