Nieuwe Fiat 500L en 500X Abarth in 2017

De Fiat 500L facelift is inmiddels ook in Zweden gesignaleerd voor wat winterse tests. Volgens mensen dichtbij de bron, zijn de aanpassingen straks vooral terug te zien in de verlichting (LED) voor en achter en een hertekende bumper aan de voorzijde. Binnenin kunnen we uitzien naar een nieuwe boordcomputer met 7 inch TFT-scherm en de aanpassing van sommige materialen voor het dashboard. Ook het comfort niveau zal wat worden opgeschroefd qua geluidsisolatie en een vernieuwde automaat zal z’n intrede doen. Naast de normale versie is de Living ook bij deze zelfde tests in Scandinavië gesignaleerd. We verwachten de vernieuwde Fiat 500L in Genève te kunnen bewonderen.

Maar daar zal het in 2017 niet bij blijven, want men zegt dat Fiat er geen geheim van maakt dat de 500X binnenkort ook als Abarth gepresenteerd zal worden. De gepeperde 500X zal meer klanten naar het merk met de schorpioen kunnen lokken en zorgt tevens voor wat uitbreiding van een stoerder imago voor het merk Fiat in het algemeen. Inmiddels is het optiepakket van de Fiat 500X vernieuwd en spreken we dus van de MY2017 die deze dagen op de markten debuteert. Optisch blijft de Crossover die twee jaar geleden is gelanceerd voorlopig dezelfde.

5 gedachten over “Nieuwe Fiat 500L en 500X Abarth in 2017

  • 18 december 2016 om 18:37
    Permalink

    Nou, laten we hopen dat het meer is dan alleen andere lampen en een hertekende bumper, er is wel iets meer nodig om de L tot een succes te maken…

    Beantwoorden
  • 19 december 2016 om 08:17
    Permalink

    @ henk: de 500L is best een succes. Het is in europa sinds zijn lancering steeds de best verkochte minivan geweest. Het is alleen dat het segment van de minivans minder populair is geworden.

    Beantwoorden
  • 24 december 2016 om 21:40
    Permalink

    Ze hadden destijds beter de 500L als Panda XL op de markt kunnen brengen.

    Beantwoorden
  • 27 december 2016 om 15:18
    Permalink

    @ HZW: Helemaal mee eens. Nu wordt de 500L toch eerder gepercipieerd als ‘mislukte’, hoge 500-kloon; een mislukte poging die de beter geslaagde 500X vooraf ging.
    Als Panda L (of XL) was het een vernieuwende, ruime en handige familie-Panda geworden, waarbij niemand ging vergelijken met de (esthetisch) niet te evenaren aaibare, kleine 500. Handige bruikbaarheid had dan alle aandacht gekregen boven esthetiek.

    De voorlampen nu nog aanpassen richting ‘squircle’ en er het Panda-logo op kleven, zou in deze fase helaas ook niet meer geloofwaardig zijn. 500L als slachtoffer van een te snelle recuperatie van de 500-hype… Met wat we nu weten – de schijnbaar eeuwige houdbaarheid van de kleine 500 – was dat niet nodig geweest.

    In elk geval een ondergewaardeerde auto !

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.