Prijzen- en optielijst Lancia Thema en Voyager

Lancia Thema Voyager prijzen

Lees hier de pijzenlijst van de nieuwe Lancia Thema en Voyager plus alle specificaties. Nog even alle cijfers op een rijtje dus als het gaat om de Lancia Thema en Voyager;

De Lancia Thema staat in Nederland vanaf 7 december bij de dealer en op de grootste Europese markten begint de verkoop deze en de komende maand. De prijzen van de Lancia Thema beginnen bij ons zoals gezegd bij € 52.500,-. In Italië is de instapper de 3.0 V6 MultiJet 2 Gold met 190 pk voor 41.400 euro, gevolgd door de 3.0 V6 MultiJet 2  Platinum met 190 pk voor 43.900 euro, de 3.0 V6 MultiJet 2 met 239 pk Platinum voor 46.900 euro, de 3.0 V6 MultiJet 2 met 239 pk Executive voor 50.900 en de 3.6 V6 Pentastar benzine met 286 pk (Platinum) voor 46.900 euro.

Thema motoren

286 pk 3.6-liter V6 Pentastar

De nieuwe 3.6-liter V6 Pentastar-motor van de Chrysler Group is helemaal uit aluminium vervaardigd. De motor heeft een blokhoek van 60 graden, kent dubbele bovenliggende nokkenassen (DOHC), geïntegreerde uitlaatspruitstukken, met polymeer beklede zuigers, drijfstangen van gesmeed staal en een gegoten aluminium carter. De motor levert 286 pk  (210 kW) bij 6.350 tpm en een koppel van 340 Nm bij 4.650 tpm.

Door de variabele kleptiming (VVT) zorgen de twee nokkenassen voor  een optimale brandstofflow. Met als resultaat een uitzonderlijk vlakke koppelcurve met een hoog specifiek vermogen. Het maximum motorkoppel wordt geleverd over een groot bereik van 90% bij toerentallen tussen 1.800 en 6.350 tpm, hetgeen leidt tot uitstekende reacties van de motor op het gaspedaal.

Meer in het bijzonder heeft deze zescilinder een CO2-emissie van 219 g/km (brandstofverbruik in gecombineerde cyclus: 9,4 l/100 km) dankzij nieuwe technologische innovaties die met het oog op de Euro 5 regelgeving uitgevoerd zijn. De nieuwe Thema haalt met deze motor een topsnelheid van 240 km/u en accelereert van 0 tot 100 km/u in precies 7,7 seconden. Dat is mede te danken aan de nieuwe 8-traps automatische versnelling van ZF.

Elk motoronderdeel apart werd tijdens de ontwerpfase zo nauwkeurig mogelijk bekeken. Optimalisering was mogelijk dankzij gebruikmaking van state-of-the-art technieken, waarbij de computer een belangrijke rol speelde. In- en uitlaattraject zijn zo ontworpen dat zo weinig mogelijk geluid gemaakt wordt; structurele motorstijfheid wordt gegarandeerd extra bouten voor de belangrijkste lagersteunen. De nieuwe 3.6-liter V6 Pentastar motor wordt gebouwd in de fabrieken van de Chrysler Group LLC in Trenton, Michigan (USA), de eerste Chrysler-fabriek die de onderscheiding LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) won.

Thema techniek

190 pk en 239 pk 3.0L Multijet II V6

De Euro 5 diesel – gebouwd door VM Motori en ontwikkeld met Fiat Powertrain – levert 190 pk bij 4.000 tpm of 239 pk bij 4.000 tpm. De nieuwe 3.0 V6 motor is uitgerust met een 5–traps automaat. De 239 pk versie heft een maximum koppel van 550 Nm bij 1.800-2.800 tpm, terwijl de 190 pk versie een maximum koppel van 440 Nm bij 1.600-2.800 tpm heeft. De CO2-emissie is 185 g/km en het brandstofverbruik in de gecombineerde cyclus is 7,1 l/100km voor beide versies. De nieuwe Thema bereikt er een topsnelheid mee van 230 km/u en accelereert ermee van 0 tot 100 km/u in 7,8 seconden (239 pk) en 9,7 seconden (190 pk).

