Lancia4Ever @mattia-mariani-2-2-2-2 ?

actief 4 dagen, 2 uren geleden
  • Sergio Marchionne liet het onlangs al doorschemeren, dat wat betreft het autonoom rijden gezocht zou worden naar een ideaal partnerschap, om zo het beste op het gebied van deze techniek te kunnen bereiken. En […]

  • We schreven onlangs al dat de productie in FCA’s fabriek te Melfi, al een tijdje niet meer is wat het was. Melfi was een van de eerste fabrieken die pak ‘m beet een jaar of vijf geleden klaar werd gestoomd […]

    • Sergio moet aan brand building gaan doen en meer op Hybride en elektrisch de markt is aan het veranderen de vorige keer zat hij heel kort op de bal en maakte hij naast verkeerde keuzes ook een aantal hele goede. Verkeerde keuze is in mijn ogen het Lancia debacle om Chrysler modellen als Lancia te willen verkopen.Daarbij zijn de Chrysler 200 en de Dodge Dart geen succes. Fiat moet met een nieuwe Punto gaan komen die als prijs vechter in de markt moet worden gezet en de nieuwe 500 en Panda mogen ook gaan komen. Tijd voor FIAT om een nieuwe Design taal met nieuwe modellen te starten. Alfa Romeo moet een goedkoper model gaan leveren een nieuwe RWD Alfa Romeo Giulietta en ook aan motoren zal er wat gedaan moeten gaan worden Hybride etc. Het nieuwe Alfa Romeo is een klein succes door de nieuwe modellen en FCA moet nu doorpakken voor de toekomst.

      Brand Building Sergio niet alleen maar bankieren!

      Ciao

      Squadra

    • @Squadra : 👍👍👍

  • Het aandeel FCA knalt vanmorgen door het dak (meer dan 4% in de plus en 10 euro per aandeel) van de beurs in Milaan en dankt dit aan het gerucht van een Chinees bod op de Italiaans-Amerikaanse autogroep. Er […]

    • Het is mij niet duidelijk of het om een volledige overname of fusie gaat.

    • Nee het nieuws ook op AB is niet heel duidelijk ik denk een Fusie en wat zal er dan met Lancia gaan gebeuren ?

      Ciao

      Squadra

    • Dit zit er al heel lang in!

      Kijk naar het nu fantastisch succesvolle Volvo met er met goed chinees geld allemaal te doen is!

      Alfa en Maserati weg uit de FCA groep en met Ferrari in een puur Italiaanse Agnelli groep. Puur 100% achterwiel aangedreven premium groep om het de Duitser heel moeilijk te maken.

      Eindelijk goed investeringsgeld voor massafabricage Fiat, Lancia, Jeep, Dodge, Chrysler.

    • henk antwoordde 6 dagen geleden

      @HZW
      En wat is er Chinees aan de nieuwste Volvo’s volgens jou? Ze zijn meer Zweeds dan ze in vele jaren zijn geweest!

    • Als Fiat inderdaad Chinees wordt dan is mijn huidige Fiat meteen ook m’n laatste. Ik ga NIET in een Chinese Fiat rijden.

    • Dat ze dan Lancia verkopen. Daar doen ze toch niets mee. Hopelijk gebeurt er dan iets mee à la Volvo. Een Alfa Lomeo daarentegen interesseert mij niet…

    • @dac1991
      Dan kan je ook geen Peugeot of Citroen rijden, gered met Chinees geld, en ook geen Opel, is nu onderdeel van PSA, zoals gezegd gered met Chinees geld en zo is er meer te vinden.

    • Waarom zou een Chinese Fiat minder goed zijn dan een Poolse of Turkse waar nu al heel veel mensen naar (grote) tevredenheid mee rijden?
      De kwaliteit van een Poolse Fiat is soms zelfs beter dan een Italiaanse.
      O er zijn al Chinese Fiat’s geweest; de Viaggio en Ottimo. Beiden niet in Europa te koop geweest.

