-
Orso reageerde op het bericht, Fiat 500 productie in Polen bijna ten einde 3 dagen, 9 uren geleden
Vervolg:
Voorbeelden: Mito, Punto, Delta, Giulietta, 159 SW etc etc.
de 500 heeft Fiat van de ondergang gered, er zit een forse marge op, maar blijkbaar stoppen ze ermee. De prijs voor een 500e is zo hoog, dat daar voorlopig echt geen aantallen gemaakt worden.
Zelden een bedrijf gezien dat het potentieel zo slecht benut. Wat een armoe. -
Orso reageerde op het bericht, Fiat 500 productie in Polen bijna ten einde 3 dagen, 9 uren geleden
Standaard werkwijze: Fiat verlaat een segment, want er is geen geld meer te verdienen. Alle klanten die toe zijn aan een nieuwe auto, gaan dus elders winkelen. Vervolgens komt Fiat er na een tijd komt achter dat er toch nog geld te verdienen is in het betreffende segment en maakt dan weer een model. Natuurlijk valt dan de verkoop weer wat tegen,…[Lees meer]
-
Orso reageerde op het bericht, Tavares noemt Alfa Romeo de poolster aan het Stellantis firmament 2 weken, 6 dagen geleden
Er komt alleen tot nu toe niet veel van terecht. Alleen maar plannen en een hoop gepraat. Trots op de Italiaanse merken? Laat dat dan zien.
Het nieuwe tijdperk leidt tot maar liefst 3 nieuwe Lancia’s tot eind 2028. Indrukwekkend.
De andere niet-Italiaanse Stellantis-merken presenteren aan de lopende band nieuwe modellen, dus ik betwijfel zeer…[Lees meer] -
Orso reageerde op het bericht, Ook Alfa Romeo Giulia facelift is bijna klaar 1 maand, 2 weken geleden
Eens maar de bpm maakt hem onverkoopbaar
-
Orso reageerde op het bericht, De vooral elektrische toekomst van Lancia begint met 3 modellen 1 maand, 2 weken geleden
Als er nu een goede elektrische Delta was, zou ik die direct kopen….
-
Orso reageerde op het bericht, De vooral elektrische toekomst van Lancia begint met 3 modellen 1 maand, 2 weken geleden
Gelukkig wel een nieuw logo! Toe maar. Wat een daadkracht.
Sluit de tent maar. -
Orso reageerde op het bericht, De vooral elektrische toekomst van Lancia begint met 3 modellen 1 maand, 2 weken geleden
Delta in 2028. Mooi op tijd weer. Dan is mijn Delta 17. Was er nu een nieuwe Delta, dan zou ik die direct kopen. Maar nog 6 jaar wachten? Hou toch op
Wat een idioterie. Ze hebben nog steeds niet begrepen dat klanten houden veel makkelijker is dan klanten krijgen. Wie neemt al die plannen nog serieus??? Het tempo van de introducties is trouwens…[Lees meer] -
Orso reageerde op het bericht, Alfa Romeo Tonale [Edizione Speciale] op Nederlandse bodem 1 maand, 3 weken geleden
Bpm ongeveer 6000 euro, want de mild hybrid stoot 135 tot 140 g CO2 per km uit. Veel meer dan de concurrentie. De Tonale wordt hierdoor in NL geen verkoopsucces. Weer een gemiste kans.
-
Orso reageerde op het bericht, Alfa Romeo Stelvio en Giulia Estrema 1 maand, 3 weken geleden
2023, 2005, 2026, 2027… Give or take a few years. In Alfa’s case probably later than sooner. The whole company is characterised by too little too late. Tonale plug-in: add another year. Tonale Hybrid: still 140 g CO2/km, so practically unsellable in NL, certainly compared to mild hybrid competitors. It’s just a complete mess. In the meantime my…[Lees meer]
-
Orso reageerde op het bericht, Alfa Romeo's E-segment SUV 100% zeker 1 maand, 3 weken geleden
2027
-
Orso reageerde op het bericht, Alfa Romeo Tonale [Edizione Speciale] op Nederlandse bodem 2 maanden geleden
De plug-in pas in 2023? Het is toch niet te geloven hoe ontzettend traag het weer is. Ze doen echt hun uiterste best om iedereen naar de concurrentie te jagen.
