Volkswagen technici bezoeken Pomigliano d’Arco

pomigliano bezoek

Een van de redenen waarom we onlangs niet meededen aan het ‘Wolfsburg neemt Alfa Romeo over’-gerucht, was omdat de fabriek van Pomigliano d’Arco hierbij betrokken was. Het leek ons totaal onmogelijk dat Fiat SpA deze productielocatie zou gaan opgeven na de vele investeringen en de ondertussen behaalde kwaliteitsuitstraling.

Vanmorgen kwam echter het nieuws uit dat Volkswagen-technici en -management een bezoekje zijn aan het brengen aan Pomigliano, waar Fiat de Panda bouwt. De reden voor hun bezoek is ongekend, alsook de exacte namen van de delegatie uit Wolfsburg. In Lingotto beweren ze dat dit bezoek louter dient om ‘de Pomigliano-technologie te bestuderen’. Misschien willen ze in Duitsland alles leren over het WCM-principe om ook aan zo’n hoge kwaliteitsstandaard te kunnen produceren? Laten we het hopen…

35 gedachten over “Volkswagen technici bezoeken Pomigliano d’Arco

  • 9 april 2013 om 12:30
    Permalink

    Zoals ik al eerder heb aangehaald heeft Fiat de grootste inhaalslag van alle autofabrikanten gemaakt en heel wat patenten op de markt gezet die heel wat fabrikanten nu gebruiken. Niemand kan ontkennen dat het de Italianen niet aan creatieve vindingrijk ontbreekt. Reden voor veel fabrikanten om te vrezen voor hun positie wanneer een goed leider orde op zaken stelt , wat trouwens decennia lang het grote probleem is geweest met alles wat uit italië kwam. Structuur en ordening.op naar al het moois wat nog gaat komen.!! 😀

    Beantwoorden
  • 9 april 2013 om 12:57
    Permalink

    Waar rook is?
    VW maakt echt niet zomaar een afspraak om even wat ‘kennis op te doen’ in Napels..
    A. omdat die Moffen zowiezo te arrogant zijn om toe te geven dat er mogelijk voor hen nog relevante kennis buiten duitsland bestaat…
    B. omdat FGA echt niet zomaar wat VAG boys een excursie gaat geven zonder bijbedoelingen

    Beantwoorden
  • 9 april 2013 om 13:22
    Permalink

    Ja, maar toch is het raar gezien VW op Alfa aast en niet op de produktie van de Panda. Sinds de 159 daar weg is is er weinig Alfa aanwezig. VW die de Panda overneemt of desnoods geheel FIAT zie ik niet gebeuren. Maar er zit echter beslist iets achter.

    Beantwoorden
  • 9 april 2013 om 14:10
    Permalink

    Het enige realistische scenario dat ik me hierbij kan voorstellen, is dat VAG geinteresseerd is in bepaalde techniek die ze willen kopen. FGA laat niet zomaar in de keuken kijken.

    Beantwoorden
  • 9 april 2013 om 15:01
    Permalink

    VAG is echt wel niet zo goed in techniek als men denkt. Ze zijn geordend en dat is hun voordeel. Maar echte fijne techniek zie je alleen in de italiaanse keuken. Sleutel al een hele tijd aan auto’s maar Alfa’s zijn stukjes techniek waar niet iedere monteur zich aan waagt.

    Beantwoorden
  • 9 april 2013 om 15:37
    Permalink

    Nee daarom heeft VW ook veel van Lancia gekocht Turbo compressor techniek VR motoren allemaal Lancia knowhow!Maar laat Machionne maar een reactie geven zoals hij zo vaak heeft gedaan en gedaan en gedaan!

    Ciao

    Je bent alleen heel dom als je Alfa Romeo verkoopt!

