Maserati Levante GTS in aantocht

In Spanje is deze extra gespierde Maserati Levante gespot tijdens een test onder een hete zon. Het gaat om de toekomstige GTS met 2.9 V6 Biturbo, mogelijk met een indrukwekkende 560pk. De grotere broer van de Stelvio Quadrifoglio dus die eveneens volgende jaar debuteert. De krachtige Levante GTS zal een top hebben van rond de 300 km per uur en gaat in minder dan 4 seconden naar de 100. De transmissie zal een 8-traps ZF zijn en de aandrijving op alle vier wielen, dus de Q4. Aan de buitenzijde zijn vooral de bumperpartijen hertekend en in het interieur zul je een boel in MC Stradale stijl tegenkomen, met Alcantara en Carbon-fibre motieven.

De Maserati Levante GTS is zeer welkom vers bloed, want vanuit Mirafiori komt het bericht dat de hoogste piek van de productie inmiddels achter de rug is. Daarom wordt de productie wat teruggeschroefd voorlopig, ook in Grugliasco de kraamkamer van de Ghibli en de Quattroporte. Eind deze maand en begin oktober zullen werknemers echter enkele dagen noodgedwongen thuis moeten blijven. Meer dan duizend in totaal, aangezien de MiTo van steeds kleinere waarde is. Een afgekoelde Amerikaanse markt is mede oorzaak van de recente afname voor de Levante. De grote fabriek in Turijn, hoopt dan ook op een spoedige aankondiging van een extra productiemodel naast de Levante. Toch zijn de cijfers over een langere periode bezien gewoon goed voor het merk met de drietand. In China (+125%) en de VS (+27%) is de verkoop over het eerste halfjaar gezien toegenomen. De Levante speelt daarbij een hoofdrol met bijvoorbeeld 8884 eenheden vanaf januari gezien, alleen al in Amerika. Niks aan de hand dus, mits FCA op termijn wel blijft investeren. Deze GTS Q4 is alvast een goed vervolg.

Een gedachte over “Maserati Levante GTS in aantocht

  • 20 september 2017 om 12:56
    Permalink

    Melk de Levante en Stelvio cq SUV’s maar lekker uit zodat er ruimte komt om het modellengamma van Alfa verder uit te breiden en ook aan Lancia te denken!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.