Nieuwe Alfa Romeo vanaf 2019 in productie

Vanuit de fabriek van FCA in Cassino en de lokale afdeling van de vakbond Uilm, sijpelt de bevestiging door dat in 2019 de productie zal worden opgestart van een nieuw Alfa Romeo model. Welk model is nog niet duidelijk, maar er wordt in de wandelgangen veel gesproken over een opvolger van de Giulietta die begin 2020 op de markt zal debuteren.

Een C-segment SUV is ook mogelijk, maar dit model is in het recente verleden vooral met de fabriek in Pomigliano d’Arco in verband gebracht. Het heeft ook niet te maken met een extra modelvariant van de Giulia, want Francesco Giangrande van de Uilm spreekt over stevige toename van de werkgelegenheid in Piedimonte San Germano, dankzij dit nieuwe model dat een eigen assemblagelijn zal krijgen. Er wordt ook gezegd dat het opnieuw om een achterwielaangedreven auto gaat. Men zegt dat de C-segment SUV en de opvolger van de Giulietta vrij kort na elkaar geïntroduceerd zullen worden. Op 1 juni zal dit aldanniet bevestigd worden in het nieuw te presenteren productieplan tot 2022. Lingotto maakt van deze aankondiging overigens een behoorlijk feestje op Balocco, compleet met proefritten op het circuit voor de aanwezige pers.

4 gedachten over “Nieuwe Alfa Romeo vanaf 2019 in productie

  • 28 februari 2018 om 07:40
    Permalink

    Hopelijk weer geen SUV… Een opvolger voor de Giulietta is echt wel nodig.

    Beantwoorden
  • 28 februari 2018 om 14:34
    Permalink

    Een nieuwe SUV zou echt een middelvinger zijn naar de merkwaarden van Alfa. Ik denk dat het hier noodzakelijk om een C-segmenter moet gaan. Voor een D-segmenter ga je geen volledige nieuwe lijn opbouwen en een lijn bouw je zelden voor slechts 1 model. Dan zou het retedruk worden in het D-segment. Voor het E-segment ligt Mirafiori voor de hand. B-segment Kragucevac en anders is Melfi logischer. Het C-segment blijft dus over.

    Daar tegen spreekt dat er voor het C-segment faciliteiten in Melfi zijn. Maar daar is een logische verklaring voor: Men zal een Alfa niet op hetzelfde platform als de Renegade willen zetten. Daarom is een nieuwe C-segment lijn in Cassino goed verklaarbaar. En de Giuliette is C-segment, dus ze hebben al ervaring met C-segmenters in Cassino.

    Beantwoorden
  • 3 maart 2018 om 19:49
    Permalink

    Er zijn 2 goede redenen om een C-segment crossover te introduceren, en niet een hatchback-opvolger van de Giulietta: 1. De markt voor C-segment hatchbacks daalt, dat van crossovers groeit enorm. 2. prijzen en marges van crossovers liggen veel hoger, en daardoor is zo’n model bij kleinere volumes rendabel. Alfa Romeo is in 2018 nog altijd een verlieslatend merk en de volumes liggen fors onder de eigen doelstelling, dus is de kans groot dat FCA kiest voor uitbreiding met een crossover.

    Beantwoorden
  • 4 maart 2018 om 09:16
    Permalink

    Ik zit nog even te denken aan die informatie dat de Giulietta tot 2022 in productie blijft: De informatie vind ik te echt om terzijde te schuiven en dat betekent dan dat het in ieder geval niet om een Giulietta gaat. Een crossover is dan inderdaad erg waarschijnlijk, in combinatie met een C-segmenter voor één van de andere merken. Alfa het nieuwe Dodge 🙁

    Als het geen crossover/suv is betekent dat overigens niet dat het vanzelf een hatchback moet worden. Alfa is ook een prima merk voor sedans, coupés, stations en andere sportief ogende modellen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.