    Squadra

    Beantwoorden
  • 9 april 2013 om 16:03
    Permalink

    Oei, wat moeten we hier zo langzamerhand van vinden inderdaad…

    VAG koopt Alfa toch want:
    1: Know How delen? Geloof er niets van. Moet geld opleveren anders ongeloofwaardig.
    2: Eerder genoemde “koper” ontkent interesse… Ja Audi ontkent, VAG niet!
    3: 4C enige nieuwe Alfa… Valt ook buiten elke andere beschikbare platform-techniek…
    4: Alle andere nieuwe modellen (inclusief updates) bestaan alleen op papier…
    5: Alleen de Panda wordt daar gebouwd, die kan ook wel in Polen gebouwd worden…
    6: Ontkenningen van SM waren louter bedoeld voor prijsopdrijving en beïnvloeding van de aandelenkoersen….
    7: Vergaarde kapitaal benutten voor versnelde volledige overname van Chrysler…
    8: Seat is inmiddels verworden tot een Skoda-derivaat in plaats van sportieve VW…
    9: VAG heeft geld, veel geld… het brandt ze in de zak.
    10: De lonen in Zuid-Italie liggen ongetwijfeld lager dan in Dld….
    11: Die Giulietta SUV Mule was altijd al de nieuwe Jeep…

    VAG koopt Alfa niet want:
    1: Bezoekje was vanwege de lekkere koffie en wat know how delen of verkopen. A la commonrail destijds…
    2: De Veloce, Sportiva en SBK “actiemodellen” tonen aan dat de opvolgers eraan komen…
    3: SM houdt deze keer echt woord….
    4: Er is inderdaad al teveel geïnvesteerd in Alfa voor de toekomst… Denk ik…
    5: Is hun eer te na om Italiaans erfgoed te verkopen…
    6: Fiat heeft bewezen Alfa stabiel in de markt te zetten en zal dat nu weer lukken (dit is cynisch bedoeld)
    7: ????
    8: ????

    He, 11 tegen 6…. Zal toch niet…. 😕

    Beantwoorden
  • 9 april 2013 om 16:25
    Permalink

    “The visit of the Volkswagen delegation however seems to be due to the verification of machines of the assembly line, which carry the same brand supplier as in Wolfsburg, but unlike the latter, Pomigliano has later technology, due to recent investments of 700 million euro the Turin brand has made in order to update the entire plant structure.”

    Hopelijk klopt dit! 🙂

    Beantwoorden
  • 9 april 2013 om 16:29
    Permalink

    12: FGA ontkent nu niet eens dat er hoge heren van VAG op visite waren. Vorige bezoeken werden toch min of meer tegengesproken??
    13: De almaar verslechterende situatie op de Europese automarkt zet de liquiditiet van FGA inmiddels behoorlijk onder druk. Hierdoor is nieuw kapitaal hard nodig. Uitgifte van extra aandelen zorgt namelijk voor scepsis en dalende koersen..
    14: Met het vergaarde kapitaal kunnen nu ook nieuwe Fiats het levenslicht zien (Punto, toch een Bravo..de samenwerking met Mazda wordt een nieuwe Barchetta of Lancia)

    14 tegen 6.
    Kom op mede forummers de weegschaal schiet door naar de verkeerde kant…

    Beantwoorden
  • 9 april 2013 om 16:44
    Permalink

    15: De ex-Alfa-medewerkers zijn nog altijd werkzaam bij VAG en zijn het wachten beu….
    16: Walter da’Silva is het zat om in het keurslijf van VW modellen te “ontwerpen”. Bij Alfa kan hij en zijn team weer ouderwets vlammen. Tot zijn pensioen levert hij weer ontwerpen van betekenis af! Tevens haalt hij oud collega’s over om tegen een aanzienlijk hogere beloning bij VAG te komen werken.
    17: Het aangekochte Giugiaro kan nu eindelijk niches ontwikkelen voor VAG in de vorm van exclusieve Alfa’s…

    Beantwoorden
  • 9 april 2013 om 16:53
    Permalink

    Misschien zouden we onze kletskoek fantasie iets kunnen temperen.
    Waar slaat het allemaal op?
    Wat kunnen we ermee?

    Wat het echt betekent weet ik ook niet.

    Beantwoorden
  • 9 april 2013 om 17:32
    Permalink

    @bart jan

    Vreemde is dat VAG er niet in geslaagd is van Seat een succes te maken, zo rond de eeuwwisseling leek men goed op weg.

    OT wie koopt er in godsnaam een Alfa met VAG techniek, echt onder de VAG klandizie is een Audi het summum.

