Scoop! De onderkant van de Alfa Milano

Milsos

En de orginaliteitsprijs voor scoops gaat dit jaar naar de slimme paparazzo, die na talloze plaatjes van zwart beplakte Milano’s, besloot om eens Γ³nder een geparkeerde Milano te gaan hangen.

Gelukkig zit daar geen tape. We kunnen nu zien wat deze nieuwe Alfa zo bijzonder gaat maken ondanks dat het geen achterwielaangedreven versie betreft. We zien een Bi Link achterophanging die stijver oogt dan ooit. Aan de voorzijde zal een nieuwe variant op het McPherson systeem, McPherson Evo, worden toegepast. Volgens sommige testpiloten van de Milano zou de sportiviteit qua wegligging en besturing door deze ophanging subliem zijn en niet ten koste gaan van comfort. Ook de aluminium draagarmen van de B-Link ophanging zijn goed zichtbaar.

We denken dat deze layout veelbelovend is en vragen de techneuten onder jullie om eventuele kundige aanvullingen direct te plaatsen! πŸ™‚

[nggallery id=83]

15 gedachten over “Scoop! De onderkant van de Alfa Milano

  • 29 oktober 2009 om 17:23
    Permalink

    Big Alfa Lover schrijft:
    Hopelijk pakt Alfa voor zijn nieuwe modellen die gelanceerd zullen worden met het VS offensief uit met betere kwaliteit van leder!

    Volgens mij gebruiken ze nu geen volnerfleder voor de bekleding.

    Als je als optie leder aan bied moet je maar zien dat het ook voor 100% leder is, anders moet je het geen leder noemen en al helemaal niet op de optie lijst zetten, noem het dan semi leder ofzo!! πŸ‘Ώ

    Beantwoorden
  • 30 oktober 2009 om 09:10
    Permalink

    Ja maar ook het standaard leder (al is bij mijn weten bijna alles PoltronaFrau binnen FGA) is mooier dan wat je in je woonkamer hebt staan. Juist de Italiaanse stoelen zijn 9 van de 10 keer mooier afgewerkt dan bij de niet Italiaanse concurrentie.

    Beantwoorden
  • 30 oktober 2009 om 09:22
    Permalink

    idd… De lederen fautieuls zijn meestal veel mooier van afwerking en kwaliteit dan bij andere merken. Italianen kunnen dit gewoon.
    Ik koop mijn Alfa’s altijd tweedehands, maar ik loop er met een boog omheen als er geen leer inzit…
    Heb nu beige leer in de GT, hiervoor het Two-tone beige/zwart in de GTA.. heb nog geen ‘premium’ (mijn toetsenbord weigert als ik dit braakwoord tiep) merk gezien met dergelijke stoelen…

    Beantwoorden
  • 30 oktober 2009 om 09:37
    Permalink

    En nooit hoor je zo’n conclusie in de pers hΓ¨? Neu..laten we lekker blijven zeuren over het feit dat het plastic in de Golf zoveel beter in elkaar is geklikt dan in een Bravo!! Jaaa das pas nieuws!

    πŸ˜€ ‘premium’…das toch goedkoop blond bier uit een blik?

    Beantwoorden
  • 30 oktober 2009 om 13:13
    Permalink

    Ah, het gaat over leer πŸ™‚

    Ik vind de stoelen van Alfa’s altijd prachtig, vooral de ’tekeningen’ die ze ermee maken. Ook die van de Mito zijn prachtig.
    Wat het leer betreft, het zou mooi zijn als ze op allen modellen naast de goedkope leerkwaliteit ook de dure nerfloze kwaliteit aan zouden bieden. Gewoon als optie. Daarnaast zou ik het ook mooi vinden als je een soort interior-upgrade optie had gehad, waarbij dan alle plastic delen van het dashboard van echte metalen etc zou zijn. Dan betaal je daar maar 1000 extra voor, maar dan heb je in elk geval de KEUZE.

