Lancia start met aanloop marktintroductie Nederland en België

o Z

Bijna jarig.

Lancia blaast op 27 november 117 kaarsjes uit. Precies rond deze memorabele datum, start Lancia met een avant-première voor een terugkeer naar onze lokale markt. Via deze website zie je hoe dat is vormgegeven. De conceptuele vormgeving zoals die van de Pu+Ra HPE vormt voorlopig nog het enige tastbare bewijs, maar we zien ook dat Lancia de terugkeer zeer serieus neemt. De nieuwe Ypsilon zal richting medio 2024 alle dealers betreden. Intussen is op de Italiaanse thuismarkt alles klaar voor het debuut. Een tour van de Pu+Ra HPE is daar vorige maand afgerond. Nederland en België zijn spoedig aan de beurt nu. Voor België spreekt men over 10 dealers en voor Nederland 6.

Het verhaal van Lancia.

We zijn bij de eerste uitingen online in onze eigen taal, verheugd om te zien dat Lancia haar Italiaanse identiteit van stijl en elegantie benadrukt. Deze kernwaarden worden op trotse wijze gecombineerd met de afkomst. Lancia’s geschiedenis is rijk maar ook relatief onbekend dus doet men er alles aan om het te vertellen. Zo ook in een korte serie verhalen over de oorsprong. Vandaag werd dit nieuwe onderstaande filmpje gepubliceerd. Lancia’s stijl is ingebed in een rijke geschiedenis en van oudsher gericht op vooruitgang en innovatie. Klassiek en progressief tegelijk. Terecht dat men spreekt over een renaissance/wedergeboorte. Het ontbreekt Lancia niet aan een duidelijke identiteit. Het enige wat rest is de introductie van modellen die deze identiteit en kwaliteit bevestigen. Na de Ypsilon volgt in 2025 de Ypsilon HF, de Gamma in 2026 en de Delta in 2028. Wellicht overweegt men de introductie van een Gamma HF in 2027 en de (reeds aangekondigde) Delta HF (Integrale) in 2028.

19 gedachten over “Lancia start met aanloop marktintroductie Nederland en België

  • 11 november 2023 om 21:31
    Permalink

    Het ziet er allemaal schitterend uit!
    Ik ben heel benieuwd naar de modellen die de komende jaren gaan komen. Het belooft in ieder geval veel.
    Viva Lancia!!

    Beantwoorden
  • 12 november 2023 om 11:07
    Permalink

    bepaald geen auto voor ” gewone” mensen, lijkt het…..

    Beantwoorden
    • 12 november 2023 om 18:15
      Permalink

      Je kunt altijd nog n Ypsilon kopen😉 als gewone mens😁

      Beantwoorden
    • 17 november 2023 om 19:01
      Permalink

      Lancia is ook bedoeld als luxemerk. Maar de nieuwe Ypsilon wordt vast behoorlijk betaalbaar, iets boven de prijs van een Peugeot 208.

      Beantwoorden
    • 12 november 2023 om 21:44
      Permalink

      Ik hoop het van harte. De marketing kan niet slagen zonder de Italiaanse broers en zussen. Dus steengoede afstemming en ‘promotion Italia nonplusultra’. Showroom, website (Tesla=benchmark) en veel evenementen. Optimaal, geen sterke start en dan hangende schouders. Vasthouden en blijven volhouden. Succes.

      Beantwoorden
  • 12 november 2023 om 22:15
    Permalink

    Hopelijk gaat het geen Stellantis kloon a la de andere Stellantis onderdanen worden.

    Beantwoorden
    • 13 november 2023 om 09:34
      Permalink

      @Juan : let maar op wat je zegt. Een zekere Han vind jou waarschijnlijk een “zeikerd”.

      Beantwoorden
  • 13 november 2023 om 09:50
    Permalink

    Begin jaren 2000 : lancering Thesis op de Belgische markt, première op het Autosalon van Brussel.
    Enkel de “happy few” hadden een uitnodiging gekregen om de, voor het “plebs” onbereikbare (letterlijk), Thesis te mogen aanschouwen. Het “plebs” mocht zich vergapen aan vioolbouwers, lederbewerking enz. Een folder voor een Y(psilon) ging er niet af (ze waren op ?)