Nader bekeken heeft de nieuwe 3.0-liter turbodiesel een compact 60-graden gietijzeren blok met aluminium cilinderkoppen en een aluminium carter dat uit twee elementen bestaat. De boring bedraagt 83 mm en de slag is 92 mm. In totaal komt de motorinhoud neer op 2.987 cm3. De boringafstand is 96 mm.

De nieuwe motor is compact en licht: 695 mm lang, 729 mm breed en 697,5 mm hoog. De machine weegt in totaal 230 kg. Het extreem stijve motorblok reduceert mechanische geluiden en voorkomt trillingen. Daar draagt ook de tweeledige carterpan (met een inhoud van 7,7 liter) aan bij. De cilinderkoppen van aluminium herbergen dubbele nokkenassen die met een ketting aangedreven worden en vier kleppen per cilinder bedienen. De in- en uitlaatkleppen hebben een diameter van resp. 28 en 24,5 mm. Het volume van de compressieruimte bedraagt 24,68 cm3.

De krukas van gesmeed staal is viervoudig gelagerd en meet een lengte van 442,2 mm. Dat draagt bij aan de compacte motorafmetingen. De gietijzeren drijfstangen hebben een lengte van 162,9 mm.

De lichte aluminium zuigers zijn ontworpen om zo weinig mogelijk wrijving te veroorzaken. De compressieverhouding van de nieuwe diesel is 16,5:1 en zorgt voor meer vermogen bij een schonere verbranding. De lagers zijn vrij van lood om tijdens de productie maar ook in het latere recyclingproces zo weinig mogelijk milieubelasting te veroorzaken. Het inlaatsysteem controleert de turbulentie zodanig dat de compressie geoptimaliseerd wordt. Het turbulentiecontrolesysteem heeft een plek gekregen tussen de inlaat en de compressiekamer boven in de cilinders. De common-rail injectie bouwt een druk op tot 1.800 bar en zorgt voor een zeer precieze brandstoftoediening. Dankzij de nieuwe MultiJet II technologie, die gebruik maakt van een uitgebalanceerde zogenaamde solenoïde klep, kan de nieuwe injector acht inspuitingen per motorcyclus maken, terwijl het mogelijk is de twee hoofdinjecties in één actie (IRS – Injection Rate Shaping) af te werken. Op die manier wordt het brandstofverbruik lager, produceert het systeem minder geluid en daalt bovendien de vervuilende emissie met zo’n 2% vergeleken met conventionele inspuiting. De nieuwe 3.0-liter diesel maakt gebruik van een Garrett VGT 2056 turbo met variabele geometrie met intercooler, die bijzonder snel reageert.

httpvh://youtu.be/IbToIjU5A_0
5 en 8-traps automatische transmissie

De nieuwe Thema is uitgerust met de bewezen W5A580 vijf-traps automatische transmissie voor de diesels en de 8R45 8-traps automaat van het Duitse ZF, gecombineerd met de 3.6-liter V6 Pentastar-motor. Deze laatste transmissie kenmerkt zich in het bijzonder door een ongemeen soepele schakelmomenten, een laag brandstofverbruik en aan reactietijd. Het is een van de beste en betrouwbaarste sportieve automatische transmissies die op het moment op de markt zijn.

De AutoStick functie stelt de bestuurder in staat een hogere of lagere versnelling te kiezen, waarbij de transmissie voorkomt dat er te vroeg teruggeschakeld wordt. Adaptieve elektronika verhoogt de reactietijd van de motor. De eindoverbrenging kent een verhouding van 2,65, die voor een hoge efficiency zorgt zowel bij stadsritten als daarbuiten.

