Lancia4Ever @mattia-mariani-2-2-2-2 ?

actief 2 dagen, 18 uren geleden
  • Twee opvallende Levante’s in de kleuren van de Chinese vlag, heeft Maserati afgelopen week in Sjanghai getoond. Meest opmerkelijk is de GTS in Giallo Modenese. Een parelmoer donkere tint geel. Deze is zwart […]

  • Als het aan Renault en PSA ligt, is het een kwestie van tijd voordat de Fransen zich te goed kunnen doen aan wat nog resteert van de Italiaanse auto-industrie. Men schetst hierbij het liefst het beeld van een […]

    • Wat nog resteert van de Italiaanse auto-industrie???? Wat is dat voor onjuiste voorstelling van zaken. FCA is een florerende onderneming met een zeer sterke tak in de USA, met sterke financiële resultaten, met uitstekende toekomstverwachting. Omdat ze slim opereren, niet miljarden wegsmijten aan nu nog nauwelijks te verkopen EV’s. De Agnelli familie gaat vol overtuiging met FCA de toekomst in, en de rest is veel media geleuter. Inderdaad, er moet veel gebeuren, vooral in Europa, maar dat gebeurt ook.

    • Eens, ik ben erg onder de indruk van het Centoventi concept. Zeer overtuigend en vernieuwend. Hiermee zet Fca nieuwe mijlpalen.

    • ??? FCA is nog groter als PSA

    • Terzijde: de Centoventi wordt alleen als EV gepresenteerd. Uit het 5-jarenplan dat Marchionne nog heeft gepresenteerd, kreeg ik de indruk dat de nieuwe generatie Panda/500 niet alleen als EV zou worden gebouwd. Weet iemand of het Centoventi-platform ook geschikt is voor b.v. de Firefly-motoren?

    • Praatjes vullen geen gaatjes.
      FCA Europa muv Jeep heeft een hopeloos, grotendeels zwaar verouderd aanbod en kan de concurrentie totaal niet aan.
      Jammer maar helaas.
      Maar komend jaar dan …..

      Morgen gratis bier.

    • @Orso

      Maar feiten vullen gelukkig wel gaatjes…..

    • @henk
      Eens. En die feiten geven aan dat de verkopen van FCA in Europa muv Jeep dramatisch zijn. Alfa verkopen zijn inmiddels in elkaar gestort.

    • @Orso

      En de hele feiten geven aan dat Italië en Europe een (op dit moment) minder goed functionerend onderdeel zijn van een verder heel succesvolle onderneming. Dus dat ‘de Fransen zich te goed kunnen doen aan wat nog resteert van de Italiaanse auto-industrie’ is een totaal verkeerde voorstelling van zaken.

    • Naar mijn smaak is de Centoventi toch echt veel leuker dan de vergelijkbare Honda Urban.

    • @HZW, dank voor je reactie. Bedoel je dat het nieuwe platform helemaal niet geschikt is voor verbrandingsmotoren? Dus accu’s en elektromotor eruit, Firefly (hybride) erin is geen optie?
      Zou ik een gemiste kans vinden, want dan zal Fiat nog een jaar of 10 zowel EV- als ICE-platforms naast elkaar moeten produceren, in plaats van een Panda, 500, Punto-achtige (Pandona??) en een luxe variant daarvan (600? Lancia??) allemaal op 1 platform met keus uit EV of hybride (vgl. CMP van PSA).
      Dacht ook dat Marchionne in het laatste meerjarenprogramma had gerept van een nieuwe Panda/EV en een 500/EV. Kan me niet voorstellen dat hij bedoelde dat alleen de EVs op nieuw platform komen en de hybrides op het oude. Hoop het niet ook…

    • Samenwerken met Fransen is niet gemakkelijk, een voorbeeld voor ons KLM/AirFrance, constant stakingen en meningsverschillen. Ik had liever gezien, dat de FCA ging samenwerken met Mazda. Correcte mensen en produkten.

