Lancia krijgt Stefano Solfaroli Camillocci als directeur marketing en communicatie
Lancia investeert in communicatie.
Zijn naam is misschien net zo moeilijk te vermarkten als het merk Lancia, maar met 30 jaar ervaring in de sector is geen klus hem te groot. Onder CEO Luca Napolitano zien we opnieuw een Italiaan de eindverantwoordlijkheid krijgen voor een van onze geliefde merken. Dit keer is het Stefano Solfaroli Camillocci die directeur Marketing & Communication wordt voor Lancia. Al binnen FCA deed hij veel ervaring op in de verkoop, marketing, dealernetwerk en aftersales tot op internationaal niveau. Zijn grote kennis van de Italiaanse en Europese markt zal bijdragen aan het verder positioneren van het merk Lancia, dat tussen het massa- en premiumsegment in gaat zitten. Solfaroli Camillocci kocht als eerste auto ooit een Lancia en heeft al veel met het merk mogen werken. Hij zegt zelf dat de nieuwe rol een beetje voelt als thuiskomen. De wedergeboorte van een merk als Lancia voelt voor hem als een geweldige en belangrijke uitdaging. De komst van de Gamma binnenkort en het steeds verder betreden van de rallywereld staan bovenaan zijn agenda de komende tijd. Stefano Solfaroli Camillocci studeerde af aan de Bocconi universiteit in Milaan, heeft twee kinderen en koestert een passie voor de wereld van de cinema. Iets wat van pas kan komen bij het in beeld brengen van een voor velen nog redelijk onbekend merk, ondanks de rijke en lange geschiedenis die het heeft.
Lancia hoeft van mij geen massa product te worden.
Maar wel net zo bekend als Audi.
Lancia gaat er steeds beter voor staan. Het is een lange adem en blijven volhouden zonder fouten. Dan is Lancia rond 2030 weer een succes. In Nederland moet de Ypsilon wel zichtbaarder worden. Geef Stellantis verkopers standaard een Ypsilon mee naar huis. Zien in het echt(!) doet kopen.