Lancia4Ever @mattia-mariani-2-2-2-2 ?

actief 1 dag, 3 uren geleden
  • Afwezigheid van relatief korte duur?

    Het is vrijwel zeker dat Fiat terugkeert naar de fabriek in de kop van Frankrijk (arrondissement Valenciennes). In 1988 begon Lingotto daar al aan een vruchtbare […]

  • Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Vijfdeurs Alfa Romeo topmodel wordt overwogen Twee Alfa Romeo topmodellen in aantocht? Nog maar net is Stellantis geboren, of ons worden wat aanwijzingen toegespeeld […] · Bekijken
  • Klopt…maar dat was het noodlijdende Maserati van toen…appels met peren dus. Mooi voorbeeld is de samenwerking tussen Fiat en Peugeot dat al decennialang een groot succes is. Bovendien merk je aan alles dat de bedrijfscultuur van PSA de laatste jaren heel erg lijkt op die van FCA. Donkere truien mentaliteit i.p.v. ego gerichte maatpakken handelswijze.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Vijfdeurs Alfa Romeo topmodel wordt overwogen Twee Alfa Romeo topmodellen in aantocht? Nog maar net is Stellantis geboren, of ons worden wat aanwijzingen toegespeeld […] · Bekijken
  • Toevallig op hetzelfde moment?

    Het kon nog weleens zo zijn uitgekiend. Carlos Tavares bezocht in navolging van Melfi (waar hij maar liefst 6 uur verbleef!), vanmorgen ook de fabriek van Cassino. Precies […]

  • Er word hier te klein gedacht. Bedrijven ontwikkelen niet een duur platform om ‘m vervolgens failliet te verklaren omdat ze iets over het hoofd gezien zouden hebben. Een mondiaal autoconcern is geen banketbakkerij. Giorgio is breed inzetbaar en het E-segment komt er uiteindelijk ook bij. Dat laatste was niet op brede schaal mogelijk tot nu toe…[Lees meer]

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Vijfdeurs Alfa Romeo topmodel wordt overwogen Twee Alfa Romeo topmodellen in aantocht? Nog maar net is Stellantis geboren, of ons worden wat aanwijzingen toegespeeld […] · Bekijken
  • Doet VW al jaren met succes..en wat zijn mensen er gek op!!

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Vijfdeurs Alfa Romeo topmodel wordt overwogen Twee Alfa Romeo topmodellen in aantocht? Nog maar net is Stellantis geboren, of ons worden wat aanwijzingen toegespeeld […] · Bekijken
  • Twee Alfa Romeo topmodellen in aantocht?

    Nog maar net is Stellantis geboren, of ons worden wat aanwijzingen toegespeeld vanuit een bron dicht bij het vuur. Het zou gaan om twee grote Alfa’s die als eerste […]

    • Zeer grote kans dat het hier een Alfa Romeo variant op de DS9 betreft. Techniek is namelijk voorhanden, maar helaas geen mooi gebalanceerde auto als de Giula.

    • Doet VW al jaren met succes..en wat zijn mensen er gek op!!

    • Koen antwoordde 3 dagen geleden

      Lancia4Ever schrijft:
      Doet VW al jaren met succes..en wat zijn mensen er gek op!!

      🙂 🙂
      Helemaal juist.
      Daar is niks mee en het verkoopt.
      Sommigen (velen) weten zelfs niet dat hun auto een rebadge is….

      FCA heeft het gedaan met de IDEA en Musa, de Chrysler 300C en de Lancia Thema.

      Nadien waren ze heiliger dan de paus en vond een zekere SM (en zijn boekhouders) dat het beter was om maar één A-segment en één B-segment model (etc) te hebben.
      Niet per merk, maar over alle merken heen ééntje per segment.
      Voorbeeld ?
      A segment : Fiat 500 / Panda
      B segment : MITO / Ypsilon
      C segment : Guillia / Delta
      enzovoort
      Merk de gaten per merk….
      (de huidige Tipo is er gekomen ondanks SM. Die was er geen voorstander van)

      Gevolg : verkopen van FCA tuimelden naar beneden, Lancia van de Europese markt, marktaandeel naar beneden.
      Goed gedaan ?

