Lancia4Ever @mattia-mariani-2-2-2-2 ?

actief 12 uren, 47 minuten geleden
  • Lancia krijgt volgens bepaalde bronnen prioriteit als het gaat om de ontwikkeling van een nieuw model. Het gaat om de opvolger van de Ypsilon, waarover in de wandelgangen steeds hardnekkiger en luider […]

    • Goed nieuws, maar waarom duurt het allemaal zo lang? Ze laten eerste de klanten ontsnappen naar de concurrentie om dan uiteindelijk – en te laat – met iets nieuws te komen en dan vragen ze zich af waarom er zo weinig kopers zijn. De Yspilon én Punto hadden er al moeten zijn, alsook de opvolger voor de Mito. Prutsers. Ze hebben alle capaciteiten en ze doen er niks mee.

  • Renault en Nissan zijn eruit. De Franse overheid heeft een stapje terug gedaan en om zeker te weten dat alles goed zit tussen Parijs en Tokyo, zal president Macron deze week (tijdens de G20) met premier Abe […]

    • Goed nieuws op een warme dag. Benieuwd naar de vervolgstappen.

    • Senard en Elkann, een heel sterk duo die mogelijk grote dingen gaan bereiken voor de toekomst van Italiaanse en Franse en daarmee Europese auto-industrie.

  • Lilli Bertone; ze had haar man Nuccio op z’n sterfbed in 1997 beloofd het merk minstens een eeuw oud te laten worden. De moeilijkheden waren er intussen allang, want carrosseriebouwers, hoe briljant en […]

    • De pandion is een prachtige concept car jammer dat het niet tot een mooi straat auto is geworden. Toch wel jammer dat zulke design huizen en/of koets bouwers omvallen. Misschien hadden ze zich toch mar meer weer moeten richten op de rijken net als vroeger in de tijd van de 6C en 8C’s i.p.v. een opgepompte lada op anabole uit Engeland. Vroeger maakte die ook daar elegante wagens maar dat is er niet meer erg bij. Ferrari heeft de ons of programma’s maar i.p.v. al die s classes 7 series Bentley’s en R&R zouden er best prachtige zargaro’s Pininfarina’s en Bertones of tourings etc.

    • Mmm edit knop?!😉

    • De teloorgang van de designhuizen merk je op de straat. Het is bijna één grote eenheidsworst geworden, zeker op vlak van de SUV’s.

      Ik heb verschillende Bertones gehad, waaronder de X1/9 en de Alfa GT

  • Captur is B-segment. Zal dan Kadjar zijn.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Alfa Romeo Tonale concept is prijswinnende schoonheid Laat FCA de in productie name van de prachtige Tonale, nu even afhangen van een geslaagde fusie met bijvoorbeeld […] · Bekijken
  • Vanuit Italië worden door FCA nu vernieuwde 3.0 V6 dieselmotoren naar Amerika verscheept voor RAM. De evolutie (derde generatie) van het blok dat we de afgelopen jaren leerden kennen via de eendagsvlieg […]

    • Knap stukje werk. Ik neem aan dat deze motor straks ook zijn weg vindt naar de overige merken.

    • Het vermogen met 8% verhogen tot 260 PK? Nuttig!
      Graag met 50% verlagen en zuiniger/CO2-vriendelijker: dan is er een prestatie geleverd, als je het mij vraagt…
      Maar ja, de Trump-amerikanen hebben alleen nog oog voor zichzelf en het directe plezier van ‘nu’.

    • @BePa

      Dat zou kunnen, dan verzin je een totaal onverkoopbare truck en kunnen ze dat fabricage van de motor helemaal stoppen. Jij je zin, nog minder vervuiling.
      Ook

    • Sorry, beetje taalfouten door klein mobiel toetsen bord

    • Fantastische motor ! En FCA heeft deze hard nodig om de CO2 te drukken, maar niet alleen FCA, ook de andere merken. Alleen “ dieselgate” heeft de dieselmotor in een kwaad daglicht gesteld, geheel onterecht eigenlijk.