Thema veiligheid

70 veiligheidsmaatregelen

Actief

Voorspelbare handling die eventuele fouten van de bestuurder corrigeert. De Lancia Thema heeft een voortreffelijk remsysteem, maar bovendien het best denkbare en meest moderne dynamische controlesysteem.

  • ABS
  • Antiblokkeersysteem met slecht wegdek controle
  • Tractiecontrole
  • Snelheids- en afstandcontrole (ACC)
  • Elektronische Stabiliteit Controle (ESC)
  • Heuvel Assist (HSA)

Preventieve veiligheid

Van klimaatcontrole tot verlichting van het infotainmentsysteem en de parkeerhulp: de Lancia Thema zorgt ervoor dat in het interieur rust heerst.

  • Dode hoek (Blind Spot)  Monitor (BSM)
  • Botswaarschuwing (Forward Collision Warning, FCW)
  • Adaptieve koplampverlichting (AFL)
  • Automatische ontwaseming
  • Automatische verlichting
  • Regensensor
  • Dagrijverlichting (DRL)
  • LED achterlichten
  • High-intensity ontladingslampen (HID)
  • SmartBeam koplampen®
  • Rem Alarm
  • Verkeerswaarschuwing
  • ParkSense® parkeerhulp
  • ParkView® achteruitrijcamera
  • Starten zonder sleutel
  • Elektrisch verstelbare, telescopische stuurkolom met  geheugen
  • Bandenspanningscontrole
  • Gordelalarm
  • Sunroof
  • Elektrisch bediende zijruiten met quick control
  • Intelligente Accu Sensor (IBS)
  • Garmin® navigatie
  • Uconnect® Touch
  • Uconnect Voice Command
  • Actieve richtingaanduiding
  • Verduisterende spiegels
  • Richtingaanduiding in buitenspiegels
  • Elektrisch zonnescherm
  • Elektronische brandstofdop
  • SOS kofferbakopening
  • Antidiefstal alarm

Passieve veiligheid

Om maximale passieve veiligheid te garanderen zijn alle mogelijke vormen van ongevallen onderzocht bij het ontwerp van de Lancia Thema: frontale aanrijdingen en aanrijdingen van opzij, koprol, kop-staartbotsingen en bijvoorbeeld brand. De verschillende snelheden waarmee aanrijdingen plaatshebben, de verschillende obstakels en de inzittendenbescherming, waarbij rekening gehouden wordt met de verscheidene fysieke eigenschappen. Bestudering en evaluatie van alle parameters zijn verwerkt in deze nieuwe Thema, waardoor deze auto hypermodern is qua toepassing van passieve veiligheidssystemen.

  • Geavanceerde multistage airbags
  • Side window airbags
  • Knie airbags
  • Heup- en borst airbags in de stoelen
  • Actieve hoofdsteunen
  • Hoofdsteunen achter
  • 3-punts veiligheidsgordels
  • In hoogte verstelbare gordels
  • Gordel voorspanning
  • Krachtmeting
  • Inzittenden controle
  • Actieve voetgangerbescherming
  • In geval van een ongeval
  • Portierprofielen
  • Kinderzitbeveiliging (ISOFIX)
  • Gecontroleerde kreukelzones
  • Energie absorberende stuurkolom
  • Veiligheidskooi

Structurele stijfheid en rust

De structuur van de nieuwe Thema bestaat uit bijzondere staalsoorten, elementen van nylon en composiet materiaal en een nieuw ontworpen bodemplaat voor de tweede generatie van achterwielaandrijving voor het E-segment. De grote torsiestijfheid bezorgt de inzittenden van de Thema een gevoelen van vertrouwen en zekerheid. Om die torsiestijfheid te vergroten is de structuur van de Thema aan de voor- en achterkant 26% sterker dan de modellen die eerder op dit platform gebouwd zijn. 

