Vakbond CUB nodigde Volkswagen uit naar Arese met een kerstwens

Gister was er een ontmoeting tussen enkele kleine bonden die zich bezig houden met het lot van de voormalige werknemers van Alfa Romeo Arese en een soort hoorcommissie uit Wolfsburg. De Duitsers kwamen op bezoek op uitnodiging van de CUB, en werden met applaus ontvangen door een groep demonstranten in kerstmanpak. De kerstsfeer heeft volgens voorman Pariani van de FLMUniti-CUB, te maken met een geuite wens richting de VAG leden; ‘Neem Alfa Romeo over van Fiat’. De Duitsers toonden de nodige belangstelling voor de mening van de vakbondsleden. Wel lieten de afgevaardigden van VW met nadruk weten dat deze eisende partij geen invloed kunnen uitoefenen op een eventuele overeenkomst tussen twee zelfstandige bedrijven. De mensen met kerstwens, kregen dus geen Duitse kerstbelofte te horen en keerden met lege handen terug naar huis.


23 gedachten over “Vakbond CUB nodigde Volkswagen uit naar Arese met een kerstwens

  • 23 december 2010 om 18:40
    Permalink

    Bedankt CUB! Bedankt voor deze moedige daad om je eigen leden een zekere en waardige toekomst te willen bieden voor het merk waar zij voor leven. Dank dat je je nek uit wilt steken tegen de draad van de rechtse meerderheid in die zich vastklampen aan een onhaalbare nationalistische droom. Dank dat je verder kijkt dan andermans neus die te kort lijkt te rijken om in te zien wat een fantastische kans zich nu voor doet voor de mensen die passievol een Alfa in elkaar willen schroeven. Zonder afhankelijk te zijn van een dwaze canadees met grootheidswaanzin en geen gevoel voor merkwaarden.

    U maakt mijn kerst goed.

    CUB : bring the love!

    Beantwoorden
  • 23 december 2010 om 18:45
    Permalink

    Gaaap. De afkorting staat trouwens voor Communistische Unitaire Bende. Die ben je liever kwijt dan rijk 😉

    Forza Italia! Forza Marchionne!

    Beantwoorden
  • 23 december 2010 om 19:03
    Permalink

    CAB = landveraders!!! En het totale gebrek aan historisch besef!
    Tja het zijn communisten helaas en wat die er van bakken, dat weten we al vanaf 1989 toch?
    Forza Alfa Romeo !!

    Beantwoorden
  • 23 december 2010 om 23:34
    Permalink

    Tsjonge… we hoeven er hier geen politieke mening op na te houden maar dit uitermate dwaze verhaal van CUB behoeft geen verdere reactie.

    Beantwoorden
  • 24 december 2010 om 00:07
    Permalink

    Wat een sukkels. Alsof ontevreden Feijenoord supporters het Ajax bestuur uitnodigen en verwelkomen als mogelijke redders in de nood….

    Die vakbondsgasten gaan zich trouwens rot schrikken mocht Alfa worden overgenomen door VAG. Want dan moeten ze “op z’n Duits” de handen uit de mouwen steken en werken voor de kost, i.p.v. staken en de kantjes er vanaf lopen. 😉

    Beantwoorden
  • 24 december 2010 om 00:08
    Permalink

    En natuurlijk helemaal een gospe dat VAG zich hiervoor leent.

    Beantwoorden
  • 24 december 2010 om 08:34
    Permalink

    Het blijven gekke jongens die Italianen……..

    Beantwoorden
  • 24 december 2010 om 08:43
    Permalink

    Eric slaagt de nagel op de kop. Net of ze onder VAG niet moeten werken.

    Beantwoorden
  • 24 december 2010 om 12:09
    Permalink

    Ik weet niet of de werknemers blij moeten zijn met een overname door VAG. Ik denk dat die veel hardere eisen op tafel zullen leggen bij een overname. En staken om van alles en nog wat kunnen ze wel op de buik schrijven. Duitsers zijn van wees blij dat je werk hebt en produceer. Met de Duitsers aan het roer is het echt geen lui lekkerland en zullen ze echt aan de bak moeten. Ik denk dat ze dan allemaal roepen om FGA (MS) mogen we a.u.b. weer terug en doe ons toch maar het oude voorstel FI.

    Beantwoorden
  • 24 december 2010 om 16:20
    Permalink

    Jaja, de experts hier weten schijnbaar hoe goed de werkomstandigheden bij FGA zijn. Stond hier niet enkele weken geleden vermeld dat de produktiemedewerkers nog maar 3 x 10 minuten pauze op een dag krijgen? Een produktieploeg dat waarschijnlijk zo’n 8,5 of 9 uur duurt?

