Facelift Alfa Romeo Giulia en Stelvio is nabij

Eindelijk een tastbaar feit.

In Cassino wordt momenteel niet veel geproduceerd, maar er zijn wel degelijk toekomstgerichte werkzaamheden gaande. Naast de Grecale werkt men aan een meer grondige en lang verwachte update voor de Giulia en de Stelvio. Updates voor de D-segment Alfa’s werden enkele jaren geleden al beloofd (2018), maar zijn net als de Tonale uitgesteld tot na de fusie tussen FCA en PSA. Milde hybride versies van de beide Alfa’s zullen op de markt komen en het interieur krijgt een grondige digitale update. Aan de buitenzijde zullen vooral lichtunits en naar verwachting ook de grille in lijn met de Tonale worden gebracht. Begin volgende maand zal het industriële plan van Stellantis aan de wereld worden gepresenteerd en zullen we de MCA’s (‘Mid-Cycle Action’)  van deze modellen ook bevestigd zien worden inclusief een lanceerdatum ergens eind 2022.

Een stiekeme actie?

Vroeger gebeurde het vaker dat een fabrieksmedewerker stiekem een kiekje nam van een preproductiemodel en deze vervolgens online zette. Het was het eerste decennium van het internet, waarin nog van alles ongecontroleerd mogelijk was. Menig Fiat-werknemer die zich daaraan schuldig maakte, zal z’n baan bijna kwijt zijn geraakt. Tegenwoordig zijn dat soort ‘risico’s’ allang door de fabrikant uitgebannen. Smartphones zijn verboden binnen de productiezone. Deze scoop voelt als zo’n ouderwetse illegale actie, maar wie weet is dat helemaal niet waar. Hoe dan ook, de kiekjes vormen een charmante bevestiging, dat de nieuwe Giulia en Stelvio wel degelijk binnenkort de markt op zullen komen.

En de Giulia LWB?

Samen met een facelift voorzien van nieuwe matrix LED units en nieuw volledig digitaal klokwerk (zie foto), werd naast deze update voor de Alfa Romeo Giulia en Stelvio in 2018 ook een verlengde variant van de Giulia beloofd. Mogelijk met het oog op een lancering op de Chinese markt. Of dit nog in de pijpleiding zit, valt zeer te betwijfelen. Alfa Romeo zal echter niet langer stilzitten. Stellantis is van plan om het Italiaanse premiummerk in een gezond tempo tot bloei te laten brengen in een ritme van 1 model per jaar tot 2030. Eerst volgt er na de Tonale een kleine SUV uit Tychy en vervolgens zegt men dat een opvolger van de Giulietta en een grote E-segment SUV op rol zal staan. Daarna zullen deze updates voor de Giulia en Stelvio vervangen worden door een nieuw model op het nieuwe STLA large platform.

9 gedachten over “Facelift Alfa Romeo Giulia en Stelvio is nabij

  • 21 februari 2022 om 12:52
    Permalink

    Graag een Giulia SW. Als je zo’n type auto zoekt heb je binnen FCA alleen de Tipo en binnen Stellantis ook nog de 508 die wel fraai is maar qua betrouwbaarheid geen goede reputatie heeft. Het argument dat in China en de VS een SW niet populair is, vind ik merkwaardig want kijk naarbdenmarkten waarde Giulia wordt verkocht, zoals Duitsland.

    Beantwoorden
    • 21 februari 2022 om 20:38
      Permalink

      Men begint eindelijk in te zien dat het SUV-tijdperk eindig is, zoals bij Polestar, BMW en VW. Maar nu nog Alfa Romeo. Schiet op met die SW, GTV, Cross Wagon en Spider. Niet nog eens 3 SUVs. Vooral die SW: ASAP. En alles elektrisch of waterstof. Ook ASAP.

      Beantwoorden
  • 6 maart 2022 om 23:11
    Permalink

    Binnen Stellantis heb je natuurlijk veel meer stations! Opel Insignia Opel Astra Peugeot 308 SW Peugeot 508 SW FIAT tipo. Dus het is mogelijk het geld is er alleen de markt momenteel niet economie staat er niet top voor en er zijn zeer veel te korten.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
    • 7 maart 2022 om 19:14
      Permalink

      Volgens FCA was de economie de voorbije 15 jaar nooit goed. Terwijl (toen) PSA verschillende opvolgers presenteerden, bleef het bij FCA stil.
      Ook een dooddoener van (toen) FCA : SW’s verkopen niet, er is geen markt voor.
      Wèl in Europa, niet in China en de VS. En daar verkopen de Alfa’s als zoete broodjes ????
      Stellantis brengt dus ook geen extra SW uit in de “FCA-stal”, zoals een Giulia SW.
      Ondertussen zal de volgende VW Passat enkel nog als SW te verkrijgen zijn. Hoezo geen markt voor ?

      Beantwoorden
  • 7 maart 2022 om 08:55
    Permalink

    Ja ik overweeg nu een tweedehands Stelvio (nieuw veel te duur), en die verlagen. Dan heb je toch bijna een station te pakken. SW van de giulia zou erg mooi zijn; zou zeker mijn voorkeur hebben.

    Beantwoorden
  • 7 maart 2022 om 19:57
    Permalink

    De soap must go on. Ze snappen het niet, willen het niet snappen! Fehler in allen Teilen en de curator SM hebben er een zootje van gemaakt. En Tavares zal er weinig meer van kunnen bakken!

    Beantwoorden
  • 17 maart 2022 om 16:55
    Permalink

    En 20 jaar geleden begon de opmars van de SUV. Deed Alfa niet aan mee, evenals het op de markt brengen van een auto als de Mazda MX5. Of een echte sportauto als een Porsche Cayman. Het succes van deze en andere merken , ook met SW, daar werden ze in I niet warm van.

    Beantwoorden
    • 18 maart 2022 om 10:36
      Permalink

      Ze zijn toch bezig geweest aan de Kamal ?
      Och ja, de (wereld)economie was er toen niet naar om een nieuw model op de markt te brengen.
      Niet in 2005, niet in 2010, niet in 2015, niet in 2020.
      En ook niet in de tussenliggende jaren.
      En de laatste 2 jaar en de 2 toekomstige jaren ook niet (Corona, chips, Oekraïne).
      Ondernemen is durven ?

      Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.