Lancia toont alvast nieuwe showroom en huisstijl

Van Motor Village naar Brand House.

Stellantis zal de lijn van steeds minder merkdealers voortzetten en richt ter vervanging speciale ‘Flagship stores’ in. Verkoop online krijgt een steeds prominentere rol en de tastbare merkbeleving kan alleen nog in grote steden. Het is niet nieuw want je kunt het vergelijken met de opzet die onder FCA ooit begon in de vorm van de Mirafiori Motor Village te Turijn. In Milaan staat het eerste grote centrum volgens het Stellantis Brand House concept, waarbij vooral de inrichting voor Lancia opvalt. De vernieuwde huisstijl met nieuw logo vormt een monumentale omlijsting van een gamma dat op dit moment alleen nog uit een 12 jaar oud model bestaat, namelijk de Ypsilon.

Het nieuwe Lancia vormgeven in aanloop naar 2024.

Lancia noemt het in haar persbericht haar nieuwe ‘corporate identity’. Dat Milaan als startpunt gekozen wordt en niet Turijn, zal vooral met de positie als wereldstad te maken hebben van de Lombardijse metropool. Eind dit jaar zal de helft van alle Lancia-dealers op de nieuwe huisstijl zijn aangepast. Over een jaar zal op de andere grote Europese markten plus Nederland en België hetzelfde gebeuren. Het gaat om 70 verkooppunten in totaal, verdeeld over ruim 60 steden. Lancia’s premium uitstraling staat voor de pijlers kwaliteit, innovatieve klantenervaring, elektrificatie en duurzaamheid. Dit voorjaar zal eveneens in Milaan al een glimp van Lancia’s nieuwe Ypsilon te zien zijn en nog voor het einde van dit jaar zien we de volledige onthulling. Het jaar 2024 markeert de officiële herstart voor het merk. Een nieuw topmodel in het D-segment zal daarna volgen, evenals een nieuwe Delta. Men zegt dat tevens het beroemde HF label afgestoft zal worden om de meest krachtige elektrische modellen te identificeren.

4 gedachten over “Lancia toont alvast nieuwe showroom en huisstijl

  • 10 februari 2023 om 11:18
    Permalink

    Ik zal wat azijn pissen….
    Wanneer hebben we dat nog gehoord ?
    Bij de lancering van de Thesis.
    Bij verandering van het logo.
    Bij de samensmelting met Chrysler.

    Tsss, ’t zal wel.

    ik heb compassie met de Italiaanse dealers : weer alles verbouwen.
    ’t Geld groeit op hun rug waarschijnlijk ?

    Flagship store enkel in de grote steden ?
    Waar gaat BUGA* zo’n pand vinden ? (*Antwerpen)
    Ik ben benieuwd : mijn ervaring met hen was niet zo goed.

    Beantwoorden
    • 11 februari 2023 om 07:28
      Permalink

      Inderdaad. En tegen de tijd dat er 2-3 nieuwe modellen zijn is het showroom-ontwerp al 5 jaar oud. Ik volg Stellantis niet meer. Je mag God op je knieën danken als de ontwerpen mooi zijn, echte Lancia’s en geen vermomde Peugeots of Chryslers. Maar ik heb nog veel scepsis.

      Beantwoorden
  • 10 februari 2023 om 13:05
    Permalink

    Ik denk dat ik niet eerder zo nieuwsgierig ben geweest naar een nieuwe Lancia, als straks de nieuwe Ypsilon. Vive Lancia!

    Beantwoorden
  • 11 februari 2023 om 08:09
    Permalink

    Delta in 2028. Wat een modellenoffensief.
    Hou toch op met die blabla.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.