    • Het is misschien niet te voorkomen maar het is echt een hele slechte zaak .mijn inziens had het modellengamma allang op de schop gemoeten en samenwerking met toeleveranciers en concollegas strakker aangehaald .
      China wordt door iedereen als het beloofde land gezien ,uit oogpunt van aantallen inwoners zeker maar brengt het echt zo n goed resultaat en op de langere termijn ?
      Tot voor kort was china een zwaar door usa gesubsidieerde bende .
      Wij hebben als westerse wereld een ander oog voor design en veiligheid ,soms te krampachtig vast gehouden aan oude waarden dat wel .
      Volvo word door iedereen als voorbeeld genomen maar is dat op de lange termijn wel zo n goed idee ?het is nog wittebroodstijd .we gaan het zien .

    • De grote vergissing die sommigen hier maken is dat ze denken dat FCA Chinees wordt of zo, of dat Fiats voor EU in China gemaakt gaan worden of dat productie naar China gaat of dat Chinezen Fiats gaan ontwerpen.

      Allemaal helemaal niets van waar. Neem weer Volvo als voorbeeld. Chinees geld is in Volvo gestopt om hele goede Volvo’s te maken, ontworpen door en gemaakt in Zweden!

    • Laten we voorop stellen dat Fiat geen Volvo is.
      De Chinese interesse in Volvo kwam puur om de Know-how die binnenkort op grote schaal door Geely toegepast gaat worden in hun modellen Lynk&co.
      Geely werd ook genoemd als de Chinezen die interesse zou hebben in Fiat Chrysler maar dat hebben ze deze dagen ontkent.
      Dus het nog steeds niet duidelijk welke Chinese instantie wel interesse heeft.

    • Ik zeg kijk uit voor wat hoort wat .alle acties van chinezen zijn weloverwogen en zeer sluw gepland .een economie zo snel groeiend gaat ook snel naar de knoppen ,het is nu al zo dat veel producten uit nog goedkoper producerende landen komen en gaan komen .daardoor moeten ze zekerheden inbouwen en macht creeren .maak niet de fout om te denken dat het alleen investeringen zijn zonder eisen en verwachtingen .
      Buiten het feit dat er een giga onevenwichtige verdeling van rijkdom en kennis is in china .dat gaat ook nog wringen binnen niet al te lange tijd .
      De samenwerkingsovereenkomsten met toeleveranciers en concollegas zijn van veel groter belang ,geld komt er vanzelf als je slim met je mensen ,productie en design omgaat .

    • Volvo’s worden al sinds jaar en dag in België geproduceerd.

    • @HZW
      Het gaat voor de biedende partij nauwelijks om Fiat maar vooral om Jeep en het zeer winstgevende Ram.

    • Het gaat de Chinezen om merken én technologie. Merken omdat ze weten dat Chinese merken de auto het imago “Chinese rommel” geven. In Jeep zullen ze daarom meer interesse dan Lancia, aan Italiaanse merken, leuk of niet, maar er kleeft een verleden aan. Maar technologie om goede auto’s te maken is ook meer dan welkom: Daar wilde men van Volvo leren en ook Fiat heeft veel kennis in huis die de Chinezen goed kunnen gebruiken.

      Een overname door Chinezen kan daardoor veel gunstiger uitwerken voor de Italiaanse auto-ontwikkeling dan een fusie met General Motors. Neemt niet weg dat ik ze het liefst zelfstandig zie doorgaan, er zijn geen dwingende redenen om de zelfstandigheid weg te doen.

    • Toch een eventuele Gruppo Trio Sportivo (Alfa Romeo, Maserati en Ferrari) onder leiding van di Montezemolo klinkt niet zo heel slecht. Dit is een image boost waar Jaguar en BMW bijna geen antwoord op zullen hebben.

    • @II Quadrifoglio
      Dat klinkt heel goed! Maar di Montezemolo is er niet meer.