    • @Hoekree: In een pichup, akkoord. Maar ik lees toch ook Maserati Ghibli, Chrisler 300C (bestaat die nog?). Neen, ik stel gewoon vast dat motoren in de loop van de geschiedenis telkens weer meer vermogen krijgen, alsof iemand daar om vraagt. Dertig jaar geleden was het vermogen van een gemiddelde auto maar de helft van nu, en niemand vond dat een probleem. Akkoord, auto’s werden om allerlei (veiligheids-)redenen zwaarder, maar dan nog. In mijn ogen is het belangrijk dat een fabrikant uitpakt met kleinere, lichtere en meer zuinige motoren die desondanks het vermogen gelijk houden of eerder doen afnemen. Mensen zijn nodeloos verwend geraakt. Heeft het enig nut dat een auto niet in 8, maar in 6 seconden van 0 naar 100 km/h geraakt? Mij maakt het geen bal uit, en zo zijn er velen…

    • Voor de duidelijkheid. Maserati krijgt geen nieuwe diesels mee

  • Laat FCA de in productie name van de prachtige Tonale, nu even afhangen van een geslaagde fusie met bijvoorbeeld Renault? Je zou het haast zeggen, want hoe productierijp deze compacte SUV met Italiaanse snit […]

  • De succesvolle Ferrari 488 GTE heeft afgelopen weekend gedaan, wat als enige nog hoog bovenaan het lijstje stond, het winnen van de 24-uur van Le Mans. De Ferrari van het ijzersterke team AF Corse triomfeerde […]

  • Na het nodige verweer over en weer aan Franse en Japanse zijde, schijnt er ook weer overleg gepleegd te worden tussen FCA en Renault over een mogelijke alliantie. Nadat het stof wat was neergedaald, heeft […]

    • Laten we hopen dat de Franse staat inziet dat het beter over kunnen laten aan de fabrikanten. En dat beter renderende industrie uiteindelijk ook beter is voor de werkgelegenheid. Oh, wellicht kan FCA op de wijze waarop SM dat in Italië heeft gedaan, de vakbonden naar rechts laten richten……Ook dat heeft uiteindelijk beter uitgepakt voor de werknemers. Heeft mij fantastische discussies opgeleverd met de Italianen toen ik daar woonde 🙂

  • Fiat heeft een flinke inhaalslag te maken op het gebied van elektrisch rijden in Europa en doet dit voortvarend. Met de komst van de 500 EV in het verschiet, worden er diverse ‘elektrische stappen’ gezet. […]

  • -edit- bericht is verder prima hoor 😉

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Hybride Fiat 500X en Sport naderen debuut? Een van de weinige auto’s van FCA die momenteel intensief in ontwikkeling is tijdens de nodige tests in camouflage, is de […] · Bekijken
  • In ongeveer anderhalf jaar tijd, zijn in het Poolse Bielsko Biala al meer dan 100.000 Firefly motoren geproduceerd. De ‘vuurvlieg’ GSE 1.0 T3 en 1.3 T4 is eigenlijk nog maar in weinig modellen en varianten […]

    • Als je het legt naast de jaarproductie van een fabriek, laten we zeggen dat een fabriek 200.000 auto’s per jaar moet kunnen produceren, dan is 100.000 in anderhalf jaar erg weinig en het toont aan hoe traag de introductie van de Firefly wel niet verloopt.

    • Die nieuwe lijkt me echt super. Maakt straks een hele mooie reeks van zo’n 70 pk atmosferische 3 pitter tot ver boven de 200 pk hybride.

    • ,,,1,5 hybride 4 pitter.