De nieuwe Thema valt op door zijn geruisloosheid, waarmee de auto in zijn segment bijzonder hoog scoort. Door de sterke structuur van het model konden de ingenieurs de rust in het interieur verder opvoeren (en bovendien het geluidsniveau omlaag brengen), het motorgeluid isoleren en elk storend rijgeluid naar de achtergrond dringen. De cabine van het nieuwe vlaggenschip heeft twee bodempanelen van 2,3 meter lang die bestaan uit composiet materiaal. De geïsoleerde voorruit bestaat uit twee delen, de zijruiten zijn gelamineerd, in het passagierscompartiment zijn geluidsabsorberende materialen aangebracht, net als in de wielkasten en de sponningen van de portieren, allemaal om geluiden te absorberen en de leefruimte in de auto zo stil mogelijk te maken.

Thema technologie
Laatste generatie staal met hoge sterkte

Dankzij veelvuldig gebruik van staal met hoge sterkte, composiet materialen en geavanceerde gesimuleerde botsproeven, maakt de Thema het verschil op het gebied van passieve veiligheid.

Meer dan 67% van het chassis en 53% van de carrosserie is geperst uit versterkt staal en geavanceerd extra versterkt staal.  Het strategisch gebruik van deze staalsoorten in de Thema versterkt het vertrouwen in een auto te rijden die extreme situaties met gemak aan kan en maximale bescherming biedt mocht er onverhoopt een ongeval gebeuren. Speciaal versterkt staal zit bijvoorbeeld in de centrale aandrijftunnel, in de voorste wielkasten en in de dwarsprofielen in de portieren. Ook de essentiële carrosseriedelen die een grote stijfheid vereisen zijn gebouwd met dit speciale staal. Het gaat daarbij bijvoorbeeld om de delen onder de stoelen en achter de achterbank.

De structurele stijfheid van het model wordt ook versterkt door ultrasterk staal dat onder hoge temperaturen geperst is. Dat wordt gebruikt voor de A-stijlen, de binnenkant van de portieren en bijvoorbeeld het frame van de voorruit van de nieuwe Thema. De bijzondere staalsoort droeg ertoe bij dat de A-stijlen minder dik behoefden te worden uitgevoerd, zonder dat het klassieke silhouet van de auto geweld aangedaan werd. Het resultaat daarvan is duidelijk zichtbaar, niet alleen bij de voorstijlen, maar ook door de positie van de voorruit.

Het zogenaamde ‘twee fasen staal’ is twee keer zo sterk als versterkt staal en kan enorm veel energie absorberen bij een ongeval. De nieuwe Thema kan daardoor de strijd met de beste auto’s ter wereld aan waar het gaat om botsveiligheid. Het lichtgewicht en zeer dunne ‘twee fasen staal’ is bijvoorbeeld gebruikt tussen motorruimte en binnenruimte om de inzittenden maximale bescherming te bieden.

De carrosserie van de Thema is gebouwd met geavanceerd staal volgens de TRIP-methode (Transformation Induced Plasticity). Daarbij kan lichter en dunner staal gebruikt worden voor bijvoorbeeld de B-stijlen. Versterkte delen met composiet nylon zijn gebruikt in holle ruimten in de A- en B-stijlen van de nieuwe Lancia. Dat geeft extra bescherming in geval van een aanrijding.

Verbeterde lastechnieken hebben een gunstig effect op het uiterlijk van deze aerodynamische Thema. De bijzondere lasconstructie maakte het mogelijk van de carrosserie een ononderbroken geheel te maken.

De geometrie van de ophanging van de nieuwe Thema is nieuw ontworpen om de rijcapaciteiten het hoogste niveau te laten bereiken, terwijl de afzonderlijke elementen van de ophanging van bijzonder hoge kwaliteit zijn.