    • @henk
      In Europa resteert er praktisch niets meer vd Italiaanse autoindustrie. Alfa -40,7% in Q1. In Noord-Amerika is de herintroductie een fiasco. In China en India zijn Italiaanse auto’s nauwelijks te vinden. Alleen Latijns Amerika loopt goed.
      Het is niet onjuist om te spreken van de restanten vd Itailaanse autoindustrie. FCA is straks nog vooral Jeep. Echt Italiaans die Jeep hokken.
      Niet dat ik er blij mee ben maar men investeert niet. Dwz het is peanuts ivm de cincurrentie.

    • Toegewijd? Komende 20 jaar?? Kunnen nog niet eens 5 jaar vooruitplannen!!

  • In FCA’s Heritage Hub was een aantal dagen lang een concept coupé van Lancia te zien. Na de nodige publicitaire aandacht op een enkele website, is het nog nooit eerder gesignaleerd studiemodel weer […]

    • Waarschijnlijk naar Tesla verscheept.

    • Dank voor deze aanvulling 😀

    • Lijkt op een soort van Delta coupe, van ooit

    • Wat dacht je van een Lancia Delta, die in 2008 werd geintroduceerd……..

    • Wat dacht je van een normale Lancia Delta, die in 2008 werd geintroduceerd….

    • Nee heeft niet met de bestaande Delta 2008 te maken, dat is duidelijk te zien en die studies hebben we allemaal in het archief gezien. Dit is een model/studie van na 2010

    • Stijn : ik geef je helemaal gelijk.

      Zelf ben ik uiterst tevreden van mijn Lancia Y uit … 2001. 200.000 km en still counting met veel rijplezier. (de 1e afgekeurd op de Technische Keuring na 330.000 km 🙂 )
      Ook de Ypsilon CNG uit 2014 van mijn vrouw is plezierig om mee te rijden.
      (twinair wel wat problemen mee gehad 🙁 )
      Ook mijn vrouw ziet zo’n “buitenbeentjes” wel zitten : nu de Lancia Ypsilon CNG, maar ook ooit een Peugeot 206 CC en een Skoda Roomster.
      Die laatste werd door vele Skoda liefhebbers “verketterd” als lelijk hok en andere verwensingen. Wij vonden hem “speciaal” 🙂 en handig en goed rijdend (ja, echt ! )

      Resultaat : Skoda maakt zoiets niet meer, “alleen” maar 13 in een dozijn SUV-achtige dingen. Die dan weer veel beter verkopen.
      Tja, ik vrees dat FCAZ hen (de VW groep) wil nadoen omdat het verkoop en geld opbrengt.

  • Wie naar de FCA’s Heritage Hub gaat in Turijn zal wat Alfa Romeo betreft vooral wat recente creaties zien die afkomstig zijn van Centro Stile. Geen echte concept cars, want daar heeft Alfa Romeo op de 4C en […]

    • De foto van het concept voor een nieuwe Delta heb ik helaas gemist. Is er iemand die weet of en waar die nog te vinden is ?

  • FCA Hertiage geeft vandaag vorm aan een droomopstelling voor de liefhebber van de Italiaanse auto. FCA Heritage presenteerde vanmorgen de Heritage Hub, een prachtig ingerichte permanente tentoonstelling, […]

    • Mooi! En nou back to the future…..

    • Che bellezze li 🇮🇹

    • En is dat vrij toegankelijk? En wat zijn de openingstijden?

    • De tentoonstelling gaat in april open voor het publiek, zo meldt o.a. La Stampa. Je zal moeten oppassen niet te worden bevangen door het syndroom van Standhal 😀. Zoveel fraais hier te zien. Alleen die Fulvia ll al, oef. Ik had al een stedentrip naar Turijn in gedachten, maar nu weet ik het zeker.

    • Steef bedoeld het Stendhalsyndroom en dat zal me daar zeker overkomen. Volledig overrompeld worden door de hoeveelheid schoonheid. Kan je bijvoorbeeld ook overkomen als je in Rome rondloopt.

      Wat een prachtige verzameling schoonheid uit de afgelopen 120 jaar auto geschiedenis. En als je zoveel waarde hecht, volkomen terecht en typisch Italiaans dan kan het niet anders dan dat je ook alles ov er hebt voor een goede toekomst. En dat is precies wat de Agnelli familie / John Elkann recent heeft laten weten. FCA gaat zich actief en ambitieus inzetten voor de grote veranderingen in de komende tijd in de industrie om hierin een belangrijke rol te spelen, onder de sturing van Exor / John Elkann.