    • Voor Alfa Romeo inderdaad en Jeep

    • Droeftoeters? Zuur? Ik denk eerder teleurgesteld en gedemotiveerd. Mijn gevoel zegt dat iedereen die op dit platform leest en reageert het beste voor heeft met FCA, maar de realiteit is helaas op het moment niet best. Misschien in cijfers, maar trek daar Jeep eens vanaf….En ja, ik kijk ook verder dan NL. Prachtig vond ik het hoe SM de vakbonden buiten spel zette, Chrysler binnen hengelde, maar van de productieplannen van de laatste 12 jaar is nog steeds bijzonder weinig terecht gekomen. Low hanging fruit zoals een Giulia SW en Coupe, hoe moeilijk kan het zijn? Er was ooit een pact gesloten met BMW voor de opvolger van de Mito en de Mini. Wie weet het nog? Nooit meer wat van gehoord. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden.

    • bertone antwoordde 1 week geleden

      Helemaal mee eens met bovenstaande. Zie op andere websites ook dezelfde reacties. Dan wordt er ook nog eens afgegeven op andere merken terwijl FCA alleen maar minder presteert. Hoe blind moet je zijn voor de keiharde werkelijkheid dat de rol van de Italianen is uitgespeeld.Hier in huis rijden we 2 klassieke Alfa’s, youngtimer BMW’s en onze zoon heeft een Mazda MX-5 gekocht. De Duettottanta is prachtig, maar niet in produktie! Daaag FCA!!

  • Een van de weinige auto’s van FCA die momenteel intensief in ontwikkeling is tijdens de nodige tests in camouflage, is de hybride Fiat 500X en de 500X Sport. Van de laatste is nog een beetje onduidelijk hoe […]

    • Gaaf Fiat ontwikkeld helemaal geen auto’s meer. De facelift van de Alfa Romeo Stelvio komt er ook aan en de Giulia daarna zal Maserati volgende en dan weer Alfa Romeo met de nieuwe Tonale❤️🇮🇹

    • -edit- bericht is verder prima hoor 😉

    • Deze versies staan net wat lager op de wielen. Wat mij betreft, staat prima.

    • Volgens de laatste info niet want de 1.5 is nog niet klaar voor productie en zal voornamelijk de basis zijn voor in het hogere segment, voornamelijk hybride. De Sport moet op basis van de 1.3 zijn

  • We riepen al een paar keer dat we het contradictie zouden vinden, als FCA enerzijds roept dat het met Maserati weer verder van Alfa Romeo af wil gaan staan in het kader van exclusiviteit, terwijl men ergens […]

    • Ja, het is jammer dat het “goede nieuws” op deze site alleen nog maar gaat over bestuurlijke zaken of om verkoopcijfers van Jeep.
      Een kleinere Maserati zou prima kunnen, maar dan veel luxer en comfortabeler dan de Stelvio en met vooruitstrevende techniek. Zo kan die de concurrentie aangaan met de I-Pace. Zeker zou dit een beter idee zijn dan een Alfa van het formaat Levante waar ook ooit sprake van was.
      Maar om dat te kunnen zou FCA moeten samenwerken met Tesla, niet om CO2-rechten op te kopen wat feitelijk geld in de put gooien is, maar om de techniek te gebruiken.
      De trieste waarheid is dat FCA blijkbaar financieel gezond is maar qua technologie en modellen op de rand van de afgrond lijkt te staan.

    • Wijs besluit denk ik, Maserati moet weer de wat exclusievere auto worden, daar zijn ze altijd sterk in geweest. Herald Wester is een topman hiervoor, hij had de afgelopen jaren gewoon bij Maserati moeten blijven. Maar Mike Manley laat zien hier goed inzicht in te hebben.

  • Toby Myerson is vandaag namens FCA zelfs aanwezig bij het overleg tussen Nissan en Renault in Yokohama. Dat zegt genoeg over het feit dat FCA zich nog niet helemaal afzijdig houdt, ondanks dat Lingotto zich […]

    • ik denk dat Renault, Nissan en FCA capabel genoeg zijn om dit tot een vruchtbare samenwerking te laten verworden, vermits de Franse overheid zich afzijdig houdt.