  • Ferrari is van een andere planeet. Het op de grond zetten tussen al die andere meuk is het einde van een tijdperk waar een mens dagelijks van kon genieten. De cayenne is hét bewijs dat we met zn allen in een compleet smakeloze tijd leven zonder gevoel van waardigheid en eergevoel.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Ferrari overweegt een Crossover voor 2022 Sergio Marchionne is in de eerste plaats een econoom en dat laat hij ook merken in zijn recente uitspraak waaruit inderdaad […] · Bekijken
  • Met alle respect maar die Urus is in de geest van een goed tractorenmerk en de LM002…maar een Ferrari SUV?? DÁT IS ZEER ZEKER VLOEKEN IN DE KERK! (in het Vaticaan om precies te zijn)

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Ferrari overweegt een Crossover voor 2022 Sergio Marchionne is in de eerste plaats een econoom en dat laat hij ook merken in zijn recente uitspraak waaruit inderdaad […] · Bekijken
  • Gianni Agnelli, ook wel ‘l’Avvocato’ genoemd, was dermate markant dat het digitale kanaal HBO nu met een documentaire over zijn leven komt. We hebben al vaker over de bekendste Agnelli geschreven waar Italië […]

    • Zou Lancia vandaag de dag er anders hebben voor gestaan onder Agnelli

    • @squadra: dat denk ik wel. Agnelli was een autoliefhebber en zou zo’n merk nooit ten onder laten gaan. Marchionne is in de eerste plaats een boekhouder en bekijkt de zaken veel nuchterder.

    • @Squadra
      Dat denk ik niet. De economie van de automarkt is te zwaar. Zonder de ‘boekhouder’ Marchionne zou heel Fiat (en Alfa) niet meer bestaan!

    • Geweldige vent, en op de eerste plaats autoliefhebber, die alles over had voor het concern. Marchionne is inderdaad boekhouder, en dat hebben we gezien. Op papier staat Fiat er inderdaad beter voor dan 10 a 15 jaar geleden, maar mede door het zwalkende modellenbeleid staat het imago van de Italiaanse auto er misschien wel slechter voor dan ooit. Ook imago is een investering, maar daar heeft Marchionne een broertje dood aan. Duitsers begrijpen dit wel.

  • Sergio Marchionne is in de eerste plaats een econoom en dat laat hij ook merken in zijn recente uitspraak waaruit inderdaad blijkt dat Ferrari de ontwikkeling van een exclusieve SUV overweegt. Hoewel […]

    • Totaal geen vloeken in de kerk!
      Maar wel heel slim, zie de Lamboghini Urus.

    • Met alle respect maar die Urus is in de geest van een goed tractorenmerk en de LM002…maar een Ferrari SUV?? DÁT IS ZEER ZEKER VLOEKEN IN DE KERK! (in het Vaticaan om precies te zijn)

    • Kan,

      Iemand mij 1 goed rationeel argument geven, waarom Ferrari dit niet zou doen?
      Één RATIONEEL argument maar.
      De oldschool puristen draaiden zich al drie keer in graf, respectievelijk urnen om, toen Ferrari onderdeel werd van Fiat. Nu een aantal decennia later, weer hetzelfde verhaal als het woord suv opduikt.
      Ik persoonlijk juich dit soort veranderingen toe; weg uit de comfortzone, dit truukje van lekkere sportwagens doen ze al ruim 60 jaar. Heb niet op VAG-producten, maar kan niet anders zeggen dat Porsche raak schoot met de Cayenne. Mooi vinden is subjectief, maar blijkbaar had het z’n ‘charmes’, gezien de verkoopcijfers.

    • Ferrari is van een andere planeet. Het op de grond zetten tussen al die andere meuk is het einde van een tijdperk waar een mens dagelijks van kon genieten. De cayenne is hét bewijs dat we met zn allen in een compleet smakeloze tijd leven zonder gevoel van waardigheid en eergevoel.

