Fiat wil in India doorbreken met Jeeps en niche Abarth

fiat india

Fiat zoekt een unieke marktpositie in India en wil afrekenen met slechte resultaten dankzij een nieuw netwerk van 57 verkooppunten, dat volgende week de poorten opent. Jeep zal net als in andere werelddelen een belangrijk label worden voor de Italianen, die de grote lokale markt voor goedkopere kleine voertuigen voorlopig over laat aan een sterke partner als Suzuki (Maruti). Fiat wil zich dus vooral richten op de rijkere Indiƫr.

Jeep kon nog weleens een ideaal antwoord zijn op deze zoektocht op een markt dat nu nog 2,6 miljoen nieuwe kentekenregistraties op jaarbasis kent, maar tegen 2017 al op 6,9 miljoen stuks kan zitten, zoals analisten verwachten. Dit jaar wil Fiat op een marktaandeel komen van 1%. De kleinste SUV van Jeep zal straks een belangrijk sleutelmodel worden in India. Deze rolt vanaf 2015 van de band in Melfi. Fiat SpA wil in dat jaar op een ambitieus marktaandeel zitten van 5%.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.