    Beantwoorden
  • 9 april 2013 om 18:11
    Permalink

    @San

    Inderdaad. Nou had Seat ook een verre spannend en sportief imago/geschiedenis. Ze hebber er heel krampachtig een sportief-achtig designmerk van willen maken. Bij Alfa is dat natuurlijk compleet anders. Daarom is Alfa zo waardevol, ook voor Fiat dus. Alfa is het enige merk dat zoveel ups en downs heeft weten te overleven! Alfa will never die, in welke handen het merk ook is.

    Beantwoorden
  • 9 april 2013 om 18:18
    Permalink

    NB: Toen Fiat Alfa overnam waren veel Alfisti ook niet blij. Weg achterwielaandrijving, weg identiteit….. Maar goed, als Ford het had gekregen……..

    Ik ken ook mensen die geen Alfa kopen ondanks dat ze het mooie auto’s vinden, juist vanwege het Fiat cq Italiaanse gedoe eromheen. Er zullen dus mensen zijn die juist wel een Alfa DURVEN kopen met VAG basis….. Slaat nergens op in onze ogen natuurlijk…..

    Beantwoorden
  • 9 april 2013 om 19:01
    Permalink

    @bart jan : Je slaat door.!! je had markt analist moeten worden. 😆

    SM ziet het trouwens als zijn persoonlijke uitdaging om Alfa weer op de markt te zetten en dat met een wereldwijde verkoop.
    lees en bekijk maar al zijn interviews.daarom is hij ook altijd geïrriteerd wanneer er weer wordt gespeculeerd of Alfa in de verkoop gaat. Als hij alleen maar de koele rekenaar zou zijn wat beweerd wordt had hij daar echt geen moeite mee en was Alfa trouwens allang verkocht.

    Dacht men trouwens dat Fiat niet meer te bieden had aan VAG :
    Multiair,multijet, turbotechniek voor kleine motoren bv. Het was volgens Fiat zelf ooit de bedoeling om deze techniek ook aan andere fabrikanten te verkopen.

    Beantwoorden
  • 9 april 2013 om 19:17
    Permalink

    @bart jan

    Toen had Ford nog wel een RWD Scorpio/Sierra 😉

    Mensen die een Alfa met VAG techniek durven te kopen, ach die kwaliteit is niet meer dan gemiddeld…wij weten dat toch. Je mag dan bij aflevering ook wel een dik boek met de merkhistorie van Alfa gaan bijleveren.

    Beantwoorden
  • 9 april 2013 om 19:33
    Permalink

    @alfaspeed

    Inderdaad, MultiAir…. Goedkoper dan Compressor i.c.m. Turbo….
    VAG zou wel denken I you can’t beat them, join them… Wie had dat ooit gedacht!

    Beantwoorden
  • 9 april 2013 om 20:41
    Permalink

    Ach, zo is het met de diesels toch ook gegaan. De geschiedenis herhaalt zich. Wordt VAG, met dank FPT van de TSI verlost. Fiat het benodigde kapitaal voor de afronding van de overname in the states. En AR blijft italiaans. Win-win mét bonus

    Beantwoorden
  • 9 april 2013 om 22:13
    Permalink

    Hebben jullie al gedacht aan Comau? Dat is de benchmark voor robottechniek in de automobiel idustrie. En van wie is Comau? Juist van FGA! 😯

    Beantwoorden
  • 10 april 2013 om 00:06
    Permalink

    FIAT is echt mega goed op techniek zo niet de beste! zij vertelde al halverwege jaren 80 dat de pompverstuiver maar tot een bepaald level kon worden ontwikkeld echt knap en dat zij er niet in geloofde. De FIAT diesels zijn de beste in de wereld en had Alfa Romeo een tijdje geleden niet de Beste V6 ooit! wat dacht je van de Lampredi 2.0 16V Turbo of een multiair motor of een Twinair. Twinair moet je kunnen verkopen en hier zit een probleem de verkopers. Ik kreeg veel Fiat proefrijders die de Twinair niet begrepen omdat slechte verkopers het niet uitleggen!! verkeken kans. Ik heb met die motor gereden in de 500 en dat blok is echt super gaaf!! ik heb zelf een 1.8 16V Twinspark ook een hele fijne motor alleen bij koud houd hij wat in maar daardoor rijd je hem wel netjes warm. En voor de AZIJN PISSERS HIER kunnen we nu eindelijk eens ophouden met zoveel aandacht te besteden aan geen nieuws zoals Alfa naar Audi ik heb liever 40 reacties bij de leuke normale onderwerpen op deze site! Laten we eens positief zijn over onze merken anders ga lekker op VW BLOG zitten of zo heerlijk de hele dag lullen over hoeveel spoilers je nu weer hebt op je FLOG.