    • Als ook Ferrari zijn roots en bestaansrecht ook al gaat verloochenen, voor wat staat het merk dan nog? Dit is prostitutie van het ergste soort.

    • Het rationele argument om het niet te doen is dat je het merk uitholt: Commercieel kan je iedere auto beter laten verkopen door er een Ferrari-logo op te plakken. Maar stel je zou een A-segmenter van Ferrari-logo voorzien, dan is het magische van het Ferrari-logo snel verdwenen.

      Een Ferrari bezitten betekent hoe dan ook dat je een gruwelijke goede messcherpe sportwagen. Straks kan het dus ook staan voor een crossovers. Nou, Dacia maakt ook crossovers.

      Op den duur betekent dat dat de superrijke niet meer naar Ferrari zal kijken.

  • FCA Heritage zal ook afreizen naar het fraaie jaarlijkse Classic Days op slot Dyck. Dus wie Goodwood niet zag zitten vanwege het eiland, kan nu een ritje maken tot bij Limburg over de grens. Tussen […]

  • Klopt dmantione, aan de andere kant zijn er hardnekkige geruchten dat men Ferrari een tikkie meer de massa in wil gooien met (veel) hogere aantallen en is er zelfs het idiote idee om toch met een SUV te komen volgens sommigen.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Opvolger Ferrari California in Frankfurt te zien? De volgende generatie Ferrari California behelst zoals we al paar jaar geleden geschreven hebben een hoop meer dan […] · Bekijken
  • In juli heeft Fiat Chrysler Automobiles in totaal ruim 40.600 auto’s verkocht op Italiaanse bodem, dat is 3,25% meer dan in juli 2016 (28% marktaandeel). Vanaf januari gezien zijn er al bijna 373.000 auto’s […]

    • Frappant dat Lancia met 1 model toch 33% meer auto’s heeft kunnen afzetten dan Alle modellen van Alfa Romeo samen

    • Kom net terug van Italië. Het is triest om te zien dat er zo weinig Italiaanse auto’s rijden in Italië. Taxi’s zijn meestal van Renault. In Triëst geen enkele Giulia gezien !!
      Stelvio al helemaal niet gezien ! Alleen Cinquecentos van 20 jaar en ouder rijden er nog massaal rond.
      Na 2200 km snelweg 5 Giulias geteld ! Die cijfers hierboven geven toch een vertekend beeld,of de Alfas staan nog te koop bij de dealer/importeur met een
      geregistreerd kenteken ?
      Sergio Marchione wordt op dit forum altijd erg geprezen,maar als je door Europa toert kan je niet anders concluderen dan dat Sergio de Italiaanse auto-industrie gigantisch de nek heeft omgedraaid !
      Bijna geen Italiaanse auto’s op de weg ,jammer als Alfist had dit ook graag anders gezien.

    • @ Raf : Ook ik kom dagelijks in Genk voor mijn werk,,maar ik zie ook zelden een Giula in België.
      Ik denk hetzelfde als HWZ hierboven,mooi auto’s die Giulia en Stelvio.
      Maar om de gigantische investeringen voor deze modellen ook maar een beetje terug te verdienen rijden er gewoon veel te weinig rond. De populaire modellen zoals Giulietta en Mito krijgen veel te laat een opvolger. Net als de Punto overigens.
      Spreek maar eens met een Alfa Romeo verkoper bij een FCA dealer.

  • De volgende generatie Ferrari California behelst zoals we al paar jaar geleden geschreven hebben een hoop meer dan gewoon een volgend model. Dat wordt nu ook bevestigd in nieuwe geruchten die uit redelijk […]

    • Lusso antwoordde 3 weken geleden

      Wat is er mis met het huidige model? Bovendien: een Ferrari die niet in Maranello wordt gebouwd, is geen Ferrari. Ze nemen de ziel weg van het merk.

