Lancia4Ever @mattia-mariani-2-2-2-2 ?

actief 1 dag, 3 uren geleden
  • Vandaag is het precies 107 jaar geleden dat het bijzondere automerk Alfa Romeo is ontstaan. Het begin van een buitengewoon interessante geschiedenis. Dat zelfs de recente geschiedenis van Alfa Romeo tot de […]

  • Het geheim van de grensverleggende techniek van de Alfa Romeo Giulia schuilt onder andere in een nauwe samenwerking tussen FCA en de firma Henkel uit Düsseldorf. Op het evenement voor autolak technologie […]

    • Probleem? Los je gewoon op ,zo doe je dat ! Mogen ze wat meer tamtam over maken ,het is vrij normaal dat leveranciers betrokken worden bij processen .
      Stoer om daar samen mee naar buiten te komen en niet bijdehand jezelf de eer geven .de organisatie word steeds volwassener .
      Wie beweerde ook al weer dat oom sergio uit z n neus zat te eten ?

    • “De Giulia is tot 13% lichter door de toepassing van aluminium op 45% van het chassis en de carrosserie”

      13% waarvan, of ten op zichte waarvan?

      Respect voor het gebruik van nieuwe technologieen en is win-win, voor beide partijen om het krediet te geven aan wie het toe hoort!

    • Het chassis t.o.v. Meer conventionele chassis

    • @Di Segno

      13% lichter ten opzichte van GEEN toepassing van aluminium op 45% van chassis en carrosserie

  • Jeremy Clarkson leek voor een routine testritje naar Toscane te vliegen (op de foto hieronder gespot op het vliegveld van Pisa), maar de proefrit in de Stelvio maakte de extravagante ex-Top Gear presentator […]

    • De Stelvio krijgt bij mij het voordeel van de twijfel omdat het de cash cow moet worden die Alfa de mogelijkheid geeft om zijn gamma te vernieuwen. Net zoals de Cayenne Porsche gered heeft van het bankroet. Dat de Stelvio blijkbaar zo’n goeie rij-eigenschappen heeft maakt het draagbaar om een Alfa Romeo badge op zo’n SUV te zien hangen.

    • Zal niet makkelijk zijn om deze gratis reclame te overtreffen ,gefeliciteerd.
      Op de goede weg .

    • Alfa Romeo begint weer Class leading te worden zo als de Amerikanen altijd zo mooi kunnen zeggen. Het merk zal de komende jaren alleen maar verder groeien maar ik denk zeker voor europa dat ze het mis hebben om geen Giulia Sportwagon te leveren. Je ziet bij Jaguar dat nu naast de F-pace er ook een XF station komt, Ik denk dat Alfa Romeo heel even nog moet wachten.

      En dan met een kleine facelift voor de Giulia ook een Sportwagon moeten gaan leveren.

      Ciao

      Squadra

    • Ik denk dat ‘we’ nog ‘even’ moeten wachten op de sportwagon, ze zijn daar niet zo achterlijk om de Giulia gelijk te laten kannibaliseren door een andere versie van dit model

    • Inmiddels 2x in gereden en ik was ook erg sceptisch, maar dit rijdt echt goed! Way above budget, maar anders had ie zeker kans gemaakt (nu er voorlopig geen Giulia SW komt). Ik hoop wel dat ze bij de Giulia en de Stelvio het commentaar van de critici doen, want ze hebben gewoon gelijk. En daarmee doel ik op sommig materiaal gebruik wat gewoon goedkoop aan doet op een auto van deze prijsklasse.

  • We weten nog goed hoe Fiat op zeer creatieve wijze het gezin centraal zette toen de 500L net op de markt was verschenen. Dat is inmiddels dik vijf jaar geleden en had de titel ‘Growing up is cool’. Nu is de […]

  • @ Tobias dat is incl. Qp en Ghibli (plus GT)

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Strategie voor Maserati blijkt vruchtbaar In Maserati is de afgelopen jaren volop geïnvesteerd door FCA en uit cijfers blijkt dat dit rendeert. Op weg naar het gestelde […] · Bekijken
  • Sergio Marchionne heeft tijdens zijn 13 dienstjaren bij de Fiat-groep veel betekend voor de Italiaanse auto-industrie. Na 2018 zal hij stokje over moeten geven, maar deze alleskunner in donkere trui heeft nog […]

  • In Maserati is de afgelopen jaren volop geïnvesteerd door FCA en uit cijfers blijkt dat dit rendeert. Op weg naar het gestelde doel van 70.000 eenheden op jaarbasis is vorig jaar al een winst gemaakt van 46.7 […]

