Alfa Romeo Giulia update alvast gespot bij de Polizia

Vooral de koplampen.

De optische kenmerken van de vernieuwde Giulia die na de zomer samen met de update voor de Stelvio gepresenteerd zal worden, zit vooral in de koplamp lay-out die geïnspireerd is op die van de nieuwe Tonale. De 3 LED ‘ringen’ op rij met ingebouwde richtingaanwijzer, is nu vast onderdeel van Alfa Romeo’s nieuwe familiegezicht, en tegelijkertijd is het iets dat ons terug doet denken aan de voorloper 159 en zo je wilt de SZ ES-30. Typisch Alfa Romeo dus. De scoop die je hier ziet komt uit een verrassende hoek en laat zien dat de Giulia traditioneel vast onderdeel is en blijft van de vloot van de Italiaanse politie. Maar de nieuwe koplamp circuleert ook zelfstandig op het internet dankzij een leuk en misschien typisch Italiaanse fenomeen, namelijk dat de unit al als los te bestellen bij de erkende onderdelenboer nog voor de update is gepresenteerd. Goed nieuws voor wie z’n bestaande Giulia misschien een 2023 look wil gaan geven. We verwachten dat het oude systeem inwisselbaar zal zijn voor het oude.

Virtuele cockpit.

Binnenin de nieuwe Giulia en Stelvio zal straks vooral het nieuwe volledig digitale instrumentarium gaan opvallen, samen met een nieuwe generatie boordcomputer. Motorisch verwachten we echter niet veel grote veranderingen, al komt er vrijwel zeker een milde 48v hybride aandrijving. Deze is waarschijnlijk gekoppeld aan de 2.0 viercilinder en niet de eerder verwachte nieuwe 1.5 Firefly turbo die wel in de Tonale wordt verwerkt. Kostentechnisch is dit waarschijnlijk niet interessant voor Stellantis.

9 gedachten over “Alfa Romeo Giulia update alvast gespot bij de Polizia

  • 28 juli 2022 om 14:20
    Permalink

    Beste sportsedan die er is BMW Audi Mercedes kunnen hieraan totaal niet voldoen! Tijdloos prachtige auto.

    Ciao Squadra

    Beantwoorden
  • 28 juli 2022 om 19:57
    Permalink

    Eens, maar ik wil geen idiote bpm betalen en ik heb meer kofferruimte nodig. Nog steeds geen sw. Dus dat wordt weer niets. Volgens Italiaanse berichten komt er geen mild hybrid. Helaas. Het is zeer opvallend dat de Franse Stellantis merken aan de lopende band nieuwe modellen introduceren, maar de Italiaanse totaal niet. Helaas.

    Beantwoorden
    • 29 juli 2022 om 06:23
      Permalink

      Ook eens. Deze facelift lijkt teveel een gimmick. Hoekige vormen in een organisch vloeiend ontwerp. Weinig harmonie. Hieraan hebben de meeste klanten een hekel.
      Waar is idd die SW, die zuinige fullhybrid met lage BPM en wat wordt het met de kleuren, materialen of gewoon de stoelen? Alleen de Veloce-stoel was goed, maar die kun je al (bijna?) niet meer bestellen. Kortom, doe het eenvoudige goed. Heb een consistent productbeleid. Dat is ook kwaliteit, beste heer Imparato.
      NB Er schijnt binnenkort ook een grote GT te komen (aldus Autoblog). Lekker belangrijk als je momenteel alleen de matige verkoop van Giulia en Stelvio hebt…

      Beantwoorden
      • 29 juli 2022 om 19:18
        Permalink

        Nog een giller: de grote Alfa Romeo -een soort 166 die komt in 2027- wordt in de VS ontwikkeld. Geen enkel AR-dna is daar aanwezig. Wat denkt men bij Alfa en Stellantis? Ik denk niet veel. Wanneer slaat iemand hard op tafel, en zorgt voor echt genoeg mensen met alle benodigde kennis in Italië? Het is vlek op vlek bij Alfa Romeo. Kijk dan eens naar Ferrari, Lamborghini en zelfs Maserati. Die gaan toch ook niet naar de VS voor het grootste deel van de ontwikkeling. Doe het gewoon goed in Italië. Het is echt makkelijk, gewoon heel erg goed te doen in Europa. Zie de snellere broers. Tutto e facile.

  • 29 juli 2022 om 23:12
    Permalink

    no no.. het gaat om de grote SUV, waarvan ik best logisch vindt dat die in de VS wordt bedacht. De wagoneer komt daar ook vandaag. Ze kunnen dat goed, grote SUV’s.

    Beantwoorden
    • 31 juli 2022 om 11:35
      Permalink

      Klopt, maar ik moest ergens aan refereren voor een topmodel (wat de 166 ooit was). En een vergelijking met de Wagoneer klinkt mij als een gruwel. Leuke auto, voor oude mannen, in zompige buitenwijken, die met max 60mph over de highway gaan. Zoiets als ooit de Saab 9-7X was, dat dan uit de pen vloeit. …Maar goed, wellicht hebben de Amerikanen gewonnen na een uitgebreide interne ontwerp-competitie van de Italianen (denk het niet: waarschijnlijker is dat de calculatie-boys van Stellantis de Amerikaanse variant hebben doorgerekend als winnaar).

      Beantwoorden
  • 1 augustus 2022 om 22:01
    Permalink

    Mooie auto’s, mag wat sneller gelanceerd worden, maar doet me goed deze nieuwe aanpak!
    Wat ik mis, is een goede marketing en dealer strategie van onze NL importeur.

    Beantwoorden
  • 7 augustus 2022 om 22:10
    Permalink

    Led koplampen van nieuwe model wisselen in de oudere modellen zie ik niet gebeuren. Zomaar een halogeen of xenon lamp wisselen naar een Led koplamp gaat niet zomaar.
    Kan bij de VAG groep iniedergeval niet zonder complete kabelboom en regelapparaten erbij te bestellen en dan moet het nog allemaal gecodeerd worden wat de dealer ook niet zomaar kan of wil (ivm garantie en geen ondersteuning vanuit de fabrikant).
    Italiaanse merken zijn verder geen verdienmodel meer voor de aftermarket qua upgrades en tuning, dus de kans dat het daadwerkelijk extern ontwikkeld gaat en kan worden is echt nihil.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.