Tavares mogelijk voorstander opvolger Alfa Romeo Giulietta

Carlos Tavares zou volgens een gerucht vanmorgen in de Italiaanse media groot voorstander zijn van een nieuwe Alfa Romeo Giulietta. Naast de C- (Tonale) en B-UV, wil de CEO van de nieuwe combinatie FCA-PSA, dus groen licht geven voor een nieuwe vijfdeurs Alfa. Volgens ons een strategisch verstandige zet, aangezien een dergelijk model veel kan betekenen op het gebied van klantenbinding. Alfa’s primaire doelgroep is gevoelig voor dit type model.

Gisteren was er aan het einde van de middag een topoverleg tussen het management van FCA en de Italiaanse bonden. Mogelijk komt daar dit geluid vandaan en is het dus zeer serieus te nemen. De nieuwe C-segment hatchback kan in principe hetzelfde platform delen als de Tonale. De basis voor de nieuwe Giulietta zal volgens wandelgangenpraat weleens het multifunctionele CMP platform van PSA kunnen zijn, dat tevens voor elektrificatie gebruikt kan worden (hybride en volledig). De huidige Alfa Romeo Giulietta zal naar men zegt, medio volgend jaar na 10 jaar uit productie gaan. Een debuut van de opvolger zal op z’n vroegst eind 2022, begin 2023 verwacht kunnen worden.

15 gedachten over “Tavares mogelijk voorstander opvolger Alfa Romeo Giulietta

  • 21 december 2019 om 12:35
    Permalink

    Tonale is on Small Wide as will be man future products on FCA side.

    Beantwoorden
  • 21 december 2019 om 12:37
    Permalink

    Eindelijk een man met visie en verstand van zaken (Mike M…)!
    Nu ook meteen de sportwagon van de Giulia!

    Beantwoorden
  • 21 december 2019 om 13:09
    Permalink

    Dan op het zelfde platform ook een nieuwe C segment Lancia ? Twee doelgroepen in één klap…

    Beantwoorden
  • 21 december 2019 om 14:37
    Permalink

    als ze dat nu besluiten… zal hij wel rond2035 in de showroom staan

    Beantwoorden
  • 21 december 2019 om 14:37
    Permalink

    Slim omdat de SUV hype aan het afnemen is!

    En er iets anders zal gaan komen. De generatie van nu wil niet die hoge dingen die onze ouders reden. De station neemt ook weer toe in vraag dat is waarom Tavares de 508 Combi heeft laten ontwikkelen. Ik vind dit nog steeds een grote fout van FCA dat de Giulia er niet is als Sportwagon maar toen de Giulia werd ontwikkeld was de uitleg juist dat alles SUV is en daarom geen station nodig was. Alleen de automarkt verandert zo erg snel momenteel dat dat inmiddels achterhaald is!

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 21 december 2019 om 15:45
    Permalink

    @Hans de Kok: Bij PSA ligt het tempo aanzienlijk hoger dan dat we bij FCA gewend waren, kijk maar eens naar hoe het complete Opel gamma in no time is opgefrist.
    @Squadra: De SUV hype aan het afnemen? Vraag naar staions aan het toenemen? Wat is je bron? Ik lees overal dat SUV’s en crossovers de enige marktsegmenten met groei zijn, ook in 2019. Ook bij Alfa is dat overigens het geval de Stelvio is met afstand de best verkochte Alfa.

    Als Tavares een nieuwe Giulietta voor ogen heeft is dat waarschijnlijk een snel ontwikkeld model op basis van 308 en Astra. Voorwielaandrijving dus. Mwah.

    Beantwoorden
  • 21 december 2019 om 20:08
    Permalink

    @N.N. one segment, two platforms. Doesn’t make sense to me. Further: look at the change in plans after PSA took over at Opel. Development new Corsa was stopped and re-started on the base of a PSA platform. And look at the result! Two different cars and not a form of badge engineering at all.

    Beantwoorden
  • 22 december 2019 om 13:30
    Permalink

    @niccolo

    You never heard about antitrust? Besided PSA doesn’t have suitable platform with mechanical AWD.

    Beantwoorden
  • 22 december 2019 om 15:10
    Permalink

    In ieder geval is het logisch dat op de lijn waar nu de Tonale geproduceerd wordt nog een tweede auto geproduceerd gaat worden, om de investering zekerder te maken. Ik zat eigenlijk op een Jeep te wachten en ik denk dat dat nog steeds een logische keus is, maar een nieuwe Giulietta zou ook een mogelijkheid zijn.

    Opwaarderen van de huidige Giulietta-lijn is ook een optie en een optie die als vloeken in de kerk zal klinken, maar economisch zinnig lijkt, is een in een PSA-fabriek gebouwde Giulietta, bijvoorbeeld de opvolger van de Astra gezamenlijk met de nieuwe Giulietta ontwikkelen.

    Beantwoorden
  • 22 december 2019 om 15:48
    Permalink

    Gelijk Lancia erbij en dat is voor Italië beter

    Beantwoorden
  • 22 december 2019 om 21:13
    Permalink

    Waarom schieten die Italianen altijd vijf jaar te laat in actie? De opvolger van de Guiletta moest er al lang zijn! Door geen opvolger voor de 159 te maken hebben ze hun klanten daar ook weggejaagd!

    Beantwoorden
  • 24 december 2019 om 20:58
    Permalink

    124,_131_Regata _Tempra _Stilo werd toen redelijk vlot achter elkaar gepresenteerd

    Beantwoorden
  • 27 december 2019 om 13:31
    Permalink

    Het is niet opvallend dat er weer een product uit productie gaat terwijl de opvolger verre van klaar is.
    Nu is de Giulietta al zeer gedateerd, dus daar mag best de stekker uitgetrokken worden. (bespaard heel veel kosten die toch niet terug verdient worden)
    Zo was het ook een fout om nooit de 5-deur Mito in productie te nemen.
    Er blijven rare beslissingen genomen worden bij Alfa Romeo.
    Alfa Romeo in het hogere segment plaatsen is ook een beetje zinloos, want dan kiezen 8 van 10 mensen toch voor een product van de Duitse 3.
    Ze kunnen Alfa Romeo beter op een niveau-tje VW/Skoda neer zetten, misschien dat ze dan een beetje fatsoenlijk aantallen gaan verkopen.

    Beantwoorden
  • 29 december 2019 om 19:49
    Permalink

    Ze hebben liggen te blazen met de giulietta met achterwiel aandrijving, en tien jaar later is het nog altijd een gerucht.

    Beantwoorden
  • 30 december 2019 om 22:37
    Permalink

    Ik ben benieuwd of het ooit nog wat wordt met Alfa en Fiat, ze roepen van alles maar het duurdt te lang dat hoor je al zelfs van dealers die dit hart op roepen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.