    Een beetje meer respect voor de mening van het produktievolk mag wel. Denken jullie dat Sergio the devil himself maar 30 minuten pauze per dag neemt?

    Ik weet aan eerstehands ervaring hoe het is om produktiemedewerker te zijn. Dat is hard en zwaar werk.

    Ik wens de medewerkers en leden van het CUB een goede kerst toe en wens ze voorspoedige onderhandelingen met VAG toe.

    Beantwoorden
  • 26 december 2010 om 13:09
    Permalink

    Ik denk dat Alfa Romeo onder FGA geen lang leven (meer)heeft.
    Kijk maar eens naar hun modellenpolitiek en vergelijk die eens met die van Fiat. Bij Fiat worden achter elkaar de nieuwste motoren ingebouwd en Alfa volgt lang daarna (of helemaal niet) waardoor er in alle markten aandeel wordt verloren. En erger nog Alfa klanten stappen over op andere (groenere) merken. Zie die straks maar weer terug te krijgen! Voor de Nederlandse markt (al is die niet representatief voor de rest in Europa) kan je zeggen dat Alfa het zakeljke segment totaal uit handen heeft gegeven door niet adequaat op de markt te reageren. Wie nu nog een Alfa 159 koopt moet wel een hele grote liefhebber zijn! Waarom zo lang wachten op de opvolger van de Alfa 159? Gewoon omdat men geen geld in Alfa Romeo steekt. En…. kom nu niet aan met: Ja maar kijk eens wat zij de afgelopen 2 jaar hebben gedaan: Een niewe Mito en een nieuwe Giulietta! De Mito was en is overbodig en de nieuwe Giulietta was hard nodig, immers de 147 was al jaren out dated.
    Alfa is voor Sergio gewoon een bak (wissel)geld. Geld dat hij straks heel hard ndig zal hebben om op de Amerikaanse markt succesvol te zijn. En of het straks VAG zal zij die Alfa overneemt of een of andere Chinees, zal hem een rot zorg zijn.
    Het spelletje met VAG drijft alleen de prijs op, en dat is waar het hem uiteindelijk om te doen is. Geld.
    Emoties van een paar Alfisten, interesseren hem niet. Daar kan hij namelijk geen fabriek op draaiend houden. Dus wen er maar vast aan dat op he chassisplaatje van Alfa Romeo straks niet meer “made in Italy” staat.

    Beantwoorden
  • 26 december 2010 om 13:28
    Permalink

    @Dutchbird: De huidige ‘modellenpolitiek’ is een nalatenschap van de pre-Marchionne tijd. Bij Alfa Romeo worden worden overigens wel de nieuwste motoren gebruikt (bv. Multiair), alleen hadden ze een lange tijd niet de modellen om deze nuttig te gebruiken. Tot 2014 staan er al 4 geheel nieuwe modellen op schema! Het kost nou eenmaal veel tijd om deze goed te ontwikkelen…. Daarna kunnen ze deze modellen doorontwikkelen.

    Beantwoorden
  • 26 december 2010 om 17:29
    Permalink

    Dutchbird heeft volkomen gelijk !!
    Overigens denk ik dat de produktiewerkers bij Alfa Romeo wel weten dat ze onder VAG harder moeten werken.
    Maar ik denk dat ze in deze tijd liever kiezen voor werkbehoud dan voor de onzekerheid waar ze nu in zitten !

    Beantwoorden
  • 28 december 2010 om 13:26
    Permalink

    @Il Quadrifoglio
    Of het nu wel of niet een nalatenschap is, als het Sergio echt om Alfa geeft, laat hij het belangrijke segment van de Alfa 159 niet zo op zijn beloop. Dan had hij er al veel eerder voor gezorgd dat er “groene” motoren in zouden zitten. Ze hebben ze immers gewoon op de plank liggen.

    Beantwoorden
  • 28 december 2010 om 13:32
    Permalink

    @Dutchbird: Heeft weinig zin en bovendien hebben ze alleen de 1750 als geschikte benzinemotor. Daarnaast is het zo dat de Diesels belangrijker zijn in de 159 en die zijn state of the art te noemen. Het model heeft zijn glans al lang verloren. Ik geeft Marchionne meer dan gelijk, hoofdstuk afsluiten en op naar de Giulia!