    • Ondertussen zeer zware kritiek van Renault president Senard op de Franse overheid die volledig schuldig wordt geacht voor het geklapte overleg met FCA maar….gelijkertijd wordt de deur wijd open gezet een nieuwe poging.

  • Maar Nissan is nog deels van Renault…

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Franse eisen ging ten koste van FCA John Elkann nam een moedige stap toen hij van de onderhandelingstafel wegliep. De mogelijkheden tot een nieuw te vormen industrie l […] · Bekijken
  • Toch wel een bijzonder momentje, deze redelijk onopvallende aankondiging van de volledige elektrische Fiat Ducato. De succesvolle bedrijfswagen van Fiat krijgt voor 2020 een update en de nieuwe Ducato […]

    • Dan is de elektrische aandrijftechnologie toch aanwezig bij Fiat, zo te zien. Vroeger de 500e, nu de Ducato.
      Renault blijkt niet nodig!

    • Dit is zeker mooi nieuws. Het zou mij niet verbazen als FCA meer techniek in huis heeft dan dat zij nu laat zien omdat de marktomstandigheden nog niet rijp zijn. Misschien een kwestie van timing. Met de Panda Elettra was Fiat er iig vroeg bij. Slim om de elektrische aandrijflijn eerst bij de bedrijfswagens in te zetten en te verfijnen en dan naar personenauto’s. Niet onbelangrijk: veel campers op Ducato chassis.

    • Echt super!

    • Hebben Peugeot en Citroën niet reeds eerder dan Fiat hun (vermoedelijk zelfde) 100% elektrische versie van de Boxer respectievelijk Jumper gepresenteerd? Is mijns inziens dus niet zeker dat het hier Fiat technologie betreft.

    • Zo, komt die nu uit het niets of heb ik de afgelopen maanden niet op zitten letten? Goed nieuws in ieder geval en ben heel benieuwd wat de camper branche hiermee gaat doen.

    • @AM336: inderdaad, eind april heeft PSA hun varianten al gepresenteerd in Birmingham. Dan is maar de vraag onder wiens initiatief en knowhow dit resultaat tot stand kwam…

    • Is ontwikkeld door FCA / Fiat Powertrain samen met “partners”, om de kosten in de hand te houden participeert PSA, en kunnen ze deze daar ook aanbieden. De marketing afdeling van PSA is alleen wat sneller dan FCA, maar dat schijnt weer te komen door Amerikaanse regels voor in Amerika op de beursgenoteerde bedrijven. (Om het ingewikkeld te houden). Stiekem rijden de auto’s al…. Google maar eens op Electrische Ducato TNT of DHL.

  • John Elkann nam een moedige stap toen hij van de onderhandelingstafel wegliep. De mogelijkheden tot een nieuw te vormen industrie leken groot, totdat de Franse overheid op ramkoers ging liggen en steeds o […]

    • Inderdaad jammer van de tijd. Misschien staat Nissan nu open voor een gesprek? 😉

    • Maar Nissan is nog deels van Renault…

    • Nooit eerder van een Renault overnamepoging in de jaren ’30 door Fiat/Simca gehoord… De figuren Louis Renault en Giovanni Agnelli (betovergrootvader van John) kennende, lijkt mij dat zeer onwaarschijnlijk. Tevens is Gianni niet de grootoom maar wel de grootvader van John Elkann. De moeder van John is immers de dochter van Gianni, bijgenaamd l’avvocato, die op zijn beurt kleinzoon was van Giovanni Agnelli, bijgenaamd ‘il senatore’ en een van de stichters van Fiat. – Mvg, Vincent Arpons.

