Mike Manley noemt FCA-merken toekomstbestendig

Maar liefst honderd procent zeker is de CEO ervan, dat de automerken van FCA de technologische ommezwaai in de auto-industrie zullen overleven. Dat elektrische auto’s en bijvoorbeeld het autonoom rijden steeds belangrijker wordt, zal de merken niet deren. Dat zegt Manley in een interview tijdens de presentatie van een boek over de laatste jaren van Sergio Marchionne als CEO van FCA, door Tommaso Ebhardt, uitgegeven door Sperling & Kupfer.

FCA is een ‘House of Brands’, zegt de Brit. Elk merk zal overleven (ook Lancia dus) en heeft zijn unieke waarde. Dat geldt ook voor Fiat, waarmee Manley leek te willen benadrukken dat er geen sprake van een noodgedwongen uitverkoop is. FCA zal volgens Manley een van de weinige traditionele autoproducenten zijn, die deze overgangsfase zal overleven. Daarvan is de CEO, die Sergio Marchionne als lichtend voorbeeld ziet, dus honderd procent zeker.

6 gedachten over “Mike Manley noemt FCA-merken toekomstbestendig

  • 29 april 2019 om 21:00
    Permalink

    Laten we het hopen. Ik hoop ook dat ze eerdaags ook met bij de tijdje modellen komen en niet alleen met SUV’s. Ik hoop ook dat de tonale snel in productie gaat met in diens kielzog de Giulietta opvolger. Zodat deze 2 de gewenste aantallen gaan leveren. En dan een mito opvolger als cross-over aangezien een 3 en 5 deurs hatch daarvan helaas niet meer gaan komen jammer genoeg. En een nieuwe 500 die ze ook als wagon en X op de markt moeten zetten. En dan natuurlijk de nieuwe panda en Punto.

    Beantwoorden
  • 29 april 2019 om 22:34
    Permalink

    Hij heeft zeker een punt als hij praat over de niet-premium automakers, met doorsnee merken die weinig onderscheidend zijn: merken als VW, Toyota, Renault, Peugeot, Opel en ook de meeste Fiats krijgen straks een elektrische eenheidsworst waarvan alleen het logo zich nog onderscheidt van anderen. Die gaan elkaar dood concurreren, en verliezen het gezamenlijk van alternatieven als auto-deel initiatieven, het OV etc. Merken die een stuk beleving toevoegen hebben meer overlevingskans. Het is mij alleen een raadsel, als Marchionne er al zo over dacht, dat er dan niet de afgelopen 6 jaar vol geinvesteerd is in merken als Maserati en Alfa Romeo. Tussen 2014, het jaar van introductie van de Ghibili en 2020, een periode van 6 jaar, is er 1 nieuwe Maserati geintroduceerd. Het complete gamma is totaal verouderd, en bij Alfa zien we een vergelijkbaar beeld, Als FCA had gehandeld naar eigen visie dan hadden beide merken nu een puike modellenreeks. Nu is de achterstand op vele concurrenten nauwelijks meer in te halen, zowel qua design, motortechniek, EV-techniek, autonomie en multimedia. Een Quattroporte is in alle opzichten minder en ouderwetser dan de nieuwe 7-serie. De Maser begint bij EUR 180.000, de nieuwe 7-serie bij EUR 115.000. Tja….

    Beantwoorden
  • 30 april 2019 om 10:02
    Permalink

    Marchionne was de man die op super goede manier sinds 2004 het huidige fca in alle stormen heeft doen overleven. Mike Manley is nu bezig met fase 2, het opbouwen de toekomst in.

    Beantwoorden
  • 7 augustus 2019 om 14:18
    Permalink

    @ Henk; Hahaha. Jij gelooft in sprookjes. Kijk eens wat er in de echte autowereld gebeurt. SM heeft de autowereld vooral bestookt met loze beloftes en prognoses. En Manley mag dit nu weer doen totdat het doek valt. Hoe onwetend kun je zijn!!

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.