    • Maserati kan langzaam steeds verder bouwen aan zijn modellen, en samen met Alfa Romeo en Ferrari waanzinnig mooie auto’s maken. Je moet blijven investeren in Maserati en veel technieken ook delen met Alfa Romeo en Ferrari. Ik denk dat Maserati straks op een nieuw platform kan rekenen namelijk Giorgio evo. Waarbij de nieuwe Alfa Romeo 166 en Ghibli samen ontwikkeld kunnen worden. Maar deze 2 modellen krijgen wel elk een heel eigen gezicht en prijs. Ik zou de Quattroporte maken van heel erg sjiek tot een Ferrari 4drs, Gran Lusso Gran Sport, en Gran Sport MC, deze krijgt dan de nieuwe Ferrari V8 met 700PK en 4WD!

      Ciao

      Squadra

    • @ Tobias dat is incl. Qp en Ghibli (plus GT)

  • Sergio Marchionne sprak zich vandaag in Venetië op positieve wijze uit over hoe FCA de komende periode, tot de presentatie van het volgende productieplan begin 2019, zal doorstaan. Overigens zal dat ook het […]

  • In mei groeide de Europese automarkt met een gemiddelde van 7,7%. Fiat Chrysler Automobiles ging daar nog eens dunnetjes overheen met een kleine 12% in vergelijking met de vijfde maand van 2016. Een stabiele […]

    • mooi te zien dat Alfa het goed doet. Ze zijn nog ver van waar ze ooit zaten maar gaat de goede kant weer op en dat zonder betaalbare instappers. Maar kent iemand ook de totaal cijfers van Alfa? Ben wel benieuwd naar het totaal plaatje. Op basis van de EU cijfers tot nu zou dat 90.000 verkochte auto’s beteken aan het einde van het jaar. Toch wel jammer dat ze niet ook de 1.4 met 150 en 180PK leveren in de Giulia Daarmee zouden ze nog wat lichter kunnen zijn en gunstigere prijs voor meer aantallen in de EU en dat kan positief uitpakken voor de verkoop van de duurdere modellen door meer exposure trekt ook meer klandisie (moeten er nog wel weer een paar dealers erbij komen want die zijn dun gezaaid en maar weinigen bereid om 50km of meer te rijden om een dealer te bezoeken).

    • Ik lees overal op het internet dat van de Giulia nog geen 20000 stuks verkocht zijn.
      En dat terwijl Sergio op een aantal van minimaal 80000 stuks had gerekend !
      Maar de Stelvio zou het gaan goed maken zei Sergio.
      Helaas pindakaas, je ziet ze bijna niet op de weg en zijn bijna net zo zeldzaam als een Ferrari .
      Jammer want de Giulia is een schitterende auto,maar helaas ook erg duur.
      Was toch beter geweest om de volume modellen Giulietta en de Mito te vernieuwen!
      Zijn mooie projecten de 4 C, Giulia ,Stelvio,maar of ze het daar mee gaan redden?
      Zou doodzonde zijn van Alfa Romeo ,een prachtig merk!

  • @Joris bedankt! -EDIT- (was ons ontglipt dat feitje)

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Jeep Compass belangrijke kaart voor FCA Europa Dat de Jeep Compass een sterk concept is blijkt al uit de verkoopcijfers in Brazilië. En laat de Europese markt nu ook […] · Bekijken
  • Dat de Jeep Compass een sterk concept is blijkt al uit de verkoopcijfers in Brazilië. En laat de Europese markt nu ook gevoelig zijn voor dit type voertuig. Men mag dus veel verwachten van deze toch wel erg […]

    • fantastische auto, wordt groot succes, en over de hele wereld.

    • De Compass voor Europa zal vanuit Mexico komen, niet vanuit Brazilië. Er is een vrijhandelsverdrag tussen EU en Mexico en dat is er niet tussen EU en Brazilië.
      In Mexico wordt ook de Compass voor de Verenigde Staten en Canada gemaakt. Voor de rechtsgestuurde markten, zoals bijvoorbeeld het Verenigd Koninkrijk en Japan, zal de Compass in India worden gemaakt. De Compass wordt op dit moment op 4 plaatsen geproduceerd (Brazilië, Mexico, India en China).

    • Erg mooie SUV met een heel sterk DNA waarom nog kiezen voor die VW als je ook dit kan rijden!

