Specificaties Alfa Romeo TZ3 Corsa

We konden gisteren op het Concorso d’Eleganza al kennis maken met de Alfa Romeo TZ 3 van Zagato. Helaas waren nog nauwelijks specificaties van deze semi raceauto bekend, die we inmiddels wel kunnen melden.

De auto is standaard al voor racedoeleinden geschikt. Of dit ooit gaat gebeurden? Wij hopen het van harte!

Algemeen:

Gewicht – 850 kg
Wielbasis – 2500 mm
Spoorbreedte voor – 1622 mm
Spoorbreedte achter – 1617 mm
Lengte – 4345 mm
Hoogte – 1200 mm
Breedte – 1944 mm
Aantal zitplaatsen – 2

Motor:

Configuratie – V8 drysump
Inhoud – 4200 cc
Vermogen – 420 pk

Transmissie:

6- versnelling sequentieel

Wielophanging:

Ohlins Push Rod

Banden:

Voor – 245/645 18″ – Slick 640
Achter – 285/645 “18 – Slick 650

Overig:

Configuratie – motor achter de vooras
Achterwielaandrijving
Frame – koolstofvezel buisvormig  / monoshell
Body – handgesmeed aluminium

Prestaties

0 – 100 km/h – 3.5 sec.
Topsnelheid – 300 km/h

12 gedachten over “Specificaties Alfa Romeo TZ3 Corsa

  • 25 april 2010 om 14:01
    Permalink

    “Push Road” of “Push Rod”? Dat laatste lijkt me waarschijnlijker.

    “Frame – buisvormige koolstofvezel monocoque”
    Een buizen-frame monocoque bestaat niet.

    —edit— Kleine update

    Beantwoorden
  • 25 april 2010 om 20:08
    Permalink

    850kg incl V8 dat is wel heel licht. 1 is wel erg weinig hoop wel dat er meer van gaan komen. Ze mogen ook van de huidige betaalbare Zagato versies bouwen als de mito en giulietta. Wellicht dat ze er dan wat minder zoetsappig gaan uitzien.

    Beantwoorden
  • 25 april 2010 om 23:17
    Permalink

    zou di montezemolo hierom opgestapt zijn?

    Beantwoorden
  • 26 april 2010 om 12:03
    Permalink

    Sorry, vnd het echt een walgelijk apparaat.
    Voorkant is schitteren, en ik snap de historie achter de TZ…
    maar die achterkant is toch wel een giga bochel.

    Beantwoorden
  • 26 april 2010 om 12:17
    Permalink

    Functioneel bruut en daarom gaaf. Helemaal als je het meeste design van vandaag in ogenschouw neemt (saai en totaal vorm en smaakloos) een staande ovatie waard.

    Een 8C is het “mooiste” op de wereld maar dat kan in het geval van een Zagato nooit het einddoel zijn van een idee.

    Beantwoorden
  • 26 april 2010 om 12:44
    Permalink

    die achterkant laat me idd denken aan een baviaan die zijn kont laat zien ofzo, bah. Neus is fantastisch!

    Beantwoorden
  • 26 april 2010 om 14:44
    Permalink

    @mattia marrani

    ‘zou Di Montezemolo hierom opgestapt zijn?’
    Ik bedoel dat alfa hiermee aantoont te flirten met het idee om een een auto voor het circuit te bouwen, wat eigenlijk de expertise is van ferrari. Kan me heel goed voorstellen dat deze auto de tegenstander op het circuit wordt van 430 gt/(nog uit te brengen)458 corsa…
    Niet meer dan logisch dat Di Montezemolo hiermee oneens is… of niet?

    Beantwoorden
  • 26 april 2010 om 15:05
    Permalink

    Ja dat begrijp ik. 🙂 Maar ik denk niet dat dit een onderwerp is momenteel waar CEO’s als Di Montezemolo en Marchionne/Wester zich mee bezig houden. Daarvoor is het simpelweg nog te vroeg. In 2014 zou zoiets best ter sprake kunnen komen verwacht ik.

    Beantwoorden
  • 26 april 2010 om 21:51
    Permalink

    De achterkant zo op de foto idd niet helemaal ok, wat mij betreft. Maarrrrr zoals zoveel Alfa’s ook deze moet ” live” gezien worden om goed te kunnen beoordelen denk ik. Toch leuk dat Alfa kan meeliften wat betreft publiciteit door een dergelijk particulier initiatief…

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.