De essentie ervan is voor en achter het gebruik van lichtgewicht materiaal, dat één stijf geheel wordt wanneer het geassembleerd wordt, en dat is van levensbelang voor stuurprecisie en prestaties. De schokbrekers voor zijn nieuw, net als de spiraalveren en de plaatsing ervan draagt bij aan optimale wagencontrole, rijgenot en comfort. De ophangingsdelen zorgen niet alleen voor betere handling, maar ook voor een langere levensduur van de auto.

De vijfvoudig bevestigde onafhankelijke ophanging  achter in de Thema geeft extra inhoud aan de voortreffelijke handling van deze auto. De nieuwe schokbrekers en nieuwe schroefveren maken bijna elk wegdek tot een strak oppervlak. Het gebruik van urethaanschuim en in rubber bevestigde ophangingsdelen helpen aan de rust en geruisloosheid van het interieur. Overigens zitten er ook kleine schokbrekers in de zittingen in de auto die trillingen die door het rijden op slecht wegdek veroorzaakt worden verwerken.

De wegvastheid van de nieuwe Thema is opmerkelijk, dankzij de nieuwe geometrie van het wielcamber voor en achter. Ze zijn voor op -1° en achter op -1,75° gezet, en het vlaggenschip van Lancia kan er mede dankzij stabilisatoren voor en achter uitnemend mee de bocht om.

De ophanging van de nieuwe Thema maakt dat de auto presteert als was het een Gran Turismo; het maakt rijden in deze grootste Lancia tot een bijzonder ervaring. Met twee mogelijke instellingen van het onderstel en de verschillende maten van wielen en banden (van 18″ tot 20″), beschikt de nieuwe Lancia over geweldige rijcapaciteiten en optimaal rijcomfort.

De twee instellingen van het onderstel behelzen ‘Comfort’ (standaard op de uitvoeringen Gold en Platinum met 18 inch wielen) en ‘Touring’ (standaard op de Executive met 20 inch wielen en optioneel op de Platinum met 20″ wielen).

Elektro-hydraulische stuurbekrachtiging (EHPS) voor precieze stuurcontrole

De nieuwe elektro-hydraulische stuurbekrachtiging geeft de bestuurder van deze nieuwe Thema een nieuw gevoel van volledige wagencontrole. Het systeem zorgt voor een communicatief stuurgevoel, zorgt voor gebalanceerde stuurbewegingen, minder geluid en bovendien minder brandstofverbruik.

Afhankelijk van de gekozen instelling varieert de benodigde stuurkracht met verschillende rijcondities. De auto analyseert de stuurhoek, wagensnelheid, motortoerental en de onderstelcontrole 13 keer per seconde om te kunnen bepalen hoeveel energie er naar de bekrachtiging van het stuur moet. Wanneer de Thema stil staat of met lage snelheid rijdt, verhoogt de hydraulische pomp zijn opbrengst om het sturen zo licht mogelijk te maken. Bij hogere snelheden wordt de pompopbrengst verlaagd, zodat het stuurgevoel meer solide wordt. Als gevolg van deze variabele werking wordt het brandstofverbruik tot 1,5% lager dan bij gebruik van een snaaraangedreven stuurbekrachtigingspomp.

De nieuwe Thema Executive in de stand Touring zorgt voor 25% snellere stuurreacties.

Maximale remkracht

De nieuwe Thema is uitgerust met een krachtig remsysteem. In detail bestaat het uit de volgende onderdelen:

  • Uitermate gebalanceerd afgestelde remmen, die voor een uitstekend remgedrag zorgen, maar bovendien voor een lange levensduur;
  • Nieuwe rembekrachtiging;
  • high performance remmen die ‘faden’ tegengaan en een uitzonderlijk goed remgevoel in het pedaal geven;
  • compensatie van de hydraulische druk in de leidingen wanneer het vacuüm van de rembekrachtiger om welke reden dan ook niet krachtig genoeg is. Ook wanneer onverhoopt een remleiding breekt wordt de ABS-pomp tot het maximum geactiveerd, zodat de remmen gewoon blijven werken totdat de leiding gerepareerd is;