    • Breed en internationaal in de gezaghebbende media zwelt de kritiek aan op de politieke bemoeienis, op het Elysée, en de bewondering voor John Elkann. Het resultaat op dit moment lijkt zero maar vergis je niet, John Elkann heeft hierdoor veel krediet en vertrouwen opgebouwd en dit zal in komende onderhandelingen een zeer positief effect hebben voor FCA. Het is mogelijk dat het Elysée weer toenadering zoekt of een andere mogelijke partner.

    • Ik zou pas weer instappen als de Franse overheid zijn aandeel afstoot. En Nissan zit gewoon positief in de wedstrijd alleen zitten die met nog niet afgeronde zaken met Renault.

    • @Meint

      Inderdaad, zo simpel kan het zijn: De franse staat heeft zijn hand overspeeld en is verantwoordelijk voor dit débâcle.

      Neen, ik was niet bij de onderhandelingen, maar jij vast ook niet.

      Bronnen: Frankfurter Algemeine Zeitung, NewYork Times, Sueddeutsche Zeitung, Handelsblatt, Autohaus.

      Klopt, geen franse of italiaanse media om elke schijn van partijdigheid te voorkomen. Automotive News kopt: “French throw wrench into Renault-FCA tie-up” en ondanks de amerikaanse roots verwoordt dit toch wel de grootste gemene deler in de internationale pers.

    • @Meint

      Ja Meint, ja Meint ja Meint, zoals alle internationale analisten ook vertellen en zoals ook de Franse overheid nu heel voorzichtig indirect laat blijken: het is de schuld van de Franse overheid, het is de schuld van de Franse overheid, het is de schuld van de Franse overheid.

    • @Meint nogal aanmatigend mij op te roepen tot nadenken, maar dit terzijde. Ik had het niet over de krantenkoppen, maar over de duiding die de verschillende kranten gaven. Ook ik ben mijn gedachten laten gaan over de haast van FCA, in de overtuiging dat Elkann en Senard dit in de aanloop van het voorstel van FCA beslist met elkaar besproken hebben. Onder druk wordt alles vloeibaar was misschien de gedachte. Hoe dan ook, partijen praten nog/weer met elkaar en er zit beweging in de verschillende posities. Het zou zomaar vooropgezet kunnen zijn, wij zullen het nooit met zekerheid weten. Dat een degelijke fusie tijd kost is bij FCA en Renault zonder twijfel eveneens bekend, ook dat zou een reden kunnen zijn met korte termijnen te werken.
      Overigens deel ik het gevoel voor urgentie dat FCA wordt toegeschreven. Maar dat geldt net zo zeer voor Renault. Als de intentie er van beide partijen is, dan is haast deze keer een goede raadgever.

  • Kan Nissan nu Renault loslaten? Of is dat financieel te ingewikkeld? FCA-Nissan zou een prima combi zijn.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, FCA trekt aanbod terug vanwege Franse politiek Frans protectionisme van de industrie is weer eens krachtiger gebleken dan elders in de EU. FCA laat vanmorgen daarom […] · Bekijken
  • Frans protectionisme van de industrie is weer eens krachtiger gebleken dan elders in de EU. FCA laat vanmorgen daarom weten dat het zich terugtrekt van de onderhandelingstafel, wegens een ongunstig politiek […]

    • Ja, we kennen de Franse overheid zo langzamerhand wel, KLM enzo….
      Jammer, het was een mooie kans, FCA hoofd omhoog, Renault beschadigd, Nissan boos want weer belazerd door droevig Frans optreden.

    • Kan Nissan nu Renault loslaten? Of is dat financieel te ingewikkeld? FCA-Nissan zou een prima combi zijn.

    • Meer feiten worden bekend en het is een zeer moedig en wijs besluit van John Elkann de Franse politieke slangenkuil niet te betreden. Die Franse politiek bemoeid zich ook al zeer hinderlijk en negatief met de Renault Nissan alliantie.

      Maar het positieve is een duidelijk en resoluut optreden van FCA, wordt belangrijk in volgende situaties.

