Nieuwe Maserati Levante GTS gepresenteerd op Goodwood

Op Goodwood zal Maserati haar jongste kroonjuweel, de machtige Levante GTS tonen. Een top-SUV met V8 van 550 pk, die zich vlak onder de wat meer sportief uitgevoerde Trofeo plaatst met 590 pk. De V8 biturbo heeft een hoek van 90 graden en een inhoud van 3,8 liter. Dezelfde als uit de Quattroporte, maar dit keer aangepast voor het Q4-systeem. De 550 pk komen vrij bij 6250 t/min en de auto heeft een maximum koppel van 730 Nm tussen de 2500 en de 5000 t/min. Nul tot honderd kan in 4,2 seconden en de top van de Levante GTS ligt op 292 km per uur.

Deze primeur gaat gepaard met wat updates voor de rest van het gamma. Zo krijgen alle modellen het nieuwe pookje die onlangs debuteerde op de Levante Trofeo. Dit is niet puur voor de sier, maar ook omdat de nieuwe pook van de automaat een meer intuïtief patroon heeft en prettiger te bedienen is. De display van het MTC+ infotainmentsysteem op alle drie modellen heeft een update gekregen. Ook is het leer van het meubilair vernieuwd en verfijnd. Het Pieno Fiore leer is uniek in de auto-industrie.

Dit laatste is overigens een optie op de Levante, Ghibli en Quattroporte MY2019. De Ghibli en Quattroporte hebben tevens een nieuwe afwerking voor het dashboard ontvangen door het gebruik van ander materiaal. Er zijn ook nieuwe kleuren leverbaar genaamd Rosso Potente en Blu Nobile. Tevens zijn er vijf nieuwe ontwerpen wat betreft de beschikbare lichtmetalen velgen. Twee voor respectievelijk de Ghibli en de Quattroporte en één voor de Levante. Full LED is voortaan overigens standaard en op bepaalde versies van de Levante is het een optie. De Quattroporte GTS GranSport heeft een iets andere grille gekregen en heeft unieke side skirts. Overigens kun je als je deze nieuwe configuraties eens nader wilt bekijken, voortaan ook terecht bij een Nederlandse versie van de Maserati-website.

Een gedachte over “Nieuwe Maserati Levante GTS gepresenteerd op Goodwood

  • 14 juli 2018 om 23:57
    Permalink

    Deze versie had er natuurlijk al veel eerder moeten zijn. Hooguit een paar maanden na de introductie. De beperkte uitvoeringen per model politiek moeten de Italianen echt mee stoppen dit geneuzel kost ze heel veel klanten kijk naar de andere merken die groeien en FCA kent met de bekende merken alleen maar krimp ja nu weer wat groei voor alfa na bijna volledig aan een infuse te hangen. En maserati groeit omdat er meer modellen zijn maar niet zo als men zou willen of hoopte.

    Opereren in alleen maar Nice modellen is lijkt me geen strategie die een lange adem heeft. Instappen is straks niet meer mogelijk bij de Italianen en het hogere segment hebben ze te veel concurrentie waar ze qua merk identiteit niet tegen op kunnen zo lang ze een imago hebben wat uit de jaren 80 stamt niet alleen hier.

    Gewoon een goede B, C segmenter voor alfa en fiat met 3 en 5 deuren en daarnaast een cross over en een SUV. En voor alfa en maserati een d segmenter als station, sedan, coupe en een SUV. Die SUVs zijn vooral grotendeels voor een ander publiek. Deze Levante en de Stelvio mogen dan redelijk verkopen voor hedendaagse alfa en maserati begrippen maar met een betere modellen en uitvoeringen politiek had het beter kunnen zijn.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.