Het remsysteem van de Lancia Thema wordt gecompleteerd door het  Ready Alert Braking en Rain Brake Support. Het eerste, exclusief in de klasse van de Thema, stelt de remmen op scherp wanneer het gaspedaal abrupt losgelaten wordt. De remdruk wordt een tikje verhoogd , maar nog niet genoeg om de auto te laten vertragen. Op deze manier worden de remvoeringen zo dicht mogelijk tegen de schijven aan gezet zodat ze klaar zijn als er snel stilgestaan moet worden. Het tweede systeem, Rain Brake Support, treedt in werking zodra de ruitenwissers aangezet worden. Ze brengen de remblokken zo dicht bij de remschijven, dat ze het water verwijderen, zodat de schijven zo goed als droog zijn wanneer de auto dient te vertragen.

Thema multimedia

 Technologie: connectivity en entertainment

Dankzij het innovatieve Uconnect® Touch – het infotainmentsysteem met het grootste beeldscherm in zijn klasse heeft de nieuwe Lancia Thema de laatste generatie infotainmentfuncties die realtime informatie integreren met multimedia-entertainment, mobiele telefoons en andere apparaten als bijvoorbeeld iPods, stembesturing en persoonlijke instellingen. Het maakt elke autoreis tot een waar genoegen.

Nieuwe Uconnect Touch 8.4 en 8.4N systeem met grootste touchscreen in deze klasse

In de zoektocht naar een rijkere rijervaring is Lancia erin geslaagd het innovatieve Uconnect Touch 8.4 op een perfecte manier in het interieur van de nieuwe Thema te integreren. Het systeem behelst een 8.4 inch QVGA touchscreen, Uconnect systeem met stembediening en Bluetooth®, SD kaartlezer (compatibel met muziekbestanden in MP3/WMA formaat), USB-poort met iPod® command, DVD-speler die zelfs MP3/WMA formats kan afspelen, automatische dual zone klimaatcontrole en een AM/FM radio.

Standaard op alle modellen is een 8.4 inch touchscreen waar alle voor het rijden en het comfort aan boord noodzakelijke informatie duidelijk en snel aangegeven wordt. Natuurlijk op een veilige en begrijpelijke manier. De bediening van audio en connectiviteit gebeurt desgewenst vanaf het stuurwiel of via stembediening. Die Uconnect Voice Command met Bluetooth®  stelt de bestuurder in staat zijn Bluetooth mobiele telefoon te bedienen terwijl hij beide handen aan het stuur houdt en beide ogen op de weg. Alle adressen in de telefoon worden zodra de mobiele telefoon voor de eerste keer aangesloten wordt automatisch gedownload (tot een totaal van 1.000 stuks). Daarna kan de bestuurder simpelweg een adres kiezen door de bijbehorende naam uit te spreken. Met stembediening kan ook de radio ingesteld worden. Op die manier heeft de bestuurder zijn handen altijd op de meest veilige plek: het stuurwiel.

Handig in dit Uconnect Touch 8.4 systeem is de USB-poort met iPod® control. De ingang zit onder de armsteun van de centrale console en de bestuurder kan er zijn iPod of ander mobiele geluidsdrager aansluiten, terwijl hij het Uconnect Touch systeem en de audiobediening op het stuurwiel kan gebruiken. De USB-poort maakt het tevens mogelijk om allerlei apparaten op te laden.

Het Uconnect Touch 8.4N systeem zit standaard in de Platinum en Executive, en optioneel in de Gold-uitvoering. Naast alle functies die reeds genoemd zijn is die van het Garmin® navigatiesysteem van belang. Het systeem bevat meer dan zes miljoen points of interest. Het grote 8.4 inch touchscreen geeft bestuurder en inzittenden gedetailleerde informatie en instructies met eenvoudig te begrijpen aanduidingen tijdens de rit. De uitgebreide lijst van points of interest maakt het heel eenvoudig om  restaurants, winkels, ziekenhuizen of andere bestemmingen in de buurt te vinden.

