Alfa Romeo Giulia is “4WD Car of the Year”

Auto Bild publiek loopt opnieuw warm voor de Giulia.

Dat de Alfa Romeo Giulia een ijzersterk product is met een grote aantrekkingskracht, blijkt ook uit de vele uitingen van waardering die de Italiaanse sportsedan krijgt van het Duitse lezerspubliek. Bij Auto Bild is de Giulia Q4 verkozen tot vierwielaangedreven premium auto van het jaar tijdens de “AUTO BILD ALLRAD Car of the Year” verkiezing. Ja je leest het goed. Sowieso kiezen Duitsers voor de best sturende D-segment sedan van beneden de Alpen als het om favoriete importauto’s gaat. Je zou dus kunnen zeggen; Naast het eigen product kiest men het Italiaanse product. Het design en de afwerking scoren ook hoog naast de onovertroffen rijeigenschappen. Alfa Brand Manager Niccolo Biagioli van Alfa Romeo Duitsland ziet het als een waardevolle erkenning voor een onderscheidend product als de Giulia.

7 gedachten over “Alfa Romeo Giulia is “4WD Car of the Year”

  • 2 juni 2023 om 16:32
    Permalink

    Ik woon 20 km van de Duitse grens, ja in Duitsland zie ik meer Giulia’s, in Belgie en Frankrijk trouwens ook als ik daar ben. In Duitsland weten ze Alfa Romeo meer te waarderen. Het blijft jammer geen station, en om mee te komen met de markt toch iets van een hybride/plug in.

    Beantwoorden
  • 2 juni 2023 om 16:54
    Permalink

    Hij wordt ook mooier met de jaren… echt een tijdloos ontwerp. De vernieuwde koplampen staan hem ook goed.

    Beantwoorden
  • 2 juni 2023 om 18:19
    Permalink

    Mooi ding blijft het en dan nog zo’n waardering op zijn oude dag. In de meeste tests komt toch zijn veroudering vaak als kritiek naar voren… Jammer dat nooit de hybride-techniek van grote broer Ghibli (platform-deler) is gebruikt of nu al elektrisch. Zou een bom BPM schelen. Nog wachten tot 2025 (showroom 2026?).

    Beantwoorden
    • 2 juni 2023 om 20:43
      Permalink

      De Ghibli, QP en Levante staan op een Maserati-platform, dat is niet het Giorgio-platform van de Giulia, Stelvio en Grecale. Maar die laatste komt ook als elektrische auto, dus het kan wel…

      Beantwoorden
      • 2 juni 2023 om 22:09
        Permalink

        Ja, klopt de M157 is het platform voor de Ghibli (korte M156). De ‘hybride’-2.0 uit de Ghibli zit wel in de Grecale, die op het Giorgio-platform staat. Waarom die 2.0 niet in de laatste versie van Giulia en Stelvio?
        NB Veel ‘deskundigen’ wijzen op de overeenkomsten tussen Giulia en Ghibli qua weggedrag (ook visueel). En benoemen dat de Giulia beter rijdt dan de Ghibli. Ongetwijfeld het gewicht.
        En vreemd blijft dat de M157 en Giorgio gelijktijdig -eerste berichten vanaf 2009- zijn ontwikkeld binnen FCA.

      • 2 juni 2023 om 22:44
        Permalink

        Aanvulling…
        PS De wielbasis achter komt verrassend overeen tussen Giulia en Ghibli. Verder de basis-setup (multilink, schroefveren, achterwielaandrijving) ook.
        Weet iemand de onstaansgeschiedenis van het M156/157 platform versus het Giorgio platform? Ik heb altijd nauwelijks begrepen hoe Alfa, Maserati en deels ook Ferrari zo weinig verschillend haar producten heeft gespecificeerd.
        Met de 3.0/2.9 V6 is het helemaal bal. Lage volumes en toch zo verschillend met de specs.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.