      ’t Kan alleen maar beter worden.

    • Liftback en Giulia SW graag en ooit zag ik opvolger Giulietta als spy model, doe die dan ook gelijk maar.

    • @Jan Wintein
      En wat heeft Macron met de verbintenis tussen Maserati en Citroën in de jaren zeventig te maken?

    • @Mareblu
      Een citroën met achterwielaandrijving? Ik zie de reacties op “Edition Automobile” al voor mij! 🙂

    • Binnen de ‘Premium’ groep van Stellantis zal één platform op termijn het veld moeten ruimen. De ontwikkeling van het EMP2 (oa. DS9) platform heeft PSA bijna 650 miljoen gekost, dus ik zie dat niet snel verdwijnen.

      Voor een E-segment is er ook geen alternatief beschikbaar. De Ghibli krijgt waarschijnlijk geen opvolger, dus dan zou Giorgio (ontwikkeling nu al iets meer dan 1 miljard) alleen voor AR gebruikt moeten worden. Hoewel Maserati ook een nieuw platform nodig heeft.. Dan zou Alfa Romeo (hoewel ingedeeld in de ‘Premium’ tak, als enige techniek moeten gaan delen met Maserati.

      Of..

      – Stellantis laat EMP2 en Giorgio op termijn samensmelten zodat er componenten uitgewisseld kunnen worden.
      – De Premium tak gaat volledig over een Giorgio. RWD/AWD DS/Lancia

      Spannende tijden.

    • Er word hier te klein gedacht. Bedrijven ontwikkelen niet een duur platform om ‘m vervolgens failliet te verklaren omdat ze iets over het hoofd gezien zouden hebben. Een mondiaal autoconcern is geen banketbakkerij. Giorgio is breed inzetbaar en het E-segment komt er uiteindelijk ook bij. Dat laatste was niet op brede schaal mogelijk tot nu toe vanwege te hoge kosten voor het doorontwikkelen van allerlei technische snufjes die in dat segment van belang zijn. Zogenaamde luxury voor ‘de massa’ (rijke bredere doelgroep die om verschillende argumenten een bepaalde auto overwegen).

    • Klopt…maar dat was het noodlijdende Maserati van toen…appels met peren dus. Mooi voorbeeld is de samenwerking tussen Fiat en Peugeot dat al decennialang een groot succes is. Bovendien merk je aan alles dat de bedrijfscultuur van PSA de laatste jaren heel erg lijkt op die van FCA. Donkere truien mentaliteit i.p.v. ego gerichte maatpakken handelswijze.

    • Lancia4Ever schrijft:
      Klopt…maar dat was het noodlijdende Maserati van toen…
      Jan Wintein schrijft:
      De fusie tussen Citroën en Maserati in de jaren 1970 is desastreus afgelopen door de onoverbrugbare meningsverschillen tussen de directie van Maserati en die van Citroën.

      Ook Citroën verkeerde toen in slechte papieren. De blinde en de kreupele ?
      Resultaat : overname door Peugeot.

      Lancia4Ever schrijft:
      …. i.p.v. ego gerichte maatpakken handelswijze.

      Je vergeet de kleuren : bruine schoenen onder een blauw maatpak….
      Kijk naar de parlementairen en ministers (zowel in België als in Nederland).
      Zelfs de Groenen doen er aan mee…. OMG….

    • @Koen

      LOL!

    • Een hybride Giulia en Stelvio had er ook al kunnen zijn als overgangs model. Die zijn weleens aangekondigd maar ik zie ze niet komen.

  • Het vertrouwen van iedereen.

    Hoog bezoek voor de fabriek in (San Nicola di) Melfi, waar de compacte SUV’s Fiat 500X, Jeep Renegade en Jeep Compass worden geassembleerd. Carlos Tavares en John Elkann kiezen […]

  • Onder D-segment is AWD niet interessant. Daarboven zal het altijd en immer AWD zijn voor AR en Maserati. FWD voor Peugeot, DS en Lancia.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Alfa Romeo onder leiding van voormalig Peugeot topman Imparato Jean Philippe Imparato. Zijn achternaam is Italiaans en hij zou al zijn hele leven gek zijn op Alfa […] · Bekijken
  • Vanuit de bakermat.

