Spyshots Alfa Romeo Milano

scoopschets

De foto’s zijn eventueel te bekijken op:  link

Alweer spyshots van de Milano zul je vast denken. Alhoewel Sergio Cravero gisteren te kennen gaf dat de Milano pas op de Motorshow van Genève gepresenteerd zal worden, doen wij het nog (heel geduldig) met illegale kiekjes. En ondanks dat we de Milano al geheel naakt hebben kunnen aanschouwen valt er toch nog wat te ontdekken aan deze foto’s.

Zo zijn de koplampen en achterlichten deze keer goed vastgelegd. We kunnen niet alleen zien dat er uitgebreid gebruik wordt gemaakt van LED, maar ook de interne profielen van de units zijn goed zichtbaar. De Milano moet in het donker een ware eye catcher gaan worden als het gaat om verlichting.

De foto’s die wellicht het meest de moeite waard zijn, zijn die van het interieur. Want eindelijk is deze in zijn volledige vorm te zien. Het zal iedereen meteen opvallen dat het dashboard duidelijk hoekiger is dan de voorgaande modellen, wat nogal ongebruikelijk is gezien de huidige trend. Enkelen dachten bij het zien van de eerste spyshots zelfs dat dit dashboard van BMW gestolen zou zijn. Uiteraard lijkt deze niet gestolen, maar eerder een soort reïncarnatie van de dashboards uit de vroegere modellen.

Uit commercieel perspectief zijn we geen voorstander van een dergelijk hoekig dashboard. Simpelweg omdat het dashboard door de hoekige vormen veel massiever en daarmee meer solide en dus Duitser aandoet. Waarschijnlijk zal dit nieuwe kopers wél meer vertrouwen geven in deze nieuwe generatie Alfa. Want nog altijd blijkt dat de zogenaamde slechte kwaliteit van het merk, mensen weerhoudt om een auto met deze prachtige badge te kopen.

Helaas lijkt lang niet iedereen te weten dat Alfa Romeo vanaf 1997 enorme sprongen maakt wat betreft de kwaliteit. De Alfa 159 was in 2005 een ware mijlpaal voor het merk wat dit betreft, en de Milano lijkt dat in 2010 weer te worden. Na miljarden in kwaliteitsverbetering te hebben geïnvesteerd, jaren van ontwikkeling en bijna 2- miljoen testkilometers kan en mag het toch bijna niet verkeerd gaan?

[nggallery id=13]

18 gedachten over “Spyshots Alfa Romeo Milano

  • 5 oktober 2009 om 19:14
    Permalink

    Reken erop dat de Milano een super auto gaat worden. Sprak laatst iemand die zijn 2de 159 had besteld na 150.000 kilometer en helemaal geen storingen heeft hij nu een nieuwe 1750 TBI 159 besteld had een 2.2 JTS.

    Zijn eerste Alfa Romeo was een 156 die haar had hij wel wat kleine dingen aan gehad de 159 helemaal niks geen kraakje niks.

    Echt een super auto.

    Alfa Romeo is back to kick ass gezien dat BMW steeds mooiere modellen gaat maken (yeh right).

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:15
    Permalink

    Onze Alfa heeft zo nu en dan wat mankementjes, maar goed een beetje emotie mag ook wel 😉 . Het interieur van de 159 vind ik stijlvoller zo te zien, het stuurwiel is trouwens wel heel mooi bij deze Milano!

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:15
    Permalink

    Heb begrepen dat het stuur en de pookknop pre production varianten zijn. 😉

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:15
    Permalink

    ik vind de lichten aan de ene kant een beetje kermisachtig, zoals een audi, maar de gehele koplamp ziet er juist heel mooi uit! Het stuurwiel is geloof ik dezelfde als die van een 8C, en dat is een prachtig stuurwiel. ik hoop dat hij goed aanvoeld bij de autotests van oa Autoweek en TopGear.

    Prachtige auto

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:16
    Permalink

    Ik hoop dat de kwaliteit een grote sprong heeft gemaak: 159 was wat betreft echt geen toppertje. Mede de reden dat Kalbfell er niet meer zit. Er reed er eentje rond in mijn vriendenkring, en dat is de eerste Alfa waarvan ik de eigenaar niets kan verwijten dat er nu voor een ander merk gekozen is 🙁

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:16
    Permalink

    Ik hoop dat ze de milano zosnel mogelijk op de markt gooien anders zullen velen zeggen dat de achterkant een copie is van de nieuwe astra.
    Het ontwerp van de alfa was echter eerder klaar dan het opel ontwerp.
    Uitstel zogenaamd omwille van de eco-crisis is niet altijd de juiste optie…

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:16
    Permalink

    Mee eens Jan. Kan veel schade veroorzaken waardoor het een duur project wordt van achter de feiten aan lopen.