    • Klopt helemaal Henk.

    • Komende zomer ben ik 5 weken op vakantie daar in de buurt .
      Ga ook elk jaar even naar het automuseum

    • eindeliijk erkenning van FCA voor haar rijke verleden, ben paar jaar gelden in de loods met Lancia en Fiat erfgoed geweest en zie dat ze nu eindelijk de eer krijgen die ze verdienen. openeingstijden????

  • Opnieuw is er sprake van een overleg dat gaande zou zijn tussen FCA en PSA. Dit keer klinkt via Bloomberg door dat de Italianen en Fransen een platform op grote schaal zouden willen delen voor de Europese […]

    • Dat is precies wat ik steeds weer zeg, samenwerking op een deelgebied bijvoorbeeld een breed inzetbaar platform, bijvoorbeeld voor EV

    • Prima, uitwisseling van technologie en het delen daarvan, echter wederopstanding van Lancia zal nooit rendabel worden, en heeft ook geen enkele toevoeging meer zoals in het verre verleden nog wel opging. Laat Fiat de onderkant van de markt bedienen en Alfa / Maserati vanaf het midden en daarboven.

    • Dan wordt zeker en vast, direct op de eerste dag van het nieuwe kwartaal het nieuws wereldkundig gemaakt!

    • Goed plan, kan Fiat sneller met nieuwe Punto komen. Dat was toch ooit een kaskraker.

    • Een opvolger voor de Delta op basis van onderstel van Peugeot 3008 / Opel Grandland X zou ik een goede zet vinden.

    • @Hoekree: al jaren valt er van FCA niets meer te snappen. Ons rest nog te dromen van de dag dat er nog wat moois op je weg komt.

    • Orso antwoordde 3 weken geleden

      Zijn wij nu allemaal zo dom, of is een zekere optimist hier zo slim?

    • De ironie ontgaat je blijkbaar.

  • De dagen dat Marchionne nog leefde en de fabriek in Windsor bezocht om de productiestart van de Chrysler Pacifica te vieren, lijken voor het Canadese personeel alweer heel lang geleden. De markt van de MPV […]

  • Het meest briljante aan het merk Ferrari is misschien niet eens de rijke racehistorische zelf, maar meer nog het feit dat de allerrijksten der aarde het ‘il cavallino rampante’ in hun hart hebben gesloten en […]

  • Het Fiat-imperium bestaat 120 jaar en Agnelli nazaat John Elkann is niet van plan om de kroonjuwelen op een zeker moment in de etalage te zetten. Na Gèneve is er weer eens volop gespeculeerd over een […]

    • Die 2 miljard die ze hebben uitgekeerd aan de aandeelhouders hadden ze beter gebruikt om te investeren in nieuwe modellen…

    • @Lusso

      Probeer eens te begrijpen hoe de economische wereld van aandeelhouders in elkaar steekt.

    • Die wilde mediaverhalen over verkoop waren gewoon onzin. Wat lost het op? Slimme samenwerking en aangaan van allianties op deelgebieden is een slimme aanpak en houdt de kosten laag.

  • Edit! Haha..oeps autocorrectie van de iPad 😂

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Fiat gaat Tipo vernieuwen en voegt Cross-over toe Er is door het management van FCA alvast wat meer duidelijkheid geboden rond de exacte plannen voor het merk Fiat voor […] · Bekijken
  • Er is door het management van FCA alvast wat meer duidelijkheid geboden rond de exacte plannen voor het merk Fiat voor de komende jaren. Dit is mogelijk gebeurd tijdens een uitgebreide ontmoeting met dealers […]

    • Ik durf het bijna niet te vragen maar…. Vernieuwing Tipo. Motor nodig. Modern. Heel misschien?