    Online en geheel Covid-proof was Carlos Tavares (evenals Elkann) gisteren vanuit Mirafiori getuige van de beursgang in New York. Via een Live Stream gaf hij vervolgens een […]

    • Nu snel ook de giulia voorzien van Hybride vormen. Zodat dat model beter gaat verkopen. De Q is een leuk ding maar ik zie er daar van meer te koop en rondrijden. Ik weer maar 1 gewone te vinde in de omgeving 2 straten verder en verder zijn er in naast gelegen gemeenten diverse Q’s en de Italië speciaal list heeft is zijn online showroom 6 Q staan meeste recent verkocht en slechts 1 gewone en dan ook nog een incourante diesel waar de markt voor verziekt is.

      Ik hoop dat ze Giorgio platform onder meer merken gaan zetten. En dat er snel een mito/Punto en Giulietta opvolger mag komen. De c4 is net nieuw en de 308 en Astra volgen dus daarop een Giulietta bouwen met giulia Based wiel ophanging of Giorgio inkorten voor Giulietta.

      Lancia delta op c4 basis en alleen als EV verlengen als Lybra EV nieuwe ypsilon op 500e basis en dan nog een crossover op de 2008e basis en Lancia is back als EV luxe merk.

    • @AR 159, een Giulia SW is ook wenselijk. Sowieso van een hoop modellen kan een versie gemaakt worden voor verschillende merken, dat benadrukte Tavares duidelijk. Ik koop niet graag gauw anders dan AR, net zoals Hilbert graag een Lancia heeft. Voor een ieder moet er wat wils komen.

    • @Rene1964 de SW is zeker een gemiste kans dat scheelt ze in de EU 80% van de aantallen. De Stelvio is leuk voor wie een SUV wil maar is geen alternatief voor een Giulia SW.

    • Koen antwoordde 4 dagen geleden

      Enkele links naar Stellantis-websites.

      Wie zit aan welke knoppen (CEO, Brand CEO’s, Region CEO’s, etc) :
      https://www.stellantis.com/en/news/press-releases/2021/january/appointment-of-the-top-executive-team-to-steer-stellantis

    • Koen antwoordde 4 dagen geleden

      Korte voorstelling van al de merken (en nog enkele diensten), met foto van enkele huidige modellen maar ook een foto uit hun respectievelijke geschiedenis.
      In alfabetische volgorde (klik telkens op “next” bovenaan rechts in de foto) :
      https://www.stellantis.com/en/brands/abarth

    • Koen antwoordde 4 dagen geleden

      Iemand bij Stellantis die zich geamuseerd heeft om een blitse webpagina te maken, met een link (helemaal onderaan rechts) naar de “archieven” van PSA en FCA.
      Waarbij je dan terecht komt op de officiële website van bijvoorbeeld Fiat, maar ook financiële rapporten en bepaalde Events van beide merken (toen ze nog apart waren).
      Eigenlijk is dit de Home pagina (?) van Stellantis, waar je (via de 3 bolletjes rechts) uitkomt op een pagina met alle merken.
      Waarop je dan weer kan klikken per merk.
      En dan kom je uit op de 2e link die ik postte…
      https://www.stellantis.com/en

    • Koen antwoordde 4 dagen geleden

      Als je zin hebt om veel te lezen : (pers- en andere) mededelingen vanaf 31 oktober 2019 tot 19 januari 2021 :
      https://www.stellantis.com/en/news/press-releases

      (@AutoEdizione : de 2 posts die “pending approval” zijn, mag je schrappen 🙂 )

    • @AR 159, nu we het over SW’s hebben. De AR 33 SW heeft nooit een opvolger gekregen, de 147 kwam en de MiTo kwam zonder SW. De AR 156/159 waren ooit goed verkopende SW, vooral 156 SW, op elke hoek van de straat stond er toen wel een. Opvolger Giulietta heefft nooit een SW gekregen. Ik heb twee vrienden met een BMW 3 Toering, en zo zijn er wel meer mensen die een AR SW willen hebben als ze er zijn!

    • En Alfa Romeo mondkapjes, 2 stuks, heb ik op marktplaats besteld bij iemand uit Ulestraten besteld, zie foto. Kan je rustig daar bestellen.