-
Orso reageerde op het bericht, Maserati Grecale online gepresenteerd 2 maanden geleden
En helaas weer met lekker veel BPM met een uitstoot van minimaal 200 gram CO2 per km. Kom niet met de opmerking dat mensen die een Maserati kunnen kopen zich daar niet druk over maken. Ik weiger om zo’n idioot hoge BPM boete te betalen. Daarom ook geen Stelvio of Giulia.
-
Orso reageerde op het bericht, Dit is de Maserati GranTurismo Folgore! 2 maanden geleden
1200 pk…. dat is waanzin zonder racelicentie en eigenlijk ook met racelicentie. Wat heeft dat voor zin? Laten ze nu maar gewoon een snelle grancabrio leveren waarbij 500 pk meer dan genoeg is.
Het valt steeds lastiger om nog iets van de modellenpolitiek van de Italiaanse Stellantismerken te begrijpen. -
Orso reageerde op het bericht, Vernieuwde Alfa Romeo Stelvio en Giulia in najaar 2022 2 maanden, 2 weken geleden
Ze doen qua moderniteit niet onder voor andere D-segment concurrenten? Klopt, behalve op het gebied van het WLTP verbruik, waardoor de hoge BPM een goede verkoop in Nederland zal beperken. Daar gaat een mildhybrid systeem echt geen moer aan veranderen.
-
Orso reageerde op het bericht, Lancia focust op het middensegment 7 maanden, 3 weken geleden
En met de gebruikelijke vertragingen komt de nieuwe Ypsilon er eind 2026 (ja, ik ben ook nog optimistisch). Al dat geleuter rond Alfa en Lancia begint langzamerhand wel erg pijnlijk te worden. Plannen maken kunnen ze, dat is zeker. Nu nog tot uitvoering brengen.
-
Orso reageerde op het bericht, Alfa's productieplan tot 2030 draait vooral om SUV's? 8 maanden, 3 weken geleden
Wat betreft het maken van plannen is er in ieder geval nog niets veranderd sinds de fusie. Dat lukt prima. Helaas is de uitvoering van de plannen het zwakke punt. Dus eigenlijk maakt het totaal niet uit wat er in de plannen staat. De meeste Giulietta rijders zijn al overgestapt naar een ander merk. Dat gaat ook gebeuren met Giulia en Stelvio…[Lees meer]
-
Orso reageerde op het bericht, Ploué zegt dat terugkeer Delta prioriteit heeft voor Lancia 9 maanden, 1 week geleden
Hij zegt dat de nieuwe Delta niet voor 2026 zal verschijnen, dus veel prioriteit heeft het nu ook weer niet. Mijn Delta is dan 15 jaar oud.
-
Orso reageerde op het bericht, Presenteert Fiat de Punto of Panda in 2023? 9 maanden, 2 weken geleden
Eerst zien dan geloven.
-
Orso reageerde op het bericht, Maserati terug met volledig V8 Trofeo gamma 1 jaar, 9 maanden geleden
@Lancia4Ever: Of je hebt principes en weigert idiote heffingen te betalen.
-
Orso reageerde op het bericht, Maserati terug met volledig V8 Trofeo gamma 1 jaar, 9 maanden geleden
Dat wordt weer een lekkere BPM boete. Dit soort wagens is (helaas) kansloos in NL en binnenkort ook in andere Europese landen.
Waarom maakt FCA nu niet eindelijk eens een fatsoenlijke plug-in hybrid voor Alfa en Maserati? - Meer laden