    • Goed nieuws als dan ten minste ook de firefly motoren komen, met hybride. Tipo heeft nu in steeds meer landen last van CO2-heffing. Dus als ze nu een zuiniger versie brengen krijg je meer voor minder geld. Soort SUV-uitvoering is ook welkom, Tipo X zou er toch wat wilder uitzien dan 500X dus spreekt andere doelgroep aan.
      Het niet hebben van Puno/Mito blijft een groot gemis. Scheelt 200.000 auto’s per jaar. Dus voortmaken met opvolger en met nieuwe Panda zou ook fijn zijn.

    • Mooi nieuws.
      Een grappige vergissing, je bedoeld moedermerk neem ik aan, en geen moedermelk.

    • Edit! Haha..oeps autocorrectie van de iPad 😂

    • Ik geef geen reactie op de nieuwe Fiat Tipo. Ik zag afgelopen zaterdag de aankomst van de Chinese president in Italie, om over investeringen te praten> mijn verbazing was groot, toen ik zag hoe de president vervoerd werd: in een Audi! Ik vind dit een klap in het gezicht voor de Italiaanse merken, er had een prachtige Maserati moeten staan, geen Audi! Schandalig.

    • Ik ga er van uit dat de Tipo’s gewoon de zelfde motoren gaan krijgen als bv de 500X.
      Dus 120 pk 3T Firefly en 150-180 pk 4T Firefly, en dan ook met Hybrid toevoegingen.

      Kwam ergens op een Italiaanse site tegen dat de gewone 500, nieuwe 3 cilinder Firefly motoren gaat krijgen later dit jaar, een basis “atmosferische” motor met naar zeggen 70-75 pk en een 3T met 100 pk en dan mogelijk nog met Mild Hybrid toevoeging.
      Een 3T Firefly motor met 100 pk lijkt mijn een prima vervanger voor de 80 en 105 pk TwinAir Turbo motor versies.
      Ik neem ook aan dat ze dan dit zelfde motor programma in de Panda gaan aan bieden, en dan in het bijzonder de 3T Firefly motor met 100 pk.
      De Panda heeft dit zeker nodig om met de rest van het A-segment mee te komen.
      De VW up! en Kia Picanto, om er maar 2 te noemen hebben ook 3 cilinder turbo blokjes.
      De grondig aangepakte Panda kan wat mijn betreft niet snel genoeg komen, dan kan ik langzaam gaan nadenken over de vervanging van mijn 6+ jaar oude Panda 85 Lounge.

    • De Firefly T3 100 pk met mild hybrid lijkt me echt super. Zuinig, stil, pittig, mooi koppel. In Italië zou deze versie minimaal 1500 € subsidie krijgen.

    • @Hilbert maar zonder batterijen, want dat is een tussen oplossing.

  • In de Alfa Romeo-fabriek in Cassino is het momenteel erg rustig, maar daar zal spoedig verandering in komen. De Stelvio en de Giulia zullen binnenkort namelijk een grondige update krijgen en zullen bovendien […]

    • Kort geleden gehoord hoe je de naam Stelvio nou echt op z’n Italiaans hoort uit te spreken, met een nauwelijks hoorbare V, eigenlijk meer een W, dus niet op z’n boeren Hollands met een lelijke harde V. Het is maar dat we het weten.

    • Jaah, dat zou fijn zijn, Giulia Sportwagon.

  • Fiat zal deze zomer de 500X als hybride gaan presenteren en introduceert daarbij vrijwel zeker een topmodel met een gecombineerd vermogen van 240 pk met vierwielaandrijving. Deze 500X ‘Sport’ voert dan de […]

    • antwoordde 1 maand geleden

      Waarom hybride-techniek hier alweer als eerste wordt ingezet (en misbruikt) om overbodige vermogens in de markt te zetten, het blijft me een raadsel… Ik vind het een vorm van belastingontwijking om enkele yuppies te plezieren.
      Pas het gewoon toe als een toevoeging op een basis-verbrandingsmotor met beperkt vermogen, die hierdoor interessanter wordt, zowel naar totaalvermogen als naar verbruik. Direct een groot publiek aanspreken zodat de CO2-uitstoot van het wagenpark naar beneden kan en rijden een plezier blijft voor iedereen.
      Tja, het zal wel weer met centen te maken hebben…

    • antwoordde 1 maand geleden

      Geweldig.