    • ,@AR159
      Giulia mag dit jaar zes kaarsjes uitblazen. Ik zou inzetten op een opvolger.

    • Er gaan fabrieken sluiten omdat er gesneden moet worden, maar precies zoals ik verwachtte valt het muntje voor de FCA-fabrieken momenteel goed uit: De meeste fabrieken hebben nog koerante modellen, dus is het is niet logisch om in de FCA-fabrieken te snijden.

      Het was mijn verwachting dat Ellesmere Port zou sneuvelen en het lijkt inderdaad die kant op te gaan: De fabriek produceert de uitlopende Astra. De fabriek zou de nieuwe Astra mogen bouwen als de vraag hoog genoeg was (primair Rüsselsheim), maar dankzij corona lijkt me dat nu uitgesloten. Ellesmere Port heeft dus geen nieuw model, het oude droogt op. Tel daarbij op Brexit waarbij de oorsprong van componenten opeens een grote rol speelt om tariefvrij te mogelijk handelen met het VK en je weet dat Ellesmere Port nooit geen nieuw model meer toegewezen zal krijgen.

      Als het snijden in fabrieken bij Ellesmere Port stopt, is dat heel goed nieuws voor de Italiaanse fabrieken. Moet er nog meer gesneden worden, dan wordt het oppassen.

  • “Sister cars” is niet altijd iets negatiefs. De 500X en de Renegade zijn dat ook namelijk. Ik hoop vooral dat Centro Stile een dominante rol krijgt in de groep, want design technisch is men nooit erg sterk geweest in Parijs. Zie de rommelige nieuwe C4…

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Alfa Romeo onder leiding van voormalig Peugeot topman Imparato Jean Philippe Imparato. Zijn achternaam is Italiaans en hij zou al zijn hele leven gek zijn op Alfa […] · Bekijken
  • Jean Philippe Imparato.

    Zijn achternaam is Italiaans en hij zou al zijn hele leven gek zijn op Alfa Romeo. Toch is dat niet alleen de reden dat Jean Philippe Imparato de nieuwe directeur van Alfa Romeo is […]

    • Zeer goede berichten Alfa Romeo heeft een mooie toekomst en denk zelfs beter als die van BMW die zichzelf lijkt te zijn kwijt geraakt.

      Ciao

      Squadra

    • Ja, klinkt als goede persoon voor Alfa Romeo

    • “Sister cars” is niet altijd iets negatiefs. De 500X en de Renegade zijn dat ook namelijk. Ik hoop vooral dat Centro Stile een dominante rol krijgt in de groep, want design technisch is men nooit erg sterk geweest in Parijs. Zie de rommelige nieuwe C4…

    • @Lancia4Ever

      Wel als Alfa Romeo techniek gaat delen met de FWD merken. Een gemiste kans…

    • Onder D-segment is AWD niet interessant. Daarboven zal het altijd en immer AWD zijn voor AR en Maserati. FWD voor Peugeot, DS en Lancia.

    • Timothy Kuniskis was een noodoplossing leek het wel, deze man zie ik meer zitten, die Imperato! Forza Imparato!

    • Die Kuniskis wordt “Brand CEO” van Dodge en Chrysler :

      American Brands:
      – Chrysler: Timothy KUNISKIS Interim
      – Dodge: Timothy KUNISKIS Synergies Referent

    • Joh! Kuniskis weg, daar mag op gedronken worden! Alfa Romeo heeft iemand nodig die zowel het merk begrijpt als inzicht in de markt heeft. Kuniskis heeft wat mij betreft vooral aangetoond het merk niet te begrijpen… en inzicht in de markt, heel sterk was het ook niet. Of Imparato het beter gaat doen is natuurlijk afwachten, maar de eerste indruk is niet slecht.

  • Italiaanse luxemerken.

    Tavares sprak vandaag hoopvolle woorden voor wie de Italiaanse merken liefheeft. Zo zullen Alfa Romeo en Maserati in het luxe segment erg belangrijk worden in de toekomst. Tavares […]

    • Heel mooi. Denk dat in eerste instantie inzet op luxe elektrische auto’s nuttig is. Ypsilon op basis 500E, misschien vierdeurs.
      Naast thuismarkt ook kansen in grote steden, Parijs,Londen, Lissabon. Steden waar Lancia het vroeger goed deed.