    • Is een FIAT 500 uit Polen geen FIAT??

      Onzin ze moeten gewoon goed geld verdienen met alle merken maakt mij niet uit waar ze gemaakt worden.

      De Gallardo werd ook bij Quattro GMBH gemaakt dus!

      Ciao

      Squadra

    • Er zijn twee redenen waarom ik dit niet geheel geloofwaardig acht. De eerste is dat Ferrari geen FCA meer is en FCA daardoor commerciële tarieven zou moeten rekenen voor gebruik van zijn fabrieken. Het tweede is dat Ferrari niet aan massaproductie doet. Een massaproductiefabriek als Mirafiori lijkt me daarom wel heel erg vreemd. Erg veel faciliteiten voor serieproductie heeft Fiat niet. De Maserati-fabriek zou een optie kunnen zijn, maar daar moeten dan wel zwaarwegende gronden voor zijn.

      Bij serieproductie speelt het platform minder dan bij massaproductie: Bij massaproductie is de assemblagelijn ingericht om dat platform te bouwen en is het gebruik van meerdere platformen op dezelfde lijn complex. Bij serieproductie speelt dat minder: Er is veel minder geautomatiseerd, dus als je de onderdelen op de juiste plek kunt krijgen kun je er auto’s van bouwen.

    • Klopt dmantione, aan de andere kant zijn er hardnekkige geruchten dat men Ferrari een tikkie meer de massa in wil gooien met (veel) hogere aantallen en is er zelfs het idiote idee om toch met een SUV te komen volgens sommigen.

    • The story is true. 600 HP, 5 cm more rear legroom, lower height, much lower weight compared to California.

      They will show it on Friday, 8th September in Portofino.
      Ferrari 70th birthday celebration is in Maranello on 9th and 10th September where selected customers will try this new Ferrari.
      It will have retractable roof. At the later date Coupe will come.

      Crossover model is crucial for China. They do not bus sports Coupes.

  • Volgens Marchionne zal Maserati in 2019 ook elektrisch aangedreven zijn. Het merk met de drietand vormt een krachtig wapen in de mondiale verkoop van de Italiaanse automobiel en dus mag er ook op het gebied […]

    • Het bewijst weer eens hoe goed Marchionne veranderende tijden kan aanvoelen! Het lijkt met de elektrificatie allemaal veel sneller te gaan dan een paar jaar geleden voor mogelijk geacht en de reactie van FCA is 100% perfect.

    • @Mareblu

      Precies wat ik zeg, het blijkt NU toch ineens sneller te gaan dan sommigen dachten, doordat nieuwe technische ontwikkelingen sneller gaan dan eerder gedacht en door de toekomstige keiharde boycot van diesel en benzine in EU landen. Dus heeft Marchionne / FCA met perfecte timing de planning aangepast.

  • Het eerste halfjaar van 2017 is voor FCA eentje om trots op te zijn. Het geld stroomt binnen dankzij juiste investeringen met een indrukwekkende som van 1,155 miljard winst over het tweede kwartaal en dus een […]

    • Schuldenlast gehoopt tussen 3.7-4.07, met 4.2 dicht in de buurt maar het belangrijkste is dat er sowieso progressie wordt geboekt ook op dit vlak! Dan weet ik weer even voldoende om elders de schuldenlast bashers de mond te snoeren!

    • Mijn Giulia 2.2 AT is ook binnen! Heerlijke auto! (klein beetje bijgedragen aan het resultaat 😉 ) Ben alleen nog in afwachting van de Eibach veren; zijn voor mijn aslast (zwaarder dan de handbak) nog niet beschikbaar helaas.

    • Die schuldenlast is nu echt geen probleem meer. Adjusted EBIT over het 1e halfjaar was 3,4 miljard euro.

