Alfa Romeo Giulietta

Giulietta

Nu officieel!

En wat is ie lekker de nieuwe Alfa Romeo.

De Giulietta:

-Bij de introductie in maart zal de auto met de volgende vier motoren beschikbaar zijn;  120 (LPG?) en 165 pk 1.4 MultiAir en de 105 pk 1.6 en 170 pk 2.0 MultiJet2.

-Een 2.0 140 pk MultiJet2 zal in november 2010 op de markt verschijnen.

 -Een maand na de presentatie (april 2010), zal de 1750 TBI QV gepresenteerd worden met 235 pk.

-Alle varianten hebben start-stop systeem.

Op de volgende salon van Genรจve in maart zal deze prachtige nieuwe Alfa Giulietta debuteren. Vervolgens zal de Giulietta volgend voorjaar op alle belangrijke markten geintroduceerd worden en de concurrentie aangaan in een belangrijk segment. In Italiรซ vanaf 22.000 euro. Met naam grijpt alfa Romeo terug op een legendarische reeks die begon in de jaren ’50. De Giulietta deed een groot publiek dromen van het hebben van een aantrekkelijke, mooie en sportieve Alfa Romeo. Daarom is de Giulietta nu terug. Alfa Romeo gaat met eenzelfde ambitie als toen nu een nieuwe toekomst tegemoet en grijpt het 100 jarig bestaan aan om dit te doen.

Deze Giulietta zal uitblinken door zijn lichtvoetige sportieve rijeigenschappen en tegelijkertijd door comfort. Dankzij een totaal nieuw onderstel zal deze Giulietta kunnen voldoen aan de wensen van de veeleisende klant die veel belang hecht aan sportieve rijeigenschappen. Een compleet nieuw veer en stuursysteem zorgen voor deze bijzondere ervaring. Het veelvuldig gebruik van lichte hoogwaardige materialen zoals aluminium draagt daar aan bij. De verschillende rijeigenschappen van Q2, VDC en DST kunnen door de bestuurder zelf worden bepaald dankzij de beschikking over het Alfa DNA systeem over het gehele gamma. De nieuwste LED technologie zorgen voor optimale verlichting op de Alfa.

De styling geeft netals bij de supercar 8C Competizione, de Giulietta een voorkomen dat een traditie van elegantie en sportiviteit voortzet. De welvingen en de raampartij aan de zijkant van de nieuwe Alfa geven een coupรฉ-achtige indruk. De achterzijde toont een brede carrosserie met subtiele welvingen, die de auto een robuust en sportief uiterlijk meegeven. Inspiratiebron voor het ontwerp van het hoogwaardige interieur vormden de Giulietta van weleer en de huidige 8C Competizione. Voor het interieur zijn de enkel kwalitatief mooi ogende materialen gebruikt. 

Ondanks een compact voorkomen biedt de Alfa Romeo Giulietta veel ruimte en comfort. De bagageruimte heeft een inhoud van 350 liter. De lengte van de auto is 4,35m, 1,46m hoog, en 1,80 breed. De wielbasis is 2,63.  

De Giulietta voldoet aan de hoogste veiligheidsnormen van NCAP.    

[nggallery id=116]

30 gedachten over “Alfa Romeo Giulietta

  • 2 december 2009 om 12:25
    Permalink

    Eerste indruk, prachtig. Deze zie ik als een waardige opvolger van mijn 147. Jammer dat ik geen smilie kan plaatsen die kwijlt. ๐Ÿ˜€

    Beantwoorden
  • 2 december 2009 om 12:38
    Permalink

    Die achterzijde vormgeving plus twinpipes. rrrr..
    Jammer Opel, verschil moet er wezen. ๐Ÿ™‚

    Beantwoorden
  • 2 december 2009 om 12:53
    Permalink

    Mmh, dat moet er yummy uit zien in Carbone of Competizione.

    Beantwoorden
  • 2 december 2009 om 12:54
    Permalink

    Ik hield m’n adem nog even in als het om die voorzijde gaat maar met die ‘scudetto’ zo centraal en geprononceerd, de welving in de motorkap krijg ik toch dat aangename brute 8C gevoel. Plus die mooie zijkant is het een topper!