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:16
    Permalink

    @Mattia Mariani: inderdaad, gelijk de eerste generatie’s Golf GTI!

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:17
    Permalink

    @hape:

    Prachtig toch zo’n lange pook. Dat waren inderdaad nog eens tijden. Jammer dat ze de poken willen gaan inkorten. Die korte stompjes van bijvoorbeeld BMW zijn veel minder racy.

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:17
    Permalink

    Ja het is waar dat de kwalitiet van een Alfa, Fiat of Lancia voor veel mensen nog steeds de wensen te over laat. En helaas ook bij 1st buyers deze groep heeft een zeer lage tolerantie drempel en keert als het de spuigaten voor hen uit loopt dan ook nooit meer terug naar een Italiaan.

    Spijtig want ze hebben het merk nauwlijks leren kennen, maar zo zit het nu eenmaal in elkaar de beste en degelijkste merkverdeler wint nog steeds in deze wereld, hoeveel passie er ook achter een ander merk schuilt schuilt. Saaiheid en degelijkheid overwint het van de onvoorspelbaarheid en passie 😉

    Het is dus belangrijk dat de fiatgroep zorgt dat niet alleen motorproblemen (deze zijn gelukkig maar zelden aan de orde) maar vooral onvolmaaktheden aan de afwerking en details vermijd.

    Want het publiek is wat dit betreft steeds veeleisender geworden.

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:18
    Permalink

    De versnellingspook is helaas weer veel te slordig afgewerkt, gewoon weer een lange staaf zoals in de 146,147,156,166 dit is bijzonder jammer. In de 159 was deze wel bijzonder mooi afgewerkt en eindelijk fatsoenlijk ingekort. 🙄

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:18
    Permalink

    Gasten, seriously, wat zou Freud zeggen over die hele pookfetisch? Ik bedoel, dat het te grote stuur (hallo, Mercedes, verkopen jullie zeilboten soms?) iemand in de weg zit, of dat die hangende pedalen een kuitkramp geven, dat snap ik nog, maar de pook.. who cares? Mijn 147 schakelt alleszins beter dan een Volvo V50 die 10 000 Euro meer kost. Korte pook of niet.

    Voor zijn geld is Alfa trouwens prima afgewerkt, zeker weer de laatste 6-7 jaar.

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:18
    Permalink

    @heidekonijn: Ja dat is waar een volvo V50 schakelt niet echt super! 😀

    Wat de afwerking betreft kan het beter, mijn vriendin heeft een splinternieuwe punto gekocht en binnen de 6maanden kwamen er al verluchtingsroosters los. En vooraan komt de plastic gril er ook gewoon half uit. Dus die zaken kunnen ze echt wel wat beter afwerken. Gemiddeld begint een Italiaan na een jaar al te rammelen en dat zou echt niet mogen. 😉

    Niet voor niks dat ze maar 2 jaar garantie geven hé

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:18
    Permalink

    Tja… wat de pook betreft, te lang is verkeerd, en te kort ook, dus zou de pook er tussen in moeten zitten.

    qua onderhoud vind ik toch, dat alfa behoorlijk vooruit is gegaan. mijn Oom is een echte alfaliefhebber, en rijd dus ook niets anders. op het moment rijd hij een 159 1.9 JTDm. Hij heeft er tot noch toe maar een probleem mee gehad; er was iets waardoor hij bijna geen koppel had. maar, na een paar daagjes het probleem aan te hebben gezien, werkte het ook ineens weer. Hoe het komt? Vraag het niet aan mij!

    Beantwoorden
  • 5 oktober 2009 om 19:19
    Permalink

    Dan maar een verstelbare pooklengte zodat iedereen gelukkig is? Ze zijn aftermarket al te koop voor sommige wagens. Ofdat je daarmee nog garantie op eventuele synchromesh-schade krijgt weet ik niet…… (kracht x arm)

    @Il Quadrifoglio,
    Mijn Alfa’s hebben zichzelf ook wel eens gerepareerd. In me 147 viel snachts een keer precies de helft van me tellerverlichting uit. Contact uit en aan en nooit meer last van gehad.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.