    • De Franse politiek,

      Het lijkt wel op de Italiaanse vakbonden…

    • …en de Duitse, Belgische en Franse bonden

    • Het lijkt er wel op dat de Renault leiding echt schade heeft opgelopen, zij wilden graag, hebben er veel energie in gestopt ook in overleg met Japan, maar de Franse overheid ging steeds hogere eisen stellen en vroegen uitstel voor het besluit. Het antwoord van John Elkann en consorten was een duidelijk nu of niet. Punt.

    • Eerst maar eens afwachten, dit soort spelletjes worden vaker gespeeld.
      Als FCA echt geinteresseerd is en dat zijn ze (anders hadden ze dat nooit zo publiekelijk laten blijken), dan laten ze het echt niet na een kleine week van een eerste voorstel en eerste reacties van de Franse overheid, niet op deze manier afketsen… Er zijn veel te grote belangen op internationaal niveau. Iets met soep die niet zo heet wordt gegeten als ie wordt opgediend…
      Desalniettemin komt het als noord westelijke Europeaan zoals ons, nogal grillig en wispelturig over.

    • Jammer… was een unieke kans. Maar ik geloof niet dat het hierbij afgelopen is. Zakelijke besluitvorming heeft zijn tijd nodig en al helemaal veel tijd als de politiek er zich mee gaat bemoeien. Als bij de Fransen doordringt welke opportuniteit ze mislopen hebben, komt er nog wel een volgende kans. Tenzij Elkann onmiddellijk een alternatieve partij te pakken heeft… of daarmee de druk kan ophogen.

    • Dit heet ballen tonen. Renault is te bang voor de Franse overheid die blijkbaar een vetorecht heeft? Ze hebben 15% van de aandelen, klein rekensommetje leert dan er nog 85% bij andere stakeholders ligt die blijkbaar de Franse staat niet kunnen overstemmen. Dat is lekker als je zo je bedrijf moet besturen zeg. Ik denk dat dat is waar FCA zich niet aan wil branden; 15% is op papier niet veel, maar blijkbaar in de praktijk voldoende om het beleid te bepalen.

    • Een mooie uitdrukking kwam net langs in de media, vertaling niet nodig denk ik:

      “The French state “pulled the elastic until it broke”

    • Mag ik nog 1 keer?

      FCA, oftewel John Elkann-en-kornuiten, heeft op niet mis te verstane wijze de Franse staat een poepie laten ruiken en daarmee een harde les van leermeester Marchionne in praktijk gebracht:
      – als de condities niet goed zijn dan is het cruciaal om weg te lopen van de tafel

      Mocht de Franse staat een nieuwe poging willen aangaan (en die geruchten gaan) dan weten ze nu precies wat ze aan FCA hebben, geen twijfel.

    • @Henk,

      Ik denk dat het niks met ‘poepie ruiken’ te maken heeft, of ‘ballen tonen. Het is gewoon het zaken-doen-ritueeltje bieden en tegenbod, alleen met enorm veel knikkers en niet zozeer met Renault, maar met de grootste jongen van de klas; de Franse overheid. En vergis je niet, de automotive wereld is nu wel flink wakker geschud, met een voorstel van deze alliantie, dat is ongetwijfeld mee genomen in dit stukje theater, dat echt nog niet is afgelopen. Wordt vervolgd/to be continued…

    • Uh,told you so .moeilijk verhaal .
      Zou gewoon omdat er toch aangehaalde banden zijn de samenwerking in gang zetten zonder fusie enz.
      Er is veel te halen en te brengen maar erg afhankelijk van wie er de scepter zwaait .
      Beter een solide partner zijn voor mede fabrikanten en productiefaciliteiten delen .
      Mooier zou zijn als je zelf nieuwe ideeen ontwikkeld om te delen ,halen en brengen is altijd interressanter als alleen halen .

