Nieuwe Fiat 500 binnen 24 uur 1500 keer besteld

500 sales1

Het evenement “500 Day, dat vanaf de presentatie van de vernieuwde Fiat 500 op vrijdagavond startte, was een groot succes. De 58ste verjaardag van de 500 stond bol van de belangstelling. Om juist op deze dag aandacht te vragen voor een nieuwe versie van de 500 is dan ook een gouden greep. Alle ogen van de pers keken in Turijn naar de nieuwkomer en het grote publiek kon (behalve op internet) in hartje Milaan nader kennismaken. In de open lucht maar ook op andere plaatsen. Een nieuw concept, want behalve de feestelijkheden startte ook de verkoop gewoon. Daarom vertrok Alfredo Altavilla na de presentatie eerder dan verwacht van Lingotto. Hij wilde naar eigen zeggen enkele belangrijke dealers bezoeken om de te zien of er inderdaad mensen op de nieuweling afkwamen. Fiat’s winkels bleven afgelopen vrijdag namelijk open van acht tot middernacht.

500 sales

Het werd dus een lange dag voor de grote baas van FCA in Europa, maar dat was niet voor niets. Maar liefst 1500 exemplaren van de nieuwe 500 werden in 1 avond besteld. Nog eens 6000 klanten toonden serieuze interesse door het plaatsen van een aanvraag. Altavilla kan dus tevreden zijn over de 4 uur durende actie waarbij bepaalde opties gratis werden aangeboden. De subtiele maar voldoende merkbare aanpassing van de nieuwe 500 spreekt het publiek erg aan zoals het nu lijkt. De hele maand juli zal Fiat de nieuwe 500 tegen extra voordeel blijven aanbieden als warme binnenkomer.

500 nuova

2 gedachten over “Nieuwe Fiat 500 binnen 24 uur 1500 keer besteld

  • 10 juli 2015 om 17:28
    Permalink

    Zeer indrukwekkende facelift. Hij is wat mij betreft nog ‘lekkerder’ geworden. Knap staaltje werk weer.

    Beantwoorden
  • 10 juli 2015 om 21:13
    Permalink

    Vooral op marketing gebied, begint Fiat het (eindelijk) te snappen, briljant. Het betaalt zich uiteindelijk uit.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.