Alfa Romeo volgend jaar op shirts van Eintracht Frankfurt

frankfurt alfa romeo

Alfa Romeo prijkt vanaf volgend seizoen op het shirt van het Bundesliga team Eintracht Frankfurt. Het lijkt een slim gevonden signaal aan het adres van Wolfsburg, Stuttgart en München. Heel Duitsland zal weten dat het Italiaanse merk uit Milaan (Eintracht Frankfurt heeft dezelfde clubkleuren als AC Milan) steeds meer van zich zal laten horen de komende jaren en dat zal iedereen die voetbal kijk niet ontgaan.

Alfa Romeo tekent een contract van drie jaar bij een van populairste clubs van Duitsland. Momenteel staat er nog een biermerk op de uit en thuis tenues. Zowel de voetbal club als FGA Duitsland zijn te spreken over de overeenkomst. Alfa Romeo richt zich aldus FGA-directeur Martin Rada, hiermee op de toekomst. Niemand weet precies hoe groot de deal is, maar men spreekt over 20 miljoen euro voor drie jaar.

33 gedachten over “Alfa Romeo volgend jaar op shirts van Eintracht Frankfurt

  • 27 maart 2013 om 23:11
    Permalink

    Belachelijk! DNA van Alfa Romeo heeft niets met voetballen te maken. Wanneer gaan ze bij FGA nu eens inzien dat het DNA van je merk het meest waardevolle element in je marketing communicatie is? Dat is waar je als merk je mee kan onderscheiden t.o.v. anderen. Alfa is geen volume (lees volks) merk en zal het ook nooit (moeten) worden.
    Laat voetbal aan Opel over of als je toch iets wilt doen binnen je merken met voetbal gebruik dan Fiat daarvoor. ❗

    Beantwoorden
  • 28 maart 2013 om 06:37
    Permalink

    Die centen hadden ze beter in de autosport kunnen steken, als we het over Alfa DNA hebben…

    Beantwoorden
  • 28 maart 2013 om 08:04
    Permalink

    Welke alfaliefhebber zit hier nu op te wachten? Weggegooid geld dat ze beter hadden gebruikt voor een facelift van de Mito of nog beter een vernieuwd museum. Shame on you Alfa!

    Beantwoorden
  • 28 maart 2013 om 20:56
    Permalink

    @Di Segno

    Lijkt me complete onzin. AR is het enige wat FGA tussen Fiat en Maserati in kan zetten. Lancia speelt met Chrysler een dubbelrol. Maar Wardsauto als bron?

    Beantwoorden
  • 28 maart 2013 om 21:14
    Permalink

    Als je al bullshit verkoopt doe het dan geloofwaardig als nieuwsbron. Die amerikanen schreven dat het moderne Pomigliano bij de deal in zat
    (hadden ze Cassino geschreven was het al een heel ander verhaal)……….
    mmmmuuuuuuuahhhahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahhahahah
    hahahahahahhahahahhahahahahhahahahahhahahahaaaaaaaaaaaaaaaa
    aaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!..ha……ha..hhh..

    PS: wel goed voor de koers van Fiat vandaag trouwens :mrgreen:

    Beantwoorden
  • 28 maart 2013 om 21:24
    Permalink

    Bovendien denk ik dat Fiat-Chrysler zonder AR juist veel minder kansrijk is. AR is samen met Jeep het enige mondiale massamerk.

    Beantwoorden
  • 28 maart 2013 om 22:28
    Permalink

    Fijn,

    Ik ben er niet echt van op de hoogte, wilde graag even een waarschijnlijkheids-peiling hebben van degene die dieper in deze materie zitten.
    Moet er echt niet aan denken dat AR net zo’n uitgehold monster gaat worden als Seat of Lamborghini…

    Beantwoorden
  • 29 maart 2013 om 00:09
    Permalink

    Nee had het ook gelezen, schrok me ook rot maar toen ik hoorde dat het om Pomigliano zou gaan wist ik gelijk broodje aap verhaal! is de beste FIAT fabriek van dit moment de laatste tijd heeft AB echt shit verhalen zelfs met heel eigen meningen die al van te voren worden gegeven zonder onderbouwing ook de nieuwe Jeep Cherokee word alleen op foto’s al onderuit gehaald waarom ik vind hem echt super mooi. Maar het gekke is dat het volk wat op die site zit gelijk alles overneemt bizar!!