      Net als bij Jeep hybride en Alfa hybride: voorin een benzine motor en achterin de elektrische motor voor de achterwiel aandrijving (de 4×4). Dus geen cardanas nodig naar achteren en geen differentieel achterin. Technisch simpele oplossing. Een benzinemotor plus elektrische motor combinatie voorin is duurder.

  • Het moet een aanbod geweest zijn waar FCA weinig voordeel uit kon halen, dat wat PSA als mogelijke samenwerking voor ogen zag. Lingotto’s moederorgansiatie Exor zou het aanbod van de Fransen resoluut hebben a […]

    • Fiat gaat op in Renault/Nissan en Alfa en Maseratie blijven zelfstandig, net als Ferrari. FCA is de laatste jaren alleen maar bezig geweest om de bruidsschat op te poetsen en om een zo groot mogelijke waarde (lees financieel gezond) entiteit te creeren. En dit geheel ten faveure van de aandeelhouders….

  • Eigenlijk heeft Sergio Marchionne het al jaren klip en klaar gezegd; FCA kan in het segment voor de massa niet langer zonder partner verder aangezien de kosten te hoog zijn. Ook Mike Manley heeft die visie, […]

    • antwoordde 1 maand geleden

      @Marcello

      Wat een merkwaardige reactie. Waarom zou PSA iets leeg kunnen zuigen?

      Ik denk dat op samenwerking in het kleine segment heel goed kan gaan en misschien op termijn wel een soort alliantie in de stijl van Nissan-Renault. Beide zijn ze nog steeds op zichzelf staand maar hebben een heel nauwe technische samenwerking.

    • antwoordde 1 maand geleden

      Juist vandaag komt het nieuws dat iedere vorm van fusie uitgesloten is. PSA wilde dat, FCA vindt het een slecht idee onder andere omdat PSA veel te veel afhankelijk is van de EU markt. Samenwerking op bepaalde technische gebieden lijkt een goed idee, zolang FCA er sterker van wordt. Misschien in de toekomst ook in de EV aandrijving.

    • antwoordde 1 maand geleden

      @Mareblu

      Wat bedoel je met FCA Europa is te klein om te overleven?? Er bestaat niet zoiets als een alleenstaand FCA Europa, wel het Eu onderdeel van een wereldomvattend FCA. En dat FCA gaat de komende 10 jaar, en meer, heel goed overleven.

    • antwoordde 1 maand geleden

      @mareblu
      Zoals je weet, ze hebben net een miljarden investering voor in alleen Italië afgekondigd en heel veel van de techniek wordt buiten Europa ontwikkeld, zoals de firefly motor in Z-Amerika en hybride technieken in de USA. Dat wat de VW groep in elektrisch rijden investeert in bijna lachwekkend hoog, en waarom zou je in batterij techniek investeren zoals VW doet. Het is zoiets als investeren in een oliemaatschappij.

      Belangrijkste: FCA loopt niet als een gek dezelfde weg op te rennen die iedereen doet maar gaat slim te werk en zoekt op deelgebieden samenwerking. . .

    • HZW antwoordde 1 maand geleden

      Ik geloof heilig in elektrische auto’s in de toekomst, maar niet met batterijen.
      Waterstof aangedreven auto’s is het meest logische, alle pompstations kunnen eenvoudig waterstof tanken mogelijk maken.
      Verder kan de waterstof techniek verfijnt worden en vooral compacter gemaakt worden.

    • antwoordde 1 maand geleden

      @mareblu
      Wat ik nog vergeet te zeggen: vaak wordt vergeten dat wat als Jeep op de EU markt komt natuurlijk een onderdeel is van FCA EU. Dat moet je dus optellen bij Fiat, Alfa, Maserati en misschien ooit een heel klein beetje Lancia.

  • Staken is nooit aan de orde geweest gedurende het overleg de afgelopen maanden tussen de Italiaanse bonden en FCA. De 87.000 werknemers van FCA, Ferrari en CNHi krijgen gemiddeld een salarisverhoging van […]

  • Lancia speelt internationaal al geruime tijd geen rol meer voor FCA en daarom was het merk dan ook niet te zien in Genève. Toch is er een grote kans dat één van de eerst volgende nieuwe modellen van de gr […]

    • Sowieso is het onbegrijpelijk waarom de ypsilon in de rest van Europa niet meer verkrijgbaar is. Hij werd gewoon verkocht via het bestaande netwerk en alle onderdelen zijn compatibel met Fiat.

