Zondag werd de show gestolen door Scuderia Corse

SCorse

Niet zozeer omdat de twee coureurs direct al voorop reden, maar simpelweg vanwege de schoonheid en de kracht die van deze super GT uitging. De GranTurismo MC GT4 maakt een overdonderende indruk.

Toptalent Nicky Pastorelli was dik tevreden na het afgelopen weekend. Na de proefrondes op zaterdag zei hij; “..De auto komt rechtstreeks uit de fabriek in Italië. De Maserati GranTurismo MC rijdt voor het eerst op Michelin banden, dus ook dat is nieuw. Met een vierde plaats in de eerste sprintrace ben ik heel tevreden. Het biedt een goed perspectief voor 2010.” Meindert van Buren moest nog even wennen aan al dat geweld; “Het waren voor mij geen optimale omstandigheden om met een nieuwe auto te rijden. Voordat de auto hier kwam zijn er maar drie ronden mee gereden op het circuit van Fiorano dus hoewel ik niet echt tevreden ben, voelt de auto wel goed en heb ik er vertrouwen in.”

Pastorelli is dan ook de man die al aan het een en ander gewend is, als het gaat om het grotere werk. Toch blijft het buitengewoon knap hoe deze coureur zonder tot het uiterste te gaan, tien plaatsen wist op te schuiven dankzij de nodige stuurmanskunst, en vooral ook dankzij de technisch indrukwekkende GranTurismo. Een auto met veel potentie in deze klasse. De slotrace van de Dutch Tango GT4, was een proefwedstrijd met een auto die nog ingereden moest worden. Behalve de twee coureurs, moet ook de concurrentie ondanks dat, gevoeld hebben waar deze nieuwe auto allemaal toe in staat is. Scuderia Corse zal volgend seizoen haar steentje bijdragen aan het schrijven van nieuwe Maserati race-geschiedenis.

De Dutch Tango GT4 van 2010 wordt dus een stuk spectaculairder dan het afgelopen jaar.

Foto’s: Link

[nggallery id=64]

Deel dit artikel:

3 gedachten over “Zondag werd de show gestolen door Scuderia Corse

  • 16 oktober 2009 om 18:38
    Permalink

    Leuke plaatjes, moet gezellige dag zijn geweest 😉

    Beantwoorden
  • 19 oktober 2009 om 14:35
    Permalink

    Stoere bodykit ! Geen plaatjes van de achterzijde ?
    Hier valt vast een mooie streetlegal versie van te maken, of zou dat model zicht teveel in Ferrari water bewegen ?

    Beantwoorden
  • 19 oktober 2009 om 16:11
    Permalink

    Ik denk het wel al moet er altijd ruimte voor zijn in zo’n segment toch?

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.