Alpine® Premium audiosystemen

De nieuwe Lancia Thema biedt drie high-fidelity audiosystemen met kwalitatief hoogstaande Alpine en Harman Kardon® speakers en versterkers.

Standaard op de versies Gold en Platinum is het eerste premium systeem met zes speakers en zeskanaals versterker met een vermogen van 276 Watt, twee 3,5 inch speakers in het instrumentenpaneel, twee 6 x 9 inch speakers in de voorste portieren en twee 6 x 9 inch speakers in de hoedenplank.

Het tweede Alpine Premium hi-fi systeem met negen speakers en subwoofer, standaard op de versie Executive en optioneel op de Platinum, heeft een 12-kanaals versterker amplifier met een vermogen van 506 Watt, digitale 7.1 audio surround, drie 3.5 inch speakers in het instrumentenpaneel, twee 6 x 9 inch speakers in de voorportieren, twee 3.5 inch speakers in de achterportieren en een 8 inch subwoofer in het midden van de hoedenplank.

Ook beschikbaar voor de Executive is een Harmon Kardon® geluidsysteem met 19 speakers en een subwoofer, met een totaal vermogen van 900 Watt. Deze high-fidelity apparatuur bestaat uit een 12-kanaals  Harman Kardon® versterker met dus een vermogen van 900 W, zes 3.5 inch speakers in het instrumentenpaneel, twee 6 x 9 inch speakers in de voorportieren, vier 3.5 inch speakers in de achterportieren, twee 6 x 9 inch speakers in de hoedenplank, vier 3.5″ speakers die eveneens in de hoedenplank zitten met bovendien een 10″ subwoofer.

httpvh://youtu.be/1KHQoYF1_a0

Service: exclusiviteit en toegankelijkheid

Door zijn vertrouwen te geven aan een autofabrikant – welke dan ook – vraagt de klant op de beste manier bediend te worden. Maar wanneer hij besluit een Lancia aan te schaffen, is dat niet voldoende. Iemand die bij Lancia aanklopt, wil van een merk met zoveel traditie meer dan een keurige bediening. Lancia heeft een groot aantal belangrijke pagina’s geschreven in de geschiedenis van de automobiel en blijft trouw aan zijn waarden van exclusiviteit en distinctie: de klant verwacht dat hij door zo’n merk in de watten gelegd wordt.

Daarom speelt de directe relatie tussen dealer en klant een zeer belangrijke rol. Dat is al zo voor de aankoop, maar ook bij de aflevering van de auto en het traject daarna. De klant die een Lancia koopt, wil op elk moment accurate, afdoende antwoorden op al zijn vragen. Hij of zij wil zich graag een bijzondere klant voelen en is gevoelig voor een unieke en exclusieve behandeling.

Juist voor deze koper heeft het merk een programma ontwikkeld dat de normale verwachtingen ver te boven gaat en nieuwe diensten aanbiedt voor de koper van dit vlaggenschip. Op die manier kwam ‘Top Care Thema’ tot stand. Het is een exclusief programma dat de particuliere kopers in de belangrijkste Europese markten gedurende het eerste jaar op de voet volgt. Een toegewijd team neemt contact op wanneer de auto afgeleverd is en herhaalt dat contact na vier en twaalf maanden. Op die manier worden indrukken en bevindingen genoteerd. De Thema-rijder krijgt op dezelfde wijze alle aandacht van deze Top-assistentie wanneer er wat met de auto aan de hand mocht zijn.