    Ciao

    Squadra 😀

    Beantwoorden
  • 29 maart 2013 om 15:45
    Permalink

    Aan alle dromers hier op dit forum die geloven dat AR (net als Lancia) nog niet op sterven na dood is: dit is het beste wat AR kan overkomen om door VAG voor de poorten van de hel te worden weggehaald. Een merk dat ook uitstekend bij Audi past. Afgelopen met die eeuwige beloftes van toekomstige modellen en het daaropvolgende uit-/afstel. AR kan nu profiteren van Audi’s technische, financiele en marketing Vorsprung (durch Technik). De enige manier om in de toekomst een AR te rijden! Dit kan niet anders dan geweldig aflopen, AR wordt weer een volumemerk!

    Alleen nog ff afwachten of dit allemaal bewaarheid wordt……

    Beantwoorden
  • 29 maart 2013 om 16:03
    Permalink

    @ Thema

    Weer een volumemerk 😀 . Misschien moet je jezelf eerst afvragen waarom je Alfa Romeo rijdt. Omdat ze ‘er wel leuk’ uitzien zeker?

    Een auto als de 4C kunnen we onder VAG zeker vergeten…

    Beantwoorden
  • 29 maart 2013 om 16:10
    Permalink

    @Thema:

    Het beste wat Fiat, Alfa Romeo en Lancia ooit kan overkomen, is dat dat akelige VAG ooit aan zichzelf ten onder gaat. En ik voorspel je; it will happen one day! Let op de nieuwe reclame van Toyota; “Tot ziens in het Duits; Auf wiedersehen…Auf wiedersehen. Ruil nu je Duitser in..”

    :mrgreen:

    Beantwoorden
  • 29 maart 2013 om 16:48
    Permalink

    @Quadrifoglio: hoe kom je erbij dat ik AR rijd, behalve wat oud spul is er in het premiumsegment niente. De opmerking ‘omdat ze er wel leuk uitzien’ begrijp is eveneens niet. Misschien kun je je nader verklaren.

    @Lancia4ever: VAG gaat nooit aan zichzelf ten onder. Duitsers zitten iets degelijker in elkaar, die laten het niet zo ver komen. Denk dat je een weinig realistisch beeld hebt op de de huidige mondiale automarkt. Zonder alliantie en afstoten van ‘bleeders’ als het ten dode opgeschreven AR en Lancia met al z’n omgestickerde modellen (nou ja, op 2 uitloopmodellen na dan), komt het voortbestaan van de hele FGA in gevaar. Op een of andere manier is er een sterke antipathie tegen VAG. Omdat ze succesvol zijn en weten hoe het wel moet? Let wel, zonder kapitaalsinjectie zijn de Italianen niet langer levensvatbaar, dat zie je nu al jarenlang bij AR en Lancia. Dus welke keus is er dan nog?

    Beantwoorden
  • 29 maart 2013 om 17:41
    Permalink

    @Thema:

    De discussie of VAG wel of niet overleefd en wel of niet een gezonde financiele huishouding heeft, is denk niet van belang bij het behouden van het imago en uitstraling van een automerk als AR en dat is wat vroeg of laat gaat verdwijnen onder het bestuur van VAG.
    Mijn keus en ik denk velen met mij; dan maar geen Alfa Romeo, de reden lijkt me duidelijk, volumemerk of niet, de spirit, die het nu heeft wordt compleet uitgehold als het een onderdeel is van VAG en een zielloos race-monster zoals en god hebbe zijn ziel; Lamborghini… en met een beetje pech Ducati

    It’s better to burn out than fade away.

