Imparato vertelt over de volgende stappen voor Alfa Romeo

Gemaakt en bedacht in Italië.

Na alle commotie rond de Junior en waar hij nou precies vandaan komt, spreekt Alfa Romeo baas Jean Philippe Imparato graag over het volgende hoofdstuk. Het D-segment. Een volledig nieuwe SUV trapt medio 2025 af. Deze wordt door de Fransman al openlijk Stelvio genoemd en zal naam technisch nooit een probleem vormen. Want Imparato benadrukt dat de nieuwe (elektrische) Stelvio die we volgend jaar gaan zien volledig in Italië tot stand komt. Ontworpen in Turijn en geassembleerd in Cassino.

Nog geen Duetto voorlopig.

De opvolger van de Giulia mag een jaar later starten. Over deze auto zegt de CEO dat hij echt prachtig is geworden qua design. Onmiskenbaar stijlvol Italiaans en typisch Alfa Romeo. Prestaties en rijdynamiek zullen indrukwekkend zijn. Ook is de kwaliteit en de techniek van de hoogste standaard. Volgens Imparato is dit alles te danken aan de toewijding van het team dat achter het merk schuil gaat. De Stelvio 2025 wordt de eerste op STLA Large platform en gebruikt 800 Volt technologie voor de batterijen. Snel laden is dan standaard. Wat daarna komt is nog wat mistig. Een E-segment SUV en een C-segment model liggen het meest voor de hand. De door Imparato gedroomde reïncarnatie van de Duetto is qua verdienmodel nog niet snel een feit, zegt de CEO nu zelf. Een soort opvolger van de Brera in het C-segment ligt eerder voor de hand. De CEO lijkt hiermee opnieuw te hinten op een vijfdeurs C-segment model met coupélook. Dat de Brera een D-segment model was doet er even niet toe.

5 gedachten over “Imparato vertelt over de volgende stappen voor Alfa Romeo

  • 14 mei 2024 om 09:42
    Permalink

    Een Duetto daarin zul je een risico moeten nemen net zoals Mazda eind jaren 80 met de MX5. Er was geen markt de jaren 70 werden de laatste roadsters verkocht zoals de MGB. Daarna kochten mensen een Golf GTI of een Ford Escort XR3i Of Opel Kadett GSI en BOEM daar was ineens eind jaren 80 een betaalbare roadster van een Japans merk afgekeken van de Lotus Elan Alfa Romeo zou die markt opnieuw leven kunnen inblazen!

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 14 mei 2024 om 17:25
    Permalink

    Gezien het gebrek aan roadsters op de markt lijkt me dat nu juist wél het moment om toe te happen. Maar ja, laten we maar SUV’s bouwen zoals al de anderen.

    Beantwoorden
  • 14 mei 2024 om 18:02
    Permalink

    We gaan het zien. Die Stelvio en Giulia komen wel, daar geloof ik wel in. Maar daarna ligt er wederom een vage toekomst. Laten we hopen dat de Junior en straks de Stelvio het geld gaan verdienen, dan is er daarna weer ruimte voor wat leuks.

    Beantwoorden
  • 16 mei 2024 om 05:53
    Permalink

    Dus eerst nog een halfzachte Stelvio (hoor geen enthousiasme bij Imparato over deze SUV) en dan pas een mooie Giulia. Zeker alleen als sedan. Dus.. de geflopte Tonale, aangevuld met de vrij kansloze dure Junior met die Stelvio 2 moeten uiteindelijk het vaarwater voor de mooie Giulia bepalen. Dat wordt een hele wilde vaart voor deze Giulia. Waarvan wij bijna niets weten. Geen conceptauto is beschikbaar voor design-vergezichten bij Alfa. En met aanloop(vertragingen) zal de Giulia tussen 2027-2029 Alfa moeten redden, want in 2030 knipt Stellantis de knoop over de toekomst van Alfa door. Niet bepaald kansrijk.

    Beantwoorden
    • 21 mei 2024 om 19:40
      Permalink

      Iets optimistischer kan ook. De Alfa Romeo Junior kan het best goed gaan doen in de lease. Daar is nu de Volvo EX30 erg populair maar afgezien van het vermogen is de Junior op alle punten beter: ruimer, comfortabeler, zuiniger en ook mooier, zeker het interieur. Dus als de leaseprijs ongeveer hetzelfde wordt, kan het zo maar opmerkelijk goed gaan met de Junior. En misschien komt dan ook een gewone Giulietta niet zijnde een SUV 😃

      Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.