    • @Hilbert, Heb je nog even geduld voordat je een Audi besteld?

    • Mooie en hoopvolle berichten voor de hele groep en met name voor Lancia. Het samenbrengen van Lancia met DS en Alfa in een segment is begrijpelijk. De Lancia Delta en de DS5 zijn vergelijkbaar. Als Stellantis het aanpakt als het Tipo4 project dan kunnen er mooie en toch verschillende modellen worden uitgebracht op dezelfde platformen.

  • Vliegende start.

    Het aandeel Stellantis ging op de eerste dag al de lucht in op de beursen van Milaan en Parijs lag de stijging rond de 7,5%. Morgen volgen resultaten van die in New York. Een historische […]

  • Lang niet vers meer, maar wel onverminderd aantrekkelijk.

    Ja hij is al vaak afgestoft. Maar de dartele Abarth met ploffend uitlaatsysteem, zoals we die nu al jaren kennen, blijft aantrekkelijk en dus […]

    • HZW antwoordde 1 week geleden

      De huidige 500/595/695 is toch echt uitgemolken tot op het bot, zonder echte vernieuwingen.
      Het stelt voor 2021 ook weer niets voor wat er veranderd is.
      Abarth slaat al wat jaren de plank volledig mis met hun aanpassingen.
      Er had ondertussen al lang een handgeschakelde 6-bak in moeten zitten.
      Ook hadden ze voor 2021 de nieuwe 1332cc (1.3ltr) 4T Firefly motor met 150 pk moeten invoeren als basis motor voor de 595 ter vervanging van de oude T-jet met IHI turbo.

      Als de geruchten uit Italië kloppen is het in 2023 over en uit met brandstof motoren in de 500/595/695.
      Abarth zou al werken aan een vol elektrische 595e, die in 2022 het daglicht zou moeten zien.

  • Een nieuw begin.

    Vandaag is de eerste dag dat het door wijlen Sergio Marchionne in 2009 gecreëerde Fiat Chrysler Automobiles, niet langer bestaat. Voor het eerst is de Italiaanse kolos, die zich tevens […]

    • niccolo antwoordde 1 week geleden

      Reikhalzend kijken wij uit naar dinsdag!

    • STELLANTIS CEO: WE RECOGNISE ALFA ROMEO AND MASERATI BRANDS AS ABSOLUTELY GREAT ASSETS, FULLY INTEND TO SUPPORT THEM

  • die is er niet. De grijze waar jij op doelt is niet het eindresultaat

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Alfa Romeo presenteert komende zomer de Tonale September 2021. Belangrijke nieuwkomer voor Alfa Romeo, is uiteraard de langverwachte Tonale. Na de fusie van FCA met […] · Bekijken
  • er is volgens insiders wel sprake van een stoffen kap die over de volle lengte opengaat. Geen cabrio in de puurste zin van het woord maar toch.

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Binnenkort Fiat 500X met linnen dak Fiat 500X mag niet achterblijven. Fiat heeft de 500X bovenaan het lijstje staan voor een grondige update, zodat het model in het […] · Bekijken
  • Ja die lees ik soms ook… 🙁

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Stellantis technisch een feit Carlos Tavares spreekt. “PSA en FCA zijn twee bedrijven in goede gezondheid, maar we zijn bewust van het feit dat we samen veel sterker […] · Bekijken
  • @Koen: er is een nog pril gerucht dat FCA na de fusie op termijn (als er financieel veel voordeel is gecreëerd) Lancia middels een B-suv, een nieuwe Delta en een Thema een eigen volledig gamma wil geven. Hybride en elektrisch van karakter. Ik denk in basis gedeeld met modellen van een ander merk uit de groep. Opel en Chrysler?

    Reagerend op - Lancia4Ever schreef een nieuw bericht, Stellantis technisch een feit Carlos Tavares spreekt. “PSA en FCA zijn twee bedrijven in goede gezondheid, maar we zijn bewust van het feit dat we samen veel sterker […] · Bekijken
  • Meer laden