      Ik hoop dat men deze keer met een productieplan komt dat (enigszins) klopt. Tot nu toe klopte er van de productieplannen van de afgelopen jaren niet bijster veel. Of modellen kwamen niet, of veel te laat. Ik ben benieuwd of er toch nog een Giulia SW komt op korte termijn en of de Alfieri Cabrio nog komt.
      Verder ben ik benieuwd naar een nieuwe Punto en de uitrol van de Firefly motoren in Europa. Maar goed, zelfs al doet Marchionne uitspraken over een productieplan, ik wil eerst de modellen in werkelijkheid zien voor ik het geloof.

  • Na bijna twee jaar is de Fiat 500 in Brazilië weer terug van weggeweest. Daarmee is dit ijzersterk iconische model weer iets meer een mondiale Fiat geworden. De Braziliaanse markt is herstellende en de in […]

    • @HZW
      Ik denk eerder dat dit een poging is om de tegenvallende verkoopresultaten in de VS op te vangen en de productie in Mexico op pijl te houden.

  • Fabrizio Curci gaat na 10 jaar bij FCA iets anders doen en verlaat dus ook zijn post als eindverantwoordelijk van Alfa Romeo in onze regio. Curci krijgt vanaf 1 september een leidinggevende functie bij de […]

  • Eind vorige week blies de F40 dertig kaarsjes uit. Deze legendarische Ferrari, waar menig kind wel een plaatje, poster of schaalmodel van had, is misschien wel de eerste echte supercar ooit. Op 21 juli 1987 […]

    • Een mijlpaal.

    • Compromieloos,

      Net als z’n uiterlijk.
      Als ‘vorm volgt functie’ hier is toegepast, dan; oh wat is aerodynamica lelijk vorm gegeven zeg! Persoonlijk vind ik deze al net zo onbegrijpelijk ‘hideous’ als de AR SZ. Maar ja; it’s a way to make a statement… en dat kunnen die Italianen…
      Vanaf dat moment ben ik helemaal afgeknapt op Ferrari. Persoonlijk vind ik ze tegenwoordig, weer enigszins terugkomen, naar mooie/sierlijke lijnvoering.

      Overigens wel positief; zijn de indrukwekkende technische specs.

  • Door de aanhoudende droogte in grote delen van Italië, ontstaan er makkelijk bosbranden, zo ook gisteren nabij de FCA-fabriek te Termoli. De grote motorenfabriek in de zuidelijke provincie Campobasso diende […]

  • Na een langdurige staking in FCA’s Servische fabriek van Kragujevac, is er vandaag dan toch een akkoord bereikt waarin het Italiaanse management deels buigt voor de eis van de bonden. Het basisloon gaat van […]

  • Fiat is sterk in het produceren van praktische kleine auto’s, dat blijkt ook uit de recente cijfers rond de productie van de Panda. De eerste zeven maanden zijn er namelijk al meer dan 140.000 Panda’s in […]

    • Die productie aantallen zijn zeker een productierecord.
      Nu alleen zien die aantallen te verkopen….

    • The Dutchbird,

      Fiat heeft er wel een handje van om dealers vol te duwen idd, zeker in NL is dit al jaar en dag het verhaal, in Duitsland veel minder werkt uiteindelijk niet dit is het grootste probleem van de auto industrie de over productie! Ik vind ook dat Alfa Romeo veel meer van de grond moet komen in NL en dealers veel meer ondersteuning moeten krijgen om nieuwe panden op betere lokatie’s te krijgen. Wim Prins vind ik een hele mooie dealer in NL en Kien ziet er ook altijd keurig uit maar de combi met Jeep en Alfa Romeo vind ik sterk omdat deze 2 elkaar totaal niet bijten.

      Ciao

      Squadra

  • Gregor Schreiber uit Vorden en Gijs Dekker uit Ruurlo reden de afgelopen tijd met een 45 jaar oude Fiat 500 vanuit de Achterhoek naar en door Afrika, om vervolgens afgelopen vrijdag in Parco Villafranca te […]

  • Meer laden