    Fast Forward naar 1 of 2 jaar later. Met veel bombarie aangekondigd : opendeurdag (met hapje en drankje) bij een grote Fiat/Alfa Romeo/Lancia dealer.
    Iedereen kon in en uit de lederen zetels van de Thesis kruipen, alle knopjes betasten en er mee rommelen. Blijkbaar sloegen de verkopen tegen en kwam het “plebs” nu wel in aanmerking om een Thesis te kopen ?
    Het “evenement” was zo “exclusief” dat op dag 2 er enkel koude koffie van gisteren was….

    Als ik het filmpje hierboven bekijk, heb ik een déjà-vu en vrees ik voor een herhaling van het viool bouwen en lederbewerking. M.a.w. : blablabla en opgewarmde kost qua marketing.

    Beantwoorden
  • 13 november 2023 om 13:37
    Permalink

    Ze snappen het niet in I! 4 jaar geleden Motorshow Essen werd mij gevraagd of ik interesse had voor proefrit in GiuliaQ. Na 2 weken gebeld door dealer in Eindhoven, auto niet beschikbaar maar ik zou worden gebeld indien beschikbaar. Niks meer gehoord. 1 jaar later verteld bij de dealer, tijdens rit Alfaclub. Excuses, excuses . Zou geregeld worden! Niets meer vernomen. Benieuwd hoe dit bij echte merken gaat .Brochure gevraagd bij Lexus online. Na 5 min werd ik al gebeld met de vraag of ik de andere dag een proefrit wilde maken, auto zou aan huis worden gebracht. Heb de beste man mijn intenties verteld, vond ie wel grappig. Brochure iig toch ontvangen.

    Beantwoorden
    • 15 november 2023 om 12:04
      Permalink

      Het gat tussen Lybra en de Thesis was eigenlijk te groot..

      Beantwoorden
      • 17 november 2023 om 19:08
        Permalink

        Om succesvol te zijn moet het hele plaatje kloppen. De auto moet goed en mooi zijn, de service moet goed zijn (en niet te ver weg…) en de aftersales moet goed op orde zijn. Als er een probleem is, en dat komt bij iedere auto voor, moet de dealer het gelijk en zonder gezeur of kosten oplossen. Doe je dat niet en er komen wat klaagverhalen in de pers, dan is het over en uit. Ik hoop van harte dat het plaatje gaat kloppen.

  • 22 november 2023 om 05:35
    Permalink

    Lees net dat Stellantis een deal heeft met het Chinese CATL voor de levering van accu’s. Levensgevaarlijk voor Stellantis, en dus ook Lancia, om je zo uit te leveren aan de Chinezen. Feitelijk heeft CATL, en daarmee de Chinese overheid, de ‘Fransen’ nu volledig in hun macht.
    Immers Stellantis kan niets tegenover de machtspositie zetten van CATL, en daarmee alle Chinese accuproducenten. Er is geen reële second source. De prijs van je auto’s blijft te hoog, je concurrentiepositie verzwakt en zo wordt je een gewillige prooi van de Chinezen. Veel Europese bedrijven hebben die grondstoffen-guillotine van Xi en voorgangers al ondervonden. Dit gaat ernstige gevolgen hebben voor zowel Alfa, Fiat ..en Lancia. Opgekocht en verstuurd richting het verre Oosten. Nixo’s met Alfa-neuzen of Honki’s met een Lancia-badge. Rond 2030 schat ik zo. Een heel denkbaar scenario.

    Beantwoorden
  • 22 november 2023 om 18:33
    Permalink

    Mijn inziens🤔 zal t allemaal wel meevallen, op dit moment zijn d’r GROTERE problemen mbt EV’s. Ze zijn straks g1 cent meer waard!🧐

    Beantwoorden
    • 24 november 2023 om 13:41
      Permalink

      Waarom? Bijv een accupakket vervangen door een betere en je kunt weer jaren door met je EV.

      Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.