Imparato belooft elektrische Alfa Romeo voor puristen

Lekker tegendraads.

Het goede nieuws dat Jean-Philippe bracht via de Franse ether, is dat Alfa Romeo volgens hem een merk voor puristen is en blijft. Volledig elektrisch vanaf 2027 weliswaar, maar volgens de CEO met liefde voor het Italiaanse merk, hoeft dat absoluut geen contradictie te zijn. Alfa Romeo zal sportief en premium zijn met minder beeldschermen dan een gemiddeld product van de concurrent tegen die tijd. Want bij het Milanese merk zal het meer om rijden blijven draaien. De auto moet om de bestuurder heen zijn gebouwd en niet om een IPad, aldus de CEO in de studio van BFM Business.

Elk jaar een nieuw model.

Vanaf het nieuwe productieplan dat in februari 2022 start met de presentatie van de Alfa Romeo Tonale, zal het ritme constant blijven vertelt Imparato. Alfa Romeo zal ieder jaar iets nieuws lanceren voor de diverse markten. De eerste stap is het rendabel krijgen van het merk. Daarom zijn kleine SUV’s bijvoorbeeld een must in deze fase, maar de CEO maakt er geen geheim van dat er ook modellen komen die tot de verbeelding zullen spreken, en het gevoel van een Giulietta of GTV van weleer terug zullen doen keren. Daarbij hint Imparato ook op het feit dat de Alfa van morgen echt niet perse een stille auto hoeft te zijn omdat hij nu eenmaal elektrisch is.

Ook het grootste segment?

In de wandelgangen wordt nu al maanden veel gesproken over de toekomst van Alfa Romeo. Omdat deze soms voor de nodige onduidelijkheid zorgen kunnen we niet wachten op het concrete plan voor het komende decennium. Zo wordt er nu ineens weer beweerd dat het E-segment ook een terrein wordt waar Alfa Romeo in wil opereren met maar liefst twee modellen. De opvolger van de 166 (al dan niet een traditionele sedan) waar we al jaren naar verlangen bij AutoEdizione zou dan een feit worden, samen met een grote SUV formaatje Levante. Imparato benadrukt intussen dat hij zelf louter feiten verspreidt en geen geruchten.

13 gedachten over “Imparato belooft elektrische Alfa Romeo voor puristen

  • 21 september 2021 om 19:12
    Permalink

    Er is al een heleboel geschreven over nieuwe modellen, maar tot nu toe heb ik nog niets gezien wat al te koop is, bij BMW en Mercedes schieten de auto’s als paddestoelen uit de grond bij Alfa wordt er alleen maar geroepen. Ik heb de hoop zo langzaam wel verloren wanneer zie nu een nieuwe Alfa.

    Beantwoorden
  • 21 september 2021 om 19:27
    Permalink

    Label 6c, GTA(M), sticker op een Sauber, Hahaha. Als je nu nog gelooft in deze poppenkast, heb je werkelijk een plank voor je kop. Waarom vele andere merken wel en bij Stellantis/FCA niet. Zelfs bij Hyundai kunnen ze alles beter, zie de I30-N of de I20-N met de hoge beoordelingen in Sportauto. De Tonale is een gepimpte Compass en die komt 20..jaar terwijl ie al 3 jaar op de site staat van Alfa Romeo. Nu is het wachten op een B-UV etc in 202…. Wat een wanvertoning .

    Beantwoorden
  • 21 september 2021 om 20:12
    Permalink

    Stellantis en Tavares gaan British Leyland achterna, een grote onbestuurbare groep en geen respect voor de identiteit van de merken…

    Beantwoorden
  • 21 september 2021 om 20:30
    Permalink

    Volledig mee eens ! Imparato is blijkbaar stekeblind voor de razendsnelle ontwikkelingen in de automobielsector en zal ons opsolferen met een in Polen geproduceerde Peugeot-kloon met een ‘ouderwets’ dashboard en een geluidsbandje met daarop het geluid van een vooroorlogse Alfa. FAKE, FAKE en nog eens FAKE !!!!!!!!!

    Beantwoorden
    • 21 september 2021 om 20:51
      Permalink

      Om het in het Italiaans te zeggen: Imparato non ha imparato niente… en Carlos Tavares is een tweede Lord Stokes…(zie British Leyland) . Mensen, de geschiedenis is er om uit te leren! De Agnelli.s moeten volle kracht achteruit, net zoals toen met het contract met GM.