    Maar gezien het commentaar van enkele ingewijden hier, denk ik ook dat we het gelukkig af kunnen doen als een “broodje aap”, gemiste kans voor VAG dus

    Beantwoorden
  • 29 maart 2013 om 17:41
    Permalink

    @ Thema

    Het klopt dat AR momenteel niets in het ‘Premium segment’ aanbiedt. Maar dat valt door VAG niet met Seat’s op te lossen. Er zijn overigens wel meer matige periodes in AR’s historie geweest. Toen was VAG ook niet de oplossing, en dat is het nu ook niet.

    Beantwoorden
  • 29 maart 2013 om 18:23
    Permalink

    @Dutchbird,

    Je hebt helemaal gelijk, maar dit was de enige onderwerp AR dus, waar ik mijn vraag kon stellen, excuses daarvoor!
    Wat was er ook al weer over shirtsponsor van voetbalteams gezegd 😆

    Beantwoorden
  • 29 maart 2013 om 21:47
    Permalink

    Beste Thema,

    Ben jij bekend met Audiblog misschien een leuk idee!

    Als Audi Alfa Romeo koopt dan is Alfa Romeo net zo Italiaans als dat Arnold Schwarzenegger Oostenrijker is!!

    Ciao Squadra 8)

    Beantwoorden
  • 30 maart 2013 om 21:25
    Permalink

    @ Squadra
    Als je het idee zo erg vindt, kan het nog erger: de FGA die een lompebakken producent koopt en die voertuigen vervolgens Lancia noemt. Hoe zo is Chrysler net zo Italiaans als dat Rudi Carell Duitser is 😆

    Beantwoorden
  • 31 maart 2013 om 12:02
    Permalink

    Het prive/ story gehalte van autoblog kun je als autoliefhebber niet serieus nemen.het feit dat VAG zich langzaam ongemakkelijk gaat voelen bij de expansie en ontwikkelingen bij de FIAT group is duidelijk. Zou ik ook doen als ik hun was.en om eens en voor altijd duidelijk te maken dat we geen duitser in de keuken willen die onze pasta klaarmaakt is het logisch dat we een beetje antipathie hebben tegen deze eenheids soep.

    Ps: met 1 berichtje stopte de hele onzin op autoblog.
    Mvgr Alfaspeed.

    Beantwoorden
  • 31 maart 2013 om 12:10
    Permalink

    Om terug te komen op het sponsor verhaal is dit de beste zet sinds tijden. De automarkt bij uitstek “duitsland” is ideaal om daar bij volkssport nr 1 een club te sponsoren . Briljant om dit te doen. Elke week gratis op televisie en in de kranten. Dag in dag uit.laat de spelers in een 4C rijden. Boem. 1-0

    Beantwoorden
  • 31 maart 2013 om 23:11
    Permalink

    @Alfaspeed. Het sponoseren van voetbal kan voor een merk goed zijn, mits het bij de merkwaarden hoort. Je zegt het zelf al: voetbal is een volkssport en dat past dus niet bij de merkwaarden (lees het DNA) van Alfa Romeo. Zoals ik al eerder in dit topic aangaf past dat meer bij Fiat dan bij Alfa Romeo.
    Het DNA van Alfa Romeo zit dicht tegen dat van Ferrari aan. Beide merken hebben min of meer dezelfde historie en hebben beiden heel veel successen in de autosport geboekt.
    En beide hebben de kleur rood (passie) in hun DNA zitten.
    Natuurlijk kan je Alfa Romeo niet met Ferrari vergelijken, maar Alfa Romeo was ooit The Poor Mans’s Ferrari.
    Het punt dat ik wil maken is dat je dmv sponsoring je een dimensie aan je merk toevoegt. Dat doet Ferrari met de F1 en Alfa Romeo zou dat in de toerwagens kunnen doen.
    Waarom? Omdat je dan de echte merkwaarden weer over het voetlicht kan brengen en kan putten uit de successen uit het verleden (=het bewijs)
    Dat kan je met voetbal dus niet doen. Sponsoring is meer dan alleen op TV komen en een paar 4C aan voetballers geven. ❗

    Beantwoorden
  • 1 april 2013 om 07:41
    Permalink

    Ik ben hier ook niet zo voor… Hou er daarnaast nog rekening mee dat je misschien wel de fans van 1 ploeg achter je merk krijgt, maar fans van de 17 anderen gaan je plots een heel stuk minder sympathiek vinden.

