Pirelli wil marktleider worden in het hogere segment

Pirelli marktleider

Gisteren presenteerde Pirelli in Londen een nieuw industrieel plan dat loopt tot 2015. Het blijkt een ambitieus plan te zijn van de Milanese bandengigant want de doelstelling luidt als volgt; ‘Binnen vier jaar leider worden in het premiumsegment.’ Dit doel is niet nieuw en is iets waar de Italiaanse multinational al een paar jaar keihard aan werkt. De investeringen in nieuwe projecten en technieken nemen ieder jaar toe (in totaal 2,4 miljard), waardoor Pirelli een van de sterkst groeiende ondernemingen is binnen deze branche. Pirelli is in steeds meer segmenten actief en produceert behalve in Europa, Zuid-Amerika en China, nu ook steeds meer in Rusland.

In het segment van de personenauto’s komt Pirelli de komende vijf jaar met 18 nieuwe producten op de markt, waarvan de meeste voor de hogere segmenten bestemd zijn (zoals de P Zero, Cinturato, Scorpion en Winter). Pirelli’s Tyre unit zal tegen 2015 zo’n 57% van de verkopen te danken hebben aan deze nieuwe producten. Hoewel Pirelli ook wel rekening houdt (er is een plan-B) met moeizamere marktcondities voor 2012, verwacht de firma dat juist in het premiumsegment wereldwijd sprake zal zijn van groei, aldus CEO Marco Tronchetti Provera. Door een goede prijs-kwaliteitsverhouding en een uitbreiding van de servicepunten, verwacht Pirelli tegen 2015 een aanzienlijke toename van inkomsten en winstgevendheid. Pirelli typeert zichzelf als ‘Pure Tyre Company’, waarmee het wil aangeven dat het meer dan ooit alleen maar met banden bezig zal zijn en dus zoals gezegd vooral op het gebied van de meer hoogwaardige soorten. De steeds sterkere ‘band’ met de producenten van duurdere auto’s en de auto/motorsport, zijn het bewijs van deze ingeslagen weg. Pirelli & C. SpA bestaat uit de Corporate en Tyre-divisie. Tronchetti Provera staat aan het hoofd van de eerste tak en Francesco Gori leidt de industriĆ«le divisie die zich bezig houdt met de ontwikkeling en productie van banden.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.