    Beantwoorden
  • 28 december 2010 om 15:34
    Permalink

    @Il Quadrifoglio

    de 159 en 147 hadden destijds bij het uitkomen van de 155pk 1.4 deze direct daar in moeten hebben net als de 1.6JTD ipv de veel zwaardere gelijk vermogende 8V 1.9. De 159 zou nu als instapper de 1.6JTDm2 en 1.4 MA van 140 en 170 PK moeten hebben. Ook is FGA erg traag met TCT gewoon op alle motoren te leveren. Waarom op de 170pk Jul en niet op de rest en de Mito alleen weer op de 135PK en waarom zit die oude 1.4 er in en niet de 1.4 MA met 135PK als basis? Dit zijn wel zaken waar FGA duidelijk steken laat vallen wat betreft Alfa maar ja Ik zit niet op een VAG Alfa te wachten dan nog liever naar de Chinezen want VAG heb ik echt mijn buik vol wat een rommel :(. Armoe troef met VAG helemaal de diesels die waren slecht (pompverstuiver) en nu met FGA techniek is het nog steeds niet super. Dan zijn de BMW en FGA diesels toch echt de beste. Ook MA zie ik liever dan die TFSI blokken ik hoor daar te vaak klachten over (binnen 100.000 3 turbos etc.) Na 5 jaar TDI en ruim 8 jaar JTD(m). Ben ik klaar met Duitse gruntligheid. Geef mij maar een Italiaan ook na de 3jaar ervaring met BMW storingen en mankementen die vanaf jongs er al inzaten maar na 3 jaar en veel klagen uiteindelijk opgespoord werden heb ik mijn buik vol. De storingen aan mijn Italianen zijn minder in aantal, effect, kosten en ze zijn zo opgelost was het leven altijd maar zo simpel. Maar ja wellicht heb ik mazel gehad met mijn 156 en 159 en gewoon net die ene goede gekocht. Alleen hebben mijn familie leden dat kennelijk ook die bijna aan 1 kant inmiddels Italiaans reiden.

    Beantwoorden
  • 28 december 2010 om 15:40
    Permalink

    @AR 159: De Alfa 159 is veel zwaarder en kijk niet teveel naar het topvermogen van de 1.4. De 1.4 moet de zware 159 wel over het hele toerenbereik kunnen trekken.

    Beantwoorden
  • 28 december 2010 om 19:21
    Permalink

    De 1.4 heeft meer koppel bij lagere toeren en is een stuk lichter dus de 159 krijgt daarmee meer pk/kg.

    Beantwoorden
  • 28 december 2010 om 19:30
    Permalink

    De 1.4 is krachtiger en verlaagd het totaal gewicht t.o.v. de 1.8 en 1.9

    Beantwoorden
  • 29 december 2010 om 00:41
    Permalink

    Uhh de motor moet ook passen en je moet weten of je deze dure investering dus terug gaat verdienen!

    De 159 was van voor Sergio en er was geen opvolger vandaar dat het nu zo lang duurt!

    Alfa Romeo komt terug en veel sterker alleen we moeten met ze alle eens een beetje geduld hebben de GTA’s komen ook wel weer maar eerst moet alles draaien.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 29 december 2010 om 11:42
    Permalink

    De 1.4 Multiair zou het prima doen in de 159 daarvan ben ik overtuigd.
    Maar ik heb het reeds eerder genoemd en ik heb nog steeds hele sterke vermoedens dat elke geproduceerde 159 onder de streep voor het concern geen cent oplevert, waarschijnlijk in eerste instantie gewoon geld kost.
    Voor S.M. is dat (vanuit financieel oogpunt) een mislukkig zoals hij al eens duidelijk heeft aangegeven. Het wil trouwens niet zeggen dat hij de auto niet goed zou vinden als auto (zoals sommigen ons willen doen laten geloven).
    S.M. is gewoon klaar met de 159 en stopt geen cent meer in de ontwikkeling hetgeen wel degelijk jammer is want om te rijden (met de juiste motoren) is en blijft het een superauto.

    Het is niet anders, zo snel mogelijk maar de opvolger presenteren.

    Beantwoorden
  • 29 december 2010 om 12:08
    Permalink

    @AR 159,
    Moet Sergio gelijk geven omtrend het gefaseerd invoeren van de TCT transmissie. Hij zal nog goed het Selespeed-debakel kennen in zijn achterhoofd. In de praktijk komen vaak mankementen voor die men tijdens research over het hoofd heeft gezien. Het is dan veiliger om dan maar voor 1 of 2 modellen een terugroep aktie te plegen dan voor je hele modellengamma. En als het waar blijkt te zijn dat FGA deze bak zelf ontwikkeld heeft dan zijn de kosten niet te verhalen op Borgwarner. 😉

    Geen kwaad woord over pomp-verstuivers he. Er zijn weldegelijk voordelen aan dat dure systeem. (niet veel, maar toch 🙂 )

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.