Panda en Ypsilon komen gewoon in 2011

Vanuit het financiële hart van Italië Milaan, komt vandaag al een eerste bevestiging naar buiten dat de planning voor productontwikkeling in 2011 gelijk blijft aan wat al lang besloten is.

Dit heeft een woordvoerder uit Turijn gemeld aan een ieder die op de beurs begon te twijfelen aan de koers van Fiat Group Automobiles. Aanleiding is uiteraard het geruchtmakende bericht van Automotive News. Feitelijk is er vanuit Lingotto nooit iets officieel naar buiten gebracht dat een zogenaamde ‘ontwikkelingsstop’ bekend maakte, en dus is er eigenlijk ook geen officiële mededeling als het gaat om ontkenning van dit gerucht. Het gaat enkel om een zeer korte toelichting die rond het middaguur naar buitenkwam op verschillende Italiaanse financiële sites;

“We respecteren de gestelde deadlines ook al gaat het om onzekere tijden en het jaar 2011.”

Volgens sommige analisten is in een van de stukken die vrijkwam in de week van de Spin-Off (16 september) een datum van eind 2011 vermeld voor de komst van de Panda. Over de Ypsilon is in dit opzicht overigens niets ‘bekend’. Dit was voor AMN voldoende om te spreken over een officieel uitstel.

10 gedachten over “Panda en Ypsilon komen gewoon in 2011

  • 7 oktober 2010 om 16:35
    Permalink

    Uh..oh… nu vallen er in Wolfsburg een paar stoelen om.. wat zullen ze nu gaan verzinnen ? Want ze willen een Golf met Alfa Logo…

    Beantwoorden
  • 7 oktober 2010 om 17:37
    Permalink

    grote opluchting… complot theorie: VAG heeft dit georkestreerd (beinvloeding van media is hen niet vreemd – kijk naar autobild en dergelijke “onafhankelijke” autotijdschriften). AMN brengt op aanwijzen een bericht naar buiten dat FIAT-aandelen onder druk zet. Voor de potentiele Chrysler-overname-plannen is na verwerving van de 35% cash nodig. Dus moet FGA wel Alfa Romeo gaan verkopen. Klinkt logisch en is ook nog eens lekker smeuig…

    Beantwoorden
  • 7 oktober 2010 om 17:52
    Permalink

    Ik zij toch Bullshit verhaal Fiat ligt gewoon op koers je zag het al aan Big Sergio in Parijs heel duidelijk en kort zoals altijd zonder onzin. En je kan de man niet betrappen op draaien of politieke spelletjes gewoon duidelijk en als een rechtelijn.

    Het komt echt goed en FIAT is wakker als het om Alfa Romeo gaat als Sergio zegt dat er flink in Alfa Romeo gaat worden geinvesteerd dan mag je dat zeker geloven.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 7 oktober 2010 om 18:07
    Permalink

    De reden van deze “oorlogsverklaring” is Chrysler. Er rijdt namelijk in de VS een MPV rond die wij kennen als de Chrysler Grand Voyager. Nu bestaat daarvan een VW versie: De VW Routan
    Dus Chrysler en daarmee FGA-Chrysler verdient geld aan VW en tegelijkertijd is er nu de Giulietta die degelijk in elkaar zit.
    Ze hebben met SEAT geprobeerd Alfa te killen, en tsja.. cannot beat the real thing.

    Beantwoorden
  • 7 oktober 2010 om 20:12
    Permalink

    We hebben het door ze proberen de boel nog even te verzieken maar we laten ons niet neppen.
    Afisti verzamel u en heb geduld.

    Beantwoorden
  • 7 oktober 2010 om 23:21
    Permalink

    Complottheorie:
    Volgens mij zijn de aliens eindelijk uitgebroken in Area-51. En nu blijkt dat Chrysler al jaren in het bezit van Area-51 blijkt te zijn willen zowel VAG en FGA het technische vernuft van de aliens in hun bezit krijgen.

    Beantwoorden
  • 8 oktober 2010 om 10:21
    Permalink

    @6C Jordy
    Hmm denk je dat een nuchter volkswagen iets met alien techniek zou beginnen ? De gedachte dat een golf ineens een heel spannende auto wordt ;-). Idd ben wel met meesten eens dat er verkeerd modellenpolitiek in verleden is geweest en sommige zaken niet goed zijn uitgepakt. Maar stel nu dat Alfa wel samen was geweest met Nissan, en toen niet in 1986 was overgenomen door fiat….

    Beantwoorden
  • 8 oktober 2010 om 15:42
    Permalink

    ….. dan hadden we nu wellicht een Brera op een 370Z platform waardoor de Brera plotsklaps een directe concurent voor de Z4/SLK/Boxster zou zijn geweest in plaats van een Fiat Brera die zelfs een Scirocco voor zich moet dulden. Of door de alliantie met Renault-Sport wat nog wel produktiecapaciteit zou hebben voor een MiTo-GTA.

    Je maakt me aan het watertanden Xavier…. 😛

    Beantwoorden
  • 9 oktober 2010 om 19:40
    Permalink

    @xavier, de reden dat Fiat AR overnam was niet om het uit handen van Nissan te houden, maar uit de handen van Ford! En het enige wat de samenwerking AR – Nissan opleverde was de ARNA, een ver-italiaansde Datsun Cherry.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.