    Beantwoorden
  • 2 april 2013 om 12:53
    Permalink

    Niet iedereen denkt zo uiteraard, @Raaf , maar er zijn er wel degelijk. 🙂
    Hebben we zelfs gezien in mijn marketing-studies, dat voetbal sponsoring een bijzonder geval is en je ermee moet opletten. Laten we er maar van uit gaan dat Alfa weet wat ze doen. 🙂

    Beantwoorden
  • 2 april 2013 om 16:39
    Permalink

    Die 20 miljoen hadden ze beter in de ontwikkeling van een nieuwe Alfa kunnen steken.Was zinvoller geweest !De meeste Duitsers zullen denken bij die shirtreclame: :Alfa Romeo,maakten die niet jaren geleden mooie wagens ? Bestaan die überhaupt nog ?

    Beantwoorden
  • 2 april 2013 om 23:06
    Permalink

    @yamashita: Jazeker bestaan die nog. Ze staan in het museum of voor de deur van het museum, want zou oud zijn de huidge modellen dat ze daar al rijp voor zijn…. 😀

    Beantwoorden
  • 2 april 2013 om 23:39
    Permalink

    @yamashita:

    Helaas is 20 miljoen, nog niet eens wisselgeld bij het ontwikkelen van een nieuw model.
    Als voorbeeld; voordat de eerste van de nieuwe BMW 6 van de band rolde was er al 6 miljard besteed aan ontwikkeling, design en het opzetten/aanpassen van een bestaand productieplatform.
    Dan maar beter besteden aan een stukje marketing en hopen dat ze wijzer zijn dan wij en dit een stukje is van hun “geheime masterplan”?

    Beantwoorden
  • 3 april 2013 om 19:39
    Permalink

    Sjonge jonge zeg, wat een reactie’s het is juist super goed wat Alfa Romeo doet Duitsland is een heel belangrijke markt. Ik denk dat ik een shirt ga kopen van Frankfurt erg gaaf dit. We zijn een italiaanse autosite maar we zijn erg negatief de laatste tijd hier waarom. Omdat Alfa Romeo nu weinig modellen heeft neem een voorbeeld aan Maserati en wat daarmee is gebeurt Alfa Romeo komt veel beter en veel groter terug.

    Ciao

    Squadra

    Beantwoorden
  • 3 april 2013 om 19:44
    Permalink

    Dus, als ik het goed lees, denken jullie allemaal dat het er bij SM het meeste om gaat de passie en Cuore Sportivo terug te brengen. Ik denk er een beetje anders over. Éérst de financiele middelen, dán het laten herleven van het DNA. Natuurlijk probeert SM het DNA zoveel mogelijk te behouden, maar dmv marketing probeert hij zijn merk, in mijn ogen HET merk van FGA, terug op de kaart te brengen. Want met DNA krijg je wel klanten, maar met (goede) marketing knalt de verkoop de lucht in.

    Dat VAG klamme handjes krijgt van de FGA zie ik nog niet zo zitten. Niet dat ik VAG-fan ben, maar hun gamma is in breedte en diepte zóveel groter dan FGA, zelfs al komen de budget merken steeds dichter bij de duurdere merken.

    Keep Calm, Stay Focused.

    Beantwoorden
  • 8 april 2013 om 12:52
    Permalink

    Wanneer ziet Fiat Auto Group eens in dat de marketing die zij voeren niet van deze tijd is en helemaal niets met auto’s verkopen te maken heeft… 🙁 🙁 🙁

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.