      Beantwoorden
      • 21 september 2021 om 21:06
        Permalink

        En ze moeten verder met hun eigen verwezenlijkingen’ het platform van de Fiat 500E, het Giorgio-onderstel, de Nettuno motor van Maserati, de Firefly motor van Fiat enz

  • 22 september 2021 om 06:26
    Permalink

    Imparato heeft gelijk, als hij doet wat hij zegt. De idioot grote schermen en soms nog grotere glasplaten voegen niets toe. Nadenken over wat de mens echt wil wel: handige bediening, schoonheid, overzicht, mooie materialen en uitstekend (zit)comfort. Leer, alcantara, hout en wol laat dat domineren. Het scherm mag iets groter (10 inch is ruim voldoende), zorg voor een perfecte EV-aandrijflijn, een top-actieradius plus doe iets extra’s. Iets bijzonders op sommige modellen, zoals vleugeldeuren, suicide-doors, dichte wielkasten achter, de Gandini-hoek in wielkasten. Dat. Want de zescilinder is straks niet meer dus moet de rest specialer worden.

    Beantwoorden
  • 22 september 2021 om 13:10
    Permalink

    De ellende is alleen dat de automobilisten van de toekomst (lees: de jeugd) ‘connected’ willen zijn. Afgezien van de jongeren die uit een nest komen waar ze ‘iets’ met auto’s hebben (b)lijkt het merendeel enkel interesse te hebben in mobiliteit (of simpel gezegd: vervoer). Het mag er natuurlijk wel imposant uitzien maar de merkwaarden of afkomst van hun auto laat ze Siberisch koud. Zelfs al doen ze straks bij Stellantis in onze ogen alles goed met Alfa Romeo (en Lancia), ik vraag me oprecht of de markt voor dergelijke producten nog wel bestaat.

    Twintig jaar geleden mocht ik in Zeist de Nederlandse klantenintroductie van de Lancia Thesis meemaken. Een automobiel die naar mijn idee perfect weergaf waar het merk voor stond. Met dus de hierboven genoemde schoonheid, mooie materialen en comfort. Helaas, afgezien van een paar excentriekelingen kocht werkelijk niemand deze auto. En laten we wel wezen, dat geldt eigenlijk ook voor de Alfa Romeo Giulia. Ook totaal onbegrepen en ondergewaardeerd.

    Beantwoorden
    • 22 september 2021 om 19:30
      Permalink

      Maarten snapt de wereld en de tijdsgeest. Precies de spijker op z’n kop.

      Beantwoorden
      • 22 september 2021 om 23:40
        Permalink

        In de tijd vd Thesis was het e-segment ook al op zijn retour. De Thema was een succesnummer, maar dat was in een tijd dat het e-segment floreerde. Het kan wel. Lancia kan vast een topper neerzetten, maar niet langer een ICE sedan in dat segment.

      • 24 september 2021 om 06:14
        Permalink

        Alfa is nooit mainstream geweest. Daarvoor heb je bij Stellantis genoeg andere merken. Peugeot, Citroën (helaas), Opel of Fiat. Je moet je marketing wel voor elkaar hebben. Goed marktonderzoek bedoel ik, geen brallen (vloggen), Instagrammen of roepen dat je een legend bent. Dan weet je waar je staat en hoe je de “heritage” van Alfa optimaal kan inzetten in de toekomstige automarkt. Daarin is nog heel veel ruimte voor Alfa Romeo. Als zij hun zaakjes eens op orde hebben…

      • 24 september 2021 om 08:53
        Permalink

        Praten over technologie of segmenten is doen alsof je de hele automarkt in je zak hebt. Dan zou Ferrari (coupés, geen grote schermen) dus allang failliet moeten zijn. Het gaat om juist positioneren en daarin is ruimte genoeg voor het DNA van Alfa Romeo. Hieronder zie ik ook nog iets over de Lancia Thesis: heerlijke auto, heb deze dame jaren gereden. Erg goed, totdat de auto te duur werd -na bijna 300.000 km- in het onderhoud. Maar ook een faliekante misser in de marketing. Twee best succesvolle voorgangers (Thema en Kappa) waren blijkbaar niet genoeg om de Lancia-directie op het juiste pad te houden. Weer revolutie in plaats van evolutie. Italianen houden van afwisseling. Ik ook. Maar als je grote aantallen auto’s wilt bouwen en je personeel wilt betalen is dat vaak niet slim. De huidige Ypsilon is uit armoede het bewijs hoe het ook kan. En ze waren nog gewaarschuwd met die Thema Ferrari 8.32, erg leuk maar veel te duur en geen vraag. Ferrari doet dat zelf overigens wel goed. Veel evolutie, opbouwen en uitbouwen. Het is eigenlijk ongelofelijk dat Alfa Romeo nog steeds bestaat, zoveel fans heeft, maar de tijd is nu wel bijna op. Als ze het de komende jaren weer verprutsen dan is het einde in zicht. Of toch maar samengaan met Maserati binnen het Ferrari-concern of naar BMW?

  • 23 september 2021 om 23:56
    Permalink

    Zouden jullie nu echt willen dat er in elke straat tien Alfa’s staan?
    Laat die kuddegeest over aan BMW en andere Duitse massaproducten. Wat een geluk dat er nog merken zijn als Alfa Romeo en Jaguar en Maserati en….binnenkort weer Lancia.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.