    ๐Ÿ™‚

    Bravo Delta en Giulietta: iets om van onder de indruk van te zijn imo.

    QV Kopen? Heidekonijn? Leuk om hiermee een tong uit te steken naar anderen terwijl je in de file staat haha. ๐Ÿ˜€

    PS: Die velgen zijn echt heel erg mooi!

    Beantwoorden
  • 2 december 2009 om 13:55
    Permalink

    De zijkant is mooi, de achterkant prachtig, maar die neus moet ik toch echt eerst in het echt zien! En recht van opzij ook, om te kijken of die rare ‘breuk’ in de wiglijn van de Bravo/Delta er in zit.

    Beantwoorden
  • 2 december 2009 om 14:38
    Permalink

    Wat een prachtige auto,echt schiterend. Alleen in Italie kunnen ze auto`s maken. Alleen vind ik naam minder, Giulietta hebben we al gehad. Noem haar Francesca, Monica, of Frederica, een meisjesnaam met drie lettergrepen.

    Beantwoorden
  • 2 december 2009 om 15:04
    Permalink

    Federica zou het dan zijn ๐Ÿ˜‰

    Beantwoorden
  • 2 december 2009 om 19:33
    Permalink

    Een ongelooflijk mooie auto! Turijn had geen betere c-segment auto voor het merk kunnen neerzetten. Ik vind de speelse naam icm de redelijk degelijke looks ook meer dan geslaagd.

    Beantwoorden
  • 2 december 2009 om 19:58
    Permalink

    @ Vanquish

    Een Giulia 1600 is veel leuker als eerste auto (en goedkoper).

    OT ; Ik moet deze auto in het echt zien of tegen een andere achtergrond. Ik heb veel te snel over de Mito een oordeel gemaakt en dat doe ik nu niet.

    Beantwoorden
  • 2 december 2009 om 19:59
    Permalink

    @MM
    Gelukkig heb ik geen files meer te verduren, alleen nog een mooie mix autostrade-270gradenbochtuitrit-slingerweg. Ben momenteel aan het dieselen maar wat mis ik dat Alfageluid toch als ik net weer even met een GTV gereden heb.. vandaar mogelijk toch weer een Benzina dit keer.

    Beantwoorden
  • 3 december 2009 om 07:23
    Permalink

    typfoutje: persentatie (in zin betreffende de QV)

    OT: Niet dat dat erg belangrijk is, de Giulietta gelijk weer de mooiste in zijn segment. (op de Delta na wellicht :$)Naam kan er ook wel mee door. Hopen dat deze net zo legendarisch wordt.

    Beantwoorden
  • 3 december 2009 om 12:21
    Permalink

    Is het u allen trouwens opgevallen dat we (nog) geen foto te zien krijgen van het mooie dashboard?

    Beantwoorden
  • 3 december 2009 om 14:27
    Permalink

    Er schiet mij nog iets te binnen. Is er al wat bekend over het vernieuwde logo? Er zou meer chroom in komen en er zouden ook hoogwaardige producten gebruikt worden???????

    Beantwoorden
  • 3 december 2009 om 14:37
    Permalink

    Geen bericht. Maar dat zal naar verwachting niet lang meer duren. Er moet ten slotte ook nog een foto van het dashboard verschijnen.

    Beantwoorden
  • 3 december 2009 om 18:24
    Permalink

    Ik heb Alfa Romeo Nederland ongeveer 3 maand geleden een e-mail gestuurd waarom er geen car-configurator op de site stond. Als antwoord kreeg ik het volgende:

    “Hartelijk dank voor het sturen van uw e-mail. Naar aanleiding van uw opmerking kunnen wij u als volgt informeren.
    Betreffende de auto configurator op de website van Alfa Romeo. Naar alle waarschijnlijkheid komt dit er aan. Er wordt nog volop aan de website gewerkt om deze zo gebruiksvriendelijk als mogelijk te maken”.