    • Lancia zou naar mijn mening voorloper moeten worden in styling en innovaties net als vroeger .op kleine schaal zodat als er een miskleun tussen zit er geen man overboord is .hoeft niet echt winst te draaien maar kan als uithangbord en toekomstvisie van fca gebruikt worden . Heb ik al in 2011 geschreven trouwens

    • T is tenslotte simpel genoeg allemaal .t is plastiek ,ijzer en koper en hoe je t samen steld dat is de kunst .

    • @DiSegno

      …..dus het heeft precies alles met ‘poepie’ ruiken en ‘ballen tonen te maken.

    • @CCHans

      Verder alles goed met je? Het is niet aardig om te zeggen maar probeer eens het positieve in de dingen te zoeken. Dit is een topic dat gaat niet over modellen of zo maar over de toekomst van de industrie.

    • Alles wel, dank je. Ik ben in Frankrijk en dit is de positieve weergave van hoe hier over de deal werd gedacht. De vermelding van de auto’s die nooit kwamen is van mij. Geen idee waarom het slechter zou zijn gegaan met een Punto/Argo+ waar 200.000 per jaar van zouden zijn verkocht dan nu met Panda’s en Yps aan dumpprijzen en stilstaande Alfafabrieken.
      Ik wil graag positief zijn, die hard liefhebber, zal nooit anders rijden dan Italiaans maar als enige lichtpunt en investeringen in Jeep moet zijn dan vind ik dat niks. FCA dat prima draait op alleen Jeep en Lancia, Fiat en Alfa wegbezuinigd is voor mij geen goed nieuws maar slecht nieuws.
      Ik hoop nog steeds op mooi Italiaans maar het komt maar niet en ik zie het ook niet in de eerstkomende jaren.

    • @CCHans
      Je spreekt over de italiaanse tak, niet over FCA, die een hogere waarde vertegenwoordigd dan Renault. Renault wordt eveneens geplaagd a) door het gerommel aan de top/ binnen de alliantie met Nissan en b) opborrelend diesel schandaal. Maar goed, daar hebben ze het in la douce France waarschijnlijk niet over.

      @Hoekree
      FCA heeft geen bod gedaan op Renault, maar een voorstel voor een gelijkwaardige fusie gedaan.

    • Deal or no deal. Moeten ze met de Britten ook doen er in of er uit wel of geen deal.

    • @Hoekree
      FCA heeft het initiatief genomen en een voorstel gedaan om te komen tot een gezamelijke onderneming:
      “Combined business to be 50% owned by FCA shareholders and 50% by
      Groupe Renault shareholders – balanced governance structure and majority
      of Board of Directors being independent” (persbericht FCA)

      Dat is wat anders dan een bod doen.

  • Vandaag is er veel overlegd tussen Turijn en Parijs en de Fransen zeggen nog altijd veel in een overeenkomst met de Italianen te zien. Aan Renault zal het niet liggen, het is de Franse overheid die eerst […]

    • De timing blijft brillant!

    • Met dat ik het lees komt het nieuws door dat FCA en de Franse overheid tot overeenstemming zijn gekomen! Wat een top prestatie, en het is wel duidelijk dat in de relatie met Renault de lijdende positie ingenomen wordt door FCA of zeg eigenlijk maar John Elkann. Had ik het woord topprestatie al gebruikt?

    • Breaking nieuws, volgens WSJ, trekt FCA het aanbod in omdat Nissan dwars ligt.
      Hoog spel !

    • Bod is ingetrokken vanwege de twijfelende houding van de Franse overheid. Wat een verrassing.

    • In Frankrijk speelde bovenal het idee dat FCA technologisch niets te bieden had. Ik zou zeggen: op naar PSA.

    • Ja, we kennen de Franse overheid, KLM enzo…..
      Maar het moedig dat zo snel besluiten de eer aan zich zelf te houden en zich niet in de maling laten nemen. FCA met het hoofd omhoog, belabberd optreden Franse overheid, Renault loopt schade op, Nissan helemaal niet blij, weer beduveld door de Fransen.

  • Meer laden