    Ciao

    Squadra 8)

    Beantwoorden
  • 10 april 2013 om 00:47
    Permalink

    Net op AB de hele discussie gelezen wat een Ra…de..bie…en zitten daar zeg. Die zijn het er al overeens dat Alfa Romeo wordt overgenomen en daar heb je dan gelijk de disscusie over welke auto’s beter zijn VW’s of Alfa’s zinloze discussie. Iedereen is negatief maar ik kan Sergio nog nooit betrappen op liegen!! hij is juist heel slim en duidelijk. Alfa Romeo blijft echt bij FGA!

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 10 april 2013 om 00:50
    Permalink

    Kunnen we nu dan eindelijk dit topic sluiten en ons concentreren op de leuke dingen uit Italia zoals die nieuwe WONDERSCHONE Ghibli echt geweldig mooi en in het echt nog 3X mooier vaak die pers foto’s zijn niet zo.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 10 april 2013 om 13:02
    Permalink

    Naast het warme betoog van Squadra is het natuurlijk ook nog zo dat SM donders goed weet dat als hij Alfa tòch verkoopt aan VAG hij zichzelf in één klap belachelijk maakt en zijn geloofwaardigheid volledig kwijt raakt.
    Offtopic: Om het merk AR wat meer inhoud te geven, zou ik zelf Pratola Serra omdopen naar 100% AR merknaam.
    NB het is leuker om een FIAT te hebben met een motor die door Alfa gebouwd is als andersom. Het is maar perceptie, maar toch…gewoon als voorbeeldje.

    Beantwoorden
  • 10 april 2013 om 13:42
    Permalink

    Dat is de oude Arna fabriek en nu van FPT. Daar worden tegen woordig alleen maar motoren gemaakt geloof ik. ik zeg gewoon grote renovatie Museo storico. Alfa Corse Autodelta krijgt een eigen bedrijf op Balloco en waar de Alfa’s gemaakt worden vind ik minder belangrijk als ze maar echte Alfa’s zijn. En ik wil een een soort renschool van Alfa zoals je in het verleden ook had!

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 10 april 2013 om 21:40
    Permalink

    @SQUADRA Je schrijft: “Net op AB de hele discussie gelezen wat een Ra…de..bie…en zitten daar zeg. Die zijn het er al overeens dat Alfa Romeo wordt overgenomen en daar heb je dan gelijk de disscusie over welke auto’s beter zijn VW’s of Alfa’s zinloze discussie. Iedereen is negatief”

    Dat geldt net zo goed als hier. Hier is iedereen positief over Alfa en negatief over VAG.

    Ik denk echt dat ze naar de productietechniek zijn gaan kijen vanwege de Comau robotten. VAG breidt nl behoorlijk uit buiten Europa met nieuwe productielijnen. En daar hebben ze natturlij wel state of the art techniek voor nodig.

    Beantwoorden
  • 11 april 2013 om 00:32
    Permalink

    Dutchbird:

    Ik heb er 1 woord voor Bullshit, mensen zijn hier helemaal niet super positief terwijl dit juist wel de plek moet zijn Alfa Romeo is een merk waar mensen altijd raar over praten waarom weet ik niet maar het merk maakt altijd nog steeds veel los bij mensen. Wij zijn een Italiaanse auto FAN site waar de echte hardcore Italy freak zijn verhaal kan doen en dat delen met mede leden. Een Italian car is a way of live! Ik heb niks tegen VW alleen zij wel tegen ons dat is het verschil.

    Ciao

    Squadra 8)

    Beantwoorden
  • 13 april 2013 om 12:02
    Permalink

    Ze wilden gewoon met eigen ogen zien hoe het uitziet ,dat de lopende band de hele dag stilstaat door slechte verkoop cijfers.
    Dit zien ze in Wolfsburg (bijna)nooit. :mrgreen: Hihi

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.