    • Ik krijg de indruk dat het stoppen van Punto en in mindere mate Mito wel eens de redding van Lancia kan zijn geweest: De Ypsilon is het dichtstbijzijnde binnen de groep. Een gedeelte van het koperspubliek is naar de Ypsilon uitgeweken en heeft de verkoopcijfers hoog gehouden. En omdat die hoger zijn dan van Alfa Romeo en Jeep, werd het voor de bedrijfsleiding een onbegaanbare weg de stekker eruit te trekken.

    • Vraagje aan iemand:

      Wordt de Ypsilon op hetzelfde platform gebouwd als de Fiat 500?
      Zo ja, waarom is er dan van de 500 geen vijfdeurs-versie, dat zou toch juist mooi kunnen?!

    • Vraag me af of dat nou slim is. Twee smaken (basic en premium) in hetzelfde segment, OK. Maar een 500 én een Lancia (met ieder hun eigen carrosserieën, die afwijken van de nieuwe Panda) in hetzelfde premiumdeel van dat segment, lijkt mij kapitaalvernietiging waar Marchionne niet meer aan zou beginnen.
      Tenzij de Lancia een aangeklede versie van de modulaire Panda-koets wordt, dat zou met 50.000 stuks per jaar nog interessant kunnen zijn…

    • @Mareblu,

      Helaas moet ik je gelijk geven dat FCA geen blijk geeft van visie in hun beleid. Echter en dat doet niks af van Marchionne, die Fiat uit de sh*tzooi heeft gehaald en en passant nog heeft laten fuseren met Chrysler, maar, echte lange termijnvisie zat er nooit in. Logisch ook, daar was geen ruimte voor; het bedrijf moest drijvend worden gehouden en gered worden!
      Er zij ook twee soorten leiders; de ene soort loodst een organisatie door moeilijke tijden en de tweede soort, leidt een organisatie naar groei, vooruitgang en welvaart. Marchionne was ‘definitely’ een leider van de eerste soort. Overigens de godenzijdank want het was nodig! Maar nu niet meer, FCA heeft een stabiel boekhouden, is een relatief stabiel bedrijf en de economie is gunstig, dat vraagt om andere manier van leiden, de tweede soort en hopelijk dus ook Michael Manley.
      Daarom ben ik wel benieuwd hoe Manley FCA de aankomende jaren gaat sturen en welke kant op. Stiekem hoop ik er op dat hij FCA meer structuur en visie mee geeft, want daar is nu wel tijd voor en het is zo langzamerhand ook de hoogste tijd.
      Een beleid, zoals ze dat bij VAG hebben, wat zich al tientallen jaren bewijst, zou ook goed zijn voor FCA. LET WEL: beleid, NIET design!!! Dat geeft de koper en toekomstige consument ook vertrouwen. Daar vaart VAG namelijk ook op: de uitstraling van een degelijk bedrijf, zonder fratsen en voorspelbare lanceringen, ‘steady as she goes’. Dat vinden kopers ook fijn.

    • @DiSegno
      @Mareblu

      Marchionne wist heel goed dat hij een leider was van de eerste soort en wist al lang geleden dat hij opgevolgd moet worden door een leider van de tweede soort en dat Mike Manley dat moest worden, en hij werd het ook. Het klopt helemaal.

    • @Di Segno

      Marchionne wist heel goed dat hij een leider was van de eerste soort en wist al lang geleden dat hij opgevolgd moet worden door een leider van de tweede soort en dat Mike Manley dat moest worden, en hij werd het ook. Het klopt helemaal.

    • Di Segno schrijft:
      Vraagje aan iemand:

      Wordt de Ypsilon op hetzelfde platform gebouwd als de Fiat 500?
      Zo ja, waarom is er dan van de 500 geen vijfdeurs-versie, dat zou toch juist mooi kunnen?!