      Ciao

      Squadra

    • @Joris bedankt! -EDIT- (was ons ontglipt dat feitje)

  • Ze zullen het niet voor niets zeggen. CNG zal steeds belangrijker worden. Italië is toch voor FCA het meest lucratief in de EU

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Alfredo Altavilla zet in op CNG en schrijft kleine diesel af De zo gewaardeerde ultra betrouwbare 1.3 MultiJet is de best verkopende dieselmotor van Italië… en toch is […] · Bekijken
  • @Raf wel mooi dat je het opneemt voor België in plaats van Als Vlaming de Walen de schuld te geven voor die hobbels en bobbels 🙂

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, FCA sterk in mei dankzij Tipo en Stelvio FCA heeft in eigen land een prima verkoopmaand achter de rug met bijna 59.900 verkochte auto’s  (+6,8, marktaandeel van 29,3%). […] · Bekijken
  • De Massif is in 2011 al uit productie gegaan in Spanje.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, IVECO ondersteunt Team Abarth in stijl Als liefhebbers van IVECO zijn we erg te spreken over de verbintenis met Abarth in de racerij. Historisch gezien is het altijd mooi […] · Bekijken
  • De zo gewaardeerde ultra betrouwbare 1.3 MultiJet is de best verkopende dieselmotor van Italië… en toch is het einde voor die motorblok in zicht. De in Polen gebouwde diesel zal niet langer in compacte […]

    • Als CNG overal verkrijgbaar is dan is het ok, maar dat is lang niet het geval. Toch niet in België.

    • Ik denk dat het ales te maken heeft met de angst als sjoemelaar uitgemaakt te worden. Je moet als motorontwerper altijd schipperen tussen normen, prestaties en prijs. Makkelijk is het al lang niet meer. Diesel is daarmee een risico op boetes geworden. De Belgen blijven wel massaal diesels kopen, die zijn daar fiscaal te aantrekkelijk. Waar vraag is, komt aanbod. Maar wellicht wordt dat aanbod de komende jaren wat kleiner.

      Jammer is het zeker, want diesel is ondanks alle bezwaren wel degelijk CO2-vriendelijk. Wellicht slaat de mentaliteit over een paar jaar weer om ten faveure van diesels.

      De 1.3 Multijet blijft één van Fiats beste motoren. Ik zie de Fiorino-bestelbusjes niet direct overstappen op aardgas. Zomaar stoppen met diesel gaat dus ook niet.

    • Marchionne was clear. 48V mild hybrid will replace diesels in small cars.

      In Italy CNG could be a solution but in most countries it’s still no go because of infrastructure.

      In the meanwhile Giulia MY2018 should get SCR for diesels together with power bump for some of them. New are 160 and 190 HP versions.

    • @dmantione

      Het heeft niets te maken met uitgemaakt te worden als sjoemelaar. De milieueisen voor diesels worden zo streng dat kleine diesels veel te duur worden, zodat niemand ze meer koopt.

    • CNG zal geen oplossing zijn voor de Europese markt. Fiat moet overstappen op mild-hybrid-techniek maar dat is voor kleine modellen nog wel relatief duur.

    • Men vergeet vaak een groot voordeel van diesels die niet door andere brandstofsoorten is te vervangen: de grote actieradius. Met CNG sta je veel vaker aan de pomp.

    • En inderdaad, zoals N.N. zegt, 48V mild hybrid wordt de toekomst voor kleinere auto’s, dat is trouwens in een FCA presentatie in 2014 al aangekondigd. Daarin werden ook de nieuwe 0,9-3 cilinder en 1,3 4-cilinder aangekondigd
      CNG speelt alleen een rol in Italië

    • Ze zullen het niet voor niets zeggen. CNG zal steeds belangrijker worden. Italië is toch voor FCA het meest lucratief in de EU

    • De diesel is per definitie gedoemd om te verdwijnen. Elektrisch rijden is de toekomst, maar voor kleine auto’s nog veel te duur. CNG is dan de tussenoplossing die de auto-aanschaf betaalbaar houdt, terwijl de infrastructuur relatief kostenefficiënt te organiseren is, zeker in Nederland en België waar aardgas ruim voorradig is (al is het dan voor huishoudelijk gebruik, maar de verdeelnetten zijn er). En logische tussenstap lijkt me… In België is het aantal in gebruik genomen CNG-auto’s het voorbije jaar meer dan verdubbeld, ten opzichte van het jaar voordien, CNG groeit sneller dan elektrisch.

