Gianni Colonello is de man achter Lancia’s nieuwe designkoers

Stiekem al eindverantwoordelijke.

Niet Jean Pierre Ploué maar Gianni Colonello, stuurde Lancia’s designteam de afgelopen tijd aan tijdens het definiëren van een nieuwe designkoers. Een koers die rekening houdt met de merkwaarden en tegelijkertijd innoverend en elegant is. Colonello is ook geen lichtgewicht. Al sinds 2012 was hij hoofd voor de vormgeving van het interieur bij Maserati. Hij hoorde dus bij het sterrenteam der Italiaans design van Marco Tencone.

Interieur als startpunt.

Dat bij de ontwikkeling van de Lancia Ypsilon juist het interieur ook veel aandacht kreeg in samenwerking met Cassina, is al sinds 2021 toe te schrijven aan de visie van Colonello. Ploué had meer de supervisie op afstand als Chief Design Officer van de hele Stellantis groep. Vanaf vandaag mag Colonello zich officieel designhoofd van het stijlvolle Italiaanse premiummerk noemen. Gianni Colonello studeerde ooit in Venetië aan het IUAV af als architect. Het team van Colonello werkt aan een volledig gamma voor Lancia. Na de Ypsilon volgt de Gamma/Thema (naam is nog niet zeker) en vervolgens de nieuwe Delta.

5 gedachten over “Gianni Colonello is de man achter Lancia’s nieuwe designkoers

  • 24 mei 2024 om 16:57
    Permalink

    Ypsilon ziet er goed uit, alleen ietwat jammer van die (te) Citroën achtige koplampen.

    Beantwoorden
    • 24 mei 2024 om 17:16
      Permalink

      De nieuwe Ypsilon = datgene wat de gemiddelde automobilist verw8 bij dit model. Dus graag over naar n kleiner, desnoods hybride model.

      Beantwoorden
      • 24 mei 2024 om 20:36
        Permalink

        Nu nog de Fulvia..

  • 24 mei 2024 om 17:19
    Permalink

    echt een prachtig ontwerp! Ook goed dat een Italiaan hoofd ontwerp is. Benut vooral de talenten binnen de groep, naast financiële voordelen.

    Beantwoorden
  • 28 mei 2024 om 12:44
    Permalink

    Jammer dat er op de voor- en achterkant zo groot LANCIA staat dat had subtieler gekund…

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.