      Het antwoord is Nee.
      De Ypsilon staat op een onderstel met een langere wielbasis dan de 500/Panda.

      500/Panda = WB 2300mm en ± 3.55m lang voor 500, en ± 3.65m lang voor Panda.
      Ypsilon = WB 2388mm en ± 3.84m lang

    • Er zal ergens een overeenkomst zitten, eventueel met de vorige Panda of met de Ford Ka die ook in Polen werd geproduceerd. De Ypsilon altijd te klein geweest om een geheel eigen platform voor te ontwikkelen en produktielijn te bouwen, dus combinatie met een andere auto was noodzakelijk, waar in Polen mogelijkheden voor waren.

      Nu de fabriek er staat kan het prima zo zijn dat de robots die eerst de oude Panda of Ka in elkaar zetten nu nog de Ypsilon doen, als de machines er staan dan kost het niet zoveel om ze in bedrijf te laten.

    • Als ik wat gegevens combineer: de Centoventi staat op het nieuwe EV/hybride-platform van de nieuwe 500 (Genève 2020) en een nieuwe Panda voor de toekomst. De huidige Panda verkoopt nog prima en wordt eind dit jaar stevig opgefrist: die zal nog een aantal jaren geleverd worden (waarschijnlijk vanuit Polen) als goedkoper alternatief met uitsluitend verbrandingsmotor. Het lijkt mij logischer dat de nieuwe 500 (ook? of alleen?!) als vjifdeurs geleverd gaat worden dan dat er een Lancia met aparte carrosserie bijkomt, ook omdat er van de 500 al een extra Giardiniera is aangekondigd. Heel benieuwd welke rol die laatste precies krijgt in het gamma: moderne opvolger van de 500L?

    • HZW antwoordde 1 maand geleden

      De Giardiniera wordt mijn inziens een plattere 500L opvolger, een beetje een Mini Clubman idee.
      Verder vermoed ik het CentoVenti EV onderstel onder de nieuwe 500 en CentoVenti design elementen zullen vermoedelijk hun weg naar de Panda facelift vinden.

    • antwoordde 1 maand geleden

      Het is goed mogelijk dat de Giardiniera op de langere WB 3888 komt te staan, 4/5-deurs. Lijkt me heel logisch.

    • antwoordde 1 maand geleden

      Ik bedoel WB 2388

    • HZW antwoordde 1 maand geleden

      @henk ik denk eerder op het WB 2470 en vol elektrisch.
      Ik zie namelijk niet dat er brandstof versies gaan komen van de 500 Giardiniera.

    • HZW antwoordde 1 maand geleden

      De CentoVenti zou ook een prima basis zijn voor een nieuwe Lancia Ypsilon.
      A-segment auto’s met brandstof motoren heeft toch geen toekomst.
      Je rijd normaal gesproken geen 500+ km met een A-segment auto.
      In Stad en Randstad kan je prima uit de voeten met een elektrische 500 km range.
      Het hele CentoVenti systeem is eigenlijk briljant, in een B/C-segment auto kunnen er nog 2-3 accu’s extra bij dus 600-800 Km range.

  • Zouden ze de pentastar hertekend hebben?

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Nieuwe benzinemotor en hybride voor Maserati Harald Wester, de man aan wie een merk als Maserati wel is toe te vertrouwen, komt vandaag met een belangrijke bevestiging […] · Bekijken
  • Omdat FCA het B segment markttechnisch alleen interessant vindt als het een cross over betreft. Een gewone hatchback kan alleen uit als het met andere modellen en/of merken de techniek en chassis/carrosserie deelt

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Olivier François over de toekomst van Fiat De Centoventi bleek deze week vooral een prachtig concept ter gelegenheid van 120 jaar Fiat, meer nog dan dat het iets zegt […] · Bekijken
  • Het ‘eigen platform’ waar hierover geschreven wordt is een nieuwe basis waarop ook toekomstige andere A modellen met milde hybride op gebouwd worden in andere fabrieken

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Olivier François over de toekomst van Fiat De Centoventi bleek deze week vooral een prachtig concept ter gelegenheid van 120 jaar Fiat, meer nog dan dat het iets zegt […] · Bekijken
  • Meer laden