Toekomstige Fiat 500-lijn krijgt mondiale reclamecampagnes

500 spot2

De toekomst van Fiat zal meer dan ooit internationaal van karakter zijn en heel veel de naam 500 dragen. Dat wisten we al en is sinds de volledige overname van Chrysler alleen maar nog beter voor te stellen. De 500-lijn zal evolueren de komende jaren en inmiddels wordt er al flink nagedacht over de marketing. In Amerika is al met succes over de merkidentiteit en de vertaling ervan nagedacht, met sprankelende, grappige en soms zelfs sexy spotjes als resultaat.

fiat 500 spot

Fiat wil deze lijn de komende jaren doortrekken naar andere continenten en de boodschap verder uitwerken. Fiat moet een heldere en aantrekkelijke identiteit vertolken, in een internationale taal die dus in alle landen te begrijpen valt. Dat meldt Marketing & Communication manager Carlo Colpo aan Today Pubblicità Italia, een Italiaanse nieuwsbron over de reclamewereld. De campagnes worden doorgaans door bureaus als Leo Burnett, Armando Testa en Kube Libre ten uitvoer gebracht, maar Colpo sluit niet uit dat er ook naar andere uitvoerders wordt gekeken. Dat laatste hangt vooral van het behalen van het gewenste resultaat af.

500 spot

Een gedachte over “Toekomstige Fiat 500-lijn krijgt mondiale reclamecampagnes

  • 17 januari 2014 om 19:48
    Permalink

    Ik heb daar twee ideeën bij: Enerzijds zijn er erg goede spotjes bedacht die we in Nederland niet gezien hebben. Wat er in Nederland vooral op de buis komt zijn de aanbiedingen van de week, of loze kreten dat opgroeien koud is. Anderszijds is verkopen je lokale markt kennen, en een lokaal team zal dat altijd beter kunnen dan een team ver weg. In Engeland maakt men bijvoorbeeld hele aardige eigen spotjes, en men verkoopt daar niet slecht.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.