Lancia krijgt Stefano Solfaroli Camillocci als directeur marketing en communicatie

Lancia investeert in communicatie.

Zijn naam is misschien net zo moeilijk te vermarkten als het merk Lancia, maar met 30 jaar ervaring in de sector is geen klus hem te groot. Onder CEO Luca Napolitano zien we opnieuw een Italiaan de eindverantwoordlijkheid krijgen voor een van onze geliefde merken. Dit keer is het Stefano Solfaroli Camillocci die directeur Marketing & Communication wordt voor Lancia. Al binnen FCA deed hij veel ervaring op in de verkoop, marketing, dealernetwerk en aftersales tot op internationaal niveau. Zijn grote kennis van de Italiaanse en Europese markt zal bijdragen aan het verder positioneren van het merk Lancia, dat tussen het massa- en premiumsegment in gaat zitten. Solfaroli Camillocci kocht als eerste auto ooit een Lancia en heeft al veel met het merk mogen werken. Hij zegt zelf dat de nieuwe rol een beetje voelt als thuiskomen. De wedergeboorte van een merk als Lancia voelt voor hem als een geweldige en belangrijke uitdaging. De komst van de Gamma binnenkort en het steeds verder betreden van de rallywereld staan bovenaan zijn agenda de komende tijd. Stefano Solfaroli Camillocci studeerde af aan de Bocconi universiteit in Milaan, heeft twee kinderen en koestert een passie voor de wereld van de cinema. Iets wat van pas kan komen bij het in beeld brengen van een voor velen nog redelijk onbekend merk, ondanks de rijke en lange geschiedenis die het heeft.

Deel dit artikel:

5 gedachten over “Lancia krijgt Stefano Solfaroli Camillocci als directeur marketing en communicatie

  • 6 september 2025 om 14:25
    Permalink

    Lancia hoeft van mij geen massa product te worden.
    Maar wel net zo bekend als Audi.

    Beantwoorden
  • 6 september 2025 om 16:52
    Permalink

    Lancia gaat er steeds beter voor staan. Het is een lange adem en blijven volhouden zonder fouten. Dan is Lancia rond 2030 weer een succes. In Nederland moet de Ypsilon wel zichtbaarder worden. Geef Stellantis verkopers standaard een Ypsilon mee naar huis. Zien in het echt(!) doet kopen.

    Beantwoorden
    • 7 september 2025 om 15:09
      Permalink

      Ik hoop dat de man succes heeft. De Ypsilon is een mooie auto maar heeft als nadeel dat de vormgeving van de Peugeot 208 ook ijzersterk is. En van binnen is die misschien nog beter afgewerkt. Als de Ypsilon nu een andere motorlijn zou hebben, dan was er meer onderscheidend vermogen.
      Zou Tavaris de GSE lijn ook hebben afgedankt in Europa als hij een paar jaar geleden had kunnen voorspellen dat de ICE in hybride vorm veel langer meegaat dan verwacht?

      Beantwoorden
  • 8 september 2025 om 08:56
    Permalink

    Ik denk dat het een lastig verhaal gaat worden. DS heeft het ook zwaar, ondanks allerlei nieuwe modellen. Het lijkt me toch niet dat Stellantis op termijn wil blijven doorgaan met twee van deze kleine merken die heel veel marketing nodig zullen hebben om ze (weer) op de kaart te zetten.

    Beantwoorden
    • 14 september 2025 om 12:07
      Permalink

      DS moet gewoon weer de premium-lijn van Citroën worden. Zoals Maybach bij Mercedes. Dat trucje kan niet altijd. Bij Alfa Romeo en Maserati is dat dodelijk. Wel kun je technisch uiteraard veel delen.
      Met Lancia heb je een unieke heritage. Misschien dat er iets te delen valt met Abarth, naast Fiat, vanwege hun race- en rallysport-achtergrond (de Lancia 037 kwam vanuit de samenwerking met Abarth, en heet eigen Lancia Abarth 037).
      Maar Lancia komt er wel. Met goede wil. Bewijs? Hoeveel gloednieuwe Chinese merken worden er uit de grond gestampt en hebben succes: veel! Dan moet Stellantis dit ook met Lancia inclusief haar heritage zeker lukken.

      Beantwoorden

Geef een reactie

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.