Schetsen van de nieuwe Fiat Panda

Panda schetsen

Fiat presenteert het idee achter de nieuwe Panda in de vorm van deze serie schetsen. Het zijn dus weliswaar niet de originele eerste ideeën van het team van Roberto Giolito, maar het betreft een latere uitwerking die veel weg heeft van een soort stripverhaal. Het is duidelijk dat Fiat ons hiermee wil wijzen op de veelzijdigheid van de het design van de Panda. Nu waren wij bij AutoEdizione daar reeds vanaf het eerste uur al van doordrongen, getuige de diverse berichten die we reeds aan dit onderwerp hebben gewijd.

Dat Italiaanse auto’s traditioneel het meest innoverend zijn op het gebied van design, gold de laatste jaren misschien vooral voor de merken Alfa Romeo, Maserati en Lancia, maar sinds de reïncarnatie van de 500 -en nu ook de nieuwe Panda- lijkt dit ook opnieuw een kernwaarde van Fiat te worden, zoals in het verleden ook vaak genoeg het geval was. Fiat richt zich vandaag de dag opnieuw -evenals in de jaren ’50 en ’60- op het ontwerpen van aimabele, praktische, originele maar vooral ook oogstrelende auto’s. De nieuwe Panda bewijst bovendien dat dit ook op basis van een meer rationeel ontwerp kan. Wat ons betreft is daarom alleen al, de Panda de nieuwe kampioen in het compacte segment. De nieuwe Fiat Panda is naar onze mening ook vanwege deze veelzijdige prestatie op het gebied van design, de beste kandidaat voor Auto Van Het Jaar 2012. Daar waar Volkswagen het -zoals altijd- over de quantitatieve boeg gooit (met de Up en Seat en Skoda equivalenten), vinden we dat Fiat nu meer dan ooit kans maakt op de prijs voor beste kwaliteit. Bekijk op deze onderstaande illustraties waarom;

[nggallery id=701]

Een gedachte over “Schetsen van de nieuwe Fiat Panda

  • 13 oktober 2011 om 07:55
    Permalink

    Prachtige schetsen! Het zou een opsteker zijn voor Fiat moesten ze de titel binnenhalen. Voor de Panda zou dat ook terecht zijn.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.