CEO Ficili stelt gerust met aankondiging nieuw topsegment Maserati

Maserati blijf van Stellantis.

Alfa Romeo en Maserati CEO Santo Ficili bevestigde gisteren in een redelijk geruststellende brief aan werknemers en vakbonden dat Maserati springlevend is en nieuw stappen onderneemt voor een vruchtbare toekomst. Zo is er de concentratie op Modena en de exclusiviteit die daar tot stand komt middels de productie van de MC20 en speciale gelimiteerde ‘Fuoriserie’ varianten. Voor dat laatste is onlangs nog een geheel nieuwe ruimte ingericht inclusief lakstraat. Ook de GranTurismo en GranCabrio die binnenkort weer aan de Viale Ciro Menotti van de band zullen rollen, zullen ook in gelimiteerde speciale versies tot stand komen de komende tijd. De MC20 /Cielo krijgt zelfs een grondige update die dit jaar nog zal worden gepresenteerd.

Progetto ‘Alta gamma’ bestaat echt en heeft groen licht.

De andere industriële poot van Maserati wordt ook onderdeel van een nieuw investeringsplan. Op recente sheets stond het al eens vermeld als ‘Progetto Alta gamma’ (‘project topsegment’), maar er werd nog niets gezegd over het hoe en wat. Ficili doet nu met alle speculaties over het eventueel afstoten van het merk nieuwe uitspraken over investeringen, ook voor Cassino. De Grecale mag zelfs door een krijgt binnenkort een grondige update, inclusief nieuws op het gebied van motorisaties. Wat ‘Alta Gamma’ betreft zegt Ficili dat het écht gaat gebeuren. In Cassino op het STLA Large platform en het gaat niet om enkel 1 model. In Cassino waar ook de nieuwe Giulia en Stelvio geassembleerd zullen worden, zal het best wat Italië te bieden heeft tot stand komen. Maserati is daar een belangrijk onderdeel van. Welke modellen precies zegt de CEO nog niet, maar een nieuw vierdeurs zal er waarschijnlijk wel bij zitten.

Deel dit artikel:

7 gedachten over “CEO Ficili stelt gerust met aankondiging nieuw topsegment Maserati

  • 12 april 2025 om 17:17
    Permalink

    Worden de nieuwe Maserati’s samen met de top-alfa’s gebouwd? Ik vind het lastig deze strategie te volgen. De Junior uit Polen, de Giulia uit de Maseratiefabriek in Cassino. Wat voor merk wil je nu zijn?

    Afijn, ik ga aanstaande vrijdag met m’n dochter haar nieuwe Junior ophalen bij de dealer in Eindhoven. Een mooie zwarte Ibrida. Ze heeft er zo’n zin in!

    Beantwoorden
    • 12 april 2025 om 20:34
      Permalink

      Heel mooi in het zwart! Goede keuze van uw dochter (haar vader:-)). Ik volgende week naar Italië met de Ibrida.

      Beantwoorden
    • 13 april 2025 om 19:59
      Permalink

      Idd. mooie keuze; by the way, wie is er nu dealer in Eindhoven, was Driessen nu?

      Beantwoorden
  • 13 april 2025 om 20:33
    Permalink

    Dat is nu Nefkens geworden, jazeker die van Peugeot😩Als je (toevallig) een verkoper vindt weet die niet wat een Tonale is. Komt waarschijnlijk omdat ze over iedere aflevering alleen een fee krijgen en de marge op inruil/doorverkoop maken. Dankzij een Benelux try out waarvan je zeker weet dat het Alfa verkopen niet helpt. Dus .. jong gebruikt in Duitsland of Zwitserland kopen. Gerard

    Beantwoorden
    • 14 april 2025 om 16:34
      Permalink

      Helemaal eens met deze analyse. Wassink is net als Nefkens. Bovendien betaal je idiote bedragen voor een simpele oliewissel. Zodra mijn Stelvio uit de fabrieksgarantie is, gaat hij weer naar een CheckStar dealer met hart voor Italiaanse auto’s.

      Beantwoorden
  • 14 april 2025 om 05:32
    Permalink

    Een subpremium merk als Alfa uitrusten met een halfbakken dealernetwerk. Ik begrijp er niks van. De beste enthousiaste dealers zijn hun contract kwijt, heftig uitgedund landschap. Maar op sommige plaatsen zit er twee naast elkaar.
    En online koop je geen rijdersauto zoals een Alfa, behalve als je least. Maar leasen en Alfa: da’s niet groot.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.