    • CNG en hybride zijn voornamelijk een aantrekkelijk alternatief voor zakelijke rijders, daar zie ik weinig kansen voor diesel, zeker als je kijkt hoe diesel fiscaal weggepest wordt.

      De andere belangrijke pijler van de dieselmarkt, transport, is een ander verhaal, dat is voor elektrische auto’s erg lastig te penetreren, wanwege de enorme actieradius. Je kunt een Fiorino ’s ochtends voltanken en heel Nederland door rijden en er zijn dan ook talloze busjes die zo met een tank diesel voor transport zorgen. Elektrisch is daar totaal geen optie. Ook bij het zware vrachtverkeer is diesel ononttroonbaar en is er geen geloofwaardig elektrisch aanbod.

      Voor de Fiorino denk ik dan ook dat ze de Multijet voorlopig best in produktie houden.

    • Met het klimaat akkoord in het achterhoofd en de daaraan gestelde doelen, zal FCA wel moeten overschakelen op motoren die binnen die doelstellingen vallen.
      Begrijpelijk dat FCA nu inzet op CNG, maar in de toekomst zullen ook die motoren met fossiele brandstoffen verdwijnen. Zie CNG dan ook als een goedkope tussenoplossing naar een veel duurzamer (waterstof?) motor.

    • Ondertussen (juni 2017) zijn er al zo’n 80 operationele CNG stations (met toegang voor particulieren) in België.
      Dus een heel pak meer dan de 30 geciteerd door OrangeGas.
      Vooral in Vlaanderen opgesteld, Wallonië en Brussel plannen een inhaalbeweging.

      Op planning staan er nog eens een 20 à 40 over heel België.
      (maar de planning is heel flexibel in de tijd. Lees : dikwijls uitstel ivm vergunningen, geld en opportuniteit / concurrentie al dan niet aanwezig of ook daar in de buurt gepland).

      Voor meer vragen, wetenswaardigheden, tips, how-to, enz, kan je eens een kijkje nemen op : http://www.aardgasrijder.be
      Die site heeft ook een forum : http://www.aardgasrijder.be/forum (ook enkele Nederlanders zijn daar actief)

      Laat je “koudwatervrees” achterwege en overweeg een auto op CNG ! 🙂
      Fiat / Iveco is (Lancia was… 🙁 ), samen met de VW groep, de grootste aanbieder van auto’s op CNG.

  • Precies een jaar na de persintroductie van de Fiat 500 Riva editie, is aan het Lago d’Iseo opnieuw een interessant samensmelting gepresenteerd. Dit keer tussen Abarth en Riva. Daar waar de 500 Riva editie de […]

  • Te midden van tal van andere modellen debuteerde de Fiat Argo gisteren in de Argentijnse hoofdstad voor het grote publiek. Inmiddels heeft in Brazilië een uitgebreide persintroductie plaatsgevonden en zijn de […]

    • Lusso antwoordde 2 weken geleden

      En ondertussen moet europa verder kabbelen met een punto die al lang vervangen had moeten worden… rare politiek bij FCA

    • Ziet echt heel veel beter uit dan het lijkt op de foto, vooral het interieur / dashboard van de dure versies, zoals de HGT versie, ziet er echt spectaculair goed uit.
      Kijk hier maar eens en let ook goed op hoe Volkswagen-achtig goed de deuren sluiten

      VÍDEO: Fiat Argo – Primeiras impressões

  • Haha dat is dus allemaal persoonlijk want ik vind de Crafter er juist super braaf uit zien. De Daily heeft de look van een pantservoertuig aan de voorzijde.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, IVECO ondersteunt Team Abarth in stijl Als liefhebbers van IVECO zijn we erg te spreken over de verbintenis met Abarth in de racerij. Historisch gezien is het altijd mooi […] · Bekijken
  • @Aribsg Persoonlijk vind ik de Daily juist erg mooi qua design!

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, IVECO ondersteunt Team Abarth in stijl Als liefhebbers van IVECO zijn we erg te spreken over de verbintenis met Abarth in de racerij. Historisch gezien is het altijd mooi […] · Bekijken
  • @Squadra Om dezelfde reden waarom de massa die bv VAG rijdt altijd sceptisch zal blijven doen over een Italiaans product, hoe goed ook..

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, IVECO ondersteunt Team Abarth in stijl Als liefhebbers van IVECO zijn we erg te spreken over de verbintenis met Abarth in de racerij. Historisch gezien is het altijd mooi […] · Bekijken
  • Meer laden