FGA Capital – een financieringsmaatschappij die zich specifiek richt op de automobielsector – biedt financiële diensten aan die voor veeleisende klanten op maat gesneden zijn. Om te beginnen met leasing, spitst de formule zich toe op zelfstandigen en andere ondernemers, die liever geen geld in hun wagenpark steken. De maatschappij biedt allerlei mogelijkheden zoals de lengte van het contract en bijvoorbeeld de hoogte van het aanbetalingsbedrag. Bijzonder geschikt voor ‘professionele klanten’, vooral omdat de nieuwe uitgebreide garantie tegemoet komt aan de specifieke behoeften van deze groep, die veelvuldig gebruik maakt van de auto en dus veel kilometers rijdt. De Lancia Thema komt de komende maanden op de belangrijkste markten van Europa te koop. De uitgebreide garantieregeling geldt voor een periode tot 96 maanden, een ongelimiteerd aantal kilometers en geldt voor praktisch elk onderdeel van de auto. Bovendien, en dat is heel bijzonder in de markt, gelden dezelfde voorwaarden voor de hele aflossingsperiode van de lening.

In sommige markten als Italië, Groot-Brittannië, Frankrijk, Spanje en Nederland is het mogelijk de auto voor een extra lange tijd te leasen. Het vormt een antwoord dat vooral kleine zelfstandigen en kleine bedrijven goed zal passen. Het verlicht bijvoorbeeld hun administratiekosten en neemt andere zorgen voor het wagenpark weg.

Speciale klanten verdienen exclusieve service en daarom hebben FGA Capital en Lancia de ‘Ypsilon Tender to Thema’ ontwikkeld, een origineel aanbod voor managers van die bedrijven, die de Thema als hun officiële bedrijfsauto kiezen. Deze managers kunnen gratis beschikken over een nieuwe Lancia Ypsilon voor een periode van 12 maanden. De exclusieve ‘Ypsilon Tender to Thema’ is overgenomen uit de maritieme wereld. Ieder prestigieus jacht heeft zijn eigen tender, een kleine en praktische boot die gebruikt wordt op een handige en snelle manier naar de oever te varen. Op dezelfde manier is de Ypsilon de tender van het vlaggenschip Thema, een modieuze stadsauto die voldoet aan alle regels die de mobiliteit stelt: comfortabel en gebouwd met aandacht voor het detail zoals dat bij Lancia gebruikelijk is.

Thema specificaties

Technische specificaties

Thema Performance

Voyager specificaties

De Lancia Voyager beleeft zijn showroomdebuut in Nederland op 9 november. De Lancia Voyager 3.6 V6 staat vanaf € 57.000,- op de prijslijst en de 2.8L diesel begint bij € 59.000,-. De Voyager is voorlopig alleen als Gold uitvoering verkrijgbaar en kost in Italië 39.900 euro.

Voyager optielijst

6 gedachten over “Prijzen- en optielijst Lancia Thema en Voyager

  • 25 oktober 2011 om 17:00
    Permalink

    Heeft hij zich ooit anders gedragen? Dacht het niet..

    Die is tenminste zichzelf en hij houdt niemand voor de gek, hij naait je terwijl hij ook zégt dat ie je naait.. Die klaplopers uit Brussel, Berlijn en Parijs houden miljoenen mensen voor de gek. De Britten hebben gelijk als ze weer uit de unie willen.

    Beantwoorden
  • 27 oktober 2011 om 23:57
    Permalink

    On topic please:-(

    De Thema kreeg deze week een hele aardige review in de test op http://www.autweek.nl. Ze vinden het helemaal geen Lancia (mist raffinement), maar wel een hele leuke auto, goed geprijsd, mooie opvolger van de 300C, mooi inerieur (op een aantal goedkope Amerikassne plastic elementen na, en een mooi alternatief voor het gebruikelijke saaie heersende trio A6/5/E.

    Beantwoorden
  • 2 mei 2015 om 17:26
    Permalink

    Kunt u mij vertellen wat voor merk autoradio ingebouwd is in deze lancia met 8.4 touchscreen type 2012 gaarne met typenummer

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.