    Dan kunnen we waarschijnlijk naar alle wens onze eigen Alfa Romeo Guilette samenstellen. :mrgreen:

    Beantwoorden
  • 4 december 2009 om 00:32
    Permalink

    Ik hoop toch ECHT dat hij er daadwerkelijk zo MOOI gaat uitzien want lijkt op geen meter op de (lelijke) foto’s van een paar maanden geleden in de fabriekshal.
    Is er door Alfa Romeo zelf al bevestigd dat dit hem wordt?

    Beantwoorden
  • 4 december 2009 om 09:03
    Permalink

    De foto’s zijn van het perbureau van FGA ๐Ÿ˜‰
    Ik had seconden voor het vrijgeven van deze foto’s die site al op mijn beeldscherm. Vandaar dat wij de eersten waren. ๐Ÿ˜€

    Beantwoorden
  • 4 december 2009 om 09:16
    Permalink

    Ben zeer benieuwd naar de restyle van het logo. Dat deze duurzamer kan werd gister weer bevestigd in de wasbox. Hogedrukspuit = weg laklaag! …. ๐Ÿ˜ฅ

    Beantwoorden
  • 4 december 2009 om 13:54
    Permalink

    OK Mattia dat stelt mij weer gerust en tovert weer een brede glimlach op mijn gezicht. Als vervent Alfa rijder (nu in 1 van de mooiste…. een GT) ga ik zelfs de reis in maart 2010 naar de autosalon in Geneve maken om deze Giulietta te aanschouwen en een paar maanden later in een ‘vette’ uitvoering zeer waarschijnlijk te gaan kopen!

    p.s. Ik snap dan alleen niet dat deze officiele prachtige foto’s zo kunnen afwijken met de destijds getoonde foto’s in de fabriekshal; die neus zag er toen echt niet uit?
    Hebben ze het design (styling) de laatste 2 maanden nog aangepast misschien?

    Beantwoorden
  • 4 december 2009 om 14:52
    Permalink

    Nou wat toen vooral erg slecht was, waren de contrastloze foto’s van een mobiele telefoon waardoor de Alfa plat leek en niet spannender dan een Astra. Verder leek dat model nog hoger en minder breed.

    Met name op de laatste scoop foto’s zie je goed hoe laag en breed de Mi..eh Giulietta is.

    Beantwoorden
  • 4 december 2009 om 16:32
    Permalink

    @Roxxi: ze hebben nu mooie foto’s met een prachtig glimmende lak, verlaagd onderstel en dikke velgen laten zien. Daarnaast tonen ze de auto ook niet recht van voren, net als met de Mito toen, die zag er ook ontzettend dik uit, en als je de auto in het echt zag was met 17″ bandjes zag ie er weer miezerig uit.

    Die andere foto’s waren idd met een slechte camera gemaakt, waarbij het wit er doods uitzag, en er zaten stalen velgen onder.

    Beantwoorden
  • 4 december 2009 om 21:05
    Permalink

    Ik snap dat de foto’s in de fabriekshal door een amateur met een mobieltje of iets gemaakt waren en dat men nu bij Alfa denkt “kom we tonen gelijk de vetste mooiste versie(QV?), maar ik blijf het bizar vinden dat de neus nu wel MOOI en toen afschuwelijk van vorm was. Kan een foto zoveel naast de waarheid zitten? Ik wacht wel af tot er meer plaatjes op internet komen en ga hem uiteraard volgend jaar voorjaar (zomer?) supersnel zien te bezichtigen.

    Beantwoorden
  • 5 december 2009 om 11:02
    Permalink

    En of de foto mijlen naast de waarheid kan zitten, dat is algemeen bekend. Vooral de welvingen in de motorkap zijn op de fabriekshalfoto’s nauwelijk zichtbaar.

    Beantwoorden
  • 7 december 2009 om 10:22
    Permalink

    wat wel jammer is, is dat die welvingen op de motorkap worden onderbroken door die horizontale gleuf waar de motorkap opengaat ๐Ÿ™
    Het mooiste is toch altijd doe prachtige view vanaf het logo tot aan het raam.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.