Lancia krijgt Stefano Solfaroli Camillocci als directeur marketing en communicatie

Lancia investeert in communicatie.

Zijn naam is misschien net zo moeilijk te vermarkten als het merk Lancia, maar met 30 jaar ervaring in de sector is geen klus hem te groot. Onder CEO Luca Napolitano zien we opnieuw een Italiaan de eindverantwoordlijkheid krijgen voor een van onze geliefde merken. Dit keer is het Stefano Solfaroli Camillocci die directeur Marketing & Communication wordt voor Lancia. Al binnen FCA deed hij veel ervaring op in de verkoop, marketing, dealernetwerk en aftersales tot op internationaal niveau. Zijn grote kennis van de Italiaanse en Europese markt zal bijdragen aan het verder positioneren van het merk Lancia, dat tussen het massa- en premiumsegment in gaat zitten. Solfaroli Camillocci kocht als eerste auto ooit een Lancia en heeft al veel met het merk mogen werken. Hij zegt zelf dat de nieuwe rol een beetje voelt als thuiskomen. De wedergeboorte van een merk als Lancia voelt voor hem als een geweldige en belangrijke uitdaging. De komst van de Gamma binnenkort en het steeds verder betreden van de rallywereld staan bovenaan zijn agenda de komende tijd. Stefano Solfaroli Camillocci studeerde af aan de Bocconi universiteit in Milaan, heeft twee kinderen en koestert een passie voor de wereld van de cinema. Iets wat van pas kan komen bij het in beeld brengen van een voor velen nog redelijk onbekend merk, ondanks de rijke en lange geschiedenis die het heeft.

Deel dit artikel:

Een gedachte over “Lancia krijgt Stefano Solfaroli Camillocci als directeur marketing en communicatie

  • 6 september 2025 om 14:25
    Permalink

    Lancia hoeft van mij geen massa product te worden.
    Maar wel net zo bekend als Audi.

    Beantwoorden

Geef een reactie

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.