Nieuwe Fiat Panda eerste in Nederland tijdens Auto van het jaar Verkiezing 2012

Panda auto van het jaar

De nieuwe Panda is weliswaar niet tot Auto van het Jaar 2012 verkozen, maar kan in ons land wel op de meeste waardering van het grote publiek rekenen. De nuchtere Nederlander kiest dus voor het mooiste en meest praktische product in het rijtje. De Fiat Panda wist namelijk met 22% van de stemmen de eerste positie te behalen in de finaleronde. Geen opmerkelijke maar een wijze keus volgens ons, aangezien de Panda een innoverende vinding is op het gebied van design, techniek en degelijkheid. Op technisch vlak vallen de tweecilinder TwinAir met turbo en het ‘Low Speed Collision Mitigation’ (systeem dat preventief kan afremmen bij snelheden onder 30 km/h) erg op. De nieuwe Fiat Panda is tijdelijk voor een scherpe vanafprijs van € 8.990,- verkrijgbaar bij de dealer. Voor dat bedrag krijg je de sterkste TwinAir mét turbo en 85 pk (International Engine of the Year) en dezelfde belastingvoordelen (geen bpm en wegenbelasting, 14% bijtelling). Voor ons en vele Nederlanders is de Panda dus de echte Auto van het Jaar 2012.

3 gedachten over “Nieuwe Fiat Panda eerste in Nederland tijdens Auto van het jaar Verkiezing 2012

  • 6 maart 2012 om 08:02
    Permalink

    Weeral een elektrisch/hybride ding als auto van het jaar, terwijl niemand zoiets koopt. Ik moet nog altijd een eerste nissan leaf tegenkomen.

    Beantwoorden
  • 6 maart 2012 om 18:22
    Permalink

    @ lusso,

    3 weken geleden heb ik de eerste Leaf gezien, direct daarna ook de tweede !! En nog wel op de snelweg, achter op een vrachtwagen. 😆
    Maar ’t is serieus. Ik snap dat de techniek vooruitstrevend is maar het had eerder mee moeten dingen naar de auto van het jaar 2012.. of 2013.

    Beantwoorden
  • 6 maart 2012 om 18:43
    Permalink

    Vind het echt de grootste onzin (en het stinkt naar mijn idee) dat elektrische auto’s dit tegenwoordig winnen ipv de auto’s die er echt toe doen. Ik gun het Opel wel vanwege de malaise, maar het is zeker niet de auto die het merk zal gaan helpen. In Amerika kunnen ze die dingen aan de straatstenen niet kwijt en wij roepen het hier heel naïef als altijd uit tot auto van het jaar.

    PS: over rondrijdende vrachtautos gesproken; Ik zie ook altijd Duitse en slowaakse trucks rijden met A1’s achterop. Echt wekelijks…maar op de weg zien verschijnen ho maar. Ik kwam een truck met kleine audis zelfs eens twee keer tegen in dezelfde regio in beide richtingen, zonder dat er een auto gelost was. Duidelijk wat de opdracht in Ingolstadt was.. Dit zijn rijdende reclamcampagnes bij gebrek aan verkopen. Ik las elders dat iemand anders dit ook al was opgevallen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.