14 gedachten over “Lancia stijlvol de toekomst in met innovatief klassiek logo

  • 28 november 2022 om 21:09
    Permalink

    Fijn dat Lancia weer vooruit kan kijken en een eigen stijl wordt gezocht. Nu de echte modellen.

    Beantwoorden
  • 28 november 2022 om 21:52
    Permalink

    Heel fraai, stijlvol en doordacht. Italianissimo!

    Beantwoorden
  • 28 november 2022 om 22:20
    Permalink

    Voor zij die wat filmpjes willen zien (allemaal korte) :
    https://www.youtube.com/watch?v=qApEFF8PVbA
    https://www.youtube.com/watch?v=xMfBxQtjvQ0
    https://www.youtube.com/watch?v=trxSRlWsar8
    https://www.youtube.com/watch?v=oE5dzwTaSb4

    Ja, dat kunnen ze goed, zo’n filmpjes maken….

    Wat foto’s :
    https://www.media.stellantis.com/de-de/lancia/gallery/8286?campaign_id=6384c09d9fd92&mail_id=6384c14ee97a8&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=lancia-design-day-der-erste-schritt-in-eine-neue-aera-der-marke&adobe_mc_ref=

    En een hoop tekst :
    https://www.media.stellantis.com/nl-nl/lancia/press/lancia-design-day-het-eerste-evenement-van-het-nieuwe-lancia-tijdperk

    Nu nog auto’s maken ?

    Beantwoorden
    • 29 november 2022 om 00:21
      Permalink

      Prima filmpjes maar dat schept nog hogere verwachtingen. Met Tavares en zijn portemonneetje in gedachten word ik sceptisch. Maar ik hoop natuurlijk op fantastische ontwerpen!
      PS laat Gandini aantreden bij de introductie van die ontwerpen.

      Beantwoorden
  • 28 november 2022 om 23:57
    Permalink

    De pakken van beide heren zijn erg grijs. Het hele plaatje moet kloppen beste gentiluomini! .. dit heb ik eerder gezien bij Lancia in de afgelopen maanden. Half werk, en laat dat AUB geen voorbode zijn. PS een maatpak uit Napels of een coltrui ala Steve Jobs is Ok.

    Beantwoorden
    • 29 november 2022 om 10:33
      Permalink

      Neeee, geen coltrui šŸ™
      Vind ik (en velen) vreselijk. En dus polariserend, toch ?
      Hun pakken zijn toch niet grijs ? Of “erg grijs” ?
      Een beetje blauw en zwart.
      Gelukkig niet dat felblauw met bruine puntschoenen van “onze” politici….
      Maar wat geeft het ? Het belangrijkste is auto’s bouwen !

      PS : ik kan niet inloggen, bovenste en middelste knoppenbalk van de site is verdwenen ?
      Enkel “Home” is zichtbaar.

      Beantwoorden
      • 29 november 2022 om 22:00
        Permalink

        Figuurlijk grijs. Uiteraard. De ene knurft heeft een slobberend pak plus slechte strop en de ander helemaal geen strop. En Die 2, Harrie en Henk, poseren voor het studiemodel van Lancia dat de toekomst zal vormen. Het ziet er amateuristisch uit.
        Verder is dit natuurlijk ondergeschikt aan: meer meer meer modellen en sneller. De DS9, 308, Mokka en 408 zijn prima -uitgebreid- om te bouwen naar Lancia voor meer snelheid achter de introductie van Lancia. En dan de rest introduceren in het tempo dat nu is gepland.

  • 29 november 2022 om 10:16
    Permalink

    Echte automerken introduceren en verkopen autoā€™s ipv broodje aap verhalen.

    Beantwoorden
    • 29 november 2022 om 20:51
      Permalink

      En nu opschieten met nieuwe modellen. Met het geplande tempo wordt het niets. Zeker niet met de normale Italiaanse vertragingen. Maar goed, er is gelukkig een teken van leven.

      Beantwoorden
  • 30 november 2022 om 01:09
    Permalink

    Mensen wordt even wakker -- wat denk je dat er hier gebeurt? Stellantis wil begrijpelijk van Lancia af, maar ze kunnen dat niet zonder goede reden doen, dat zal de ex-FCA zeide en ItaliĆ« in het algemeen niet waarderen. Dus een doen ze alsof ze het heel hard proberen weer iets te maken, zonder veel geld te investeren (logootje, geen nieuwe auto’s laten zien). Om dan later over een jaar te zeggen -- “we hebben het keihard geprobeerd maar we konden de business case niet rond krijgen”. Ze willen van Lancia af omdat het niets meer is -- nauwelijks nog naamsbekendheid buiten ItaliĆ«, geen naamsbekendheid buiten Europa, verkopen een sterk verouderd model in in markt voor lage prijzen. Dat terwijl Alfa Romeo overal naamsbekendheid en (kleine) representatie heeft en snakt naar geld. Als je een miljard had om er succes van te maken -- en het was jou miljard waar zou jij het dan investeren? Begrijp me goed -- ik draag Lancia een warm hart toe maar dit is de realiteit.

    Beantwoorden
    • 30 november 2022 om 08:54
      Permalink

      Een scenario -met de recente geschiedenis van Alfa en Lancia in gedachten- dat inderdaad realistisch is. Een zuchtje tegenwind, een nieuwe (Amerikaanse of Britse) CEO verder en hop daar gaat de langjarige strategie. De Britse Miss Linda Jackson (CEO Peugeot) lijkt mij kandidaat nr. 1 als opvolger van Tavares. Een Franse en Anglosaksische cocktail is dodelijk voor de Italiaanse merken. Natuurlijk is men niet gek, want een paar miljard is wel te vangen bij een Chinees bedrijf. Maar het einde van Lancia en Alfa blijft goed mogelijk en het is billen knijpen tot minimaal 2030.

      Beantwoorden
  • 30 november 2022 om 17:52
    Permalink

    Het wordt sowieso billen knijpen. Het marktaandeel van de Aziatische merken wordt ieder jaar groter.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.