    @Hans75: loop voortaan niet in een boog om de leerloze heen, maar overweeg om achteraf gloednieuw leer erin te laten plaatsen, in de kleur(en) die je wil, stiknaden in afwijkende kleuren, eigen logo’s etc πŸ™‚

    Beantwoorden
  • 30 oktober 2009 om 13:55
    Permalink

    @Latino… wel een dure grap.. op maat leer inbouwen.. maar idd wel gaaf natuurlijk…

    Ben het met je eens dat er eigenlijk heel weinig keuze is in de afwerking van Alfa’s (of auto’s in het algemeen).. Veel mensen zouden idd best wat geld over hebben voor een hoger afwerkingsniveau, exclusiever, kleuren, mooiere materialen.. en zo… zeker als je bedenkt dat de fabrikant tegenwoordig elke auto zowiezo op order assembleert.

    Beantwoorden
  • 30 oktober 2009 om 13:56
    Permalink

    @Mattia Mariani: Hoe verklaar je dan dat de lederafwerking van de 166 door menig autojournalist minder punten krijgt dan het leder van zijn duitse concurrenten?? πŸ™„

    Beantwoorden
  • 30 oktober 2009 om 13:57
    Permalink

    @Big Alfa lover.. dat zegt denk ik, meer over die journalisten dan over het leer…

    Beantwoorden
  • 30 oktober 2009 om 17:14
    Permalink

    Ik heb nog nooit een Alfa gezien met slecht afgewerkt of beschadigd leer of iets dergelijks. Van mijn leerboer (die ooit in onze Bravo de stoelen had bekleed) kreeg ik te horen dat het leer van BMW/Audi verder van dezelfde lage kwaliteit was. Tenzij je als optie koos voor de duurdere leersoorten (met flinke meerprijs)

    Beantwoorden
  • 30 oktober 2009 om 19:01
    Permalink

    Ging het in dit topic niet om de layout van het onderstel?

    Wat er op de plaatjes te zien is; is dat een beetje een goede set-up?

    Beantwoorden
  • 30 oktober 2009 om 21:49
    Permalink

    Lijkt een klein beetje op de 916 GTV achteras, en die is super goed daarsturen de achterwielen eerst tegen en daarna mee. Het verschil is dat die uit drie armen bestaat en dat zie ik hier niet

    Het grappige is dat het allebei heel ver doorontwikkelde Tipo onderstellen zijn.

    De Milano maakt gebruik van het nieuwe C-evo onderstel de 916 van het Alfa 155 onderstel wat helemaal is door ontwikkeld.

    Als het Milano onderstel hier een beetje op lijkt nou dan word het qwa rijden een topper.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 30 oktober 2009 om 22:06
    Permalink

    Voor wordt het MCpherson Evo systeem gebruikt, en achter Bi Link Evo. Deze systemen moeten hetzelfde resultaat als double wishbone en multilink geven.

    De voordelen van deze systemen:

    – lichter
    – goedkoper
    – zelfde resultaat

    Beantwoorden
  • 30 oktober 2009 om 23:06
    Permalink

    Lay-out van de ophanging maakt me niet uit. Ben zelf geen rijder die er het maximale uit wil halen.
    Belangrijker vind ik ditmaal de kwaliteit ervan. De 156/147 staan regelmatig op de brug voor vervanging van zowel de onderste en bovenste draagarmen i.v.m. overmatig slijtage. (aarrgg, dat helse kabaal bij elke drempel met vrieskou buiten 😑 )
    Mijn 156 moet er binnenkort ook weer aan geloven.

    De beste foto vind ik foto #7. Bij de 147 hing er een oversized einddemper vlak onder de bumper. (maandagochtend-design?) Niet erg als die nieuw is, maar wel als de vliegroest zijn weg vind πŸ˜‰ .
    Opgelost bij de Milano zo te zien.

    Beantwoorden
  • 30 oktober 2009 om 23:15
    Permalink

    Staan er trouwens 2 verschillende Milano’s op de foto’s?

    Op fotos 2 en 3 hangt er een andere einddemper onder dan op foto’s 6 en 7? 😐

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.